abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2026 @ 09:39:11 #251
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221744429
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 09:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Goedzo!
[..]
En dat is waar het hier scheef gaat.
Ik zie bij het door jou genoemde voorbeeld niet duizenden, zoniet honderduizenden mannen roepen dat hij niet verantwoordelijk is voor zijn daden, want testosteron ofzo, en daarom geen straf zou moeten krijgen.
Zo'n zaak krijgt overigens ook veel minder media aandacht.
Zoals gezegd, in Groningen is afgelopen jaar nog een man veroordeeld voor het doden van zijn 12 jarige zoon. Hij heeft alleen TBS gekregen, en geen gevangenisstraf.

De media aandacht is hier sowieso niet zo hysterisch als in de VS. Waar alles gekker en vreemder is.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221744450
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 09:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lezen is moeilijk hoor. Zeg ik dat? 8)7

Maar de bewering dat ze na haar zwangerschappen en bevallingen volop steun kreeg, kloppen niet. Haar man ging vreemd, en dat wist ze. Dus die was niet steunend en aanwezig voor haar. Die conclusie kun je dan wel trekken.
Even uit mijn hoofd...

Haar man heeft 12 weken geboorteverlof opgenomen.
Haar man is thuis gaan werken zodat ie uit kon helpen.
Ze hebben een nanny in huis gehad.
Haar man heeft haar geholpen met haar medische en psychische problemen.

De meeste vrouwen moeten het doen zonder deze 4 punten, en het lukt zo om hun kinderen niet te vermoorden.

En ik weet zeker dat ik een paar punten vergeet.
pi_221744485
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 09:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Goedzo!
[..]
En dat is waar het hier scheef gaat.
Ik zie bij het door jou genoemde voorbeeld niet duizenden, zoniet honderduizenden mannen roepen dat hij niet verantwoordelijk is voor zijn daden, want testosteron ofzo, en daarom geen straf zou moeten krijgen.
Zo'n zaak krijgt overigens ook veel minder media aandacht.
Er zijn zo’n 150 miljoen vrouwen in de VS. Laten we voor ‘t gemak stellen dat er honderdduizenden zoals jij zegt zijn die Clancy steunen is dat nog steeds een hele kleine minderheid.

Je kunt een aantal verschillende groepen onderscheiden, en maar één groep daarvan wil ‘r vrij hebben. Zoals met zo’n beetje elk onderwerp tegenwoordig krijgen de radicalen de meeste aandacht, want kijkcijfers/clicks. Die radicalen vertegenwoordigen niet de meerderheid.

De verantwoordelijkheid voor Clancy is wat mij betreft volkomen logisch. De vraag die hier (naar mijn mening) moet zijn is of die verantwoordelijkheid ook bij andere partijen ligt. Artsen die zonder het van elkaar te weten gewoon extra (hele zware) medicatie geven, Clancy die belt en vraagt om hulp omdat ze het gevoel heeft ze iets aan te kunnen doen dat genegeerd wordt en psychiaters die de zaak niet serieus genoeg namen - moeten er ergens in die keten veranderingen aangebracht worden om dit in de toekomst te voorkomen?

Opmerkingen als “vrouwen zijn ontoerekeningsvatbaar als ze ongesteld zijn” zijn zo respectloos en onjuist dat het gewoon droevig is. Het Witte Huis zit vol met politici die allemaal zwaar emotioneel zijn, geen van allen vrouwen.
pi_221744595
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 09:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er zijn zo’n 150 miljoen vrouwen in de VS. Laten we voor ‘t gemak stellen dat er honderdduizenden zoals jij zegt zijn die Clancy steunen is dat nog steeds een hele kleine minderheid.

Je kunt een aantal verschillende groepen onderscheiden, en maar één groep daarvan wil ‘r vrij hebben. Zoals met zo’n beetje elk onderwerp tegenwoordig krijgen de radicalen de meeste aandacht, want kijkcijfers/clicks. Die radicalen vertegenwoordigen niet de meerderheid.

De verantwoordelijkheid voor Clancy is wat mij betreft volkomen logisch. De vraag die hier (naar mijn mening) moet zijn is of die verantwoordelijkheid ook bij andere partijen ligt. Artsen die zonder het van elkaar te weten gewoon extra (hele zware) medicatie geven, Clancy die belt en vraagt om hulp omdat ze het gevoel heeft ze iets aan te kunnen doen dat genegeerd wordt en psychiaters die de zaak niet serieus genoeg namen - moeten er ergens in die keten veranderingen aangebracht worden om dit in de toekomst te voorkomen?

Opmerkingen als “vrouwen zijn ontoerekeningsvatbaar als ze ongesteld zijn” zijn zo respectloos en onjuist dat het gewoon droevig is. Het Witte Huis zit vol met politici die allemaal zwaar emotioneel zijn, geen van allen vrouwen.
Huh, ik weet niet hoe vaak ik de term "mannenprobleem" intussen heb gehoord, in de media en hier. Terwijl dat ook maar een fractie van een fractie van een fractie van de mannen in nederland betreft. Waarom opeens nu dan wel die nuance??? :?

Overigens wel eens dat het gezondheidssysteem in de VS op de schop moet.
  maandag 7 september 2026 @ 10:05:43 #255
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221744597
Het feminisme ga je toch niet 100 jaar terugzetten door de misstap van 1 vrouw? Overdreven gedoe.

Biologische factoren die kunnen bijdragen aan een gevaarlijke psychose zijn voor beide genders relevant. Ook in de rechtspraak.

Het versimpelen tot 'hormonen = geen verantwoordelijkheid' is ridicuul. Denk in deze casus eerder aan de ernstige bijwerkingen van de psychofarmaca. Dat mensen dit aangrijpen om hele groepen nu te willen beperken is domme haat.

Als we kijken naar de verhoudingen in de gemiddelde TBS kliniek kun je eerder zeggen 'meer mannen zijn gevaarlijk gestoord' = hooguit werk in de infanterie en geen stemrecht meer voor al die testosteronbommen. Maar ja, mijn redelijkheid zit in de weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koekoekmakto op 07-09-2026 10:11:54 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221744716
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 10:05 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Huh, ik weet niet hoe vaak ik de term "mannenprobleem" intussen heb gehoord, in de media en hier. Terwijl dat ook maar een fractie van een fractie van een fractie van de mannen in nederland betreft. Waarom opeens nu dan wel die nuance??? :?

Overigens wel eens dat het gezondheidssysteem in de VS op de schop moet.
Ook dat is een kleine minderheid, en ook daarvan zou ik willen dat die nuance er is.
pi_221745105
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 08:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gesprek wordt doodgeslagen omdat er niet normaal wordt gediscussieerd, omdat in dit topic en wereldwijd naar aanleiding van deze zaak weer wordt opgeroepen dat vrouwen niet echt 100% meetellen, emotioneel en hormonaal zijn, en gewoon thuis achter het aanrecht moeten en niet zouden mogen stemmen.
Mannen volgen slechts de redenering van de vele vrouwen die Clancy "steunen" tot het logische eindpunt.

Één van de voornaamste argumenten tegen feminisme was dat vrouwen te emotioneel, hormonaal en instabiel zouden zijn om als volwaardig mee te kunnen draaien in de maatschappij. Als we de Clancy fanclub moeten geloven had men gelijk en bestaat er gewoon zoiets als vrouwelijke hysterie.

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 08:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Nee, niet "die" vrouw is het probleem.
Vrouwen die hun kinderen vermoorden is een verhaal zo oud als de mensheid, alleen nu met deze zaak komen er honderdduizenden vrouwen uit alle hoeken en gaten om hun steun te betuigen aan deze moordenaar.
Het probleem is dus dat er een groot aantal vrouwen openlijk, publiekelijk, en zonder schaamte deze moordenaar steunen en zelfs de schuld bij de man proberen te leggen.

Dat heb ik nog nooit gezien bij een man die in een psychose zijn kinderen vermoord, mannen staan dan liever zelfs in de rij om die moordenaar persoonlijk op te knopen.

Het andere probleem is ook dat er veel vrouwen zijn die nu hun kans grijpen om vrouwen NOG MINDER verantwoordelijk te houden voor hun eigen daden door het op hormonen en medicatie te gooien.
Je kunt niet aan de ene kant roepen dat vrouwen alle rechten moeten hebben, en andere de andere kant roepen dat je ze absoluut niet verantwoordelijk mag houden voor hun eigen daden, want hormonen.
Je wil niet weten welke beerput je open trekt wanneer de uitspraak zal zijn dat ze geen gevangenisstraf moet krijgen voor het vermoorden van haar 3 kinderen want OEPS, hormonen.
Kan nog 50 keer uitgelegd worden, het meer communicatief vaardige en hoger geleide geslacht komt niet verder dan JA MAAR MANNEN VERMOORDEN OOK KINDEREN EN WORDEN DAN SOMS OOK ONTOEREKENINGSVATBAAR VERKLAARD HOOR!!
  maandag 7 september 2026 @ 12:31:20 #258
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221745715
Zelfs al zou de redenering 'de hormonen hebben mij ontslagen van verantwoordelijkheid' doorgang vinden, dan zou dat net zo goed consequenties kunnen hebben voor meerdere mensen. Het doortrekken van 1 redenering nu als stoplap voor alle gedragingen van alle mensen in alle situaties is gewoon stupide. Net als het agenderen van stemrechtbeperking door 1 casus. Dat is behoorlijk generaliseren.

Dat mensen dit niet inzien vind ik eerder getuigen van hysterische rechtlijnigheid. Wij zijn meer dan onze biologie. Gelukkig maar, zeg ik als tevreden en flexibele holist.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221745753
Komt er eigenlijk op neer dat een fors gedeelte van de vrouwen hormonaal ongeschikt is om jonge kinderen op te voeden.
Laat maar waaien
  maandag 7 september 2026 @ 12:40:00 #260
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221745762
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 12:38 schreef UitStraling het volgende:
Komt er eigenlijk op neer dat een fors gedeelte van de vrouwen hormonaal ongeschikt is om jonge kinderen op te voeden.
Niet alleen hormonaal ongeschikt daarvoor :! Ik zou dit soort types bv ook niet graag voor in het vliegtuig hebben zitten ......
"Hoka Hey!"
pi_221745763
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 11:50 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Mannen volgen slechts de redenering van de vele vrouwen die Clancy "steunen" tot het logische eindpunt.

Één van de voornaamste argumenten tegen feminisme was dat vrouwen te emotioneel, hormonaal en instabiel zouden zijn om als volwaardig mee te kunnen draaien in de maatschappij. Als we de Clancy fanclub moeten geloven had men gelijk en bestaat er gewoon zoiets als vrouwelijke hysterie.
[..]
Kan nog 50 keer uitgelegd worden, het meer communicatief vaardige en hoger geleide geslacht komt niet verder dan JA MAAR MANNEN VERMOORDEN OOK KINDEREN EN WORDEN DAN SOMS OOK ONTOEREKENINGSVATBAAR VERKLAARD HOOR!!
Goede post
Vakman pur sang
pi_221745768
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 12:40 schreef matspontius het volgende:

[..]
Niet alleen hormonaal ongeschikt daarvoor :! Ik zou dit soort types bv ook niet graag voor in het vliegtuig hebben zitten ......
Of aan de knoppen van een werkende kerncentrale.
Laat maar waaien
pi_221745775
quote:
Vrouwen zijn gemiddeld veel beter geschikt hoor het opvoeden van jonge kinderen dan mannen.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 12:47:31 #264
38824 crew  Droopie
pi_221745798
quote:
fors?

3 op de 1000 vrouwen schijnt dit te krijgen?

De rest van andere problematiek zal er ook wel nog wel bijkomen.l, maar zou mn kind nog steeds wel toevertrouwen aan de gemiddelde buurvrouw.

Om het fors te noemen is niet echt realistisch..
Hell To The Liars
  maandag 7 september 2026 @ 12:49:58 #265
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221745817
quote:
15s.gif Op maandag 7 september 2026 12:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Of aan de knoppen van een werkende kerncentrale.
Of in de operatiekamer - de horror!
"Hoka Hey!"
  maandag 7 september 2026 @ 12:53:41 #266
438527 MissButterflyy
pi_221745855
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 12:47 schreef Droopie het volgende:

[..]
fors?

3 op de 1000 vrouwen schijnt dit te krijgen?

De rest van andere problematiek zal er ook wel nog wel bijkomen.l, maar zou mn kind nog steeds wel toevertrouwen aan de gemiddelde buurvrouw.

Om het fors te noemen is niet echt realistisch..
En hoe groot is de kans dat ze dan werken als chirurg of in een kerncentrale.

Wat een gezwets weer allemaal in dit topic.
pi_221745881
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vrouwen zijn gemiddeld veel beter geschikt hoor het opvoeden van jonge kinderen dan mannen.
Geen idee of dit waar is maar in elke populatie zitten wel een paar figuren met heel veel mentale problematiek waarvan sommigen overgaan op extreme acties met tragische gevolgen.

Niet meer dan normaal dat die personen vervolgd worden voor hun daden.

Verder is het denk ik ook niet raar om kritisch te kijken naar de beschikbare en geboden zorg om te kijken of we daar winst kunnen halen en toekomstige tragedies te voorkomen.
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 13:05:27 #268
38824 crew  Droopie
pi_221745912
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 12:57 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Geen idee of dit waar is maar in elke populatie zitten wel een paar figuren met heel veel mentale problematiek waarvan sommigen overgaan op extreme acties met tragische gevolgen.

Verder is het denk ik ook niet raar om kritisch te kijken naar de beschikbare en geboden zorg om te kijken of we daar winst kunnen halen en toekomstige tragedies te voorkomen.
100% eens met je post, 0,1 % kans van slagen dat er een oplossing komt voor de zorg in Amerika.

Bekijk deze YouTube-video

Money rules the world.
Hell To The Liars
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 13:22:43 #269
441859 crew  Lenny77
pi_221745997
quote:
Een fors gedeelte nog wel :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221746585
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 12:57 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Er zijn voorbeelden gegeven waarin mannen die hun kinderen hebben vermoord, binnen afzienbare tijd werden veroordeeld en/of de doodstraf hrbben gekregen. Wanneer het echter een vrouw betreft krijgt ze veel meer het voordeel van de twijfel. Het punt is dat er in onze maatschappij met twee maten wordt gemeten als het gaat om de veroordeling van mannen versus vrouwen. Vrouwen mogen niet wegkomen met dat hormonale onzin geneuzel. Mannen komen hier namelijk ook niet mee weg.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 7 september 2026 @ 17:02:51 #271
485843 crew  Jippie
pi_221747095
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 08:22 schreef UitStraling het volgende:
Een gekke vrouw vermoord haar drie kinderen en de mannen zijn het probleem?

Ok.
Ja, zonder mannen geen zaad om zwanger te raken :+

Ik denk dat er gewezen wordt op enkele als vrouwonvriendelijk ervaren reacties door vermoedelijk mannelijke users.
  maandag 7 september 2026 @ 17:15:50 #272
438527 MissButterflyy
pi_221747146
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 15:11 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Er zijn voorbeelden gegeven waarin mannen die hun kinderen hebben vermoord, binnen afzienbare tijd werden veroordeeld en/of de doodstraf hrbben gekregen. Wanneer het echter een vrouw betreft krijgt ze veel meer het voordeel van de twijfel. Het punt is dat er in onze maatschappij met twee maten wordt gemeten als het gaat om de veroordeling van mannen versus vrouwen. Vrouwen mogen niet wegkomen met dat hormonale onzin geneuzel. Mannen komen hier namelijk ook niet mee weg.
Gewoon onzin.
Heb je voorbeelden in onze maatschappij waar vrouwen wegkomen met moord ivm hun hormonen?

Er is trouwens niet eens een doodstraf hier, dus misschien even wat minder naar de USA kijken?
pi_221749041
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 17:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gewoon onzin.
Heb je voorbeelden in onze maatschappij waar vrouwen wegkomen met moord ivm hun hormonen?

Er is trouwens niet eens een doodstraf hier, dus misschien even wat minder naar de USA kijken?
Mijn punt was, er bestaat een significant verschil in de strafmaat die wordt gehanteerd voor vrouwen vs mannen. Cijfers tonen dat vrouwen kortere straffen krijgen en minder vaak gevangenisstraffen krijgen dan mannen die dezelfde misdrijven hebben begaan. En dit is in de Clancy zaak ook weer gaande.

We gaan lekker sympathie tonen met de vrouw die géén sympathie had voor d'r eigen drie kinderen. De absolute staat van vrouwen overal :')
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 22:31:14 #274
441859 crew  Lenny77
pi_221749097
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 22:15 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Mijn punt was, er bestaat een significant verschil in de strafmaat die wordt gehanteerd voor vrouwen vs mannen. Cijfers tonen dat vrouwen kortere straffen krijgen en minder vaak gevangenisstraffen krijgen dan mannen die dezelfde misdrijven hebben begaan. En dit is in de Clancy zaak ook weer gaande.

We gaan lekker sympathie tonen met de vrouw die géén sympathie had voor d'r eigen drie kinderen. De absolute staat van vrouwen overal :')

Ik heb 0 sympathie voor haar...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221749359
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 22:15 schreef Memeowitz het volgende:

[..]

De vrouwen die sympathie hebben met Clancy zijn echt een kleine minderheid, in tegenstelling tot wat een aantal partijen in de VS je graag wil laten geloven. Dus of dat nu representatief is, lijkt me niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')