abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221712665
quote:
2s.gif Op woensdag 2 september 2026 16:02 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dat vat het redelijk samen. Ik wil er nog aan toevoegen dat het juist de partijen zijn waar zich veel xr-leden bevinden, zoals PN, D66 en de dieren, die zich vervolgens religieus tegen het gebruik van kernenergie uitspreken en de ontwikkeling daarvan traineren.
Terwijl dat de enige haalbare en realistische weg naar een emissieloze economie is. Dat maakt het allemaal nogal luchtfietserij.
Dat is wat ik bedoel, ze komen met veel verboden en regels voor mensen maar niet met oplossingen.
  woensdag 2 september 2026 @ 16:51:39 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221712827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 16:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat is wat ik bedoel, ze komen met veel verboden en regels voor mensen maar niet met oplossingen.
Wanneer al die "verloren generatie" wier "toekomst we hebben gestolen" (how dare we) nu eens Natuurkunde of Scheikunde gingen studeren en met oplossingen zouden komen voor het Energieprobleem?
pi_221712925
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wanneer al die "verloren generatie" wier "toekomst we hebben gestolen" (how dare we) nu eens Natuurkunde of Scheikunde gingen studeren en met oplossingen zouden komen voor het Energieprobleem?
Zodra ze met hun reet van het asfalt stappen gebruiken ze stuk voor stuk alle voorzieningen die ze anderen willen verbieden. Dat is hun oplossing.

Eigenlijk zouden ze tijdelijk opgesloten moeten worden in een bos waar ze zelf hun eten bij elkaar moeten scharrelen zonder telefoon, fietsen, tassen etc.
Binnen 1 dag staan ze jankend aan het hek omdat ze weer mee willen doen in de maatschappij met de mensen waar ze zo'n hekel aan hebben.
  woensdag 2 september 2026 @ 17:15:52 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221712938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 17:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Zodra ze met hun reet van het asfalt stappen gebruiken ze stuk voor stuk alle voorzieningen die ze anderen willen verbieden. Dat is hun oplossing.

Eigenlijk zouden ze tijdelijk opgesloten moeten worden in een bos waar ze zelf hun eten bij elkaar moeten scharrelen zonder telefoon, fietsen, tassen etc.
Binnen 1 dag staan ze jankend aan het hek omdat ze weer mee willen doen in de maatschappij met de mensen waar ze zo'n hekel aan hebben.
Je maar 1 keer per week douchen en de vensters uit giro enveloppen scheuren voor ze het oud papier in gaan, vegetarische amandelmelk drinken bij je avocado, en met mooi weer op de snelweg gaan zitten stinken, ja, dat boost je ego, want je bent een veel beter mens dan die anderen.
pi_221712956
Dat er nog mensen zijn die torentje's posts lezen, laat staan er op reageren :')

Zo'n domme troll had allang van het forum geschopt moeten worden, maar goed.
pi_221712960
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 17:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je maar 1 keer per week douchen en de vensters uit giro enveloppen scheuren voor ze het oud papier in gaan, vegetarische amandelmelk drinken bij je avocado, en met mooi weer op de snelweg gaan zitten stinken, ja, dat boost je ego, want je bent een veel beter mens dan die anderen.
Haha ja idd ze denken echt dat mensen treiteren ze een beter mens maken.
De arrogantie ook he. _O-
  woensdag 2 september 2026 @ 17:22:38 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221712977
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
Dat er nog mensen zijn die torentje's posts lezen, laat staan er op reageren :')

Zo'n domme troll had allang van het forum geschopt moeten worden, maar goed.
Soms denk ik dat hij en bv MickeyTeringTroll er voor zijn om ervoor zorgen dat mensen reageren. Soort Johan Derksens van Fok. Lekker voor reuring zorgen
pi_221712982
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 17:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Soms denk ik dat hij en bv MickeyTeringTroll er voor zijn om ervoor zorgen dat mensen reageren. Soort Johan Derksens van Fok. Lekker voor reuring zorgen
Ja daarom moet je ook gewoon over hun posts scrollen. Niet lezen, niet reageren, laat ze maar lekker de moeite doen voor niets. Aan de mods heb je sowieso niets dus moet je het zelf maar doen.
pi_221713041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 17:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja daarom moet je ook gewoon over hun posts scrollen. Niet lezen, niet reageren, laat ze maar lekker de moeite doen voor niets. Aan de mods heb je sowieso niets dus moet je het zelf maar doen.
Precies, niet reageren op mij als je mij toch niet begrijpt. Heb ik persoonlijk veel liever.
pi_221727544
quote:
Klimaatactivist André (79) vreest celstraf niet: 'Mijn vrouw zou trots zijn'

IJsselstein - Tegen de 79-jarige André van den Beekvierel is een voorwaardelijke celstraf geëist door zijn bijdrage aan het blokkeren van de A12 bij Utrecht eerder dit jaar. Toch vreest hij het vonnis allerminst. "Ik ga door en mijn vrouw zou trots zijn geweest."

Nadat zijn vrouw vier jaar geleden overleed, besloot de IJsselsteiner niet bij de pakken neer te gaan zitten. "Met alle respect voor mijn leeftijdsgenoten, maar eens per week naar de bingo is niks voor mij", zegt de klimaatactivist. "Mijn vrouw was ziek, maar vond dat ik mijn overtuiging in de praktijk moest brengen. Nadat zij overleed ben ik daarom ook niet zielig met chips en wijn op de bank gaan zitten."

Van den Beekvierel sloot zich direct aan bij Extinction Rebellion (XR). Zijn eerste actie was het blokkeren van privévliegtuigen op Schiphol, een maand na het overlijden van zijn vrouw. Hij was direct verkocht.

https://www.rtvutrecht.nl(...)vrouw-zou-trots-zijn
Ontluisterend interview met een XR activist. Blindelings overtuigd van het eigen gelijk en de wet geldt niet voor hem, het doel heiligt de middelen.
  vrijdag 4 september 2026 @ 22:46:31 #61
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_221727599
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:32 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ontluisterend interview met een XR activist. Blindelings overtuigd van het eigen gelijk en de wet geldt niet voor hem, het doel heiligt de middelen.
Uiteraard heftig voor deze mijnheer!

Maar wat 'n manier om met z'n verdriet en het gemis van zijn geliefde vrouw om te gaan, en het dan maar op deze manier af te reageren door het pad der overlast te kiezen.

Zijn simpelweg XR-gekkies wmb.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator / Redactie FP vrijdag 4 september 2026 @ 23:13:09 #62
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221727703
quote:

[..]
Hij mocht niet eerder van zijn vrouw.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221758366
quote:
XR-demonstranten wacht taakstraf en voorwaardelijke celstraf voor snelwegblokkade
Zes klimaatactivisten van Extinction Rebellion (XR) zijn woensdag veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke celstraf van twee weken wegens het versperren van de snelweg op 25 april in Utrecht.

Volgens de rechtbank ontstond hierdoor gevaar voor andere weggebruikers. ‘Het blokkeren van een snelweg is ontoelaatbaar’, oordeelde de politierechter. ‘Ook als dit plaatsvindt in het kader van een demonstratie, ongeacht het doel van de demonstratie.’

De activisten uit Utrecht, Ouderkerk aan de Amstel, Tilburg, Almelo en IJsselstein hadden drie auto’s dwars op de hoofdrijbaan van de A12 gezet en drie op een afrit vanaf de A2. Hierdoor konden de activisten in de berm de snelweg betreden. Sharon Dijksma, de burgemeester van Utrecht, had de demonstratie vooraf verboden en een alternatieve locatie aangeboden.
https://www.ad.nl/utrecht(...)gblokkade~a62de3d68/
*O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Vis een optie? woensdag 9 september 2026 @ 14:09:21 #64
70532 loveli
N
pi_221758371
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
*O*
Dit topic in de AT, ik was even bang dat ze nu op de A12 lagen. Maar dat bewaren ze voor Zonnige Zaterdagen.

Als ze echt een statement hadden willen maken waren ze vandaag gaan liggen rond Den Haag, Utrecht en Amsterdam.
crap in = crap out
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 september 2026 @ 14:09:36 #65
Brabo Bastard
pi_221758375
quote:

[..]
*O*
Liever onvoorwaardelijke straffen gezien, maar het is een begin.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221758870
quote:

[..]
*O*
Goh, het kan dus wel. Al die keren dat het OM niet tot vervolging is overgegaan heeft XR dus onterecht een straf misgelopen.
pi_221758904
quote:

[..]
Knettergek, stuk voor stuk. Ik heb helaas ook een familielid in die club zitten. Ik breng het maar nooit ter sprake, geen zin in dat gekrijs.
Gewoon onterven en negeren de rest van m'n leven.
pi_221758972
quote:

[..]
We hebben mensen voor minder levenslang opgesloten.
pi_221758975
quote:

[..]
*O*
Had het dubbele moeten zijn.
  donderdag 10 september 2026 @ 12:36:05 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221764039
quote:

[..]
*O*
Afrika zit op een goudmijn qua solarpower die alle diesels daar kan vervangen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 11-09-2026 03:30:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221764566
https://www.ad.nl/binnenl(...)-optredens~a7591dae/

Hoezo meerdere kansen gelijk aanpakken dat tuig.
Ze gaan gewoon door totdat er echte straffen komen en dan vervangen voor een verse groep totdat die ook op dat punt komen en dan weer vervangen.
Waardeloos.

quote:
51 demonstranten werden aangehouden voor het overtreden van de Wet openbare manifestaties (Wom), nadat ze geen gehoor gaven aan het verbod op de demonstratie. Twee demonstranten zijn daarnaast vastgehouden voor het opzettelijk stoppen van het verkeer, de politie ziet hen als de veroorzakers van de blokkade. Daarvoor kunnen ze vervolgd worden. Hun zaken worden binnenkort door het OM behandeld.

Het OM laat weten niet te vervolgen bij een eerste overtreding van de Wom-wet. Wie daarna nog eens wordt opgepakt krijgt een waarschuwing. Pas wanneer een demonstrant 'zich bij herhaling schuldig maakt aan het bewust overtreden van de Wom', zal deze door het OM worden vervolgd.
Dit lijkt er meer op.
Gelijk op de hoogste stand graag. :)

quote:
Op zaterdag 19 september staat er weer een groot protest van XR gepland. De burgemeester gaf eerder aan het waterkanon van stal te willen halen als er weer mensen op de snelweg gaan zitten. ,,Anders komen we hier nooit vanaf", aldus Van Zanen.
pi_221776557
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_221776582
quote:
Het is zo te zien eerder een gaza-mars. En what the hell is "klimaatracisme"?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 12 september 2026 @ 13:44:47 #74
Brabo Bastard
pi_221776652
quote:
Klimaat...racisme? Echt?
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 12 september 2026 @ 13:45:56 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221776664
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2026 13:37 schreef ColorCartridge het volgende:

[..]
Het is zo te zien eerder een gaza-mars. En what the hell is "klimaatracisme"?
Dat alles uiteindelijk gewoon weer ónze schuld is. De BWM is gewoon het Grootste Kwaaid ooit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')