abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221744847
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 10:42 schreef Droopie het volgende:

[..]
Fun fact, Lucia wordt ook kribbig als je niet je reageert op dr DM's of lang over sommige zaken doet :D
Uitkijken dat ze je niet vermoordt dan.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221744850
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:12 schreef Cockwhale het volgende:
Alsof mannen dit spelen om een relatie te onderhouden _O-

Vrouwen die The Sims speelden, onderhielden relaties. Mannen waren alleen maar op zoek naar manieren om de boel plat te branden. En dat is met GTA 6 niet anders.
Helen Hots van Police Quest is het niet met je eens:

Bekijk deze YouTube-video
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 11:02:35 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221744903
GTA spelen voor de missies :') _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221744983
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2026 10:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Helen Hots van Police Quest is het niet met je eens:

Bekijk deze YouTube-video
Oh is dat de definitie van een relatie onderhouden? :D

Hoe dan ook, mogen vrouwen ook niet meer naar films met hun favoriete filmster, boeken lezen als 50 Shades en Twilight en naar het concert van hun popidool, omdat ze in hun hoofd ook vreemdgaan?
pi_221744994
Belachelijk natuurlijk, je partner iets verbieden op grond van persoonlijke morele verhevenheid.

Al vraag ik me wel af in hoeverre hier christelijke invloeden meespelen. Ik ken wel wat christelijke lui die bijzonder spastisch reageren op iedere hint naar romantiek, naaktheid of seks in films, series of games. Dat gaat soms zo ver dat iedere prikkel die mogelijk tot lust kan leiden (want sinfull) vermeden moet worden, in plaats van simpelweg de discipline te ontwikkelen om je niet door dit soort content te laten beïnvloeden, voor zover dat überhaupt een aantoonbaar probleem is :').

Ondertussen de rest van de wereld: nobody cares.
pi_221745931
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 10:42 schreef Droopie het volgende:

[..]
Fun fact, Lucia wordt ook kribbig als je niet je reageert op dr DM's of lang over sommige zaken doet :D
Games zijn zo realistisch tegenwoordig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 13:18:51 #132
441859 crew  Lenny77
pi_221745973
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Mocht je twijfelen of je partner een totale debiel is of niet, dan is dit een goede lakmoesproef.

Als je vriendin je beschuldigt van vreemdgaan omdat je een in game relatie hebt is het tijd om die simpele ziel de deur te wijzen.

Win win want dan hou je ook nog meer tijd voor gta over.
Die kan je natuurlijk omdraaien :P

Je partner is een totale debiel als m een virtuele relatie heeft en daar tijd in steekt om haar tevreden te houden ipv in zijn echte relatie :D

Los daarvan: nee ik vind het niet vreemdgaan
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221746404
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 13:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Die kan je natuurlijk omdraaien :P

Je partner is een totale debiel als m een virtuele relatie heeft en daar tijd in steekt om haar tevreden te houden ipv in zijn echte relatie :D

Los daarvan: nee ik vind het niet vreemdgaan
Ja zo kan je dat ook zeggen over een serie op netflix kijken. Jezelf bezig houden met de fictieve levens van anderen terwijl je ook een eigen leven hebt.

Het is gewoon een stukje ontspanning en entertainment.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 14:55:29 #134
441859 crew  Lenny77
pi_221746477
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja zo kan je dat ook zeggen over een serie op netflix kijken. Jezelf bezig houden met de fictieve levens van anderen terwijl je ook een eigen leven hebt.

Het is gewoon een stukje ontspanning en entertainment.
Statisch naar iets kijken is toch nog anders dan een 'relatie' hebben.

Maar ik begrijp je punt.
pi_221746603
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2026 13:18 schreef Lenny77 het volgende:
Je partner is een totale debiel als m een virtuele relatie heeft en daar tijd in steekt om haar tevreden te houden ipv in zijn echte relatie
Mijn partner kijkt dolgraag haar dagelijkse soapserie... ik pest haar daar wel eens een beetje mee (en zij wil liever niet laten merken dat ze het kijkt), en zelf vind ik de verhaallijnen ook ergens idioot en verschrikkelijk stereotiep.
Anderszijds begrijp ik best dat het gewoon een secret pleasure is en iets dat je zonder al teveel erbij na te denken kijkt als een 'gewoonte'.

maar vind je dan dat ik moet zeggen dat m'n partner "debiel" zou zijn, omdat ze een bepaald pleziertje haalt uit iets dat ik kennelijk zelf niet kijk?
Dat ik dan boos moet roepen dat ze "die tijd aan mij zou moeten besteden, om mij gelukkig te maken" ?

Alsof we allemaal enkel diepgravende intellectueel hoogstaande zaken moeten doen, om onze partners te bevallen..
soweiso, alleen al dat idee alsof je ieder moment enkel aan je partner zou moeten besteden, alsof je een soort van slaafje verder bent en geen eigen intersses mag hhebben buiten die partner.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 17:06:42 #136
441859 crew  Lenny77
pi_221747106
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 15:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Mijn partner kijkt dolgraag haar dagelijkse soapserie... ik pest haar daar wel eens een beetje mee (en zij wil liever niet laten merken dat ze het kijkt), en zelf vind ik de verhaallijnen ook ergens idioot en verschrikkelijk stereotiep.
Anderszijds begrijp ik best dat het gewoon een secret pleasure is en iets dat je zonder al teveel erbij na te denken kijkt als een 'gewoonte'.

maar vind je dan dat ik moet zeggen dat m'n partner "debiel" zou zijn, omdat ze een bepaald pleziertje haalt uit iets dat ik kennelijk zelf niet kijk?
Dat ik dan boos moet roepen dat ze "die tijd aan mij zou moeten besteden, om mij gelukkig te maken" ?

Alsof we allemaal enkel diepgravende intellectueel hoogstaande zaken moeten doen, om onze partners te bevallen..
soweiso, alleen al dat idee alsof je ieder moment enkel aan je partner zou moeten besteden, alsof je een soort van slaafje verder bent en geen eigen intersses mag hhebben buiten die partner.
Ik gaf een antwoord op iemand die de partner een complete debiel noemde he?
Apart dat dan de mijne er wel uitgeplukt wordt..
Het was mijn mening niet eens ;(
pi_221747180
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 15:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nogal een kromme vergelijking. Een soap kijken omdat je het vermakelijk vindt is niet hetzelfde als bewust een romantische band met een virtueel personage opbouwen, daar gevoelens voor ontwikkelen en tijd steken in het “tevreden houden” van dat personage.

Niemand zegt dat je al je vrije tijd aan je partner moet besteden of geen eigen interesses mag hebben. Het interessante punt is juist waar een hobby of fantasie ophoudt en waar het voor iemand emotioneel als een relatie begint te functioneren.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  Moderator maandag 7 september 2026 @ 17:40:33 #138
38824 crew  Droopie
pi_221747270
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 17:23 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk nogal een kromme vergelijking. Een soap kijken omdat je het vermakelijk vindt is niet hetzelfde als bewust een romantische band met een virtueel personage opbouwen, daar gevoelens voor ontwikkelen en tijd steken in het “tevreden houden” van dat personage.

Niemand zegt dat je al je vrije tijd aan je partner moet besteden of geen eigen interesses mag hebben. Het interessante punt is juist waar een hobby of fantasie ophoudt en waar het voor iemand emotioneel als een relatie begint te functioneren.
Dat laatste ben ik wel met je eens.
Nu geloof ik dat er heel weinig mensen s'nachts nog even GTA6 of bv de Sims aanzetten omdat ze hun virtuele partner missen.

Maar er zijn spellen en culturen waarbij spelers wel een veel diepere relatie aangaan met een offline character.

Denk dat er stiekem veel mensen (man qua relatie, vrouw vriendschappelijk) een ongezonde relatie hebben met AI, in welke vorm dan ook.
Ligt je partner naast je doet ie nog even snel stiekem een kus emoji sturen naar zijn of haar AI.
Hell To The Liars
pi_221759168
Hier is een Black Mirror aflevering over.
pi_221762999
Je gamekarakter een relatie te laten onderhouden is ook iets heel anders dan zelf inbeelden dat je een relatie hebt en er emotioneel in geinvesteerd raken, mensen lijken dat hier door elkaar te halen. Verder bizar dat deze discussie uberhaupt is begonnen, geeft al aan dat we tegenwoordig veel te veel naar schermpjes staren en echt even wat vaker naar buiten moeten gaan en de teentjes in het gras moeten planten
Edit: die relatietherapeut in dat filmpje in de OP _O- godverdomme hoe krijg je die onzin verzonnen, en dan nog met zo'n ernstig strak gezicht mensen zulke kolder verkopen alsof het bewezen feiten zijn. Sowieso moet je nooit iets wat een tiktok creator zegt serieus nemen, alleen borderliners hebben hier een probleem mee, en tiktokcreators hebben een zeer groot borderliner gehalte. En wat een slappe zak ben je ook als je je partner volledige zeggenschap geeft over wat je mag doen in het leven. Je hoeft echt niet altijd je partner te gehoorzamen als wat je partner van je vraagt totaal onredelijk is
Relaties hebben met borderliners, begin er gewoon niet aan, je gaat er uiteindelijk mentaal aan kapot

[ Bericht 49% gewijzigd door MultiBanaan op 10-09-2026 10:21:39 ]
pi_221823797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niet voor mij in ieder geval. Ik heb liever dat iemand zijn pedofiele lusten botviert op een fictief virtueel poppetje dan op een echt kind/baby. Hetzelfde geldt dan natuurlijk voor verkrachters, lustmoordenaars en ander verknipt schorum.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Mensen doodschieten in games en overrijden enzo is toch al jaren prima.
Dus waarom andere misdrijven niet?
Ik ben het zelden zo hard met mensen eens geweest. Hoe gruwelijk de dingen die je in een computerspel nabootst ook zijn, het blijft niets anders dan een kunstmatig gecreëerde hoop pixels. Je maakt er géén slachtoffers mee. Je mag mensen niet straffen omwille van pure fantasieën, punt.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:49 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ik ook. Maar lokt het langdurig virtueel doen van dingen die in het echt verboden zijn echt misbruik niet uit?
Die vraag kan je je stellen, inderdaad. Maar, met datzelfde argument kan je toch evengoed al het andere wat in het echt verboden is, verbieden in de virtuele wereld, zoals mensen neerschieten, omver rijden, banken overvallen, folteren, stelen, enz.? :')

Ik heb altijd geweigerd deze dubbele moraal te accepteren. Ik ben volgens velen zeker weer gek of achterlijk daarom? |:(
Slachtofferloos gedrag straffen maakt de gestrafte persoon tot slachtoffer en de straffende instantie tot agressor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')