Ja, en dan gaan ze zeker ook luchthavens in oek aanvallen.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is nog maar afwachten of dat een 'slimme' strategie is. Hangt er vooral vanaf hoe Rusland er zelf op gaat reageren. Als Putin en zijn kring het voor elkaar krijgen om dit over te brengen als: 'kijk eens wat Ukraine ons aandoet', ben je weer bij af.
Wel benieuwd hoe Rusland reageert ja. Misschien gooien ze er wel een kernbom op nu. Anders been there done that.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is nog maar afwachten of dat een 'slimme' strategie is. Hangt er vooral vanaf hoe Rusland er zelf op gaat reageren. Als Putin en zijn kring het voor elkaar krijgen om dit over te brengen als: 'kijk eens wat Ukraine ons aandoet', ben je weer bij af.
Ik vind behoud van onze soevereiniteit ook op dat gebied belangrijk.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij mag daar tegen zijn, ik kan slechts hopen dat je daar valide ipv louter sentimentele redenen voor hebt, maar ik zie het allemaal zo niet.
Een EU die zich (con)federaal gaat gedragen; op de gebieden van buza en defensie zie ik prima zitten.
Dat klopt. Nu zitten we op de sweet spot die net niet effectief is. Maar wmb draaien we terug ipv richting een federatiequote:Op woensdag 2 september 2026 10:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Groot gedeelte van dit sentiment komt juist omdat het nu zo'n vergaderpaleis is waar altijd en eeuwig iedereen het met elkaar eens moet zijn.
Dat veranderd als we een EU regering zouden krijgen met bv een gekozen EU president, een EU regering die mandaat krijgt van een meerderheid van de partijen in het EU parlement.
uhh nee.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wel benieuwd hoe Rusland reageert ja. Misschien gooien ze er wel een kernbom op nu. Anders been there done that.
Ja. Mi niet in het belang van Nederland. Wij worden omlaag getrokken naar een lager gemiddeldequote:Op woensdag 2 september 2026 10:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar wordt dan ook niet geheimzinnig over gedaan. De ever closer union is gewoon staand beleid.
Wat ze ook doen. De Rus is maar weinig kritisch op Putin.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dan gaan ze zeker ook luchthavens in oek aanvallen.
Is ook maar net hoe hoe je soevereiniteit ziet.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind behoud van onze soevereiniteit ook op dat gebied belangrijk.
De kunst is juist dat Zelensky moet begrijpen dat elk land haar eigen 'problemen' heeft. Irritatie onstaat wanneer Zelensky/Ukraine doet alsof de bezetting van Ukraine nog het enige is waar de westerse wereld zich druk om moet maken.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Misschien ook handig voor Zelensky om er steeds bij te zeggen: "als jullie willen dat dit stopt, zet dan druk op jullie leiders om de oorlog te stoppen". Duidelijk maken dat dit 1 op 1 verbonden is met de oorlog en dat er een simpele uitweg is.
Uiteindelijk zal de onvrede en de frustratie zich ook tegen het Kremlin regime keren.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Raketten met een giftige chemische payloads uitrusten en afschieten op de steden/woonwijken?quote:
Oh, vast. Maar of dat genoeg gaat zijn voor verandering.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal de onvrede en de frustratie zich ook tegen het Kremlin regime keren.
Zonder grap heb je dat wel eens geprobeerd want dat is een lange procedure die veel mensen afschrikt.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:02 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Doe je onderschrift eer aan en solliciteer.
????quote:Op woensdag 2 september 2026 11:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Raketten met een giftige chemische payloads uitrusten en afschieten op de steden/woonwijken?
Dat kan eventueel ook nog wel.
Al doen ze dit op kleinere schaal met drones en vooral aan het front.
Of dacht je aan iets anders?
Ja dat is ook logisch anders valt er weinig aan de vraagstukken te doen.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU trekt al voortdurend meer macht naar zich toe en ondermijnt de soevereniteit verder. Iedere crisis is weer een stapje de goede richting in voor hun. Nu willen ze landen het veto-recht ontnemen in zake buitenlandse zaken. Dat is de consistente rode lijn de afgelopen jaren, steeds meer macht, stapje voor stapje.
Ik was benieuwd aan welke escalatie opties je denkt want er is niet zo veel aan opties meer op de bingo kaart.quote:
Ik denk niet aan escalatie opties?quote:Op woensdag 2 september 2026 11:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik was benieuwd aan welke escalatie opties je denkt want er is niet zo veel aan opties meer op de bingo kaart.
Dit gaat niet om de westerse wereld of waar de westerse wereld zich druk om moet maken. Ben het eens dat het irritatie kan opwekken als Oekraïne teveel "eist" van westerse landen en dat een stukje nederigheid en dankbaarheid veel goodwill kweekt. Maar wanneer dat niet werkt snap ik ook wel dat ze een wat hardere toon aanslaan. Het is een kwestie van balans en kijken wat werkt op welk moment.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kunst is juist dat Zelensky moet begrijpen dat elk land haar eigen 'problemen' heeft. Irritatie onstaat wanneer Zelensky/Ukraine doet alsof de bezetting van Ukraine nog het enige is waar de westerse wereld zich druk om moet maken.
Dus nee. Dat lijkt mij juist geen handige zet.
"Het is nog maar afwachten of dat een 'slimme' strategie is. Hangt er vooral vanaf hoe Rusland er zelf op gaat reageren".quote:Op woensdag 2 september 2026 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk niet aan escalatie opties?
Oh, je had het puur over de Russische bevolking. Wat betreft de Russen lijkt mij wachten op 'redelijkheid' en 'zelfreflectie' een eindeloos gevecht.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit gaat niet om de westerse wereld of waar de westerse wereld zich druk om moet maken. Ben het eens dat het irritatie kan opwekken als Oekraïne teveel "eist" van westerse landen en dat een stukje nederigheid en dankbaarheid veel goodwill kweekt. Maar wanneer dat niet werkt snap ik ook wel dat ze een wat hardere toon aanslaan. Het is een kwestie van balans en kijken wat werkt op welk moment.
In dit geval gaat het over een actie in Rusland en de Russen moeten absoluut wel weten dat de bezetting van Oekraïne #1 is waar ze zich zorgen over moeten maken.
De ECU/EMU was al lang ingevoerd voordat jij je munten had.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je me 5 jaar voor we de euro kregen had verteld dat 10 jaar later we de euro hadden, en wij daar in ons hoofd naadloos mee omgaan zonder terug te rekenen naar, had ik ook gezegd: gaat nooit gebeuren.
Geen sterk argument.
Zolang ze er zelf niet teveel last van hebben. Als ze er zelf wel teveel last hebben kan dat omdraaien.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Rus is pro Putin en pro deze bezetting.
Een normaal mens zou hun situatie al als flink 'lastig' beschouwen.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Zolang ze er zelf niet teveel last van hebben. Als ze er zelf wel teveel last hebben kan dat omdraaien.
Die zijn we al lang kwijt, sterker nog je kunt je afvragen of we die sinds Napoleon überhaupt ooit gehad hebben.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind behoud van onze soevereiniteit ook op dat gebied belangrijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |