abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2026 @ 17:26:05 #201
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221719438
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:48 schreef Charles33 het volgende:

[..]
Dat maakt niks uit, ze vallen onder de verantwoordelijkheid van de school. Die horen te weten waar ze zijn en, 's nachts, te zorgen dat ze netjes op hun hotelkamer zijn. Dat ze niet wisten dat de helft van hun leerlingen ergens rondzwierf kun je echt niet goedpraten met 'kan gebeuren', dat is totaal onverantwoord.
Dat vonden ze zelf blijkbaar ook, vandaar de vroege aftocht ^O^
Maar de daders zijn de daders hè, dus die kinderen met hun gedrag.
pi_221719446
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En de helft van de scholieren die niets fout gedaan heeft krijgt ook nog straf. Daar zou ik als ouder in ieder geval wel even moeilijk over gaan doen.
Goed punt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221719563
Hoelang zitten die arme wurmen eigenlijk in die bussen? Moeten de ouders ze nu s'nachts om 4 uur ofso gaan ophalen?
pi_221719625
Zielig voor ze.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 3 september 2026 @ 17:58:32 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221719660
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Opsluiten op de kamers. Kettingen op de nooduitgangen. Chippen en drones. Een buddy systeem, waarbij je ze aan elkaar vast ketent.
Die halsbanden uit de film Wedlock zijn denk ik wel een goed idee.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221719686
Een signaal afgeven door collectief te straffen.
Dan geeft je dus het signaal af dat je een onrechtvaardige kloteschool bent.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221719718
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:23 schreef -river- het volgende:
Niet dronken ontmaagd worden op je schoolreisje :')
Klinkt goed.

Mag ik kijken?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221719782
Ach, onze schoolreis in de jaren 80 naar Berlijn liep ook lichtelijk uit de hand. Dronken leerlingen, en ook bij ons was er een delegatie 's nachts de hort op. Lekker flaneren op de Kurfürstendam, nog last met een pooier omdat er foto's van de hoeren werden gemaakt. Dat gaf nog een akkefietje in het hotel. :')
Bij de grens van Oost Berlijn hebben we uren stilgestaan omdat er een paar leerlingen op hun benen niet meer konden staan. Hele bus overhoop, spiegels onder de bus om te zien of het daaronder wel pluis was.
Was toen allemaal wat losser zeg maar. :) Berlijn was daar niet helemaal de goede plaats voor, die rebelse toestanden. ;)
pi_221719804
quote:
2s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:03 schreef OllieA het volgende:
Een signaal afgeven door collectief te straffen.
Dan geeft je dus het signaal af dat je een onrechtvaardige kloteschool bent.
Collectief straffen, de beste manier om tieners verantwoordelijkheid over hun gedrag te leren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221719817
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 14:00 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Oh ja, dit doet me weer denken aan nog zo'n verhaal van onze Rome-reis in de 5e. Toen gingen we naar een restaurant, maar voor zo'n grote groep is er natuurlijk niet zomaar ruimte dus het restaurant was al van te voren geregeld. Die hadden het een goed idee gevonden om voor ons extra tafels neer te zetten in de wijnkelder, terwijl de leraren gewoon boven konden eten _O-
De laatste avond kregen we wijn cadeau van het vaste restaurant waar we aten omdat ze ons zo tof vonden, tja wat denk je dat er dan gebeurt bij 16-17 jarige pubers? :') Maar op een paar iets te dronken klasgenoten na die we het hotel even in moesten slepen was er niet veel aan de hand eigenlijk. En ik vermoed dat dat hier ook niet het geval was buiten het drinken zelf. Het is een periode waarin je je eigen grenzen ontdekt, maar ze opzoeken mag niet meer.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221719822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:44 schreef ToT het volgende:
@:werkman
Ik sta er al van te kijken dat een schooltrip tegenwoordig al zo ver gaat.
Wij zijn nooit verder gekomen dan schoolkamp in het naburige kuttdorp waar de leerkrachten de hele dag op je lip zaten. Van zuipen en neuken kwam niks terecht, wel achterlijke kringspelletjes en veldexcursies met zo'n begeleider die deed denken aan Emiel van de familie Doorzon.
pi_221719837
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:28 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ik sta er al van te kijken dat een schooltrip tegenwoordig al zo ver gaat.
Wij zijn nooit verder gekomen dan schoolkamp in het naburige kuttdorp waar de leerkrachten de hele dag op je lip zaten. Van zuipen en neuken kwam niks terecht, wel achterlijke kringspelletjes en veldexcursies met zo'n begeleider die deed denken aan Emiel van de familie Doorzon.
Ik wist niet eens dat jij een stadslyceum in Groningen had! :?
pi_221719846
Met mijn schoolreisjes gingen we altijd met de hele klas op de fiets.
Dan weet je genoeg.
pi_221719870
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 08:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Goh :') ik kan me ook alleen nog het zuipen herinneren van dat soort uitjes.
Dan heb je niet genoeg gezopen! _O-
  donderdag 3 september 2026 @ 18:41:37 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221719885
Die schoolreis naar het buitenland was wel een van de zegeningen van op een elitaire Havo/VWO school zitten.
pi_221719893
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:47 schreef Charles33 het volgende:
Er kunnen dus 70 leerlingen, onder verantwoordelijkheid van de docenten, het hotel uitlopen zonder dat er iemand iets in de gaten heeft. Daar mogen ze toch eens goed over worden doorgezaagd, dat kan echt niet. Ze mogen blij zijn dat het allemaal goed is afgelopen.

En over al die 'vroeger waren wij allemaal bezopen'-posters: fijn voor je, maar dit is nu en niet vroeger. We zijn verstandiger geworden en we hebben wetgeving gemaakt die dit verbiedt. De school dient te zorgen dat die wet ook wordt gehandhaafd, en daar zijn ze kennelijk niet in geslaagd.
Het gaat hier om 5 VWO, niet om een kleuterklas.

In de vierde klas liepen we ook gewoon zelf door het centrum van Parijs terwijl de docenten wijn zaten te zuipen ergens op een terras. Alle musea staakten namelijk precies tijdens onze excursie, wat een lui die Fransen :') Wat moet je dan doen, beetje in je hotel blijven zitten? We vermaakten ons wel hoor.
  donderdag 3 september 2026 @ 18:44:38 #217
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221719903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef Hexagon het volgende:
Die schoolreis naar het buitenland was wel een van de zegeningen van op een elitaire Havo/VWO school zitten.
Ik kan me er geen herinneren, afgezien van De Ardennen.

Maar die school (wel met een Vwo-afdeling) had ook geen elitaire reputatie.
  donderdag 3 september 2026 @ 18:50:43 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221719929
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik kan me er geen herinneren, afgezien van De Ardennen.

Maar die school (wel met een Vwo-afdeling) had ook geen elitaire reputatie.
Wij konden in 4 Havo en 5 VWO kiezen uit Praag, Rome, Barcelona, Venetie en Skien in Kaprun.

En in de examenklas een dag naar Parijs.
  donderdag 3 september 2026 @ 18:53:57 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221719946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:43 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Het gaat hier om 5 VWO, niet om een kleuterklas.

In de vierde klas liepen we ook gewoon zelf door het centrum van Parijs terwijl de docenten wijn zaten te zuipen ergens op een terras. Alle musea staakten namelijk precies tijdens onze excursie, wat een lui die Fransen :') Wat moet je dan doen, beetje in je hotel blijven zitten? We vermaakten ons wel hoor.
In de derde hadden we een dagtrip aar Antwerpen. Daar werd wel verwacht dat we een soort route door de stad zouden lopen en vragen zouden beantwoorden, en daar kregen we ee cijfer voor. Maar het was 1999 en leraren hadden nog niet door dat we de antwoorden in een half uur op internet hadden gevonden bij een of ander internetcafe en voor de rest hebben we de hele dag steeds meer dronken wordend van terras naar terras gestruind. Ik had mijn rugzak als 15-jarige met bierblikken gevuld. Geen enkele docent die er moeilijk over deed.
  donderdag 3 september 2026 @ 18:56:07 #220
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221719953
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wij konden in 4 Havo en 5 VWO kiezen uit Praag, Rome, Barcelona, Venetie en Skien in Kaprun.

En in de examenklas een dag naar Parijs.
Hing dat aan je vakkenpakket vast?

We hadden wel weer een dag waarop je zelf, uit een lijst, een door de school geörganiseerd uitje kon kiezen. Waar ook Antwerpen (koos ik zelf een keer) en Phantasialand tussen zaten.

De school regelde de bus, maar er waren geen docenten bij.
pi_221719954
Wij ging in Praag ook op stap _O-
pi_221719962
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:07 schreef Durmada het volgende:
Mijn schoolreis ging naar Moldavië, wat een tijd was dat. We mochten toen net niet meer drinken vanaf 16. In Moldavië mocht het wel...
Wat een bijzondere keuze van de school! Allen Chisinau of ook andere plekken?
pi_221719968
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat valt ook wel mee. Er gingen en gaan grote groepen jongeren, maar er gaan er veer meer niet dat soort fratsen uithalen en dat er ouders zijn die dat okay vinden en normaal zegt meer over die ouders dan of het okay en normaal is.

Waar het fout gegaan is, is dat mensen iets roepen als "ach, dat is de leeftijd hè" en vergeten dat zij dus de leeftijd en rol hebben om het in te perken. Het is totaal achterlijk en ronduit schadelijk voor de hersenen van kinderen van die leeftijd om zo te zuipen, en daar doet dat het vroeger ook wel gebeurde niks aan af.
Nou echt niet en dat lag niet aan de ouders. In mijn lichting van het middelbaar was het zeker 90%.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221719970
Een beetje keten met elkaar was het hele doel van die school tripjes. Anders kan je net zo goed thuis blijven.
  donderdag 3 september 2026 @ 18:58:27 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221719971
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:56 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Hing dat aan je vakkenpakket vast?

We hadden wel weer een dag waarop je zelf, uit een lijst, een door de school geörganiseerd uitje kon kiezen. Waar ook Antwerpen (koos ik zelf een keer) en Phantasialand tussen zaten.
Nee je kon gewoon kiezen. Wel kon de school je bij een andere reis plaatsen als het logistiek niet uitkwam. Maar ik koos Barcelona en ging er ook heen.

De enige uitzondering waren VWO'ers die het Gymnasium deden. Die konden alleen naar Rome.
pi_221719979
quote:
15s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:28 schreef junkiesietze het volgende:
Het land wat het meeste bier drinkt ter wereld.. en dan hopen dat ze niet gaan drinken |:( 8)7
Ja raar hé dat je verwacht dat kinderen geen alcohol gaan drinken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221719980
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Collectief straffen, de beste manier om tieners verantwoordelijkheid over hun gedrag te leren.
Dit is sarcastisch neem ik aan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221719996
quote:
Wij gingen serieus elk jaar naar het buitenland en onze Romereis in de vijfde duurde gewoon 11 dagen, maar heb nou niet het idee gehad dat ik op een elitaire school heb gezeten hoor.
  donderdag 3 september 2026 @ 19:05:33 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221720026
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Wij gingen serieus elk jaar naar het buitenland en onze Romereis in de vijfde duurde gewoon 11 dagen, maar heb nou niet het idee gehad dat ik op een elitaire school heb gezeten hoor.
Nouja, goedkoop zal het voor de ouders niet zijn geweest.
pi_221720089
quote:
Viel wel mee toch? Ik zat op een havo / vwo school waar men respectievelijk naar Berlijn en Parijs ging. Vrienden van me deden na de mavo mbo en gingen geloof ik naar Praag.
Al die reisjes liepen in die tijd wel redelijk uit de klauwen doorgaans. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221720093
Dit deden we allemaal toch tijdens werkweek o.i.d.? Wat een gezeur.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 3 september 2026 @ 19:13:17 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221720095
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Viel wel mee toch? Ik zat op een havo / vwo school waar men respectievelijk naar Berlijn en Parijs ging. Vrienden van me deden na de mavo mbo en gingen geloof ik naar Praag.
Al die reisjes liepen in die tijd wel redelijk uit de klauwen doorgaans. :P
Als zo'n reisje niet uit de klauwen liep, was dat echt een gemiste kans.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221720098
Weet nog wel dat ik de ergste kater ooit had in het vliegtuig terug. En die ochtend door de docenten een gigantische preek gehad. Daarna was iedereen het weer vergeten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 3 september 2026 @ 19:17:13 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221720123
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bij ons ging het qua drankgebruik nog best prima. Dat hadden ze wel slim geregeld door ergens in een badplaats aan de Costa Brava te gaan zitten waar in april weinig te beleven is. En dan met de hele groep in een vooraf uitgekozen disco op stap gaan (er waren er ook maar 2 open).

Alleen kocht iedereen van die luchtpistolen en mocht er dus een met de politie mee.
pi_221720171
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Was ook in de tijd dat je vanaf je 16e mocht drinken en roken en dat deden we dus ook massaal samen met de docenten. Afgezien van de hele bar leegzuipen hebben we ons altijd wel gedragen, maar bij ons tripje naar Parijs moest nog even ad hoc een ander hotel worden geregeld omdat de groep Deense scholieren die er voor ons in zat het hele hotel onder water had gezet. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 3 september 2026 @ 19:23:12 #236
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221720182
Kinderen die in aanraking komen met, bier, tepels, seksboekjes, het leven in de grote stad en de hort op gaan.
Dat moeten we niet willen nee.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 3 september 2026 @ 20:02:36 #237
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221720534
Domme betutteling man.
Heb medelijden met de jeugd hoor.
Niets mag meer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 3 september 2026 @ 20:08:39 #238
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221720590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:47 schreef Charles33 het volgende:
Er kunnen dus 70 leerlingen, onder verantwoordelijkheid van de docenten, het hotel uitlopen zonder dat er iemand iets in de gaten heeft. Daar mogen ze toch eens goed over worden doorgezaagd, dat kan echt niet. Ze mogen blij zijn dat het allemaal goed is afgelopen.

En over al die 'vroeger waren wij allemaal bezopen'-posters: fijn voor je, maar dit is nu en niet vroeger. We zijn verstandiger geworden en we hebben wetgeving gemaakt die dit verbiedt. De school dient te zorgen dat die wet ook wordt gehandhaafd, en daar zijn ze kennelijk niet in geslaagd.
We zijn niet verstandiger geworden, we zijn te beschermend bezig, en daar kweek je vooral watjes mee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221721269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Weet nog wel dat ik de ergste kater ooit had in het vliegtuig terug. En die ochtend door de docenten een gigantische preek gehad. Daarna was iedereen het weer vergeten.
Geslaagd reisje dus.
pi_221721655
Als je de kat bij de melk zet...

wij deden het stiekem wij koopten drank en dronken het op ons hotelkamer
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')