Iedereen begrijpt dat iemand moet groeien in zijn functie. Ook Rob Jetten.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Geef die man nu eens een jaar om zichzelf uit te vinden als MP
Als ie mislukt dan wordt ie door zijn eigen partij afgebrand ,
Als ie echt zo zwak is dan staan er binnen de partij wel mensen op die hem een flinke zet gaan geven
Anders verdwijnt heel D66 van het toneel
Je post bestaat uit twee delen. Welke zou ik toch op reageren?quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
VVD levert de premier toch niet?
Dat begrijp ik ergens ook wel want toegeven dat Rob Jetten incapabel is betekent ook toegeven dat jij het verkeerd hebt ingeschat en de domrechtse critici gelijk hadden.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Je ziet hier de stuiptrekkingen van een D66 stemmer die het niet kan verkroppen dat zijn premier volledig incapabel blijkt te zijn, en dus op zoek gaat naar een zondebok. Als je deze mensen moet geloven zit de VVD nog net niet achter 1940-1945, zo hard demoniseren ze de enige rechtse partij in de coalitie.
Twee dingen kunnen waar zijn. Een gebroken klok heeft ook twee keer per dag gelijk.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ergens ook wel want toegeven dat Rob Jetten incapabel is betekent ook toegeven dat jij het verkeerd hebt ingeschat en de domrechtse critici gelijk hadden.
Rob was simpelweg te geil voor het baantje van premier waardoor hij dacht met een gemankeerd minderheidskabinet er wel doorheen te fietsen. Robbie is gewogen, te licht bevonden en moet zoals gezegd zo snel mogelijk plaats maken voor iemand met de juiste capaciteiten, iemand die niet Instagram als belangrijkste uithangbord ziet maar iemand die werkt aan oplossingen voor de problemen die ons land plagen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ergens ook wel want toegeven dat Rob Jetten incapabel is betekent ook toegeven dat jij het verkeerd hebt ingeschat en de domrechtse critici gelijk hadden.
Als je niet op het deel over rob jetten reageert dan kennelijk op het andere, dat maakt eigenlijk alleen maar dat je de plank nog verder misslaat dan gedacht.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je post bestaat uit twee delen. Welke zou ik toch op reageren?
Het kan ook zijn dat je gewoon met open ogen in de gelikte rob jetten campagne bent getrapt en nu een beetje zuur bent dat hij door de mand is gevallen als incapabel lichtgewicht.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twee dingen kunnen waar zijn. Een gebroken klok heeft ook twee keer per dag gelijk.
Ja laat maar, je laat hier zien echt vuistdiep in het rechtse fuik te zitten.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat je gewoon met open ogen in de gelikte rob jetten campagne bent getrapt en nu een beetje zuur bent dat hij door de mand is gevallen als incapabel lichtgewicht.
Dat lijkt me eerlijk gezegd het meest waarschijnlijk.
nee dat is te vroegquote:Op vrijdag 18 september 2026 10:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Iedereen begrijpt dat iemand moet groeien in zijn functie. Ook Rob Jetten.
Soms moet je echter concluderen dat iemand ongeschikt is. Rob Jetten kan niks.
Lijkt me stug, want je ontkent niet de kern van het betoog, namelijk dat Jetten op dit moment nog helemaal niks heeft weten te bewerkstelligen. Sterker nog, onder zijn (incapabele) leiding hebben we op dit moment niet eens een begroting en zijn we nog geen steek verder dan 6 maanden geleden tijdens de formatie.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja laat maar, je laat hier zien echt vuistdiep in het rechtse fuik te zitten.
Ja, zijn eigen partij en de coalitie zien nu met eigen ogen dat Jetten een prutser 1e klas is en daardoor beginnen ze te muiten. Dat gebeurt er op dat niveau; als je geen capabele leider bent gaat je leiderschapsteam zich roeren.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is te vroeg
Binnen de eigen partij iis ook genoeg weerwoord daar moet ie zich nu eerst verantwoorden
komend jaar moet Rob Jetten de HRA ter discussie stellen, als we niets doen dan kost het over 5 jaar een 20 miljard per jaarquote:Op vrijdag 18 september 2026 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
ik zou het niet muiten noemenquote:Op vrijdag 18 september 2026 11:07 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja, zijn eigen partij en de coalitie zien nu met eigen ogen dat Jetten een prutser 1e klas is en daardoor beginnen ze te muiten.
Dat gebeurt er op dat niveau; als je geen capabele leider bent gaat je leiderschapsteam zich roeren.
En niets van dit alles heeft nog consequenties. Je kunt dingen vertellen die aantoonbaar helemaal verzonnen zijn (Sullivan), of laten zien dat je geen idee hebt wat nou eigenlijk je eigen standpunten zijn (Aerdts). Maakt allemaal niets uit, je partijgenoten boeit het niet, en zolang de incompetentie uit die politieke hoek komt lijkt de gevestigde media het ook niet problematisch te vinden dus daarvan hoef je eveneens geen al te lastige kritiek te vrezen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Met figuren als douchemunt o sullivan, een buitenlandwoordvoerder die niet meer weet wat ze 3 uur eerder getweet heeft (omdat ze geen flauw benul van de materie heeft en iemand anders haar tweets schrijf) een woordvoerder die kakelt dat we rusland maar aan moeten vallen, een bewinddsvrouw die haar eigen beleid niet kent, een staatssecretaris die haar cv verzint.
Het is werkelijk van een ongekend laag niveau.
The system is broken.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En niets van dit alles heeft nog consequenties. Je kunt dingen vertellen die aantoonbaar helemaal verzonnen zijn (Sullivan), of laten zien dat je geen idee hebt wat nou eigenlijk je eigen standpunten zijn (Aerdts). Maakt allemaal niets uit, je partijgenoten boeit het niet, en zolang de incompetentie uit die politieke hoek komt lijkt de gevestigde media het ook niet problematisch te vinden dus daarvan hoef je eveneens geen al te lastige kritiek te vrezen.
Nee, als je me voor van alles uit gaat maken ben je gewoon af. Ik ga heel slecht op dat soort wappieposts. Heeft niets met de inhoud te maken.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:05 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Lijkt me stug, want je ontkent niet de kern van het betoog, namelijk dat Jetten op dit moment nog helemaal niks heeft weten te bewerkstelligen. Sterker nog, onder zijn (incapabele) leiding hebben we op dit moment niet eens een begroting en zijn we nog geen steek verder dan 6 maanden geleden tijdens de formatie.
Rob kan helemaal niks overleggen van de afgelopen 6 maanden en niet alleen is dat zorgwekkend, de afgelopen 2 dagen hebben heel duidelijk laten zien dat hij ook niet de man is die dit allemaal uit het slop gaat trekken.
Dus, vertel eens, waarom ben jij tegen alle feiten in wel positief over de premier en zijn zogenaamde prestaties tot nu toe?
Natuurlijk. Als je een buitenlandwoordvoerder op tv ziet die niet meer weet wat ze zelf getweet heeft zit je "vuistdiep in een rechtse fuik"quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, onrust in de tent. Is inderdaad een fantastisch fundament om verder op te bouwen, 6 maanden na coalitievorming en dat in de week nadat er een vernietigend artikel in het AD wordt gepubliceerd waarin je naaste collega's / ministers je openlijk afkraken als zijnde te licht voor de functie.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
ik zou het niet muiten noemen
Roeren is beter
Ik maak jou helemaal nergens voor uit, ik vraag je wat jou nog positief gestemd maakt aan dit alles. Zelfs Schoof komt nu meer capabel over dan Jetten.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, als je me voor van alles uit gaat maken ben je gewoon af. Ik ga heel slecht op dat soort wappieposts. Heeft niets met de inhoud te maken.
Ja, als je het allemaal van een wel erg bedenkelijk niveau vindt zit je vuistdiep in een rechtse fuik lees ik net.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En niets van dit alles heeft nog consequenties. Je kunt dingen vertellen die aantoonbaar helemaal verzonnen zijn (Sullivan), of laten zien dat je geen idee hebt wat nou eigenlijk je eigen standpunten zijn (Aerdts). Maakt allemaal niets uit, je partijgenoten boeit het niet, en zolang de incompetentie uit die politieke hoek komt lijkt de gevestigde media het ook niet problematisch te vinden dus daarvan hoef je eveneens geen al te lastige kritiek te vrezen.
We hebben iets meer nodig dan een gelikt uiterlijk idd.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:11 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja, onrust in de tent. Is inderdaad een fantastisch fundament om verder op te bouwen, 6 maanden na coalitievorming en dat in de week nadat er een vernietigend artikel in het AD wordt gepubliceerd waarin je naaste collega's / ministers je openlijk afkraken als zijnde te licht voor de functie.
Maar hey, Rob heeft toch wel weer mooi een instagram filtertje gebruikt vandaag, dat telt vast ook voor punten.
Make it make sense.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, als je het allemaal van een wel erg bedenkelijk niveau vindt zit je vuistdiep in een rechtse fuik lees ik net.
Dat is hoe er aan die kant gedacht wordt
Stukje tribalisme.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, als je het allemaal van een wel erg bedenkelijk niveau vindt zit je vuistdiep in een rechtse fuik lees ik net.
Dat is hoe er aan die kant gedacht wordt
De gaslighting is trouwens wel real; als je blijkbaar vraagt om een capabele premier die ervoor zorgt dat zijn plannen op steun kan rekenen zodat er een begrotingsakkoord ligt voor het aankomende jaar, iets wat we nu toch wel al een tijdje elk jaar doen, dan "zit je vuistdiep in een rechtse fuik".quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben iets meer nodig dan een gelikt uiterlijk idd.
Je wordt voor helemaal niks uitgemaakt. Je partij faalt keer op keer en als dat benoemd wordt voel jij je persoonlijk in je kuif gepikt.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, als je me voor van alles uit gaat maken ben je gewoon af. Ik ga heel slecht op dat soort wappieposts. Heeft niets met de inhoud te maken.
Je doet aannames op basis van mijn antwoord op die ad hominem.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:11 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik maak jou helemaal nergens voor uit, ik vraag je wat jou nog positief gestemd maakt aan dit alles. Zelfs Schoof komt nu meer capabel over dan Jetten.
Dan doe je nu het beste eraan ons bij te vallen in ons gezamenlijk klaagzang tegen de prutser Robbie AI Jetten en zijn kabinet wat gewoon ronduit kut aan het presteren is.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je doet aannames op basis van mijn antwoord op die ad hominem.
Rot toch op man met dat kinderachtige gedoequote:Op vrijdag 18 september 2026 11:18 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan doe je nu het beste eraan ons bij te vallen in ons gezamenlijk klaagzang tegen de prutser Robbie AI Jetten en zijn kabinet wat gewoon ronduit kut aan het presteren is.
quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rot toch op man met dat kinderachtige gedoe
Lijkt wel alsof jullie een stel 14-jarigen zijn.
quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je wordt voor helemaal niks uitgemaakt. Je partij faalt keer op keer en als dat benoemd wordt voel jij je persoonlijk in je kuif gepikt.
Dat is echt iets anders.
Je gedraagt je zelf kinderachtig.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rot toch op man met dat kinderachtige gedoe
Lijkt wel alsof jullie een stel 14-jarigen zijn.
Pas maar op, mijnheer kan alleen uitdelen niet ontvangen, dankzij hem vorig weekend een ban, en dat was niet de eerste keer.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je gedraagt je zelf kinderachtig.
Gepikeerd dat je partij slecht presteert en niet bij machte de kritiek te weerleggen en dus ga je verongelijkt anderen aanvallen.
Ik krijg een beetje Ad Melkert vibes hierbij.
Echt? Wie is hier dan de 14 jarige zou je zeggen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Pas maar op, mijnheer kan alleen uitdelen niet ontvangen, dankzij hem vorig weekend een ban, en dat was niet de eerste keer.
De enige rechtse partij demoniseren???quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Je ziet hier de stuiptrekkingen van een D66 stemmer die het niet kan verkroppen dat zijn premier volledig incapabel blijkt te zijn, en dus op zoek gaat naar een zondebok. Als je deze mensen moet geloven zit de VVD nog net niet achter 1940-1945, zo hard demoniseren ze de enige rechtse partij in de coalitie.
Hij lijkt er behoorlijk emotioneel in te zitten ja.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Pas maar op, mijnheer kan alleen uitdelen niet ontvangen, dankzij hem vorig weekend een ban, en dat was niet de eerste keer.
Tjah, die groep kun je dus al niet meer uitknijpen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
6 op de tien mensen ontvangt meer geld aan toeslagen dan dat ze netto bijdragen
Bekijk deze YouTube-video
Als in die groep mensen zitten die minder zijn gaan werken vanwege die toeslagen, kun je die prima verder uitknijpen. Door de toeslagen te verlagen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah, die groep kun je dus al niet meer uitknijpen.
Ja, of je zorgt dat de werkgevers wat meer betalen zodat parttimers geen toeslag nodig hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:51 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als in die groep mensen zitten die minder zijn gaan werken vanwege die toeslagen, kun je die prima verder uitknijpen. Door de toeslagen te verlagen.
Werkenden zouden pas recht moeten hebben op toeslagen als ze 36 uren of meer per week werken. Zo sluit je de toeslagparttimers uit.
Als je te weinig verdiend als parttimer, zou je meer uren moeten gaan werken. En niet dat deel van de rekening bij de samenleving neerleggen. Dat is namelijk bij veel mensen het probleem: meer werken loont niet omdat ze dn hun toeslagen kwijt raken. Dat maakt het een perverse prikkel om minder te werken.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, of je zorgt dat de werkgevers wat meer betalen zodat parttimers geen toeslag nodig hebben.
Hier zit wel een kern van waarheid in. Tegelijkertijd moeten mensen ook mantelzorgen voor hun gebrekkige ouders etc.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je te weinig verdiend als parttimer, zou je meer uren moeten gaan werken. En niet dat deel van de rekening bij de samenleving neerleggen. Dat is namelijk bij veel mensen het probleem: meer werken loont niet omdat ze dn hun toeslagen kwijt raken. Dat maakt het een perverse prikkel om minder te werken.
Dan sluiten we af.quote:Op vrijdag 18 september 2026 11:07 schreef kree het volgende:
ik heb niet alles gevolgd. maar ik zie het niet gebeuren weer met dit minderheidskabinet.
nouja heb jij nog onwijze hoop dan? Ik zie fragmenten he, geef ik toe want volg niet alles live van die beschouwingen.quote:
Mee eens hoor. Het hele toeslagenstelsel vind ik sowieso een gedrocht. Maar door er heel resoluut een urenminimum aan vast te plakken benadeel je ook mensen die niet gewoon een dagje vrij willen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:01 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je te weinig verdiend als parttimer, zou je meer uren moeten gaan werken. En niet dat deel van de rekening bij de samenleving neerleggen. Dat is namelijk bij veel mensen het probleem: meer werken loont niet omdat ze dn hun toeslagen kwijt raken. Dat maakt het een perverse prikkel om minder te werken.
ik hoorde Jetten verkondigen dat men weer gezellige bejaardenhuizen zou gaan bouwen op vragen van Bikkerquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in. Tegelijkertijd moeten mensen ook mantelzorgen voor hun gebrekkige ouders etc.
DE arbeidsaftrek moet fors omhoog , niet met 250 euro maar met 2000 euro op jaarbasisquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Het hele toeslagenstelsel vind ik sowieso een gedrocht. Maar door er heel resoluut een urenminimum aan vast te plakken benadeel je ook mensen die niet gewoon een dagje vrij willen.
Dan wordt het al heel complex.
Als je part time werkt en te weinig verdient moet je meer uren gaan werken.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, of je zorgt dat de werkgevers wat meer betalen zodat parttimers geen toeslag nodig hebben.
mijn kinderen werken parttime omdat de kinderopvang zo duur isquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je part time werkt en te weinig verdient moet je meer uren gaan werken.
Zeker waar. En dat zou dan weer een valide reden moeten zijn om minder te gaan werken.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in. Tegelijkertijd moeten mensen ook mantelzorgen voor hun gebrekkige ouders etc.
Misschien kan opa af en toe oppassen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn kinderen werken patrtime omdat de kinderopvang zo duur is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |