XR woket lekker verder.quote:Extinction Rebellion (XR) is een internationale, activistische beweging die zich verzet tegen klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit. Extinction Rebellion stelt dat de netto CO2-uitstoot gestopt moet zijn in 2025. Klimaatverandering en biodiversiteitsverlies leiden volgens de initiatiefnemers tot de ineenstorting van ecosystemen en tot het uitsterven van planten en soorten waaronder de mens; vandaar de "extinction" in Extinction Rebellion.
De beweging kenmerkt zich door disruptieve en zichtbare acties en het grote aantal activisten dat niet terugdeinst voor arrestatie of gevangenschap. Concreet eisen ze klimaatrechtvaardigheid door openheid van de overheid over de klimaat- en ecologische crisis, een vermindering van de uitstoot van broeikasgassen in Nederland naar netto-0 in 2025, en het instellen van een burgerberaad klimaat en milieu waarin een gelote en representatieve groep burgers besluit over rechtvaardig klimaat- en milieubeleid, vrij van bedrijfslobby en electorale belangen. XR wil een aanzienlijk deel van de bevolking bereiken en mobiliseren om haar eisen te bereiken. Incrementele verandering is niet voldoende, XR pleit voor snelle en drastische transformatie en beroept zich daarbij op het IPCC. Ook vinden ze dat macht en geld rechtvaardiger verdeeld zouden moeten worden.
Helemaal geen rare vraag. Als er geen fossiele brandstoffen zijn staat het leven letterlijk stil. Dus geen warm water uit de kraan, geen bevoorrading meer in supermarkten, en auto's, bussen en treinen kunnen niet meer rijden etc. Dus hoe stel jij het dagelijkse leven voor van de normale mens als er geen fossiele brandstoffen meer zijn?quote:Op woensdag 2 september 2026 06:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. De voordelen van een streek waar geen fossiele brandstoffen gebruikt worden zijn toch gemakkelijk zelf te bedenken? Zoals minder stof en minder drukte en dus meer ruimte om te kunnen werken.
Kan de benodigde energie dan niet opgewekt worden met zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales?quote:Op woensdag 2 september 2026 07:53 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Helemaal geen rare vraag. Als er geen fossiele brandstoffen zijn staat het leven letterlijk stil. Dus geen warm water uit de kraan, geen bevoorrading meer in supermarkten, en auto's, bussen en treinen kunnen niet meer rijden etc. Dus hoe stel jij het dagelijkse leven voor van de normale mens als er geen fossiele brandstoffen meer zijn?
En hoe komen die zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales daar? Die komen zo -poef- uit de lucht gevallen? Overigens is die opgewekte energie by far niet voldoende om aan de benodigde vraag te kunnen voldoen. Dus fossielvrij is echt een utopie. Wen er maar aan.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan de benodigde energie dan niet opgewekt worden met zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales?
Is gewoon een kwestie van willen. Maar daar ontbreek het aan bij de mensen die door de fossiele brandstoffen forse inkomens hebben.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:13 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
En hoe komen die zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales daar? Die komen zo -poef- uit de lucht gevallen? Overigens is die opgewekte energie by far niet voldoende om aan de benodigde vraag te kunnen voldoen. Dus fossielvrij is echt een utopie. Wen er maar aan.
Zonder olie geen plastic, asfalt, polyester, nylon, zalf en ga zo maar door. Of wat denk je van alle mengsmeringen in zo’n beetje elk apparaat wat bewegende delen heeft. Ik denk niet dat je inziet hoe afhankelijk we zijn van olie.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan de benodigde energie dan niet opgewekt worden met zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales?
Zie de bovenstaande reactie van mij.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zonder olie geen plastic, asfalt, polyester, nylon, zalf en ga zo maar door. Of wat denk je van alle mengsmeringen in zo’n beetje elk apparaat wat bewegende delen heeft. Ik denk niet dat je inziet hoe afhankelijk we zijn van olie.
Olie is niet alleen maar een brandstof knul, de totale chemische sector gebruikt olie als grondstof voor van alles en nog wat, ook voor jouw medicijnen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Is gewoon een kwestie van willen. Maar daar ontbreek het aan bij de mensen die door de fossiele brandstoffen forse inkomens hebben.
In zn nieuwe dwangbuis zal ook vast weer iets zitten. Ook wel cruciaal voor ons weer om een rustig forum te krijgenquote:Op woensdag 2 september 2026 08:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Olie is niet alleen maar een brandstof knul, de totale chemische sector gebruikt olie als grondstof voor van alles en nog wat, ook voor jouw medicijnen bijvoorbeeld.
De totale chemische sector is feitelijk overbodig, want gewone mensen worden juist ziek van de mensen die door fossiele brandstoffen forse inkomens hebben. Knul.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Olie is niet alleen maar een brandstof knul, de totale chemische sector gebruikt olie als grondstof voor van alles en nog wat, ook voor jouw medicijnen bijvoorbeeld.
Overbodig.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De totale chemische sector is feitelijk overbodig, want gewone mensen worden juist ziek van de mensen die door fossiele brandstoffen forse inkomens hebben. Knul.
quote:
Ach gut. Het fijne heertje is bang voor de ongewenste aandacht die gewone mensen hem willen geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd maar weer die rijken he, die vermalendijde rijken. Van smorgens vroeg tot savonds laat. Die smerige rijken. Enorm, wat haat je ze.
Zoek hulp.
Het meest schokkende is hoeveel niet-rijken er inmiddels al gehersenspoeld zijn om het altijd en overal voor de rijken op te nemen.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd maar weer die rijken he, die vermalendijde rijken. Van smorgens vroeg tot savonds laat. Die smerige rijken. Enorm, wat haat je ze.
Zoek hulp.
Die chemische sector die ook jouw broodnodige medicatie produceert, die bedoel je?quote:Op woensdag 2 september 2026 08:52 schreef torentje het volgende:
De totale chemische sector is feitelijk overbodig
Ik neem het niet op voor ze. Verre van. Ik maar juist een punt van die zieke jaloezie van torentje waar hij geen flikker aan doetquote:Op woensdag 2 september 2026 09:11 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het meest schokkende is hoeveel niet-rijken er inmiddels al gehersenspoeld zijn om het altijd en overal voor de rijken op te nemen.
Bizar hoe dingen omgedraaid worden.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik neem het niet op voor ze. Verre van. Ik maar juist een punt van die zieke jaloezie van torentje waar hij geen flikker aan doet
Sja, een halve tray Schultebrau in de ochtend wegtikken en je medicatie niet nemen omdat je begeleider een dag vrij heeft, en dan krijg je dit. De helft van de tijd is er sowieso geen touw vast te knopen aan de posts van die gastquote:Op woensdag 2 september 2026 11:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Bizar hoe dingen omgedraaid worden.
Het is pure jaloezie, dan gaan mensen rare dingen van doen. Dat zie je bij hem heel duidelijk.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:20 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Sja, een halve tray Schultebrau in de ochtend wegtikken en je medicatie niet nemen omdat je begeleider een dag vrij heeft, en dan krijg je dit. De helft van de tijd is er sowieso geen touw vast te knopen aan de posts van die gast
Dat laatste is helaas maar al te waar!quote:Op woensdag 2 september 2026 11:20 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Sja, een halve tray Schultebrau in de ochtend wegtikken en je medicatie niet nemen omdat je begeleider een dag vrij heeft, en dan krijg je dit. De helft van de tijd is er sowieso geen touw vast te knopen aan de posts van die gast
Waar gaan we plastic, mengsmeringen, asfalt en dakbedekkingen (als voorbeelden) mee vervangen.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Zie de bovenstaande reactie van mij.
Vriend, dit is een forum om het nieuws inhoudelijk te bespreken met je medemensen, niet om andersdenkenden te psychologiseren.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik neem het niet op voor ze. Verre van. Ik maar juist een punt van die zieke jaloezie van torentje waar hij geen flikker aan doet
Iets met pot en ketel...quote:Op woensdag 2 september 2026 13:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Vriend, dit is een forum om het nieuws inhoudelijk te bespreken met je medemensen, niet om andersdenkenden te psychologiseren.
Dat jij mij niet mag, is wederzijds.
Man je doet zelf niet anders, iedereen die een andere mening heeft dan jouw zie jij als je vijand en wat is je punt nou eigenlijk?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Vriend, dit is een forum om het nieuws inhoudelijk te bespreken met je medemensen, niet om andersdenkenden te psychologiseren.
Hoezo de pot verwijt de ketel? hij zegt evenals een aantal andere users dat ik ziekelijk jaloers ben en dat ik in het gekkenhuis thuis hoor.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Iets met pot en ketel...
Ik weet niet of het mag. Als je vind dat die reacties van users te ver gaat, dan kan je hier vragen of dat wel mag:quote:Op woensdag 2 september 2026 13:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoezo de pot verwijt de ketel? hij zegt evenals een aantal andere users dat ik ziekelijk jaloers ben en dat ik in het gekkenhuis thuis hoor.
M.a.w. zij gunnen mij de vrijheid niet.
En dat mag schijnbaar allemaal op dit forum.
Dat u hier continu posts neerzet waaraan geen touw vast te knopen is, daarover zijn helaas voor u toch veel users het unaniem eens!quote:Op woensdag 2 september 2026 13:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoezo de pot verwijt de ketel? hij zegt evenals een aantal andere users dat ik ziekelijk jaloers ben en dat ik in het gekkenhuis thuis hoor.
M.a.w. zij gunnen mij de vrijheid niet.
En dat mag schijnbaar allemaal op dit forum.
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig, maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:20 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat u hier continu posts neerzet waaraan geen touw vast te knopen is, daarover zijn helaas voor u toch veel users het unaniem eens!
En zo langzamerhand een reden te meer het eindelijk eens bij uzelf te gaan zoeken, lijkt mij.
Psychologische hulp kan daartoe misschien soelaas bieden.
Groet, Scjvb
Zie post 24, hypocriet.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:37 schreef torentje het volgende:
[..]
U heeft anders best een groot ego! Ga dan 'ns wat nuttigs doen met al dat zelfvertrouwen.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig, maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.
Het is jouw al meerdere keren gevraagd om inhoudelijk in te gaan op jouw bewering dat de fossiele industrie overbodig is.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig, maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.
Eigenwijs en dom.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig,
Gast. Je blijft zelf op het niveau van wijzen naar een ander voor je eigen problemen en komt ook nooit verder dan dat. Vraagt met naar bewijs of een inhoudelijke uitzetting bij je, verval je weer snel in verwijten naar alles en iedereen die het beter schijnt te hebben dan jijzelf. Daar wil je overigens niets aan doen ook, want vaak genoeg gelezen dat je vindt dat alles je moet komen aanwaaien.quote:maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.
Ik weet het inmiddels, we zijn afhankelijker van de fossiele industrie gemaakt dan het in eerste instantie lijkt. Ben je tevreden met dat antwoord.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is jouw al meerdere keren gevraagd om inhoudelijk in te gaan op jouw bewering dat de fossiele industrie overbodig is.
-Hoe maken we medicijnen zonder de fossiele industrie?
-Hoe krijgen we goederen en producten in winkels en supermarkten zonder de fossiele industrie?
-Hoe maken we verpakkingen voor van alles zonder de fossiele industrie?
-Hoe wil jij op dit forum kunnen posten zonder de fossiele industrie? Van kabels voor het internet, jouw computer/iphone om te kunnen posten,/ datacenters en servers om fok op te draaien tot de energie om dit alles mogelijk te maken.
Al die vragen zijn jouw al door meerdere users aan jou gedaan, maar je bent op nog geen enkele vraag inhoudelijk ingegaan. In plaats daarvan klaag juist jij dat anderen niet inhoudelijk willen reageren.
Er valt toch niks nuttigs te doen? De schappen in de supermarkten liggen overvol. Erg genoeg.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
U heeft anders best een groot ego! Ga dan 'ns wat nuttigs doen met al dat zelfvertrouwen.![]()
Waarom zeg je dan net nog dat de fossiele industrie overbodig is als je weet dat we er afhankelijk van zijn?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet het inmiddels, we zijn afhankelijker van de fossiele industrie gemaakt dan het in eerste instantie lijkt. Ben je tevreden met dat antwoord.
Van gemaakt? Hoe bedoel je dat? Alsof we met zijn allen verslaafd gemaakt zijn aan industriële vooruitgang?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet het inmiddels, we zijn afhankelijker van de fossiele industrie gemaakt dan het in eerste instantie lijkt. Ben je tevreden met dat antwoord.
Tegen beter weten in, maar waarom is dat erg?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Er valt toch niks nuttigs te doen? De schappen in de supermarkten liggen overvol. Erg genoeg.
Nu is het weer 'erg genoeg' dat er genoeg eten te vinden is in de supermarktquote:Op woensdag 2 september 2026 15:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Er valt toch niks nuttigs te doen? De schappen in de supermarkten liggen overvol. Erg genoeg.
Dat is erg, omdat wegens de mooiere kassamedewerksters de verkeersdrukte in de streek blijft.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Tegen beter weten in, maar waarom is dat erg?
Watquote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is erg, omdat wegens de mooiere kassamedewerksters de verkeersdrukte in de streek blijft.
Dus het is erg dat er verkeersdrukte in de streek blijft omdat iedereen naar die dikke van de Plus wil?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is erg, omdat wegens de mooiere kassamedewerksters de verkeersdrukte in de streek blijft.
quote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Huh, één spookrijder? Ik zie er wel honderd!quote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Torentje post met een trechter op zijn hoofd en een roltong in zijn mondquote:Op woensdag 2 september 2026 15:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wat![]()
![]()
Dit moet toch gewoon een act zijn.
Dat vat het redelijk samen. Ik wil er nog aan toevoegen dat het juist de partijen zijn waar zich veel xr-leden bevinden, zoals PN, D66 en de dieren, die zich vervolgens religieus tegen het gebruik van kernenergie uitspreken en de ontwikkeling daarvan traineren.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik denk dat iedereen wel een beter klimaat wil en fossielvrij kunnen leven, de 1 bekijkt het realistisch dat het niet mogelijk is en de ander wil het onmogelijke en gaat als een verwend kind dwarsliggen alleen niet in de supermarkt maar op de snelweg om te eisen dat andere mensen alle dingen niet meer mogen gaan gebruiken die ze zelf uiteraard wel blijven gebruiken.
Deze hypocrisie is waardoor mensen een hekel krijgen aan die hele XR club en degenen die hun lopen te verdedigen.
quote:Op woensdag 2 september 2026 15:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wat![]()
![]()
Dit moet toch gewoon een act zijn.
quote:Op woensdag 2 september 2026 15:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus het is erg dat er verkeersdrukte in de streek blijft omdat iedereen naar die dikke van de Plus wil?
Ik hou van deze act
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig, maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Torentje post met een trechter op zijn hoofd en een roltong in zijn mond
Hoezo 1 spookrijder? Honderdenquote:Op woensdag 2 september 2026 16:20 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je realiseert je dat ik jou dat juist probeerde te leren hè?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:20 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is wat ik bedoel, ze komen met veel verboden en regels voor mensen maar niet met oplossingen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat vat het redelijk samen. Ik wil er nog aan toevoegen dat het juist de partijen zijn waar zich veel xr-leden bevinden, zoals PN, D66 en de dieren, die zich vervolgens religieus tegen het gebruik van kernenergie uitspreken en de ontwikkeling daarvan traineren.
Terwijl dat de enige haalbare en realistische weg naar een emissieloze economie is. Dat maakt het allemaal nogal luchtfietserij.
Wanneer al die "verloren generatie" wier "toekomst we hebben gestolen" (how dare we) nu eens Natuurkunde of Scheikunde gingen studeren en met oplossingen zouden komen voor het Energieprobleem?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel, ze komen met veel verboden en regels voor mensen maar niet met oplossingen.
Zodra ze met hun reet van het asfalt stappen gebruiken ze stuk voor stuk alle voorzieningen die ze anderen willen verbieden. Dat is hun oplossing.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wanneer al die "verloren generatie" wier "toekomst we hebben gestolen" (how dare we) nu eens Natuurkunde of Scheikunde gingen studeren en met oplossingen zouden komen voor het Energieprobleem?
Je maar 1 keer per week douchen en de vensters uit giro enveloppen scheuren voor ze het oud papier in gaan, vegetarische amandelmelk drinken bij je avocado, en met mooi weer op de snelweg gaan zitten stinken, ja, dat boost je ego, want je bent een veel beter mens dan die anderen.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zodra ze met hun reet van het asfalt stappen gebruiken ze stuk voor stuk alle voorzieningen die ze anderen willen verbieden. Dat is hun oplossing.
Eigenlijk zouden ze tijdelijk opgesloten moeten worden in een bos waar ze zelf hun eten bij elkaar moeten scharrelen zonder telefoon, fietsen, tassen etc.
Binnen 1 dag staan ze jankend aan het hek omdat ze weer mee willen doen in de maatschappij met de mensen waar ze zo'n hekel aan hebben.
Haha ja idd ze denken echt dat mensen treiteren ze een beter mens maken.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je maar 1 keer per week douchen en de vensters uit giro enveloppen scheuren voor ze het oud papier in gaan, vegetarische amandelmelk drinken bij je avocado, en met mooi weer op de snelweg gaan zitten stinken, ja, dat boost je ego, want je bent een veel beter mens dan die anderen.
Soms denk ik dat hij en bv MickeyTeringTroll er voor zijn om ervoor zorgen dat mensen reageren. Soort Johan Derksens van Fok. Lekker voor reuring zorgenquote:Op woensdag 2 september 2026 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
Dat er nog mensen zijn die torentje's posts lezen, laat staan er op reageren
Zo'n domme troll had allang van het forum geschopt moeten worden, maar goed.
Ja daarom moet je ook gewoon over hun posts scrollen. Niet lezen, niet reageren, laat ze maar lekker de moeite doen voor niets. Aan de mods heb je sowieso niets dus moet je het zelf maar doen.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Soms denk ik dat hij en bv MickeyTeringTroll er voor zijn om ervoor zorgen dat mensen reageren. Soort Johan Derksens van Fok. Lekker voor reuring zorgen
Precies, niet reageren op mij als je mij toch niet begrijpt. Heb ik persoonlijk veel liever.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja daarom moet je ook gewoon over hun posts scrollen. Niet lezen, niet reageren, laat ze maar lekker de moeite doen voor niets. Aan de mods heb je sowieso niets dus moet je het zelf maar doen.
Ontluisterend interview met een XR activist. Blindelings overtuigd van het eigen gelijk en de wet geldt niet voor hem, het doel heiligt de middelen.quote:Klimaatactivist André (79) vreest celstraf niet: 'Mijn vrouw zou trots zijn'
IJsselstein - Tegen de 79-jarige André van den Beekvierel is een voorwaardelijke celstraf geëist door zijn bijdrage aan het blokkeren van de A12 bij Utrecht eerder dit jaar. Toch vreest hij het vonnis allerminst. "Ik ga door en mijn vrouw zou trots zijn geweest."
Nadat zijn vrouw vier jaar geleden overleed, besloot de IJsselsteiner niet bij de pakken neer te gaan zitten. "Met alle respect voor mijn leeftijdsgenoten, maar eens per week naar de bingo is niks voor mij", zegt de klimaatactivist. "Mijn vrouw was ziek, maar vond dat ik mijn overtuiging in de praktijk moest brengen. Nadat zij overleed ben ik daarom ook niet zielig met chips en wijn op de bank gaan zitten."
Van den Beekvierel sloot zich direct aan bij Extinction Rebellion (XR). Zijn eerste actie was het blokkeren van privévliegtuigen op Schiphol, een maand na het overlijden van zijn vrouw. Hij was direct verkocht.
https://www.rtvutrecht.nl(...)vrouw-zou-trots-zijn
Uiteraard heftig voor deze mijnheer!quote:Op vrijdag 4 september 2026 22:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ontluisterend interview met een XR activist. Blindelings overtuigd van het eigen gelijk en de wet geldt niet voor hem, het doel heiligt de middelen.
Hij mocht niet eerder van zijn vrouw.quote:Op vrijdag 4 september 2026 22:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ontluisterend interview met een XR activist. Blindelings overtuigd van het eigen gelijk en de wet geldt niet voor hem, het doel heiligt de middelen.
quote:XR-demonstranten wacht taakstraf en voorwaardelijke celstraf voor snelwegblokkade
Zes klimaatactivisten van Extinction Rebellion (XR) zijn woensdag veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke celstraf van twee weken wegens het versperren van de snelweg op 25 april in Utrecht.
Volgens de rechtbank ontstond hierdoor gevaar voor andere weggebruikers. ‘Het blokkeren van een snelweg is ontoelaatbaar’, oordeelde de politierechter. ‘Ook als dit plaatsvindt in het kader van een demonstratie, ongeacht het doel van de demonstratie.’
De activisten uit Utrecht, Ouderkerk aan de Amstel, Tilburg, Almelo en IJsselstein hadden drie auto’s dwars op de hoofdrijbaan van de A12 gezet en drie op een afrit vanaf de A2. Hierdoor konden de activisten in de berm de snelweg betreden. Sharon Dijksma, de burgemeester van Utrecht, had de demonstratie vooraf verboden en een alternatieve locatie aangeboden.
https://www.ad.nl/utrecht(...)gblokkade~a62de3d68/
Dit topic in de AT, ik was even bang dat ze nu op de A12 lagen. Maar dat bewaren ze voor Zonnige Zaterdagen.quote:
Liever onvoorwaardelijke straffen gezien, maar het is een begin.quote:
Goh, het kan dus wel. Al die keren dat het OM niet tot vervolging is overgegaan heeft XR dus onterecht een straf misgelopen.quote:
Knettergek, stuk voor stuk. Ik heb helaas ook een familielid in die club zitten. Ik breng het maar nooit ter sprake, geen zin in dat gekrijs.quote:Op vrijdag 4 september 2026 22:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
We hebben mensen voor minder levenslang opgesloten.quote:Op vrijdag 4 september 2026 22:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Afrika zit op een goudmijn qua solarpower die alle diesels daar kan vervangenquote:
Dit lijkt er meer op.quote:51 demonstranten werden aangehouden voor het overtreden van de Wet openbare manifestaties (Wom), nadat ze geen gehoor gaven aan het verbod op de demonstratie. Twee demonstranten zijn daarnaast vastgehouden voor het opzettelijk stoppen van het verkeer, de politie ziet hen als de veroorzakers van de blokkade. Daarvoor kunnen ze vervolgd worden. Hun zaken worden binnenkort door het OM behandeld.
Het OM laat weten niet te vervolgen bij een eerste overtreding van de Wom-wet. Wie daarna nog eens wordt opgepakt krijgt een waarschuwing. Pas wanneer een demonstrant 'zich bij herhaling schuldig maakt aan het bewust overtreden van de Wom', zal deze door het OM worden vervolgd.
quote:Op zaterdag 19 september staat er weer een groot protest van XR gepland. De burgemeester gaf eerder aan het waterkanon van stal te willen halen als er weer mensen op de snelweg gaan zitten. ,,Anders komen we hier nooit vanaf", aldus Van Zanen.
Het is zo te zien eerder een gaza-mars. En what the hell is "klimaatracisme"?quote:Op zaterdag 12 september 2026 13:34 schreef Aether het volgende:
LIVE! Klimaatmars 020
https://www.geenstijl.nl/5191911/live-klimaatmars-020
[ afbeelding ]
[ x ]
Klimaat...racisme? Echt?quote:Op zaterdag 12 september 2026 13:34 schreef Aether het volgende:
LIVE! Klimaatmars 020
[ afbeelding ]
[ x ]
Dat alles uiteindelijk gewoon weer ónze schuld is. De BWM is gewoon het Grootste Kwaaid ooit.quote:Op zaterdag 12 september 2026 13:37 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Het is zo te zien eerder een gaza-mars. En what the hell is "klimaatracisme"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
We hoeven echt niet meer met dit soort wezens in gesprek hoor, die zijn echt zo ver van het pad af dat echt alleen opsluiting nog zin heeft.quote:Op zaterdag 12 september 2026 15:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Kan iemand van die klimaatdebielen nu eens uitleggen wat dat niet bestaande Palestina in hemelsnaam met het klimaat te maken heeft?
Ongewassen hippies en freaks. Wat een totale verrassingquote:Op zaterdag 12 september 2026 13:34 schreef Aether het volgende:
LIVE! Klimaatmars 020
[ afbeelding ]
[ x ]
Klimaatmars met Palestijnse vlaggen.quote:
Dit is de de facto vlag van Amsterdam.quote:Op zaterdag 12 september 2026 15:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Kan iemand van die klimaatdebielen nu eens uitleggen wat dat niet bestaande Palestina in hemelsnaam met het klimaat te maken heeft?
Ik dacht dat het steunen van terroristische groepen niet mag. .... O wacht ... Het is een XR demo he.quote:Op zaterdag 12 september 2026 18:24 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Het IDF heeft er nog een paar af te maken, zo te zien.
Mooi zo.quote:Op zondag 13 september 2026 14:09 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Hulde voor deze keiharde nieuwe manier van aanpak, chapeau!
Eindelijk.quote:Op zondag 13 september 2026 14:09 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Dat je überhaupt met je Greenpeace-bord tussen de Free Free Free Palestine wilt lopen.quote:Op zaterdag 12 september 2026 18:24 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Het IDF heeft er nog een paar af te maken, zo te zien.
Nog geen boetes helaas of andere straffen. De overtreding word alleen genoteerd. Bij een volgende blokkade krijgen de eerder genoteerde demonstranten een officiële waarschuwing. Pas als iemand voor de 3e keer in de fout gaat wordt er vervolgd.quote:Op zondag 13 september 2026 14:09 schreef Haags het volgende:
[ x ]
quote:OM vervolgt pas bij derde overtreding
Het Openbaar Ministerie liet deze week weten dat demonstranten niet strafrechtelijk worden vervolgd bij een eerste overtreding van de Wom, de wet die het recht op vreedzaam demonstreren regelt. Wie daarna opnieuw wordt opgepakt, krijgt een waarschuwing. Pas wanneer een demonstrant zich bij herhaling schuldig maakt aan het bewust overtreden van de Wom, volgt vervolging door het OM.
De activisten die zondag zijn aangehouden en ook bij de blokkade van 29 augustus aanwezig waren, zijn verhoord en hebben een waarschuwing gekregen.
Weet je wie er ook was?quote:Op zaterdag 12 september 2026 15:14 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ongewassen hippies en freaks. Wat een totale verrassing
Omdat het lafaards zijn.quote:Op maandag 14 september 2026 11:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraag je je toch af, waarom X-rebellen niet tegen Rusland demonstreren
Fijn voor hem.quote:Op maandag 14 september 2026 09:24 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Weet je wie er ook was?
[ x ]
Zonder glitters op zijn heaufd deze keer. Dat dan weer wel.
Bron: https://www.nu.nl/prinsje(...)ninklijke-stoet.htmlquote:XR-activisten gooien rode verf op route van koninklijke stoet
Zeven mensen aangehouden voor bekladden route Prinsjesdag
Zeven mensen zijn aangehouden voor het gooien van verf op de route van koning Willem-Alexander tijdens Prinsjesdag. "Voor zover we nu kunnen inschatten ziet het eruit dat de politie snel gehandeld heeft", stelt een woordvoerder van de burgemeester van Den Haag.
De gemeente zegt dat in de voorbereiding op Prinsjesdag rekening is gehouden met verschillende scenario's. "Maar je kunt nooit met ieder scenario rekening houden. We kunnen nooit met zekerheid zeggen of er nog meer komt, we zijn op alles voorbereid." De woordvoerder zegt ook dat demonstraties mogelijk worden gemaakt, ook als ze niet vooraf zijn aangemeld. "Als mensen dingen doen die niet mogen, kan het zijn dat de politie ingrijpt."
Vreselijk volk. En die XR-terroristen overigens ook.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:13 schreef MadMaster het volgende:
XR-activisten gooien rode verf op route van koninklijke stoet
De reden ookquote:Op dinsdag 15 september 2026 12:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bron: https://www.nu.nl/prinsje(...)ninklijke-stoet.html
Blijkbaar ook een vrouw die klappen kreeg met de wapenstok waardoor haar pols brak, later thuis nog een keer opgepakt werd en op het politiebureau weigerde haar vingerafdruk te geven waarna ze gedwongen werd en daarbij een rib brak.quote:Op zondag 13 september 2026 14:09 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Mooi zo.quote:Op woensdag 16 september 2026 09:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blijkbaar ook een vrouw die klappen kreeg met de wapenstok waardoor haar pols brak, later thuis nog een keer opgepakt werd en op het politiebureau weigerde haar vingerafdruk te geven waarna ze gedwongen werd en daarbij een rib brak.
https://www.ad.nl/utrecht(...)r-opruiing~a6fe7954/
quote:De sfeer bij de afrit wordt grimmiger. Mensen uit Zevenaar zijn naar de afrit gekomen en pakken vlaggen van de demonstranten af. Een verslaggever ziet dat de frustratie van automobilisten toeneemt.
Eens kijken wat er gebeurt als de Duitsers zich er me gaan bemoeien.quote:Behalve de ME zijn ook de reguliere politie en de Duitse politie bij de actie betrokken. Volgens het ANP is de politie onder meer uitgerust met wapenstokken.
Mooi. Het verzet tegen dit tyfustuig begint op gang te komen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De politie moet nu de demonstranten beschermen.
De politie die terreurtuig beschermt. Omgekeerde wereld.quote:De politie moet nu de demonstranten beschermen.
Zijn die weldoorvoede mannen op die foto demonstranten of tegenstanders van de demonstranten?quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die gasten op het gras zijn XR-demonstranten en die op het fietspad zijn Zevenaren.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Zijn die weldoorvoede mannen op die foto demonstranten of tegenstanders van de demonstranten?
Die agente maakt wel indruk :-)quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, en wat voor een grens! Urenlang hun gang laten gaan op een plek waar het niet mocht, en nu weer allemaal een kort reisje in een touringcar aangeboden.quote:De burgemeester van Zevenaar, Luciën van Riswijk, steunt het optreden van de politie op de A12. Dat schrijft hij op de site van de gemeente Zevenaar.
In het bericht zegt hij dat Extinction Rebellion onaangekondigd demonstreert: "Demonstreren is een belangrijk grondrecht. Wij geven daar in Zevenaar graag de ruimte voor. Daarom boden wij direct een veilige, alternatieve plek aan. De actievoerders hebben geen gebruik gemaakt van dit aanbod."
Ook benadrukt hij het gevaar van het demonstreren op de snelweg: "Een snelweg blokkeren is echt iets anders dan demonstreren. Het levert direct gevaar op voor de omgeving. Wij trekken hier een grens. Het ingrijpen van de politie is dan ook volkomen terecht."
We dronken een glas,quote:Op zaterdag 19 september 2026 16:01 schreef Aether het volgende:
* 'Liever negatieve aandacht dan geen aandacht'
* XR meldt gebruik pepperspray
* Ook begrafenisstoet moet omrijden
* Activisten stappen in bussen
https://www.gld.nl/nieuws(...)tie-vlaggen-afgepakt
Zo gaat het dus iedere keer. Eerst een uur de blokkade faciliteren voordat de politie mag optreden.quote:De activisten hielden de weg meer dan een uur bezet. Daarna werden ze door de ME verwijderd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |