abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:49:45 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221701040
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:50:49 #2
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221701045
Putin is meeting with Xi Jinping in Bishkek.
Bekijk deze YouTube-video

Putin denkt dat Kirgizie en Kazachtsan nog bij zijn INVLOEDSFEER , (slavenlanden) horen

Hij gaat bij ieder voormalig USSR de vergadering houden alsof ie zeggen wil, ALLES IS VAN MIJ

[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 01-09-2026 00:05:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221701422
twitter
pi_221701457
Sorry als iets een dubbelpost gaat zijn alvast
pi_221701480
twitter

-2 pantsirs

Originele bron, het altijd mystieke spiondossier: https://t.me/dosye_shpiona/796 hoop dat ooit na de oorlog bekend word wie of wat dit is.
pi_221701500
twitter

twitter

Goed begin, maar uiteindelijk zal de bron moeten worden aangepakt in Yelabuga en moeten deze basissen systematisch aangepakt worden.
pi_221701510
Project Rassvet-3 gaat nog slechter dan gedacht.

twitter

quote:
? The Rassvet-3 satellites (which were supposed to create a similar Starlink communication system), which were launched in two batches (03/23/26 and 07/19/26) of 16 pieces each, were unable to reach the target orbit of ~800 km. None. That is, the mission failed.

The first batch hovered at an altitude of 510-540 km. One satellite did not perform a single maneuver and burned up in the atmosphere on June 6, and two more remained at an altitude of 350-370 km.

The second batch did not even reach this height - nine devices rose only to 313-332 km, that is, approximately 200 km lower than the first batch at the same stage. Two more did not maneuver at all, fell below 300 km and, according to observers, will leave orbit in the near future.
Dit is niet alleen goed nieuws voor Oekraine.
pi_221701521
twitter

quote:
The 41st Unmanned Systems Regiment "Pilum" of the 1st Corps ꑭAZOV NGU attacking Russian logistics
Vanaf 0.13
pi_221701528
twitter

Vermoed een beetje de grens tussen bezet Donetsk/Luhansk.
pi_221701547
twitter

POV beelden van Russische shaheds vs Oekraiense magazijnen.
pi_221701619

https://archive.is/202608(...)-to-escalate-his-war
https://www.economist.com(...)-to-escalate-his-war

quote:
On August 29th, meeting with staff and students at a university in Moscow, Vladimir Putin observed that orcas feed on polar bears. “That’s the food chain,” Russia’s president stated. “Children should be taught about this, so that they understand what kind of world we live in and why we are conducting the special military operation”—his term for Russia’s war on Ukraine.

The claim was fanciful: there is no known case of an orca eating a polar bear. But it provided some insight into Mr Putin’s predatory worldview. Recently NATO countries have become increasingly concerned about the direction his thoughts might be taking. Russia’s army has been largely stalemated for years, suffering tens of thousands of men killed or severely wounded each month. The war has become a ruinous contest of drone and missile attacks that, while devastating to Ukraine, are inflicting visible damage on Russia too. But Mr Putin shows no sign of backing off. The worry is that he may try to escape from what Russians call a tupik (dead-end) as he has in the past: by finding some new way to escalate the conflict.

The signs of Western anxiety are all around. On August 25th John Ratcliffe, the director of America’s CIA, unexpectedly flew to Moscow. Accounts differ on whether he went to warn Mr Putin not to attack NATO countries, or to deliver a bleak assessment of Russia’s prospects and persuade him to negotiate. Three days later Finland requested the help of Swedish aircraft and warships in monitoring its border with Russia for incursions. Germany is preparing to openly blame Russia for a drone attack at Leipzig’s airport on August 4th, and will probably impose further sanctions. On August 20th Romania says it destroyed a Russian naval drone that targeted a drilling platform in its waters. On August 25th Slovakia foiled an arson attack on a drone factory.
Meanwhile Mr Putin has ended his long silence over Ukraine’s increasingly successful drone attacks on Russian oil refineries and logistics centres, including warehouses belonging to Wildberries, Russia’s largest e-retailer. In an address on August 22nd he accused Ukraine of opening a “Pandora’s box” and promised “blowback on the most sensitive sectors of your economy”. Earlier that day, speaking to United Russia, the Kremlin’s political party, he dismissed any notion of ending the war. “The special military operation continues,” he vowed. “We will move only forward.”

Sources close to the Kremlin say that, after several weeks of consideration over the summer, he seems to have chosen to escalate. Indeed, a longtime associate of Mr Putin says he is likely to have seen Mr Ratcliffe’s visit as a sign of American weakness. That, the source said, was the president’s interpretation of the visit to Moscow in November 2021 by Bill Burns, Joe Biden’s CIA director, to warn him against invading Ukraine. He went ahead three months later.
No one can know what is inside Mr Putin’s head. But his reasons for escalating the war, like the decision to invade in the first place, are internal. His key objective has always been preserving his own power, and ultimately his life.
One concern for the Kremlin is the evaporation of the public’s silent assent for the war. Deep strikes by Ukrainian drones on refineries and e-retailers, along with internet restrictions imposed by security services, have shattered the veneer of normal life. The Levada Centre, an independent pollster, says 57% of Russians describe the situation as “tense”; respondents cite the war, the death toll, mobilisation, drone attacks and the lack of a sense of the future. Public trust in television propaganda is falling, and young people post calls to end the war on social media. Mr Putin’s approval rating is sliding.

The mood among elites is even more sour. The biggest issue, one insider says, is not so much the economy or the lack of military success, but the time the war has wasted: whatever the outcome, nearly five years is a failure. There is a growing feeling that the tsar is naked, says another member of the elite. None of Russia’s economic or political problems is fatal to Mr Putin: he has the economic resources and the repressive apparatus to carry on. But perception matters.
Mr Putin may express his aims using the language of geopolitics, but in fact he is guided by the criminal logic of his regime: never show weakness. Russia’s system has a high tolerance for violence, but is unforgiving of failure. He probably believes that ending the war without achieving even his minimum goal, taking all of Ukraine’s eastern Donbas region, would put him physically at risk. (“They will hang me,” he told some of his cronies at one point during the war, according to an insider.)
Carrying on the war in its current form, meanwhile, is no solution. “Inertia-driven scenarios are disadvantageous to the Kremlin,” one member of the Russian elite says: they simply consume economic resources and waste political capital.

All this might make escalation seem attractive. But it is not clear what it would entail. Russia is likely to intensify hybrid warfare and sabotage against Ukraine’s allies and target supply routes from Europe to Ukraine. Western intelligence agencies worry that Russia might target factories in Europe that make materiel for Ukraine’s war effort. But they think Mr Putin does not want a direct military confrontation with NATO.

Within Ukraine, escalation largely means scaling up things Russia is already doing. On August 30th Russia’s ministry of defence said it was preparing a massive strike on Ukraine’s energy infrastructure. But Ukraine already expects such attacks as part of Russia’s all-out offensive to break its will this winter. As for the ground war, Russian sources say Mr Putin is committed to throwing an additional 300,000-400,000 men into the meat grinder. He does not need to announce a new wave of mobilisation: he never suspended his initial mobilisation order. Extra men will probably be recruited using coercion by regional governments to keep any political discontent localised. The authorities are already testing the new recruitment system in Penza, a region 750km south-east of Moscow.

Mr Putin might also intensify repression of supposed “internal enemies”, not because they pose any threat to his power but because he needs to demonstrate strength. None of this will solve any of Russia’s problems. It is only likely to increase popular suffering and contribute to instability, both inside and outside the country. ■
pi_221701633

https://tvpworld.com/9513(...)ukrainian-militaries

quote:
Poland’s counterintelligence and counterterrorism agency is investigating whether an arsonist caused a fire that broke out overnight at a factory producing drone components for the Polish and Ukrainian militaries.

The facility in the southern city of Skarżysko-Kamienna is operated by WB Group, one of Poland’s largest privately owned defense companies. The incident comes as Poland is on alert amid fears of Russian sabotage and hybrid attacks.

According to reports cited by Polish news outlet Onet but which have not been officially confirmed, surveillance footage captured a masked man on the factory premises at the time of the incident.

Poland’s Internal Security Agency (ABW) is working at the scene.

Though WB Group said the fire was “minor”, Jacek Dobrzyński, a spokesman for the government minister who coordinates the country’s security services, said the incident was being taken “extremely seriously.”

Sabotage?

“ABW officers are working to determine whether this could be considered an act of sabotage or not,” he told Polish private broadcaster TVN24, warning against "attempts to spread disinformation."

Local police said in a statement that a security guard alerted authorities around midnight after an intrusion alarm was triggered at the company’s premises.

No one was injured as the fire broke out while the facility was closed.

The extent of the damage is still being assessed, but police said the fire affected one room.

WB Group said: “All procedures and safety systems worked as they should, and the fire was quickly extinguished.”

The company added that the facility would resume operations once the necessary formalities were completed.

Attacks on defense firms across Europe

While authorities are still investigating the circumstances of the fire, a series of suspected arson attacks and other incidents targeting defense companies across Europe in recent weeks has raised concerns about possible Russian involvement.

Last week, Slovak police arrested three foreign nationals over a foiled plan to set a drone manufacturing plant ablaze.

Earlier this month, Estonian defense company Milrem Robotics was targeted in an arson attack, with officials investigating whether the incident was an act of sabotage carried out on behalf of Moscow.

There were also explosions this month at major arms manufacturers in Italy and Bulgaria.

Europe has been on high alert for hybrid warfare activities, including sabotage, since Russia’s full-scale invasion of Ukraine in 2022. Hundreds of cases have been recorded, with several traced back to Russian agencies.

Moscow has regularly denied accusations of planning or carrying out such attacks, saying such reports are part of an anti-Russian propaganda campaign.
pi_221701638
Gewoon zo teringveel sabotage aanvallen op allerlei militaire fabrieken in geheel europa
pi_221701649
twitter

twitter
pi_221701679
twitter

pi_221701698
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Het is te hopen dat de propaganda ook nog zo sterk is na aankomende winter.
pi_221701707
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:27 schreef skysherrif het volgende:
Gewoon zo teringveel sabotage aanvallen op allerlei militaire fabrieken in geheel europa
Mijn eerste reactie hierop is altijd: 'en we doen niets!!'. Daarna denk ik: misschien doen we genoeg, maar brengen we dat niet naar buiten. Ik hoop maar op het tweede.
pi_221701727
twitter
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 19:44:27 #19
38824 crew  Droopie
pi_221701758
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mijn eerste reactie hierop is altijd: 'en we doen niets!!'. Daarna denk ik: misschien doen we genoeg, maar brengen we dat niet naar buiten. Ik hoop maar op het tweede.
Bekijk deze YouTube-video nou, ik heb dit recent geluisterd, denk dat wij totaal niet voorbereid zijn, op wat dan ook.
Hell To The Liars
pi_221701838
Interessant om die AI-analyses te lezen in het vorige topic. Ik ga het eens op wat andere topicreeksen uitproberen :)
Incelfrikandel
pi_221701839
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:44 schreef Droopie het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video nou, ik heb dit recent geluisterd, denk dat wij totaal niet voorbereid zijn, op wat dan ook.
Ik denk juist dat veel van die zelfverklaarde experts niet veel meer kunnen dan afgaan op wat ze 'zien'. Maar onze inlichtingen zijn vast en zeker met van alles bezig, bijvoorbeeld.

Dat is het grappige van de huidige realiteit he. Iedereen is 'expert'. Deze man, jij en ik. En iedereen heeft gelijk. Of ongelijk. Of er tussenin.
pi_221702062
twitter
  maandag 31 augustus 2026 @ 20:31:57 #23
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221702098
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik denk juist dat veel van die zelfverklaarde experts niet veel meer kunnen dan afgaan op wat ze 'zien'. Maar onze inlichtingen zijn vast en zeker met van alles bezig, bijvoorbeeld.

Dat is het grappige van de huidige realiteit he. Iedereen is 'expert'. Deze man, jij en ik. En iedereen heeft gelijk. Of ongelijk. Of er tussenin.
ach over 10 jaar dan regeerrt AI de wereld en die staat geen dode mensen toe
pi_221702103
twitter

Voorbereidingen voor een invasie?
pi_221702122
twitter

quote:
Omski activist Danil Tsjebykin meldt arrestaties van mannen op de straten van Omsk en druk om een contract te tekenen met het Russische Ministerie van Defensie

«Verdachte gladgeschoren dikbuiken in een jeep grijpen mensen van de straat en houden ze dan 2 dagen vast in het rekruteringskantoor of politiebureau om hen te dwingen een contract te tekenen»
Gebeurd niet in Rusland.
pi_221702325
Omdat ik mij zoveel mogelijk buiten de zinloze discussies wil houden, en er nu toch in getrokken wordt.

quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 18:05 schreef AchJa het volgende: [..] Nou ja, er werd toch op zijn minst wel naar gehint. En dan laten we dat hele bejaarden, scheppen, bedorven eten, Romeinse strijdwagens en paarden/ezels nog maar even achterwege. [..] [..] [..] [..] En dat zelfs vd Leyen er mee kwam is natuurlijk helemaal te idioot voor woorden. [ x ]
Mijn tekstgaat over feiten dat veel russische soldaten uit de verre oosten, heel geschokt waren over het zien en niveau van levensstandaard in Oekraine in vergelijking met hun zelf.

we hebben voldoende geluidsfragemten gezien van de invasie dat men vol verbazing naar huis belt over dat de koeien zo vet waren en wie de oekrainers het rechtgaf om zo decadent te leven. Het massaal stelen en plunderen van wasmachines gebeurde gewoon.

daarnaast, nadat de azovstaal fabriek buitenwerking trad en de sancties voor rusland gelde er nog geen alternatieve routes waren werd dus veel chip benodigheden uit oa wasmachines gehaald. Dit probleem is opgelost oa doordat china deze essentiele producten levert.

Dus wat probeer je precies duidelijk te maken?

Ps met azovstaal fabriek weg viel ontstonden overal essentiële te korten zelfs simpele rekenmachine, dit kwam om 60% van alle cicilium of hoe het ook heet uit die fabriek kwam een essentieel onderdeel in gelijding voor chips (als mIjn leke geheugen het goed heeft opgeslagen)

[ Bericht 12% gewijzigd door Korenfok op 31-08-2026 22:29:08 ]
  maandag 31 augustus 2026 @ 21:26:52 #27
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221702345
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:22 schreef Korenfok het volgende:
Omdat ik mij zoveel mogelijk buiten de zinloze discussies houen er toch in getrokken wordt
[..]
Mijn tekstgaat over feiten dat veel russische soldaten uit de verre oosten, heel geschokt waren over het zien en niveau van levensstandaard in Oekraine in vergelijking met hun zelf.
nou in heel veel landen heeft men geen wasmachines, over afwas machines maar niet te praten , ga maar eens in hongarije kijken
IN de steden wel maar het platteland veelal niet

De was kan je ook ineen teil doen , voor 1960 deed mij moeder ook de was met de hand en drogen aan de drooglijn
IK had zelf tot 1995 nooit een droger gehad

in landen als Kirgizië daar kent men geen wasmachines
Ook fietsen zijn in veel landen een bijzonderheid

Iin Africa kun je geen wasmachines kopen zelfs , wel een LED TV en mobiel

Voor een wasmachine moet je leidingwater hebben
dus heb je een wasmachine dan is hem gebruiken nog niet zo eenvoudig

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 31-08-2026 21:48:24 ]
  maandag 31 augustus 2026 @ 21:44:50 #28
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_221702442
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou in heel veel landen heeft men geen wasmachines, over afwas machines maar niet te praten , ga maar eens in hongarije kijken
IN de steden wel maar het platteland veelal niet

De was kan je ook ineen teil doen , voor 1960 deed mij moeder ook de was met de hand en drogen aan de drooglijn
IK had zelf tot 1995 nooit een droger gehad

in landen als Kirgizië daar kent men geen wasmachines
Ook fietsen zijn in veel landen een bijzonderheid

Iin Africa kun je geen wasmachines kopen zelfs , wel een LED TV en mobiel

Voor een wasmachine moet je stromend water hebben
du sheb je een wasmachine dan is hem gebruiken nog niet eenvoudig
Het platteland of dorpen net buiten de stad in Hongarije klopt zeker wel, en bv bij familie vrouw in stad Boedapest echter super de luxe, afwasmachine incluis et cetera!
Deze scheiding tussen armoede en flinke welvaart, waar het geld niet zelden tegen de plinten klotst, geldt natuurlijk in veel van zulke landen ter wereld ja.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_221702610
Interessant artikel in The Economist Met paywall.

Maar https://www.kyivpost.com/post/83426 vat het redelijk samen.

Het beschrijft Poetins zijn interne strijd. dat zijn persoonlijke belangen veel belangrijke beweegredenen zijn voor deze oorlog en het instandhouden van de oorlog.

hier is veel overgeschrijven in de academische wereld dat politici vooral het doel nastreven om gekozen / aan de macht te blijven. zie denkers alsGordon Tullock, Down, etc.
  maandag 31 augustus 2026 @ 22:51:37 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221702734
De Baltische staten bombareden met Nukes, O ja dat kan ook , ze worden steeds gekker
pi_221702789
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 22:28 schreef Korenfok het volgende:
Interessant artikel in The Economist Met paywall.

Maar https://www.kyivpost.com/post/83426 vat het redelijk samen.

Het beschrijft Poetins zijn interne strijd. dat zijn persoonlijke belangen veel belangrijke beweegredenen zijn voor deze oorlog en het instandhouden van de oorlog.

hier is veel overgeschrijven in de academische wereld dat politici vooral het doel nastreven om gekozen / aan de macht te blijven. zie denkers alsGordon Tullock, Down, etc.
Poetin heeft zich zo vastgedraaid dat hij niks meer kan. Hij kan niet winnen, hij kan niet stoppen en hij kan niet onderhandelen. Alles minder dan de totale overwinning is inmiddels een nederlaag. Dan maar een vlucht naar voren.

En nee, Rusland is niet verslagen. En ja, Rusland kan Oekraïne nog steeds pijn doen. Maar ik zie voor Rusland geen pad naar een strategische overwinning meer. Oekraïne gaat niet ineens opgeven. En een bevriezing van de frontlijn is voor Poetin vermoedelijk ook niet voldoende om als overwinning te kunnen verkopen.
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 23:16:45 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221702813
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:22 schreef Korenfok het volgende:
Omdat ik mij zoveel mogelijk buiten de zinloze discussies wil houden, en er nu toch in getrokken wordt.
[..]

we hebben voldoende geluidsfragemten gezien van de invasie dat men vol verbazing naar huis belt over dat de koeien zo vet waren en wie de oekrainers het rechtgaf om zo decadent te leven. Het massaal stelen en plunderen van wasmachines gebeurde gewoon.

daarnaast, nadat de azovstaal fabriek buitenwerking trad en de sancties voor rusland gelde er nog geen alternatieve routes waren werd dus veel chip benodigheden uit oa wasmachines gehaald. Dit probleem is opgelost oa doordat china deze essentiele producten levert.

Dus wat probeer je precies duidelijk te maken?

Ps met azovstaal fabriek weg viel ontstonden overal essentiële te korten zelfs simpele rekenmachine, dit kwam om 60% van alle cicilium of hoe het ook heet uit die fabriek kwam een essentieel onderdeel in gelijding voor chips (als mIjn leke geheugen het goed heeft opgeslagen)

Ik heb ook lacherig gedaan over russische tanks die door boeren weg werden geslapt met tractors en infanterie die met electrische stepjes voorwaarts gingen

Daar zijn gewoon beelden van en dat was gewoon een beetje een koddig gezicht neem maar van mij aan dat daar mee niet op zijn minst gehint heb naar een op handen zijnde Oekrainse overwinning want ik bem nog steeds bang dat dit niet tijds trumps laatste termijn beslist gaat worden ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221702901
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Poetin heeft zich zo vastgedraaid dat hij niks meer kan. Hij kan niet winnen, hij kan niet stoppen en hij kan niet onderhandelen. Alles minder dan de totale overwinning is inmiddels een nederlaag. Dan maar een vlucht naar voren.

En nee, Rusland is niet verslagen. En ja, Rusland kan Oekraïne nog steeds pijn doen. Maar ik zie voor Rusland geen pad naar een strategische overwinning meer. Oekraïne gaat niet ineens opgeven. En een bevriezing van de frontlijn is voor Poetin vermoedelijk ook niet voldoende om als overwinning te kunnen verkopen.
Voor Poetin is de oorlog in Oekraïne een ideologisch oorlog. Dan heb je meteen het antwoord waarom hij er niet mee kan stoppen. Daarom al die vage geschiedenis lessen van hem, dat onzin stuk wat aan het begin van de oorlog gewoon op de site stond van het Kremlin dat Oekraïners maar gewoon reserve russen zijn enzovoort. Er zijn genoeg voorbeelden gepost in het verleden.

Daarom ook dat onderhandelen totaal geen zin heeft want dat wilt hij niet. Tot nu toe heeft hij altijd nobodies gestuurd voor onderhandelingen die voor de rest niet echt relevant zijn voor de Russische politiek. Dat is ook waarom de bekende gouden brug theorie niet werkt, want dan heb je wel een partij nodig die dat überhaupt wilt. Als Poetin rationeel was geweest was hij deze invasie nooit begonnen. Dan had hij zijn doelen ook al met Oekraïne geen lid wordt van de Navo en de EU.
pi_221702902
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Klopt en een totale overwinning is het terugtrekken van de navo uit oost europa terug naar de verhoudingen van 1997.

(Wist je dat Rusland toen een verdrag sloot met de navo waarin ze expliciet afsprak dat er geen invloedsferen zijn europa en dit ook niet gestreefd mag worden alleen vrijwillige relaties?)

Dit doel is verder weg dan ooit. Finland en Zweden, zijn juist aangesloten bij de navo. EU is juist nog meer geintegreerd dan voor 2022 en is juist militair aan het opbouwen. Rusland heeft juist zichzelf meer onveilig gemaakt (volgens hun eigen redenaties) dan daarvoor.
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 23:45:37 #35
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221702904
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 23:44 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Voor Poetin is de oorlog in Oekraïne een ideologisch oorlog. Dan heb je meteen het antwoord waarom hij er niet mee kan stoppen. Daarom al die vage geschiedenis lessen van hem, dat onzin stuk wat aan het begin van de oorlog gewoon op de site stond van het Kremlin dat Oekraïners maar gewoon reserve russen zijn enzovoort. Er zijn genoeg voorbeelden gepost in het verleden.

Daarom ook dat onderhandelen totaal geen zin heeft want dat wilt hij niet. Tot nu toe heeft hij altijd nobodies gestuurd voor onderhandelingen die voor de rest niet echt relevant zijn voor de Russische politiek. Dat is ook waarom de bekende gouden brug theorie niet werkt, want dan heb je wel een partij nodig die dat überhaupt wilt. Als Poetin rationeel was geweest was hij deze invasie nooit begonnen. Dan had hij zijn doelen ook al met Oekraïne geen lid wordt van de Navo en de EU.
Dat en hij leeft geen week na de beëindiging zonder de kluif die hij in gedachten had.
- vmi voor intimi -
pi_221702918
quote:

[..]

Ik denk dat hij wel rationeel is, maar zijn ratio inderdaad vanuit een heel ander ideologisch raamwerk functioneert. Eentje die voor veel westerse leiders ongemakkelijk is om te aanvaarden, want dan betekent dat zijn handelen juist heel rationeel is (vanuit dat denkraam) en dus dat rusland een zeer grote bedreiging vormt. er eigenlijk zonder opbreken van de eu, navo er geen oplossing is voor Poetin. En dat poetin alleen zich veilig kan voelen als wij onze veiligheid op offeren.
pi_221702923
quote:

[..]

Klopt. Men blijft maar een rationale verklaring voor de oorlog zoeken en proberen een rationale vervolg van de oorlog in te schatten. Maar weinig daar denken rationeel. Ze zijn bezig met een heilige oorlog en staan niet bepaald open voor vrede of iets anders wat haar plannetjes in de weg staat.
  maandag 31 augustus 2026 @ 23:57:55 #38
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221702935
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 20:27 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Dan zouden we mogen verwachten dat supermarkten de volgende doelwitten worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221702982
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 23:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Klopt. Men blijft maar een rationale verklaring voor de oorlog zoeken en proberen een rationale vervolg van de oorlog in te schatten. Maar weinig daar denken rationeel. Ze zijn bezig met een heilige oorlog en staan niet bepaald open voor vrede of iets anders wat haar plannetjes in de weg staat.
ik denk dat jullie rationeel niet helemaal goed beschrijven.

Rationeel is; iemand gelooft dat het westen slecht is en anti moslim is en dat iemand beloont wordt als hij zich zelf op offert. dus allah help ik blaas mezelf op voor90 maagden. voor iemand zelf is dit volkomen rationeel. Sterker nog je zelf opvlazen is een logisch vervolg van dit denken.

Poetin zijn denken en handelen is dus rationeel, maar gebasseerd op historische denkfouten en hierdoor een zeer groot gevaar voor onze veiligheid en onze samenleving.
  dinsdag 1 september 2026 @ 00:26:57 #40
56749 BlaZ
pi_221702984
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 23:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ook heilige oorlogen zoals de kruistochten waren prima rationeel en hadden zeer logische oorzaken. Ze zijn op een punt ook wel vergelijkbaar met deze oorlog in de zin dat men een kwijtgeraakt stuk grondgebied wil terugveroveren.

Voor Ukraine is het natuurlijk ook van belang om zich zo lang mogelijk te verzetten zodoende een mogelijke 2e Russo-Oekraïnse oorlog minder waarschijnlijk te maken.
Hoe langer deze oorlog duurt en hoe zwaarder de verliezen zijn, hoe minder waarschijnlijk het is dat Rusland een 2e poging zal wagen.
pi_221702992
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 00:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ook heilige oorlogen zoals de kruistochten waren prima rationeel en hadden zeer logische oorzaken. Ze zijn op een punt ook wel vergelijkbaar met deze oorlog in de zin dat men een kwijtgeraakt stuk grondgebied wil terugveroveren.

Voor Ukraine is het natuurlijk ook van belang om zich zo lang mogelijk te verzetten zodoende een mogelijke 2e Russo-Oekraïnse oorlog minder waarschijnlijk te maken.
Hoe langer deze oorlog duurt en hoe zwaarder de verliezen zijn, hoe minder waarschijnlijk het is dat Rusland een 2e poging zal wagen.
Kruistochten rationeel en logisch?
  dinsdag 1 september 2026 @ 01:35:59 #42
56749 BlaZ
pi_221703040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 00:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Kruistochten rationeel en logisch?
Ja, er was werkelijk vanuit middeleeuws zichtpunt niks irrationeels aan.
  dinsdag 1 september 2026 @ 02:28:51 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221703058
Sterkte, Oekraïne..

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221703188
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 23:45 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt en een totale overwinning is het terugtrekken van de navo uit oost europa terug naar de verhoudingen van 1997.

(Wist je dat Rusland toen een verdrag sloot met de navo waarin ze expliciet afsprak dat er geen invloedsferen zijn europa en dit ook niet gestreefd mag worden alleen vrijwillige relaties?)

Dit doel is verder weg dan ooit. Finland en Zweden, zijn juist aangesloten bij de navo. EU is juist nog meer geintegreerd dan voor 2022 en is juist militair aan het opbouwen. Rusland heeft juist zichzelf meer onveilig gemaakt (volgens hun eigen redenaties) dan daarvoor.
Juist, en daarom zie ik niet in hoe Rusland op dit moment nog een pad naar een strategische overwinning heeft. Poetin denkt zijn doelen nog te kunnen behalen, maar in zijn belevingswereld is er ook geen andere optie dan escaleren, omdat het zijn “heilige missie” is. Als je 20 jaar hebt geroepen dat Oekraïne geen bestaansrecht heeft, is een compromis waarbij Oekraïne blijft bestaan, simpelweg niet te verkopen.
pi_221703198
Dit gaat gewoon door, tenzij er iets groots veranderd in de tactiek van een van beiden.

Het boeit me ook geen reet welk warehouse nu weer geraakt is of welke steden over en weer, het is een neverending story.
Vakman pur sang
pi_221703203
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 02:28 schreef Perrin het volgende:
Sterkte, Oekraïne..

[ x ]
Wanneer gaat die oorlogseconomie nou instorten? Want volgens mij gaat die weer een tandje harder na de eindeloze raketinslagen van de afgelopen dagen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221703266
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 07:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wanneer gaat die oorlogseconomie nou instorten? Want volgens mij gaat die weer een tandje harder na de eindeloze raketinslagen van de afgelopen dagen.
Als hij instort. En hoe verder Poetin escaleert, hoe meer geld de oorlog kost en hoe sneller het breekpunt dichterbij komt.
pi_221703611
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:05 schreef MaxMark het volgende:
Het zal mij benieuwen:

[ x ]
Het is natuurlijk heel flauw om te zeggen dat ze waarschijnlijk “de situatie krachtig veroordelen”.

Alleen ergens ligt natuurlijk wel een grens aan hoeveel prikacties je kan uitvoeren zonder significante tegenreactie, als je nog iets van geloofwaardige afschrikking wil behouden.
pi_221703720
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk heel flauw om te zeggen dat ze waarschijnlijk “de situatie krachtig veroordelen”.

Alleen ergens ligt natuurlijk wel een grens aan hoeveel prikacties je kan uitvoeren zonder significante tegenreactie, als je nog iets van geloofwaardige afschrikking wil behouden.
Ja, je zou er niet meer van opkijken. Maar de komende reactie wordt nu zo gehyped, ook vanuit de Duitse regering, dat ik nu een klein beetje hoop heb op iets meer substantieels.
pi_221703737
😂

twitter

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 01-09-2026 10:07:53 ]
  dinsdag 1 september 2026 @ 09:44:26 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221703748
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:40 schreef Since2003 het volgende:
😂

[ x ]
Gebeurd in Rusland evenwel.
Dan heb je dus twee volkeren die ethnisch, cultureel, historisch enorm nauw verwant zijn met sowieso al een dramatische demografie, die elkaar wederzijds uitroeien en zichzelf vervangen met derde wereldbewoners.
Tot zover de hoop dat oost-Europa merendeels blank zou blijven.
The End Times are wild
pi_221703752
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:40 schreef Since2003 het volgende:
😂

[ x ]
Populistisch gezwam. In Roemenië worden bijvoorbeeld ook massaal Aziaten geïmporteerd voor goedkope arbeid omdat een wezenlijk deel van hun eigen beroepsbevolking in het buitenland werkt.
pi_221703765
Rusland weer toegelaten tot de G7 door Amerika.
pi_221703770
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:05 schreef MaxMark het volgende:
Het zal mij benieuwen:

[ x ]
Het zal de laatste keer zijn, aangezien AFD de grootste wordt.
pi_221703771
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Gebeurd in Rusland evenwel.
Dan heb je dus twee volkeren die ethnisch, cultureel, historisch enorm nauw verwant zijn met sowieso al een dramatische demografie, die elkaar wederzijds uitroeien en zichzelf vervangen met derde wereldbewoners.
Tot zover de hoop dat oost-Europa merendeels blank zou blijven.
Oost-Europa heeft sowieso een dramatisch laag geboortecijfer. Ook daar worden steeds meer arbeidsmigranten ingezet. Het enige verschil is dat ze actief proberen de islam buiten de deur te houden - even los wat je daar verder van kan vinden. Het principe van een groep onaangepasten die allerlei zaken komt opeisen ligt daar simpelweg nogal gevoelig.
pi_221703785
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oost-Europa heeft sowieso een dramatisch laag geboortecijfer. Ook daar worden steeds meer arbeidsmigranten ingezet. Het enige verschil is dat ze actief proberen de islam buiten de deur te houden - even los wat je daar verder van kan vinden. Het principe van een groep onaangepasten die allerlei zaken komt opeisen ligt daar simpelweg nogal gevoelig.
En precies met die realiteit kan je van je land potentieel een heerlijk leefbare plek maken.

Geen tuig van buitenaf, technologie (AI) die de eventuele problematiek van een lage geboortecijfer kan opvangen. Heerlijk man.
pi_221703792
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:48 schreef theunderdog het volgende:
Niet dat ik je niet geloof, maar doe bij zo'n uitspraak even een bron ofzo, ben wel benieuwd.
pi_221703796
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kans is aanwezig, maar ik verwacht niet dat ze gaan regeren.
pi_221703803
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:52 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Niet dat ik je niet geloof, maar doe bij zo'n uitspraak even een bron ofzo, ben wel benieuwd.
https://www.france24.com/(...)a-g20-finance-invite

excuus, G20.
pi_221703815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is nog geen uitgemaakte zaak dat AfD ook daadwerkelijk een meerderheid weet te vormen. Bovendien komen de bruine randjes steeds duidelijker naar voren, Weidel wordt steeds extremer in haar retoriek.

Dit in tegenstelling tot RN, waar de aanhang van Le Pen nog steeds groeiende is. Frankrijk is een presidentiële republiek en als Le Pen het tot president schopt kan ze potentieel een hoop ellende veroorzaken.
pi_221703824
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is nog geen uitgemaakte zaak dat AfD ook daadwerkelijk een meerderheid weet te vormen. Bovendien komen de bruine randjes steeds duidelijker naar voren, Weidel wordt steeds extremer in haar retoriek.

Dit in tegenstelling tot RN, waar de aanhang van Le Pen nog steeds groeiende is. Frankrijk is een presidentiële republiek en als Le Pen het tot president schopt kan ze potentieel een hoop ellende veroorzaken.
Uiteraard is het geen 'uitgemaakte' zaak, maar het lijkt er wel sterk op. En zelfs als dat niet gebeurd, zit je nog steeds met een erg grote pro-Russische minderheid.

En inderdaad, dan heb je ook nog Frankrijk. De partij van Le Pen is weliswaar niet zo open en bloot pro-Russisch als de AFD, maar desalniettemin....
pi_221703830
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:53 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Kans is aanwezig, maar ik verwacht niet dat ze gaan regeren.
Dat zal het probleem niet minder maken. Integendeel.
pi_221703834
quote:
Ze hebben het over "G20 finance", zal nog wel weer wat anders zijn. De echte G7 t/m20's zijn meestal wat groter. Maar wel weer typisch Trump om zijn handlers uit te nodigen, zonder dat de overige aanwezigen ervan af wisten van tevoren.
pi_221703843
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard is het geen 'uitgemaakte' zaak, maar het lijkt er wel sterk op. En zelfs als dat niet gebeurd, zit je nog steeds met een erg grote pro-Russische minderheid.

En inderdaad, dan heb je ook nog Frankrijk. De partij van Le Pen is weliswaar niet zo open en bloot pro-Russisch als de AFD, maar desalniettemin....
Maar desalniettemin wat?
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221703844
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Le Pen heeft vorige week nog gezegd dat Rusland geen bedreiging voor Europa is, dat Frankrijk uit de commandostructuur van de NAVO moet stappen en Frankrijk geen contributie meer aan de EU zal betalen.

En die Mélenchon is zo mogelijk een nog grotere randdebiel.
pi_221703848
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat zal het probleem niet minder maken. Integendeel.
Ook hier zit rusland enorm te stoken (en te financiëren) en de AFD, net als "onze" FvD zijn uiteraard grote rusland-lovers. Zie deze video van gisteren:

twitter

In Nederland (en andere landen ook, wat dat betreft) was in de jaren 30/40 ook zo'n groepje dat riep dat Hitler niet de vijand was, maar de eigen regering. Dit is bijna 1 op 1 hetzelfde.
pi_221703849
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:01 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Maar desalniettemin wat?
Nog steeds pro-Russische simps. Het is diep tragisch dat nationalisme in Europa samengaat met simpen voor deze communisten.
pi_221703854
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Le Pen heeft vorige week nog gezegd dat Rusland geen bedreiging voor Europa is, dat Frankrijk uit de commandostructuur van de NAVO moet stappen en Frankrijk geen contributie meer aan de EU zal betalen.

Weet ik. Maar dat is ook gewoon deel van Franse arrogantie.
pi_221703860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ook hier zit rusland enorm te stoken (en te financiëren) en de AFD, net als "onze" FvD zijn uiteraard grote rusland-lovers. Zie deze video van gisteren:

[ x ]
In Nederland (en andere landen ook, wat dat betreft) was in de jaren 30/40 ook zo'n groepje dat riep dat Hitler niet de vijand was, maar de eigen regering. Dit is bijna 1 op 1 hetzelfde.
Ja, je hoeft mij niet te overtuigen. Gaat erom dat deze mensen populair zijn. En dus evident aan de knoppen gaan zitten. Of dit nu direct is of indirect (via de oppositie).

Zelfs een verbanning zou niet meer helpen. AFD is er, en zal niet verdwijnen. Rusland lacht zich rot.
pi_221703875
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:08 schreef MaxMark het volgende:

[..]
[ x ]
Ik kan niet meer met deze man :')
Trollen als president.
  dinsdag 1 september 2026 @ 10:26:04 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221703958
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, je hoeft mij niet te overtuigen. Gaat erom dat deze mensen populair zijn. En dus evident aan de knoppen gaan zitten. Of dit nu direct is of indirect (via de oppositie).

Zelfs een verbanning zou niet meer helpen. AFD is er, en zal niet verdwijnen. Rusland lacht zich rot.
dit ligt aan het feit dat merkel zei , wir schaffen das

daar kreeg de gewone Duitser de kots van
aan de andere kant waren er de overdreven Grunen, (vergelijkbaar met groen links) , die alle kerncentrales gingen sluiten , waar de gewone Duitser het (terecht) ook niet mee eens was
Nu is het doorgeslagen in de AfD

Het zelfde doet zich hier voor met de GL en de FVD
overdreven woke doen met voedselbossen , koppen soep , tegelsflippen, XR , Pestijnen knuffelen dwang, daar krijg je de kots van
pi_221704000
Dit gaat ook nog gewoon door:

twitter
  dinsdag 1 september 2026 @ 10:35:48 #75
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221704051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:08 schreef MaxMark het volgende:

[..]
[ x ]
Ik kan niet meer met deze man :')
Maar Trump isoleert zich tenminste niet zoals zoals Europa dat wel doet.
Europa verarmt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221704054
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

We weten allemaal hoe dit populsime gaat aflopen, met een gigantische oorlog tussen de buurlanden binnen nu en 40 jaar. Dit is niet 1 keer gebeurt maar de europese geschiedenis staat er vol mee.

Maar goed, ajax hooligans denken ook dat ze compleet anders zijn dan feyenoord holigaans Het zit gewoon in een deel van de bevolking.
pi_221704186
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Europa verarmt.
Gelukkig niet meer afhankelijk van rusland. Lange termijn biedt dit veel meer welvaart de stagnatie van europa kwam nadat poetin ruimte kreeg.
  dinsdag 1 september 2026 @ 10:58:28 #78
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221704410
Modi roept Poetin op tot Vrede
pi_221704447
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Europa verarmt.
Hij maakt ruzie met alles en iedereen, stoot iedereen van zich af en jij zegt dat hij niet isoleert? Wat voor bril heb je op?

PurifieR heeft je bericht geliked, dan weet je dat je fout zit.

Inb4 hij dit bericht ook liked.
pi_221704456
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:07 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Hij maakt ruzie met alles en iedereen, stoot iedereen van zich af en jij zegt dat hij niet isoleert? Wat voor bril heb je op?
Zijn wereld beeld is zolang het maar goed gaat voor Rusland, De rest boeit niet,
pi_221704459
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:07 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ja, maar het is als de 2 meter lange vechtsporter, die meerdere mannen van 1.70 m van zich vervreemd.

Als die 2 meter lange vechtsporter weer wat gaat matigen qua toon/retoriek, zullen al die mannen van 1.70 m weer vriendjes willen worden met de vechtsporter.
pi_221704475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar het is als de 2 meter lange vechtsporter, die meerdere mannen van 1.70 m van zich vervreemd.

Als die 2 meter lange vechtsporter weer wat gaat matigen qua toon/retoriek, zullen al die mannen van 1.70 m weer vriendjes willen worden met de vechtsporter.
Zo heb ik het nog nooit bekeken.

:')
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221704477
quote:

[..]

Aparte analogie, maar ok.

Ik zie hem eerder als een dwerg die nog nooit in zijn leven een succes van iets heeft gemaakt en nu alleen durft, omdat hij het grootste leger van de wereld heeft. Alles gekregen door te liegen, bedriegen en bedreigen.

De 1.70 mensen wachten tot de dwerg is uitgespeeld.
pi_221704547
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:13 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Aparte analogie, maar ok.

Ik zie hem eerder als een dwerg die nog nooit in zijn leven een succes van iets heeft gemaakt en nu alleen durft, omdat hij het grootste leger van de wereld heeft. Alles gekregen door te liegen, bedriegen en bedreigen.

De 1.70 mensen wachten tot de dwerg is uitgespeeld.
We kunnen niet zonder Amerika.
pi_221704549
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:13 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Zo heb ik het nog nooit bekeken.

:')
Dat hoor ik vaker :)
  dinsdag 1 september 2026 @ 11:29:50 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221704552
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 07:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit gaat gewoon door, tenzij er iets groots veranderd in de tactiek van een van beiden.

Het boeit me ook geen reet welk warehouse nu weer geraakt is of welke steden over en weer, het is een neverending story.
Dat.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  dinsdag 1 september 2026 @ 11:31:22 #87
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221704563
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 09:48 schreef theunderdog het volgende:
Tot zover de isolatie.
Wanneer komt vd Leyen met #2229 sanctiepakket?
  dinsdag 1 september 2026 @ 11:36:14 #88
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221704584
quote:

[..]

Het probleem is natuurlijk niet die ene 2 meter lange vechter.

Ik neem weinig mensen/partijen waar die denken dat het straks allemaal weer koek en ei is.
Scorched earth
pi_221704587
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We kunnen niet zonder Amerika.
Dat wil ik ook niet per sé ontkennen. Wel zijn we in rap tempo onze afhankelijkheid aan het afbouwen. Eigen cloud services, eigen betaalsystemen (credit cards), eigen wapenproductie, etc.

En dat allemaal door het gedrag van Trump. Maar verder isoleert hij niet hoor.
pi_221704602
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het probleem is natuurlijk niet die ene 2 meter lange vechter.

Ik neem weinig mensen/partijen waar die denken dat het straks allemaal weer koek en ei is.
Nee. Maar dat maakt het toch juist nog cynischer? we weten dat het straks niet allemaal koek en ei is, maar blijven ongelooflijk afhankelijk van Amerika.
pi_221704608
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:36 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dat wil ik ook niet per sé ontkennen. Wel zijn we in rap tempo onze afhankelijkheid aan het afbouwen. Eigen cloud services, eigen betaalsystemen (credit cards), eigen wapenproductie, etc.

En dat allemaal door het gedrag van Trump. Maar verder isoleert hij niet hoor.
Vind je dat echt? ik vind het erg tegenvallen. Nu, ik begrijp dat er ook genoeg gaande is in de 'achterkamertjes', maar als ik moet oordelen op wat ik zie/hoor, vind ik dat we niet echt vaart maken.
pi_221704612
Toch lijken er best veel succces te zijn voor Oekraine. Vooral rond Lymann.
  dinsdag 1 september 2026 @ 11:41:23 #93
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221704613
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Maar dat maakt het toch juist nog cynischer? we weten dat het straks niet allemaal koek en ei is, maar blijven ongelooflijk afhankelijk van Amerika.
Duurt allemaal even he.

Is niet binnen een weekje gedaan.
Scorched earth
pi_221704627
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Duurt allemaal even he.

Is niet binnen een weekje gedaan.
Uiteraard niet. Maar dat gegeven is wel een 'probleem'. Althans, als je wens is om onafhankelijker van Amerika te worden.
pi_221704630
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:27 schreef skysherrif het volgende:
Ja waar blijft de bewaking vraag ik mij dan af.
Dit soort doelen moeten militaire bewaking krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221704632
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vind je dat echt? ik vind het erg tegenvallen. Nu, ik begrijp dat er ook genoeg gaande is in de 'achterkamertjes', maar als ik moet oordelen op wat ik zie/hoor, vind ik dat we niet echt vaart maken.
Tegenvallen doet het sowieso omdat het 1. te langzaam is en 2. te laat is.

Het is eigenlijk net zo'n situatie als we met rusland hadden: Heel Europa wordt door managers bestuurd (de premiers, ministers, etc.) en die halen de quick wins door bv. goedkope olie binnen te halen en onze defensie aan Amerika over te laten. Deze "managers" pronken dan met goede cijfers, totdat het moment komt dat we economisch en militair overrompeld worden vanwege de jarenlange afhankelijkheid.

Dus ja, het is te weinig, maar in ieder geval gebeurt er nu iets.
  dinsdag 1 september 2026 @ 11:45:18 #97
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221704636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard niet. Maar dat gegeven is wel een 'probleem'. Althans, als je wens is om onafhankelijker van Amerika te worden.
Onze politici sparen zowel de geit als de kool.

En dat is voor de resp. bevolkingen wel zo prettig.
Scorched earth
pi_221704653
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Onze politici sparen zowel de geit als de kool.

En dat is voor de resp. bevolkingen wel zo prettig.
We gaan het allemaal zien. Ik ben 'bang' dat Amerika in de tussentijd teveel weet te frustreren, waardoor wij altijd achter de feiten zullen aanlopen
  dinsdag 1 september 2026 @ 11:48:36 #99
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
  dinsdag 1 september 2026 @ 11:49:49 #100
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221704667
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We gaan het allemaal zien. Ik ben 'bang' dat Amerika in de tussentijd teveel weet te frustreren, waardoor wij altijd achter de feiten zullen aanlopen
Ik zie slechts een VS waar steeds minder mensen naar luisteren, welke steeds minder invloed heeft.

Dat land zelf gaat rap hard achteruit.
Scorched earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')