Ssingen dan?quote:Op maandag 7 september 2026 08:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Are you serious? Of probeer je me hier uit te leggen dat er niet te praten valt met vrouwen?
Stal al dat er met mij niet te praten zou zijn, want onzin is, waarom moet dat dan worden doorgetrokken naar 'met vrouwen valt niet te praten'?quote:Op maandag 7 september 2026 08:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Are you serious? Of probeer je me hier uit te leggen dat er niet te praten valt met vrouwen?
Wait, what?quote:Op maandag 7 september 2026 08:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien volgende keer in hoofdletters
Iedere poging tot een normaal gesprek wordt hier doodgeslagen met MANNEN!
En dan zal ik zo vast een reactie krijgen JA MAAR DE MANNEN IN DIT TOPIC
Nee, niet "die" vrouw is het probleem.quote:Op maandag 7 september 2026 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee.
Maar ook ‘de vrouwen’ zijn niet het probleem.
Die vrouw is het probleem en mogelijk is er een ontoerekeningsvatbaarheidsprobleem en een probleem in de gezondheidszorg.
Zoals al zo vaak aangehaald in dit topic, is de groep vrouwen die zich laat horen veel diversere dan "deze vrouw is onschuldig, haar man heeft het gedaan en als ze het wel heeft gedaan, ligt het aan de hormonen waar ze niets aan kan doen".quote:Op maandag 7 september 2026 08:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nee, niet "die" vrouw is het probleem.
Vrouwen die hun kinderen vermoorden is een verhaal zo oud als de mensheid, alleen nu met deze zaak komen er honderdduizenden vrouwen uit alle hoeken en gaten om hun steun te betuigen aan deze moordenaar.
Het probleem is dus dat er een groot aantal vrouwen openlijk, publiekelijk, en zonder schaamte deze moordenaar steunen en zelfs de schuld bij de man proberen te leggen.
Dat heb ik nog nooit gezien bij een man die in een psychose zijn kinderen vermoord, mannen staan dan liever zelfs in de rij om die moordenaar persoonlijk op te knopen.
Het andere probleem is ook dat er veel vrouwen zijn die nu hun kans grijpen om vrouwen NOG MINDER verantwoordelijk te houden voor hun eigen daden door het op hormonen en medicatie te gooien.
Je kunt niet aan de ene kant roepen dat vrouwen alle rechten moeten hebben, en andere de andere kant roepen dat je ze absoluut niet verantwoordelijk mag houden voor hun eigen daden, want hormonen.
Je wil niet weten welke beerput je open trekt wanneer de uitspraak zal zijn dat ze geen gevangenisstraf moet krijgen voor het vermoorden van haar 3 kinderen want OEPS, hormonen.
Je slaat de plank mis.quote:Op maandag 7 september 2026 08:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wait, what?
Het gesprek wordt doodgeslagen met MANNEN?
Het gesprek wordt doodgeslagen omdat er niet normaal wordt gediscussieerd, omdat in dit topic en wereldwijd naar aanleiding van deze zaak weer wordt opgeroepen dat vrouwen niet echt 100% meetellen, emotioneel en hormonaal zijn, en gewoon thuis achter het aanrecht moeten en niet zouden mogen stemmen.
Maar de vrouwen in dit topic slaan het gesprek dood wanneer ze aangeven dat dat niet de discussie kan en hoort te zijn?
Ach ja...
Je verkleint het tot "oeps hihi mijn hormonen' vanwegen één vrouw, vindt dan dat rouwen niet in posities mogen komen waar dat tot grote schade kan leiden (want kennelijk hebben alle vrouwen met of zonder kinderen ppd/ppp ofzoquote:Op maandag 7 september 2026 09:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je slaat de plank mis.
Mannen roepen dat niet, de vrouwen die deze moordenaar steunen roepen het zelfs! Ze roepen dat ze niet verantwoordelijk moet worden gehouden want hormonen.
Je kunt niet zeggen "oeps, hihi, mijn hormonen", en dan verwachten dat je nog in posities mag komen waarbij dit grapje tot heel veel schade kan leiden.
Vertel, hoe proberen zoveel vrouwen 100 jaar aan feminisme ongedaan te maken?quote:Ik ben overigens een egalitair.
Daarom stoort het me nu ook zoveel dat er zoveel vrouwen zijn die eigenlijk 100 jaar aan feminisme ongedaan proberen te maken.
Altijd maar weer die vermalendeide mannen toch weerquote:Op maandag 7 september 2026 08:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moeten mannen dan niet blijven proberen vrouwen hun rechten af te pakken?
Wat een drogredenatie.quote:Op maandag 7 september 2026 08:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals al zo vaak aangehaald in dit topic, is de groep vrouwen die zich laat horen veel diversere dan "deze vrouw is onschuldig, haar man heeft het gedaan en als ze het wel heeft gedaan, ligt het aan de hormonen waar ze niets aan kan doen".
Maar in dit topic lijkt geen ruimte voor de diversiteit van de vrouwen, de meningen, de nunances, maar zijn er kennelijk maar twee opties: je veroordeelt deze vrouw keihard zonder ergens naar te kijken, of je vindt het wel oke dat ze haar kinderen heeft vermoord (want, heb ik ook in dit topic gelezen, dat is immers wat vrouwen willen: hun kinderen vermoorden).
Als dat werkelijk de enige twee talking points zijn, dan trek ik me terug. Dan is voor enige nuance en een echt gesprek geen plaats.
Van mijn part krijg je alle rechten van de wereld, maar ga niet naar mij wijzen als er te veel mannen uit andere werelddelen binnenkomen die op basis van hun cultuur en geloof die rechten al te graag weer willen tenietdoen.quote:Op maandag 7 september 2026 08:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moeten mannen dan niet blijven proberen vrouwen hun rechten af te pakken?
Dit is weer een heel ander verhaal?quote:Op maandag 7 september 2026 09:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie.
Natuurlijk is de groep divers, dat snapt iedereen.
De groep "man heeft het gedaan, ze is onschuldig", is knettergek.
De groep "ze heeft het gedaan, maar komt door haar hormonen, en dus kan ze er niks aan doen"... die is gevaarlijk. Die staan op het punt een beerput open te trekken.
Die laatste groep is ook waarom deze zaak zo groot uitgemeten wordt en waarom dit topic geopend is.
Er is overigens geen nuance nodig. Deze vrouw heeft ontzettend veel steun gehad na de geboorte van haar 3e kind. Meer dan de meeste vrouwen krijgen. En alsnog was dat niet genoeg en heeft ze haar 3 kinderen op brute wijze vermoord. Ik snap niet waarom deze zaak uberhaupt zo ver is gekomen in de media. Het juryoverleg had nog geen 15 minuten hoeven duren. Schuldig bevinden en opknopen. Bij een man die hetzelfde doet in een psychose kan dat namelijk wel, waarom nu dan niet?
Zoals deze opinie van een vrouw in de NY Post schreefquote:Op maandag 7 september 2026 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
.
[..]
Vertel, hoe proberen zoveel vrouwen 100 jaar aan feminisme ongedaan te maken?
quote:It’s one step forward for Clancy, but one step backward for womankind. In the aftermath of the death of famed feminist activist Gloria Steinem, women have found ourselves set back generations, at the hands of Steinem’s proteges.
Growing up, we were told we could do anything. We could be an astronaut, an engineer, a surgeon, or even the president. Now, apparently, the game is off.
Do you want a space shuttle piloted by a woman who could experience such extreme hormonal mood swings that she could snap and murder everyone else on board?
Would you trust a building engineered by a woman whose judgment can be clouded by a cocktail of SSRIs and other mood-altering medications?
And when the first female commander-in-chief decides it’s time to go to war with Paraguay, should the generals ask: Madam President, are you sure — or are you just mad because you’re PMSing?
It’s not just in the professional realm that Lindsay Clancy has set back womankind. In the most important way, Clancy and her supporters have endangered the most sacred role a woman can ever hold: that of a mother.
Across social media during the trial, legions of mothers posted in support of Clancy, claiming they could easily have been her. They discussed their own postpartum struggles and, inexplicably, suggested that those struggles made them somehow “vulnerable” to the same affliction they say drove Clancy to murder her children.
Despite lying to providers about the fact that she was a threat to herself and others, and despite never presenting with postpartum psychosis, Clancy was, we now know, indeed a deadly threat.
And now, every time a woman presents with depression, anxiety, suicidal ideation, or intrusive thoughts, a cloud of suspicion can hang over her.
Clancy’s supporters claim that her husband Patrick never should have left her alone with their children. But follow that argument to its logical conclusion, and millions of American men have not only license but a responsibility to restrict their wives’ freedom with their own children.
Clancy’s supporters have greased the slippery slope, and they won’t enjoy the ride to the bottom.
If Patrick Clancy didn’t do enough, then the argument holds that any woman experiencing serious postpartum struggles should lose custody and unsupervised visitation. Mom is too volatile to be trusted with her own children; better leave them with Dad, who isn’t susceptible to the violent hormonal and psychiatric instability we have just spent months being told can overtake a mother without warning.
For decades, feminists fought against the idea that women were too emotional, too hormonal and too unstable to be trusted with the same responsibilities as men.
Gloria Steinem’s generation demanded that women be judged by the same standards as men because women were equally capable of meeting them.
Now, thanks to their empathy for one woman, Lindsay Clancy’s defenders are making the opposite case: that a woman’s hormones, biology, and mental health can render her completely incapable of controlling herself, so much so that she can’t even be held responsible for the murder of her three children.
Congratulations to Lindsay Clancy’s defenders. They may have helped hang a jury. But in the process, they resurrected the oldest argument against female equality — and dressed it up as feminism.
"Niet alle vrouwen, maar wel altijd een vrouw". Heerlijk om die eens terug te slingeren met een genderswap.quote:Op maandag 7 september 2026 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je verkleint het tot "oeps hihi mijn hormonen' vanwegen één vrouw, vindt dan dat rouwen niet in posities mogen komen waar dat tot grote schade kan leiden (want kennelijk hebben alle vrouwen met of zonder kinderen ppd/ppp ofzo) en gaat voorbij aan dat wat veel mannen voor hun daden ook krijgen toegewezen "ontoerekeningsvatbaarheid".
En nogmaals: niet al die vrouwen steunen de vrouw in kwestie en zeker niet met dezelfde argumenten.
Vrouwen vechten al meer dan 100 jaar voor gelijke rechten.quote:[..]
Vertel, hoe proberen zoveel vrouwen 100 jaar aan feminisme ongedaan te maken?
Dus als de vader van je kinderen vreemd gaat of een andere vrouw ontmoet mag je zijn en jouw kinderen doden?quote:Op maandag 7 september 2026 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is weer een heel ander verhaal?
In cri loopt een ouder topic over de zaak, haar man ging vreemd met een andere vrouw waar hij inmiddels mee samen is en kinderen mee heeft.
Wat zou nou waar zijn? Het ligt maar net aan het fuikje waar je in zit welke informatie je krijgt.
CRI / 2023: Kindermoord door Lindsay Clancy: depressie of voorbedachte rade?
Haar MO om individuele kritiek op een vrouw breder te trekken op alle vrouwen en zo lekker zielig te kunnen doen. Om vervolgens de kritiek in de discussie als vrouwenhaat van mannen weg te zetten en met een bult mannenhaat aan te komen.quote:Op maandag 7 september 2026 09:16 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Niet alle vrouwen, maar wel altijd een vrouw". Heerlijk om die eens terug te slingeren met een genderswap.
[..]
Vrouwen vechten al meer dan 100 jaar voor gelijke rechten.
Ze hadden deze niet want mannen uit die tijd vonden ze hormonaal en vertrouwden hun beoordelingsvermogen niet. Vrouwen hebben gevochten om dat beeld weg te krijgen. En nu opeens staan er vrouwen op die roepen, "we kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor onze daden want we zijn hormonaal!"
Ik begrijp ook overigens niet waarom je steeds "alle vrouwen" erbij haalt.
Dat is het hele punt ook helemaal niet. Het punt is de beerput die open getrokken wordt wanneer voor vrouwen wettelijk gezien hun hormonen kunnen worden gebruikt om niet verantwoordelijk te worden gehouden voor hun eigen daden. Als je die precedent zet, dan heb je echt een gigantisch groot probleem als vrouw zijnde.
Lezen is moeilijk hoor. Zeg ik dat?quote:Op maandag 7 september 2026 09:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dus als de vader van je kinderen vreemd gaat of een andere vrouw ontmoet mag je zijn en jouw kinderen doden?
Bron?quote:Op maandag 7 september 2026 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk hoor. Zeg ik dat?![]()
Maar de bewering dat ze na haar zwangerschappen en bevallingen volop steun kreeg, kloppen niet. Haar man ging vreemd, en dat wist ze. Dus die was niet steunend en aanwezig voor haar. Die conclusie kun je dan wel trekken.
Bij een man die hetzelfde doet in een psychose wordt ook ingezet op ontoerekeningsvatbaar, behandeling én straf.quote:Op maandag 7 september 2026 09:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie.
Natuurlijk is de groep divers, dat snapt iedereen.
De groep "man heeft het gedaan, ze is onschuldig", is knettergek.
De groep "ze heeft het gedaan, maar komt door haar hormonen, en dus kan ze er niks aan doen"... die is gevaarlijk. Die staan op het punt een beerput open te trekken.
Die laatste groep is ook waarom deze zaak zo groot uitgemeten wordt en waarom dit topic geopend is.
Er is overigens geen nuance nodig. Deze vrouw heeft ontzettend veel steun gehad na de geboorte van haar 3e kind. Meer dan de meeste vrouwen krijgen. En alsnog was dat niet genoeg en heeft ze haar 3 kinderen op brute wijze vermoord. Ik snap niet waarom deze zaak uberhaupt zo ver is gekomen in de media. Het juryoverleg had nog geen 15 minuten hoeven duren. Schuldig bevinden en opknopen. Bij een man die hetzelfde doet in een psychose kan dat namelijk wel, waarom nu dan niet?
Klopt. Sterker nog, een man die in Groningen zijn zoon had gedood, heeft alleen TBS gekregen en geen gevangenisstraf.quote:Op maandag 7 september 2026 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij een man die hetzelfde doet in een psychose wordt ook ingezet op ontoerekeningsvatbaar, behandeling én straf.
Bron dat hij vreemd ging?quote:Op maandag 7 september 2026 09:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In post 243 staat een link naar het topic.
Dan zijn dat idd speculaties.quote:Op maandag 7 september 2026 09:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bron dat hij vreemd ging?
Want in de rechtbank staat het niet en journalisten die de claim checkte deden het af als speculatie.??
Goedzo!quote:Op maandag 7 september 2026 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij een man die hetzelfde doet in een psychose wordt ook ingezet op ontoerekeningsvatbaar, behandeling
En dat is waar het hier scheef gaat.quote:én straf.
Zoals gezegd, in Groningen is afgelopen jaar nog een man veroordeeld voor het doden van zijn 12 jarige zoon. Hij heeft alleen TBS gekregen, en geen gevangenisstraf.quote:Op maandag 7 september 2026 09:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Goedzo!
[..]
En dat is waar het hier scheef gaat.
Ik zie bij het door jou genoemde voorbeeld niet duizenden, zoniet honderduizenden mannen roepen dat hij niet verantwoordelijk is voor zijn daden, want testosteron ofzo, en daarom geen straf zou moeten krijgen.
Zo'n zaak krijgt overigens ook veel minder media aandacht.
Even uit mijn hoofd...quote:Op maandag 7 september 2026 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk hoor. Zeg ik dat?![]()
Maar de bewering dat ze na haar zwangerschappen en bevallingen volop steun kreeg, kloppen niet. Haar man ging vreemd, en dat wist ze. Dus die was niet steunend en aanwezig voor haar. Die conclusie kun je dan wel trekken.
Er zijn zo’n 150 miljoen vrouwen in de VS. Laten we voor ‘t gemak stellen dat er honderdduizenden zoals jij zegt zijn die Clancy steunen is dat nog steeds een hele kleine minderheid.quote:Op maandag 7 september 2026 09:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Goedzo!
[..]
En dat is waar het hier scheef gaat.
Ik zie bij het door jou genoemde voorbeeld niet duizenden, zoniet honderduizenden mannen roepen dat hij niet verantwoordelijk is voor zijn daden, want testosteron ofzo, en daarom geen straf zou moeten krijgen.
Zo'n zaak krijgt overigens ook veel minder media aandacht.
Huh, ik weet niet hoe vaak ik de term "mannenprobleem" intussen heb gehoord, in de media en hier. Terwijl dat ook maar een fractie van een fractie van een fractie van de mannen in nederland betreft. Waarom opeens nu dan wel die nuance???quote:Op maandag 7 september 2026 09:50 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er zijn zo’n 150 miljoen vrouwen in de VS. Laten we voor ‘t gemak stellen dat er honderdduizenden zoals jij zegt zijn die Clancy steunen is dat nog steeds een hele kleine minderheid.
Je kunt een aantal verschillende groepen onderscheiden, en maar één groep daarvan wil ‘r vrij hebben. Zoals met zo’n beetje elk onderwerp tegenwoordig krijgen de radicalen de meeste aandacht, want kijkcijfers/clicks. Die radicalen vertegenwoordigen niet de meerderheid.
De verantwoordelijkheid voor Clancy is wat mij betreft volkomen logisch. De vraag die hier (naar mijn mening) moet zijn is of die verantwoordelijkheid ook bij andere partijen ligt. Artsen die zonder het van elkaar te weten gewoon extra (hele zware) medicatie geven, Clancy die belt en vraagt om hulp omdat ze het gevoel heeft ze iets aan te kunnen doen dat genegeerd wordt en psychiaters die de zaak niet serieus genoeg namen - moeten er ergens in die keten veranderingen aangebracht worden om dit in de toekomst te voorkomen?
Opmerkingen als “vrouwen zijn ontoerekeningsvatbaar als ze ongesteld zijn” zijn zo respectloos en onjuist dat het gewoon droevig is. Het Witte Huis zit vol met politici die allemaal zwaar emotioneel zijn, geen van allen vrouwen.
Ook dat is een kleine minderheid, en ook daarvan zou ik willen dat die nuance er is.quote:Op maandag 7 september 2026 10:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Huh, ik weet niet hoe vaak ik de term "mannenprobleem" intussen heb gehoord, in de media en hier. Terwijl dat ook maar een fractie van een fractie van een fractie van de mannen in nederland betreft. Waarom opeens nu dan wel die nuance???
Overigens wel eens dat het gezondheidssysteem in de VS op de schop moet.
Mannen volgen slechts de redenering van de vele vrouwen die Clancy "steunen" tot het logische eindpunt.quote:Op maandag 7 september 2026 08:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gesprek wordt doodgeslagen omdat er niet normaal wordt gediscussieerd, omdat in dit topic en wereldwijd naar aanleiding van deze zaak weer wordt opgeroepen dat vrouwen niet echt 100% meetellen, emotioneel en hormonaal zijn, en gewoon thuis achter het aanrecht moeten en niet zouden mogen stemmen.
Kan nog 50 keer uitgelegd worden, het meer communicatief vaardige en hoger geleide geslacht komt niet verder dan JA MAAR MANNEN VERMOORDEN OOK KINDEREN EN WORDEN DAN SOMS OOK ONTOEREKENINGSVATBAAR VERKLAARD HOOR!!quote:Op maandag 7 september 2026 08:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nee, niet "die" vrouw is het probleem.
Vrouwen die hun kinderen vermoorden is een verhaal zo oud als de mensheid, alleen nu met deze zaak komen er honderdduizenden vrouwen uit alle hoeken en gaten om hun steun te betuigen aan deze moordenaar.
Het probleem is dus dat er een groot aantal vrouwen openlijk, publiekelijk, en zonder schaamte deze moordenaar steunen en zelfs de schuld bij de man proberen te leggen.
Dat heb ik nog nooit gezien bij een man die in een psychose zijn kinderen vermoord, mannen staan dan liever zelfs in de rij om die moordenaar persoonlijk op te knopen.
Het andere probleem is ook dat er veel vrouwen zijn die nu hun kans grijpen om vrouwen NOG MINDER verantwoordelijk te houden voor hun eigen daden door het op hormonen en medicatie te gooien.
Je kunt niet aan de ene kant roepen dat vrouwen alle rechten moeten hebben, en andere de andere kant roepen dat je ze absoluut niet verantwoordelijk mag houden voor hun eigen daden, want hormonen.
Je wil niet weten welke beerput je open trekt wanneer de uitspraak zal zijn dat ze geen gevangenisstraf moet krijgen voor het vermoorden van haar 3 kinderen want OEPS, hormonen.
Niet alleen hormonaal ongeschikt daarvoorquote:Op maandag 7 september 2026 12:38 schreef UitStraling het volgende:
Komt er eigenlijk op neer dat een fors gedeelte van de vrouwen hormonaal ongeschikt is om jonge kinderen op te voeden.
Goede postquote:Op maandag 7 september 2026 11:50 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Mannen volgen slechts de redenering van de vele vrouwen die Clancy "steunen" tot het logische eindpunt.
Één van de voornaamste argumenten tegen feminisme was dat vrouwen te emotioneel, hormonaal en instabiel zouden zijn om als volwaardig mee te kunnen draaien in de maatschappij. Als we de Clancy fanclub moeten geloven had men gelijk en bestaat er gewoon zoiets als vrouwelijke hysterie.
[..]
Kan nog 50 keer uitgelegd worden, het meer communicatief vaardige en hoger geleide geslacht komt niet verder dan JA MAAR MANNEN VERMOORDEN OOK KINDEREN EN WORDEN DAN SOMS OOK ONTOEREKENINGSVATBAAR VERKLAARD HOOR!!
Of aan de knoppen van een werkende kerncentrale.quote:Op maandag 7 september 2026 12:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet alleen hormonaal ongeschikt daarvoorIk zou dit soort types bv ook niet graag voor in het vliegtuig hebben zitten ......
Vrouwen zijn gemiddeld veel beter geschikt hoor het opvoeden van jonge kinderen dan mannen.quote:Op maandag 7 september 2026 12:38 schreef UitStraling het volgende:
Komt er eigenlijk op neer dat een fors gedeelte van de vrouwen hormonaal ongeschikt is om jonge kinderen op te voeden.
fors?quote:Op maandag 7 september 2026 12:38 schreef UitStraling het volgende:
Of in de operatiekamer - de horror!quote:Op maandag 7 september 2026 12:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of aan de knoppen van een werkende kerncentrale.
En hoe groot is de kans dat ze dan werken als chirurg of in een kerncentrale.quote:Op maandag 7 september 2026 12:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
fors?
3 op de 1000 vrouwen schijnt dit te krijgen?
De rest van andere problematiek zal er ook wel nog wel bijkomen.l, maar zou mn kind nog steeds wel toevertrouwen aan de gemiddelde buurvrouw.
Om het fors te noemen is niet echt realistisch..
Geen idee of dit waar is maar in elke populatie zitten wel een paar figuren met heel veel mentale problematiek waarvan sommigen overgaan op extreme acties met tragische gevolgen.quote:Op maandag 7 september 2026 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vrouwen zijn gemiddeld veel beter geschikt hoor het opvoeden van jonge kinderen dan mannen.
100% eens met je post, 0,1 % kans van slagen dat er een oplossing komt voor de zorg in Amerika.quote:Op maandag 7 september 2026 12:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is maar in elke populatie zitten wel een paar figuren met heel veel mentale problematiek waarvan sommigen overgaan op extreme acties met tragische gevolgen.
Niet meer dan normaal dat die personen vervolgd worden voor hun daden.
Verder is het denk ik ook niet raar om kritisch te kijken naar de beschikbare en geboden zorg om te kijken of we daar winst kunnen halen en toekomstige tragedies te voorkomen.
Een fors gedeelte nog welquote:Op maandag 7 september 2026 12:38 schreef UitStraling het volgende:
Er zijn voorbeelden gegeven waarin mannen die hun kinderen hebben vermoord, binnen afzienbare tijd werden veroordeeld en/of de doodstraf hrbben gekregen. Wanneer het echter een vrouw betreft krijgt ze veel meer het voordeel van de twijfel. Het punt is dat er in onze maatschappij met twee maten wordt gemeten als het gaat om de veroordeling van mannen versus vrouwen. Vrouwen mogen niet wegkomen met dat hormonale onzin geneuzel. Mannen komen hier namelijk ook niet mee weg.quote:Op maandag 7 september 2026 12:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is maar in elke populatie zitten wel een paar figuren met heel veel mentale problematiek waarvan sommigen overgaan op extreme acties met tragische gevolgen.
Niet meer dan normaal dat die personen vervolgd worden voor hun daden.
Verder is het denk ik ook niet raar om kritisch te kijken naar de beschikbare en geboden zorg om te kijken of we daar winst kunnen halen en toekomstige tragedies te voorkomen.
Ja, zonder mannen geen zaad om zwanger te rakenquote:Op maandag 7 september 2026 08:22 schreef UitStraling het volgende:
Een gekke vrouw vermoord haar drie kinderen en de mannen zijn het probleem?
Ok.
Gewoon onzin.quote:Op maandag 7 september 2026 15:11 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Er zijn voorbeelden gegeven waarin mannen die hun kinderen hebben vermoord, binnen afzienbare tijd werden veroordeeld en/of de doodstraf hrbben gekregen. Wanneer het echter een vrouw betreft krijgt ze veel meer het voordeel van de twijfel. Het punt is dat er in onze maatschappij met twee maten wordt gemeten als het gaat om de veroordeling van mannen versus vrouwen. Vrouwen mogen niet wegkomen met dat hormonale onzin geneuzel. Mannen komen hier namelijk ook niet mee weg.
Mijn punt was, er bestaat een significant verschil in de strafmaat die wordt gehanteerd voor vrouwen vs mannen. Cijfers tonen dat vrouwen kortere straffen krijgen en minder vaak gevangenisstraffen krijgen dan mannen die dezelfde misdrijven hebben begaan. En dit is in de Clancy zaak ook weer gaande.quote:Op maandag 7 september 2026 17:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gewoon onzin.
Heb je voorbeelden in onze maatschappij waar vrouwen wegkomen met moord ivm hun hormonen?
Er is trouwens niet eens een doodstraf hier, dus misschien even wat minder naar de USA kijken?
Ik heb 0 sympathie voor haar...quote:Op maandag 7 september 2026 22:15 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Mijn punt was, er bestaat een significant verschil in de strafmaat die wordt gehanteerd voor vrouwen vs mannen. Cijfers tonen dat vrouwen kortere straffen krijgen en minder vaak gevangenisstraffen krijgen dan mannen die dezelfde misdrijven hebben begaan. En dit is in de Clancy zaak ook weer gaande.
We gaan lekker sympathie tonen met de vrouw die géén sympathie had voor d'r eigen drie kinderen. De absolute staat van vrouwen overal
De vrouwen die sympathie hebben met Clancy zijn echt een kleine minderheid, in tegenstelling tot wat een aantal partijen in de VS je graag wil laten geloven. Dus of dat nu representatief is, lijkt me niet.quote:Op maandag 7 september 2026 22:15 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Mijn punt was, er bestaat een significant verschil in de strafmaat die wordt gehanteerd voor vrouwen vs mannen. Cijfers tonen dat vrouwen kortere straffen krijgen en minder vaak gevangenisstraffen krijgen dan mannen die dezelfde misdrijven hebben begaan. En dit is in de Clancy zaak ook weer gaande.
We gaan lekker sympathie tonen met de vrouw die géén sympathie had voor d'r eigen drie kinderen. De absolute staat van vrouwen overal
Dan ben je strenger dan de meeste juryleden. Die vonden het niet tof dat "the prosecution" zo weinig empathie toonde voor die moordenaar.quote:
quote:Op woensdag 9 september 2026 01:23 schreef TwenteFC het volgende:
Wanneer je die juryleden hoort praten en naar ze kijkt dan waren het ook exact de types die je zou verwachten. Respect voor die kerel die zijn poot stijf heeft gehouden voor wat juist is.
Tuurlijk zijn hun uitspraken gekleurd, gelukkig kunnen die vrouwtjes er met elkaar nog lekker saampjes om huilen achteraf. Deze keer in tegenstelling tot tijdens het maken van hun beslissing nu niet gekleed in het roze net als de protesterende moordenaar aanbidders buiten.quote:Op woensdag 9 september 2026 03:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
https://x.com/CollinRugg/status/2097439980599816504
Nou, als ik het zo luister heeft ze misschien wel een punt met betrekking de rechtspraak
En hun uitspraken kunnen best wat gekleurd zijn.
Maar precies wat ze zegt "Hij had grote moeite met feit dat ze haar 3 kinderen vermoord had".
Ben nu ook wel benieuwd naar zijn kant van het verhaal.
Of ze het nieuws hebben gevolgd weet ik niet.quote:Op woensdag 9 september 2026 04:02 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn hun uitspraken gekleurd, gelukkig kunnen die vrouwtjes er met elkaar nog lekker saampjes om huilen achteraf. Deze keer in tegenstelling tot tijdens het maken van hun beslissing nu niet gekleed in het roze net als de protesterende moordenaar aanbidders buiten.
Zeuren dat hij er niet uitgetrapt is terwijl ze zelf ook genoeg signalen hebben laten doorsijpelen dat ze niet neutraal zijn en tegen de wet in het nieuws over de zaak volgden.
De werkelijkheid is steeds extremer de karikatuur voorbij, Andrew Tate zou het als anti-feministisch filmpje niet hebben kunnen verzinnen zo'n interview.quote:Op woensdag 9 september 2026 01:23 schreef TwenteFC het volgende:
Wanneer je die juryleden hoort praten en naar ze kijkt dan waren het ook exact de types die je zou verwachten. Respect voor die kerel die zijn poot stijf heeft gehouden voor wat juist is.
Ben het filmpje nu even kwijt maar een van die 3 vrouwen gaf in het interview ook aan dat ze vanaf het eerste moment al vraagtekens had bij de aanklager omdat hij haar enkel neerzette als een moordenaar en geen sympathie had voor haar als moeder. En dat is qua tijdlijn nog voor dat ze ook maar iets van verweer had gehoord van de verdediging.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:54 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
De werkelijkheid is steeds extremer de karikatuur voorbij, Andrew Tate zou het als anti-feministisch filmpje niet hebben kunnen verzinnen zo'n interview.
"Hij had het wel erg moeilijk met het feit dat ze haar drie kinderen vermoord had"
"Gelukkig hebben we wel kunnen lachen, knuffelen en aan zelfzorg kunnen doen"
![]()
![]()
![]()
Hij heeft het vast netjes mansplained.quote:Op woensdag 9 september 2026 03:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
[ x ]
Nou, als ik het zo luister heeft ze misschien wel een punt met betrekking de rechtspraak
En hun uitspraken kunnen best wat gekleurd zijn.
Maar precies wat ze zegt "Hij had grote moeite met feit dat ze haar 3 kinderen vermoord had".
Ben nu ook wel benieuwd naar zijn kant van het verhaal.
Dat niet alleen er zijn ook nog eens een enorm aantal daarvan die zeggen dat haar man het heeft gedaan.quote:Op woensdag 9 september 2026 14:25 schreef Memeowitz het volgende:
Al die vrouwen die lindsay clancy steunen maken zichzelf echt superbelachelijk. En dit zijn niet maar een aantal vrouwen.
in de Jury waren het er 11 van de 12quote:Op maandag 7 september 2026 23:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De vrouwen die sympathie hebben met Clancy zijn echt een kleine minderheid, in tegenstelling tot wat een aantal partijen in de VS je graag wil laten geloven. Dus of dat nu representatief is, lijkt me niet.
quote:Op woensdag 9 september 2026 17:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
in de Jury waren het er 11 van de 12
Dat is echt iets heel anders dan onschuldig.quote:Three female jurors - including the foreperson - told NBC the panel was ready to enter a verdict that Clancy was not guilty by way of insanity in the murder of her three children, but one juror would not agree.
The foreperson said the male juror "admitted he had reasonable doubt" in her criminal responsibility but wouldn't agree to a not guilty verdict.
Clancy has not denied the killings but her attorneys argued she had been suffering from postpartum psychosis. Prosecutors argued she made a calculated decision.
Lindsay nam haar medicatie niet, veel van de doctoren waar ze was geweest merkten niks aan haar maar gaven haar werl medicatie die ze niet nam, ook had zze een gesprek gehad met haar moeder dat ze haar kinderen wou doden haar moeder deed daar ook niks mee, ze stuurde haar man GEPLAND weg en ze heeft tijdens het wurgen van haar kinderen een telefonisch gesprek gevoerd met haar man dat haar man niet merkte dat er iets mis was.quote:Op woensdag 9 september 2026 18:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Dat is echt iets heel anders dan onschuldig.
Duidelijk dat je niet weet wat een psychose is, of wat een postnatale depressie is. De vraag die gesteld is was eigenlijk: “was ze toerekeningsvatbaar?” waar 11 van de 12 juryleden van gezegd hebben dat ze dat niet was.quote:Op woensdag 9 september 2026 18:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lindsay nam haar medicatie niet, veel van de doctoren waar ze was geweest merkten niks aan haar, ze stuurde haar man GEPLAND weg en ze heeft tijdens het wurgen een gesprek gevoerd met haar man dat haar man niet merkte dat er iets mis was.
dan mijn vraag, er zijn zoveel moordenaars laten we even een bekende er bij pakken die een shitload aan zijn kerfstok heeft Anders Breivik, bomaanslag en 70+ mensen uitgemoord.
Je kan het gestoord noemen, maar hij was compleet bij zijn volle verstand, iddem van Lindsay Clancy in mijn opinie.
Waarvan de "frontvrouw" al zei, vanaf het begin vond ze de advocaar van de vrouw een toffe vent en de aanklager iemand zonder compassie.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Duidelijk dat je niet weet wat een psychose is, of wat een postnatale depressie is. De vraag die gesteld is was eigenlijk: “was ze toerekeningsvatbaar?” waar 11 van de 12 juryleden van gezegd hebben dat ze dat niet was.
De vraag die naar mijn mening vooral belangrijk was is of ze volledig toerekingsvatbaar was. Dat ze schuldig is is voor mij geen discussie, maar voor de strafmaat en verdere behandeling is dat van belang. Maar ook: krijgen vrouwen die recent bevallen zijn voldoende steun of worden er gewoon medicijnen in gepropt en is ‘t “wie weet, misschien gaat ‘t wel over”.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:10 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waarvan de "frontvrouw" al zei, vanaf het begin vond ze de advocaar van de vrouw een toffe vent en de aanklager iemand zonder compassie.
"We hebben geknuffeld"
"Ze hebben zo hard geschreeuwd dat je het door de muren heen kon horen"
[ x ]
Ik hoef die ene jurylid geen held te vinden, maar ben het wel met hem eens
Het probleem van de staat waar dit plaats vind is dat men niet hoeft aan te tonen dat ze een psychose had.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:04 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Duidelijk dat je niet weet wat een psychose is, of wat een postnatale depressie is. De vraag die gesteld is was eigenlijk: “was ze toerekeningsvatbaar?” waar 11 van de 12 juryleden van gezegd hebben dat ze dat niet was.
Man werkte Thuis, ze hadden een babysiter haar ouders zijn ouders.quote:Op woensdag 9 september 2026 19:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De vraag die naar mijn mening vooral belangrijk was is of ze volledig toerekingsvatbaar was. Dat ze schuldig is is voor mij geen discussie, maar voor de strafmaat en verdere behandeling is dat van belang. Maar ook: krijgen vrouwen die recent bevallen zijn voldoende steun of worden er gewoon medicijnen in gepropt en is ‘t “wie weet, misschien gaat ‘t wel over”.
Zowel die voorvrouw als dat mannelijke jurylid zijn extreem in hun gedachten, maar vanaf een andere kant.
Dan denk je juist eerder aan ontoerekeningsvatbaarheid ipv voorbedachte rade?quote:Op woensdag 9 september 2026 20:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Man werkte Thuis, ze hadden een babysiter haar ouders zijn ouders.
De babysitter , Elaine Ross die een jaar in huis was als babysitter.
Rossi took the stand and testified that Clancy was a "wonderful mom who loved her kids" and was deeply concerned with their safety. Rossi noted that while Clancy confided in her about severe postpartum struggles and insomnia, she never observed any behavior suggesting the children were in danger.
ook haar en zijn ouders gaven dit aan tijdens de rechtzaak!
even googelen hoe lang het duurt voordat mijn man thuis isquote:Op woensdag 9 september 2026 20:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dan denk je juist eerder aan ontoerekeningsvatbaarheid ipv voorbedachte rade?
Stel jij hebt al 2 weken amper geslapen en wordt helemaal gek van ‘t gehuil. Jij en ik zullen zuchten en ons omdraaien, of er maar weer uit gaan. Iemand die verminderd toerekeningsvatbaar is kan denken “ik moet dit oplossen, ze moeten stoppen met huilen”. Doe daar zware medicatie bij en je hebt een cocktail aan ellende die klaarstaat om te escaleren.
Je denkfout is dat je vastzit in hoe jij en anderen die rationeel kunnen denken denkt. Iemand die zo diep in waanbeelden vastzit zal dat niet kunnen. Dat is wat er geprobeerd werd te bewijzen: Was ze in staat te begrijpen wat ze deed?
En nogmaals, dat ze ze vermoord heeft is naar mijn mening zonder twijfel, en daar ging deze zaak ook niet over. De zaak ging over wel of niet toerekeningsvatbaar, niet over of ze geen schuld had en weer vrij mag komen. Dat er idioten zijn die deze hele zaak misbruiken om te laten zien dat het idioten zijn lijkt me duidelijk, maar dat is (naar mijn mening) vooral ruis.
quote:Op woensdag 9 september 2026 21:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
even googelen hoe lang het duurt voordat mijn man thuis is
goed verhaal
Een forensisch psychiater die die diagnose stelt lijkt me toch wel wat zwaarder wegen dan onze onderbuik.quote:Lindsay Clancy searched online about hallucinations, psychosis and the side effects of several drugs she was prescribed in the weeks before she strangled her three young children in January 2023, according to an analysis of her phone data presented at Thursday's murder trial in Massachusetts.
Clancy looked up suicide methods, bipolar disorder and insomnia at the end of December 2022 and, in January, went in search of information on postpartum depression. She also wrote a detailed note in October 2022 expressing doubts about her parenting choices, second-guessing her decision to stop breastfeeding her 8-month-old, and reconsidering plans for a fourth child.
The defense says she was in the grip of bipolar disorder and postpartum psychosis, a rare condition that can alter a woman’s sense of reality after childbirth. A forensic psychiatrist diagnosed Clancy with those conditions following the killings.
In her note, the 36-year-old former labor and delivery nurse seemed most concerned with not being able to give her youngest child the same attention as her first two, ages 3 and 5.
Of ze googled dat om het te faken!quote:Op woensdag 9 september 2026 21:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Een forensisch psychiater die die diagnose stelt lijkt me toch wel wat zwaarder wegen dan onze onderbuik.
Ja, het is een hele heftige misdaad, dat ontkent toch niemand? De vraag die gesteld werd is of ze in een psychose zat, waar een forensisch psychiater ja op heeft gezegd.quote:Op donderdag 10 september 2026 07:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of ze googled dat om het te faken!
De hele reden waarom ze vragen om de diagnose voor temp insanity is zodat ze weer vrij kan komen.
Daarom vroeg de advocaat ook om een general pardon bij Trump.
De advocaat haalt ook geregeld aan hoe sneu het is voor die arme Lindsay!
https://x.com/IGraceAshford/status/2097339448354554268/video/1
Hallo.... die snollaria heeft haar 3 kinderen gewurgd! niet dood geschoten nee gewurgd.
het is niet zoiets van beng dood, nee een koord pakken en terwijl de andere kinderen toekijken minuten bezig om ze het leven er uit te krijgen..
En dat wil men gewoon weer op straat hebben!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |