Dat vonden ze zelf blijkbaar ook, vandaar de vroege aftochtquote:Op donderdag 3 september 2026 16:48 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit, ze vallen onder de verantwoordelijkheid van de school. Die horen te weten waar ze zijn en, 's nachts, te zorgen dat ze netjes op hun hotelkamer zijn. Dat ze niet wisten dat de helft van hun leerlingen ergens rondzwierf kun je echt niet goedpraten met 'kan gebeuren', dat is totaal onverantwoord.
Goed punt.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En de helft van de scholieren die niets fout gedaan heeft krijgt ook nog straf. Daar zou ik als ouder in ieder geval wel even moeilijk over gaan doen.
Die halsbanden uit de film Wedlock zijn denk ik wel een goed idee.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Opsluiten op de kamers. Kettingen op de nooduitgangen. Chippen en drones. Een buddy systeem, waarbij je ze aan elkaar vast ketent.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:23 schreef -river- het volgende:
Niet dronken ontmaagd worden op je schoolreisje
Collectief straffen, de beste manier om tieners verantwoordelijkheid over hun gedrag te leren.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:03 schreef OllieA het volgende:
Een signaal afgeven door collectief te straffen.
Dan geeft je dus het signaal af dat je een onrechtvaardige kloteschool bent.
De laatste avond kregen we wijn cadeau van het vaste restaurant waar we aten omdat ze ons zo tof vonden, tja wat denk je dat er dan gebeurt bij 16-17 jarige pubers?quote:Op donderdag 3 september 2026 14:00 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Oh ja, dit doet me weer denken aan nog zo'n verhaal van onze Rome-reis in de 5e. Toen gingen we naar een restaurant, maar voor zo'n grote groep is er natuurlijk niet zomaar ruimte dus het restaurant was al van te voren geregeld. Die hadden het een goed idee gevonden om voor ons extra tafels neer te zetten in de wijnkelder, terwijl de leraren gewoon boven konden eten
Ik sta er al van te kijken dat een schooltrip tegenwoordig al zo ver gaat.quote:
Ik wist niet eens dat jij een stadslyceum in Groningen had!quote:Op donderdag 3 september 2026 18:28 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik sta er al van te kijken dat een schooltrip tegenwoordig al zo ver gaat.
Wij zijn nooit verder gekomen dan schoolkamp in het naburige kuttdorp waar de leerkrachten de hele dag op je lip zaten. Van zuipen en neuken kwam niks terecht, wel achterlijke kringspelletjes en veldexcursies met zo'n begeleider die deed denken aan Emiel van de familie Doorzon.
Dan heb je niet genoeg gezopen!quote:Op donderdag 3 september 2026 08:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Gohik kan me ook alleen nog het zuipen herinneren van dat soort uitjes.
Het gaat hier om 5 VWO, niet om een kleuterklas.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:47 schreef Charles33 het volgende:
Er kunnen dus 70 leerlingen, onder verantwoordelijkheid van de docenten, het hotel uitlopen zonder dat er iemand iets in de gaten heeft. Daar mogen ze toch eens goed over worden doorgezaagd, dat kan echt niet. Ze mogen blij zijn dat het allemaal goed is afgelopen.
En over al die 'vroeger waren wij allemaal bezopen'-posters: fijn voor je, maar dit is nu en niet vroeger. We zijn verstandiger geworden en we hebben wetgeving gemaakt die dit verbiedt. De school dient te zorgen dat die wet ook wordt gehandhaafd, en daar zijn ze kennelijk niet in geslaagd.
Ik kan me er geen herinneren, afgezien van De Ardennen.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef Hexagon het volgende:
Die schoolreis naar het buitenland was wel een van de zegeningen van op een elitaire Havo/VWO school zitten.
Wij konden in 4 Havo en 5 VWO kiezen uit Praag, Rome, Barcelona, Venetie en Skien in Kaprun.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik kan me er geen herinneren, afgezien van De Ardennen.
Maar die school (wel met een Vwo-afdeling) had ook geen elitaire reputatie.
In de derde hadden we een dagtrip aar Antwerpen. Daar werd wel verwacht dat we een soort route door de stad zouden lopen en vragen zouden beantwoorden, en daar kregen we ee cijfer voor. Maar het was 1999 en leraren hadden nog niet door dat we de antwoorden in een half uur op internet hadden gevonden bij een of ander internetcafe en voor de rest hebben we de hele dag steeds meer dronken wordend van terras naar terras gestruind. Ik had mijn rugzak als 15-jarige met bierblikken gevuld. Geen enkele docent die er moeilijk over deed.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:43 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Het gaat hier om 5 VWO, niet om een kleuterklas.
In de vierde klas liepen we ook gewoon zelf door het centrum van Parijs terwijl de docenten wijn zaten te zuipen ergens op een terras. Alle musea staakten namelijk precies tijdens onze excursie, wat een lui die FransenWat moet je dan doen, beetje in je hotel blijven zitten? We vermaakten ons wel hoor.
Hing dat aan je vakkenpakket vast?quote:Op donderdag 3 september 2026 18:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wij konden in 4 Havo en 5 VWO kiezen uit Praag, Rome, Barcelona, Venetie en Skien in Kaprun.
En in de examenklas een dag naar Parijs.
Wat een bijzondere keuze van de school! Allen Chisinau of ook andere plekken?quote:Op donderdag 3 september 2026 17:07 schreef Durmada het volgende:
Mijn schoolreis ging naar Moldavië, wat een tijd was dat. We mochten toen net niet meer drinken vanaf 16. In Moldavië mocht het wel...
Nou echt niet en dat lag niet aan de ouders. In mijn lichting van het middelbaar was het zeker 90%.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Er gingen en gaan grote groepen jongeren, maar er gaan er veer meer niet dat soort fratsen uithalen en dat er ouders zijn die dat okay vinden en normaal zegt meer over die ouders dan of het okay en normaal is.
Waar het fout gegaan is, is dat mensen iets roepen als "ach, dat is de leeftijd hè" en vergeten dat zij dus de leeftijd en rol hebben om het in te perken. Het is totaal achterlijk en ronduit schadelijk voor de hersenen van kinderen van die leeftijd om zo te zuipen, en daar doet dat het vroeger ook wel gebeurde niks aan af.
Nee je kon gewoon kiezen. Wel kon de school je bij een andere reis plaatsen als het logistiek niet uitkwam. Maar ik koos Barcelona en ging er ook heen.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hing dat aan je vakkenpakket vast?
We hadden wel weer een dag waarop je zelf, uit een lijst, een door de school geörganiseerd uitje kon kiezen. Waar ook Antwerpen (koos ik zelf een keer) en Phantasialand tussen zaten.
Ja raar hé dat je verwacht dat kinderen geen alcohol gaan drinken..quote:Op donderdag 3 september 2026 07:28 schreef junkiesietze het volgende:
Het land wat het meeste bier drinkt ter wereld.. en dan hopen dat ze niet gaan drinken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is sarcastisch neem ik aan?quote:Op donderdag 3 september 2026 18:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Collectief straffen, de beste manier om tieners verantwoordelijkheid over hun gedrag te leren.
Wij gingen serieus elk jaar naar het buitenland en onze Romereis in de vijfde duurde gewoon 11 dagen, maar heb nou niet het idee gehad dat ik op een elitaire school heb gezeten hoor.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef Hexagon het volgende:
Die schoolreis naar het buitenland was wel een van de zegeningen van op een elitaire Havo/VWO school zitten.
Nouja, goedkoop zal het voor de ouders niet zijn geweest.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wij gingen serieus elk jaar naar het buitenland en onze Romereis in de vijfde duurde gewoon 11 dagen, maar heb nou niet het idee gehad dat ik op een elitaire school heb gezeten hoor.
Viel wel mee toch? Ik zat op een havo / vwo school waar men respectievelijk naar Berlijn en Parijs ging. Vrienden van me deden na de mavo mbo en gingen geloof ik naar Praag.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef Hexagon het volgende:
Als zo'n reisje niet uit de klauwen liep, was dat echt een gemiste kans.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Viel wel mee toch? Ik zat op een havo / vwo school waar men respectievelijk naar Berlijn en Parijs ging. Vrienden van me deden na de mavo mbo en gingen geloof ik naar Praag.
Al die reisjes liepen in die tijd wel redelijk uit de klauwen doorgaans.
Bij ons ging het qua drankgebruik nog best prima. Dat hadden ze wel slim geregeld door ergens in een badplaats aan de Costa Brava te gaan zitten waar in april weinig te beleven is. En dan met de hele groep in een vooraf uitgekozen disco op stap gaan (er waren er ook maar 2 open).quote:Op donderdag 3 september 2026 19:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als zo'n reisje niet uit de klauwen liep, was dat echt een gemiste kans.
Was ook in de tijd dat je vanaf je 16e mocht drinken en roken en dat deden we dus ook massaal samen met de docenten. Afgezien van de hele bar leegzuipen hebben we ons altijd wel gedragen, maar bij ons tripje naar Parijs moest nog even ad hoc een ander hotel worden geregeld omdat de groep Deense scholieren die er voor ons in zat het hele hotel onder water had gezet.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als zo'n reisje niet uit de klauwen liep, was dat echt een gemiste kans.
We zijn niet verstandiger geworden, we zijn te beschermend bezig, en daar kweek je vooral watjes mee.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:47 schreef Charles33 het volgende:
Er kunnen dus 70 leerlingen, onder verantwoordelijkheid van de docenten, het hotel uitlopen zonder dat er iemand iets in de gaten heeft. Daar mogen ze toch eens goed over worden doorgezaagd, dat kan echt niet. Ze mogen blij zijn dat het allemaal goed is afgelopen.
En over al die 'vroeger waren wij allemaal bezopen'-posters: fijn voor je, maar dit is nu en niet vroeger. We zijn verstandiger geworden en we hebben wetgeving gemaakt die dit verbiedt. De school dient te zorgen dat die wet ook wordt gehandhaafd, en daar zijn ze kennelijk niet in geslaagd.
Geslaagd reisje dus.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Weet nog wel dat ik de ergste kater ooit had in het vliegtuig terug. En die ochtend door de docenten een gigantische preek gehad. Daarna was iedereen het weer vergeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |