XR woket lekker verder.quote:Extinction Rebellion (XR) is een internationale, activistische beweging die zich verzet tegen klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit. Extinction Rebellion stelt dat de netto CO2-uitstoot gestopt moet zijn in 2025. Klimaatverandering en biodiversiteitsverlies leiden volgens de initiatiefnemers tot de ineenstorting van ecosystemen en tot het uitsterven van planten en soorten waaronder de mens; vandaar de "extinction" in Extinction Rebellion.
De beweging kenmerkt zich door disruptieve en zichtbare acties en het grote aantal activisten dat niet terugdeinst voor arrestatie of gevangenschap. Concreet eisen ze klimaatrechtvaardigheid door openheid van de overheid over de klimaat- en ecologische crisis, een vermindering van de uitstoot van broeikasgassen in Nederland naar netto-0 in 2025, en het instellen van een burgerberaad klimaat en milieu waarin een gelote en representatieve groep burgers besluit over rechtvaardig klimaat- en milieubeleid, vrij van bedrijfslobby en electorale belangen. XR wil een aanzienlijk deel van de bevolking bereiken en mobiliseren om haar eisen te bereiken. Incrementele verandering is niet voldoende, XR pleit voor snelle en drastische transformatie en beroept zich daarbij op het IPCC. Ook vinden ze dat macht en geld rechtvaardiger verdeeld zouden moeten worden.
Helemaal geen rare vraag. Als er geen fossiele brandstoffen zijn staat het leven letterlijk stil. Dus geen warm water uit de kraan, geen bevoorrading meer in supermarkten, en auto's, bussen en treinen kunnen niet meer rijden etc. Dus hoe stel jij het dagelijkse leven voor van de normale mens als er geen fossiele brandstoffen meer zijn?quote:Op woensdag 2 september 2026 06:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. De voordelen van een streek waar geen fossiele brandstoffen gebruikt worden zijn toch gemakkelijk zelf te bedenken? Zoals minder stof en minder drukte en dus meer ruimte om te kunnen werken.
Kan de benodigde energie dan niet opgewekt worden met zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales?quote:Op woensdag 2 september 2026 07:53 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Helemaal geen rare vraag. Als er geen fossiele brandstoffen zijn staat het leven letterlijk stil. Dus geen warm water uit de kraan, geen bevoorrading meer in supermarkten, en auto's, bussen en treinen kunnen niet meer rijden etc. Dus hoe stel jij het dagelijkse leven voor van de normale mens als er geen fossiele brandstoffen meer zijn?
En hoe komen die zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales daar? Die komen zo -poef- uit de lucht gevallen? Overigens is die opgewekte energie by far niet voldoende om aan de benodigde vraag te kunnen voldoen. Dus fossielvrij is echt een utopie. Wen er maar aan.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan de benodigde energie dan niet opgewekt worden met zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales?
Is gewoon een kwestie van willen. Maar daar ontbreek het aan bij de mensen die door de fossiele brandstoffen forse inkomens hebben.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:13 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
En hoe komen die zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales daar? Die komen zo -poef- uit de lucht gevallen? Overigens is die opgewekte energie by far niet voldoende om aan de benodigde vraag te kunnen voldoen. Dus fossielvrij is echt een utopie. Wen er maar aan.
Zonder olie geen plastic, asfalt, polyester, nylon, zalf en ga zo maar door. Of wat denk je van alle mengsmeringen in zo’n beetje elk apparaat wat bewegende delen heeft. Ik denk niet dat je inziet hoe afhankelijk we zijn van olie.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan de benodigde energie dan niet opgewekt worden met zonnepanelen, windmolens en waterkrachtcentrales?
Zie de bovenstaande reactie van mij.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zonder olie geen plastic, asfalt, polyester, nylon, zalf en ga zo maar door. Of wat denk je van alle mengsmeringen in zo’n beetje elk apparaat wat bewegende delen heeft. Ik denk niet dat je inziet hoe afhankelijk we zijn van olie.
Olie is niet alleen maar een brandstof knul, de totale chemische sector gebruikt olie als grondstof voor van alles en nog wat, ook voor jouw medicijnen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Is gewoon een kwestie van willen. Maar daar ontbreek het aan bij de mensen die door de fossiele brandstoffen forse inkomens hebben.
In zn nieuwe dwangbuis zal ook vast weer iets zitten. Ook wel cruciaal voor ons weer om een rustig forum te krijgenquote:Op woensdag 2 september 2026 08:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Olie is niet alleen maar een brandstof knul, de totale chemische sector gebruikt olie als grondstof voor van alles en nog wat, ook voor jouw medicijnen bijvoorbeeld.
De totale chemische sector is feitelijk overbodig, want gewone mensen worden juist ziek van de mensen die door fossiele brandstoffen forse inkomens hebben. Knul.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Olie is niet alleen maar een brandstof knul, de totale chemische sector gebruikt olie als grondstof voor van alles en nog wat, ook voor jouw medicijnen bijvoorbeeld.
Overbodig.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De totale chemische sector is feitelijk overbodig, want gewone mensen worden juist ziek van de mensen die door fossiele brandstoffen forse inkomens hebben. Knul.
quote:
Ach gut. Het fijne heertje is bang voor de ongewenste aandacht die gewone mensen hem willen geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd maar weer die rijken he, die vermalendijde rijken. Van smorgens vroeg tot savonds laat. Die smerige rijken. Enorm, wat haat je ze.
Zoek hulp.
Het meest schokkende is hoeveel niet-rijken er inmiddels al gehersenspoeld zijn om het altijd en overal voor de rijken op te nemen.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd maar weer die rijken he, die vermalendijde rijken. Van smorgens vroeg tot savonds laat. Die smerige rijken. Enorm, wat haat je ze.
Zoek hulp.
Die chemische sector die ook jouw broodnodige medicatie produceert, die bedoel je?quote:Op woensdag 2 september 2026 08:52 schreef torentje het volgende:
De totale chemische sector is feitelijk overbodig
Ik neem het niet op voor ze. Verre van. Ik maar juist een punt van die zieke jaloezie van torentje waar hij geen flikker aan doetquote:Op woensdag 2 september 2026 09:11 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het meest schokkende is hoeveel niet-rijken er inmiddels al gehersenspoeld zijn om het altijd en overal voor de rijken op te nemen.
Bizar hoe dingen omgedraaid worden.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik neem het niet op voor ze. Verre van. Ik maar juist een punt van die zieke jaloezie van torentje waar hij geen flikker aan doet
Sja, een halve tray Schultebrau in de ochtend wegtikken en je medicatie niet nemen omdat je begeleider een dag vrij heeft, en dan krijg je dit. De helft van de tijd is er sowieso geen touw vast te knopen aan de posts van die gastquote:Op woensdag 2 september 2026 11:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Bizar hoe dingen omgedraaid worden.
Het is pure jaloezie, dan gaan mensen rare dingen van doen. Dat zie je bij hem heel duidelijk.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:20 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Sja, een halve tray Schultebrau in de ochtend wegtikken en je medicatie niet nemen omdat je begeleider een dag vrij heeft, en dan krijg je dit. De helft van de tijd is er sowieso geen touw vast te knopen aan de posts van die gast
Dat laatste is helaas maar al te waar!quote:Op woensdag 2 september 2026 11:20 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Sja, een halve tray Schultebrau in de ochtend wegtikken en je medicatie niet nemen omdat je begeleider een dag vrij heeft, en dan krijg je dit. De helft van de tijd is er sowieso geen touw vast te knopen aan de posts van die gast
Waar gaan we plastic, mengsmeringen, asfalt en dakbedekkingen (als voorbeelden) mee vervangen.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Zie de bovenstaande reactie van mij.
Vriend, dit is een forum om het nieuws inhoudelijk te bespreken met je medemensen, niet om andersdenkenden te psychologiseren.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik neem het niet op voor ze. Verre van. Ik maar juist een punt van die zieke jaloezie van torentje waar hij geen flikker aan doet
Iets met pot en ketel...quote:Op woensdag 2 september 2026 13:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Vriend, dit is een forum om het nieuws inhoudelijk te bespreken met je medemensen, niet om andersdenkenden te psychologiseren.
Dat jij mij niet mag, is wederzijds.
Man je doet zelf niet anders, iedereen die een andere mening heeft dan jouw zie jij als je vijand en wat is je punt nou eigenlijk?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Vriend, dit is een forum om het nieuws inhoudelijk te bespreken met je medemensen, niet om andersdenkenden te psychologiseren.
Hoezo de pot verwijt de ketel? hij zegt evenals een aantal andere users dat ik ziekelijk jaloers ben en dat ik in het gekkenhuis thuis hoor.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Iets met pot en ketel...
Ik weet niet of het mag. Als je vind dat die reacties van users te ver gaat, dan kan je hier vragen of dat wel mag:quote:Op woensdag 2 september 2026 13:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoezo de pot verwijt de ketel? hij zegt evenals een aantal andere users dat ik ziekelijk jaloers ben en dat ik in het gekkenhuis thuis hoor.
M.a.w. zij gunnen mij de vrijheid niet.
En dat mag schijnbaar allemaal op dit forum.
Dat u hier continu posts neerzet waaraan geen touw vast te knopen is, daarover zijn helaas voor u toch veel users het unaniem eens!quote:Op woensdag 2 september 2026 13:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoezo de pot verwijt de ketel? hij zegt evenals een aantal andere users dat ik ziekelijk jaloers ben en dat ik in het gekkenhuis thuis hoor.
M.a.w. zij gunnen mij de vrijheid niet.
En dat mag schijnbaar allemaal op dit forum.
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig, maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:20 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat u hier continu posts neerzet waaraan geen touw vast te knopen is, daarover zijn helaas voor u toch veel users het unaniem eens!
En zo langzamerhand een reden te meer het eindelijk eens bij uzelf te gaan zoeken, lijkt mij.
Psychologische hulp kan daartoe misschien soelaas bieden.
Groet, Scjvb
Zie post 24, hypocriet.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:37 schreef torentje het volgende:
[..]
U heeft anders best een groot ego! Ga dan 'ns wat nuttigs doen met al dat zelfvertrouwen.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig, maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.
Het is jouw al meerdere keren gevraagd om inhoudelijk in te gaan op jouw bewering dat de fossiele industrie overbodig is.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig, maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.
Eigenwijs en dom.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig,
Gast. Je blijft zelf op het niveau van wijzen naar een ander voor je eigen problemen en komt ook nooit verder dan dat. Vraagt met naar bewijs of een inhoudelijke uitzetting bij je, verval je weer snel in verwijten naar alles en iedereen die het beter schijnt te hebben dan jijzelf. Daar wil je overigens niets aan doen ook, want vaak genoeg gelezen dat je vindt dat alles je moet komen aanwaaien.quote:maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.
Ik weet het inmiddels, we zijn afhankelijker van de fossiele industrie gemaakt dan het in eerste instantie lijkt. Ben je tevreden met dat antwoord.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is jouw al meerdere keren gevraagd om inhoudelijk in te gaan op jouw bewering dat de fossiele industrie overbodig is.
-Hoe maken we medicijnen zonder de fossiele industrie?
-Hoe krijgen we goederen en producten in winkels en supermarkten zonder de fossiele industrie?
-Hoe maken we verpakkingen voor van alles zonder de fossiele industrie?
-Hoe wil jij op dit forum kunnen posten zonder de fossiele industrie? Van kabels voor het internet, jouw computer/iphone om te kunnen posten,/ datacenters en servers om fok op te draaien tot de energie om dit alles mogelijk te maken.
Al die vragen zijn jouw al door meerdere users aan jou gedaan, maar je bent op nog geen enkele vraag inhoudelijk ingegaan. In plaats daarvan klaag juist jij dat anderen niet inhoudelijk willen reageren.
Er valt toch niks nuttigs te doen? De schappen in de supermarkten liggen overvol. Erg genoeg.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
U heeft anders best een groot ego! Ga dan 'ns wat nuttigs doen met al dat zelfvertrouwen.![]()
Waarom zeg je dan net nog dat de fossiele industrie overbodig is als je weet dat we er afhankelijk van zijn?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet het inmiddels, we zijn afhankelijker van de fossiele industrie gemaakt dan het in eerste instantie lijkt. Ben je tevreden met dat antwoord.
Van gemaakt? Hoe bedoel je dat? Alsof we met zijn allen verslaafd gemaakt zijn aan industriële vooruitgang?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet het inmiddels, we zijn afhankelijker van de fossiele industrie gemaakt dan het in eerste instantie lijkt. Ben je tevreden met dat antwoord.
Tegen beter weten in, maar waarom is dat erg?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Er valt toch niks nuttigs te doen? De schappen in de supermarkten liggen overvol. Erg genoeg.
Nu is het weer 'erg genoeg' dat er genoeg eten te vinden is in de supermarktquote:Op woensdag 2 september 2026 15:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Er valt toch niks nuttigs te doen? De schappen in de supermarkten liggen overvol. Erg genoeg.
Dat is erg, omdat wegens de mooiere kassamedewerksters de verkeersdrukte in de streek blijft.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Tegen beter weten in, maar waarom is dat erg?
Watquote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is erg, omdat wegens de mooiere kassamedewerksters de verkeersdrukte in de streek blijft.
Dus het is erg dat er verkeersdrukte in de streek blijft omdat iedereen naar die dikke van de Plus wil?quote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is erg, omdat wegens de mooiere kassamedewerksters de verkeersdrukte in de streek blijft.
quote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Huh, één spookrijder? Ik zie er wel honderd!quote:Op woensdag 2 september 2026 14:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Torentje post met een trechter op zijn hoofd en een roltong in zijn mondquote:Op woensdag 2 september 2026 15:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wat![]()
![]()
Dit moet toch gewoon een act zijn.
Dat vat het redelijk samen. Ik wil er nog aan toevoegen dat het juist de partijen zijn waar zich veel xr-leden bevinden, zoals PN, D66 en de dieren, die zich vervolgens religieus tegen het gebruik van kernenergie uitspreken en de ontwikkeling daarvan traineren.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik denk dat iedereen wel een beter klimaat wil en fossielvrij kunnen leven, de 1 bekijkt het realistisch dat het niet mogelijk is en de ander wil het onmogelijke en gaat als een verwend kind dwarsliggen alleen niet in de supermarkt maar op de snelweg om te eisen dat andere mensen alle dingen niet meer mogen gaan gebruiken die ze zelf uiteraard wel blijven gebruiken.
Deze hypocrisie is waardoor mensen een hekel krijgen aan die hele XR club en degenen die hun lopen te verdedigen.
quote:Op woensdag 2 september 2026 15:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wat![]()
![]()
Dit moet toch gewoon een act zijn.
quote:Op woensdag 2 september 2026 15:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus het is erg dat er verkeersdrukte in de streek blijft omdat iedereen naar die dikke van de Plus wil?
Ik hou van deze act
Dan heb ik geen psychologische hulp nodig, maar iemand die jullie leert om diepgaander in te gaan op het nieuws.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Torentje post met een trechter op zijn hoofd en een roltong in zijn mond
Hoezo 1 spookrijder? Honderdenquote:Op woensdag 2 september 2026 16:20 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je realiseert je dat ik jou dat juist probeerde te leren hè?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:20 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |