abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221810907
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Waar zijn we nu als land aan toe?
Wat gaat er gebeuren met de inkomstenbelasting, box 3, sociale zekerheid etc. En ook werkgevers. Die een meerjarenbegroting maken.

Zo slecht dit.
Die onzekerheid treft velen, echter bedrijven en goed opgeleide jongeren maken evengoed hun keuzes. Dit is slecht voor het investeringsklimaat. Ik vrees dat veel nederlandse jongeren na hun masters of phd hun heil elders gaan zoeken. Dit gaat op middellange termijn gevolgen hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221810915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die onzekerheid treft velen, echter bedrijven en goed opgeleide jongeren maken evengoed hun keuzes. Dit is slecht voor het investeringsklimaat. Ik vrees dat veel nederlandse jongeren na hun masters of phd hun heil elders gaan zoeken. Dit gaat op middellange termijn gevolgen hebben.
Ja. Het is heel slecht.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221810944
En 'we gaan nog eens koffiedrinken '.. ik vind het pure armoede.
Er is geen meerderheid voor dit kabinet en deze begroting.
Jetten is alleen maar bezig met zichzelf in het zadel te houden.

Ongelooflijk triest voor ons land dit.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221811192
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:32 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Benieuwd wanneer de handdoek in de ring gegooid gaat worden, en Jetten zich eens in de spiegel aan gaat kijken.
Op deze manier halen ze de kerst niet.

quote:
Coalitie in zwaar weer: D66, VVD en CDA verdeeld over zoektocht naar steun

DEN HAAG - Donkere wolken pakken zich samen boven de coalitie. D66, VVD en CDA zijn nog altijd tot op het bot verdeeld over hoe de begroting aan een meerderheid moet worden geholpen. Over de vraag of het over links of rechts moet én over de route naar een deal.

https://www.telegraaf.nl/(...)steun/161613626.html (premium)
pi_221811243
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:50 schreef matthijst het volgende:

[..]
ja en met 24 miljard uit de asielbusiness het dubbele. En als bonus weer gewoon met de bus en trein zonder bespuugd te worden of naar masturberende asielzoekers te hoeven kijken. En je dochters kunnen veiliger over straat. Win win
En er weer huizen genoeg zijn, geïnvesteerd kan worden in infra en nuts en er ook geen maatschappelijke kutdiscussies meer zijn.

Tering, wat een fijn welvarend land zouden we toch hebben dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221811391
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 00:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En er weer huizen genoeg zijn, geïnvesteerd kan worden in infra en nuts en er ook geen maatschappelijke kutdiscussies meer zijn.

Tering, wat een fijn welvarend land zouden we toch hebben dan.
Het probleem in Nederland is dat overkoepelend recht kennelijk alleen voor asielzoekers en statushouders geld, daarnaast is het een totaal debiel idee om bij goedkeuring van de asielaanvraag iemand permanente verblijfsvergunning te geven nu ben ik ansich niet tegen de opvang van asielzoekers, maar juist van deze groep zou je maximale inzet verwachten, en als je dan prima bijdrage levert valt altijd nog te praten over een permant Nederlanderschap, maar omdat daar maar heel weinig voorwaarden aan zitten zie je ook weinig motivatie onder hen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221811415
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:50 schreef capricia het volgende:

Maar Jetten ging nieuw beleid voeren toch ?
  vrijdag 18 september 2026 @ 06:31:42 #233
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221811417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 06:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem in Nederland is dat overkoepelend recht kennelijk alleen voor asielzoekers en statushouders geld, daarnaast is het een totaal debiel idee om bij goedkeuring van de asielaanvraag iemand permanente verblijfsvergunning te geven nu ben ik ansich niet tegen de opvang van asielzoekers, maar juist van deze groep zou je maximale inzet verwachten, en als je dan prima bijdrage levert valt altijd nog te praten over een permant Nederlanderschap, maar omdat daar maar heel weinig voorwaarden aan zitten zie je ook weinig motivatie onder hen.
Bij goedkeuring van de asielaanvraag is iemand een statushouder (soort tweede rangs Nederlander) en dan pas mag men werken en moet integreren , dat was de bedoeling van de VVD.

Maar ik zou zeggen geef ze een arbeidscontract van 3 jaar en na afloop van het contract terug naar huis
ze komen hier om geld te verdienen , dat weet jij en ik en iedereen

Er gaan heel veel Afrikanen naar het Midden-Oosten met een arbeidscontract , gewoon met het vliegtuig.
Een kennis van me uit Gambia die is naar Dubai gegaan onlangs , als Lasser , met een arbeidscontract van 2 jaar
Maar dan moet je iets kunnen , aantoonbaar

Er geen sprake van gezinshereniging, hij laat zijn gezin achter en gaat na 2 jaar weer terug met een dikke portemonnee
Als we zo door gaan met al die AZC kampen, dat gaat niet goed , die AZC kampen gaan groeien en dat worden broeinesten van ellende

Want nu gaat er niemand terug , ze hebben geld geleend voor de overtocht en moeten dat eerst terug betalen , hoe dan ook

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2026 07:07:43 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221811479
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:50 schreef capricia het volgende:

Wat ik ook triest vind dat groot deel mensen in de 2e kamer op hun telefoon of laptop zit en zelfs de ministers aks Jetten aan het woord is vooral die VVD leider. Goed voorbeeld voor de jeugd die ze willen gaan verbieden teveel op de telefoon te doen.
life is like a box of chocolates
pi_221811644
Na de tweede dag van de algemene beschouwingen kunnen we concluderen dat Dick Schoof in vergelijking met Rob Jetten een ware meester in het premierschap was.

De trieste conclusie is dat er geen begroting is die op een meerderheid kan rekenen en niet eens het begin van een plan of strategie.

Rob Jetten: "het zou mooi zijn als het voor de financiële beschouwingen kon lukken" :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 18 september 2026 @ 08:53:40 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221811723
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2026 08:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Rob Jetten: "het zou mooi zijn als het voor de financiële beschouwingen kon lukken" :')
Het zou mooi zijn als ons land goed bestuurd werd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 18 september 2026 @ 09:38:40 #237
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221812011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 06:31 schreef michaelmoore het volgende:

Maar dan moet je iets kunnen , aantoonbaar
Mja, wat denk je dat die 18-jarige ventjes hier kunnen? Busjes rijden?
Cursus 'aanranden voor beginners' geven? :s)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 18 september 2026 @ 09:47:25 #238
323876 michaelmoore
pi_221812048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:38 schreef matthijst het volgende:

[..]
Mja, wat denk je dat die 18-jarige ventjes hier kunnen? Busjes rijden?
Cursus 'aanranden voor beginners' geven? :s)
Ze moeten hier niet meer komen via de overtocht maffia om mee te beginnen , dus nu allemaal terug

En stoppen met die gratis advocaten en dwangsommen
allemaal terug naar een terugkeer hub in Afrika met 2500 euro in de pocket

En PRO moet stoppen met dat gezeik van illegalen bestaan niet
ILLEGALEN BESTAAN WEL
Als ik een week te laat ben Marokko voor visum verlenging dan sluiten ze me direct op

Want in Afrika ben ik wel illegaal , ik was een keer een dag te laat met het verlengen van mijn visum in Gambia ,
daar heb ik toch een ellende mee gehad

Iedere 30 dagen moet je naar het Immigratie bureau om een stempel te halen en betalen
maximaal 3 x 30 dagen en dan hoppa het land uit

en geen gezeik van ik kom uit een oorlogsgebied of ik ben homo

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2026 09:55:57 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221812055
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2026 08:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Na de tweede dag van de algemene beschouwingen kunnen we concluderen dat Dick Schoof in vergelijking met Rob Jetten een ware meester in het premierschap was.

De trieste conclusie is dat er geen begroting is die op een meerderheid kan rekenen en niet eens het begin van een plan of strategie.

Joh volgens de linkse stemmers moeten we Jetten gewoon nog wat meer tijd geven. Tis niet alsof er een land bestuurd moet worden ofzo.
  vrijdag 18 september 2026 @ 09:54:29 #240
323876 michaelmoore
pi_221812071
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:51 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Joh volgens de linkse stemmers moeten we Jetten gewoon nog wat meer tijd geven.
ja geef hem een jaartje ja

je kunt niet iedere 6 maanden verkiezingen gaan houden
  vrijdag 18 september 2026 @ 09:55:53 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221812075
quote:

[..]
Joh volgens de linkse stemmers moeten we Jetten gewoon nog wat meer tijd geven. Tis niet alsof er een land bestuurd moet worden ofzo.
Echt he. Maanden luchtfietsen, waarom niet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221812231
quote:

[..]
Rob Jetten is de allerslechtste premier ooit.

De hele D66 ploeg bestaat overigens uit incompetente lieden. Kunnen alleen maar braaf door anderen geschreven tekstjes oplezen die ze zelf eigenlijk nog niet eens snappen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221812246
https://nos.nl/artikel/26(...)ssen-links-en-rechts

quote:
Ook na twee dagen debat vindt Jetten het te vroeg voor een keuze tussen links en rechts

Nog steeds is niet duidelijk hoe het verder moet met de plannen van het kabinet. Op de tweede dag van de Algemene Politieke Beschouwingen kon premier Jetten daar opnieuw geen uitsluitsel over geven. Hij mikt op "brede steun", herhaalde hij, maar van wie en hoe dan, vertelde hij er niet bij. "Om nu vandaag de keuze te maken, vinden wij echt tekortdoen aan het land."
Bedrijven en burgers in onzekerheid laten ronddobberen door een besluiteloze, onzichtbare premier met een kabinet zonder steun doet het land ook wel wat tekort, nietwaar.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 september 2026 @ 10:24:35 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221812248
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De hele D66 ploeg bestaat overigens uit incompetente lieden. Kunnen alleen maar braaf door anderen geschreven tekstjes oplezen die ze zelf eigenlijk nog niet eens snappen.
Dat je dit durft te zeggen terwijl ze in een kabinet met VVD zitten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 18 september 2026 @ 10:25:19 #245
323876 michaelmoore
pi_221812249
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Geef die man nu eens een jaar om zichzelf uit te vinden als MP

Als ie mislukt dan wordt ie door zijn eigen partij afgebrand ,
Als ie echt zo zwak is dan staan er binnen de partij wel mensen op die hem een flinke zet gaan geven

Anders verdwijnt heel D66 van het toneel
  vrijdag 18 september 2026 @ 10:27:22 #246
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221812256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:23 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Wat ik ook triest vind dat groot deel mensen in de 2e kamer op hun telefoon of laptop zit en zelfs de ministers aks Jetten aan het woord is vooral die VVD leider. Goed voorbeeld voor de jeugd die ze willen gaan verbieden teveel op de telefoon te doen.
Inderdaad. Als het mobieltje ergens verboden moet worden dan is dat wel in de Tweede Kamer en dan pas kijken we wel naar de jeugd.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221812298
quote:

[..]

Zelfs Schoof met al zijn beperkte capaciteiten had het beter voor elkaar dan AI-Robbie.

Tis echt om te janken.
pi_221812305
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Geef die man nu eens een jaar om zichzelf uit te vinden als MP

Als ie mislukt dan wordt ie door zijn eigen partij afgebrand ,
Als ie echt zo zwak is dan staan er binnen de partij wel mensen op die hem een flinke zet gaan geven

Anders verdwijnt heel D66 van het toneel
Ja joh, we geven de sleutels van het land een jaar lang aan een junior die het allemaal nog even moet gaan uitvogelen hoe het werkt. Wat kan er misgaan.

Dit is echt typisch D66 gedrag en alleen daarom zijn deze mensen zwaar incompetent. Weg ermee.
pi_221812308
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat je dit durft te zeggen terwijl ze in een kabinet met VVD zitten.
VVD levert de premier toch niet?
pi_221812328
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
VVD levert de premier toch niet?
Je ziet hier de stuiptrekkingen van een D66 stemmer die het niet kan verkroppen dat zijn premier volledig incapabel blijkt te zijn, en dus op zoek gaat naar een zondebok. Als je deze mensen moet geloven zit de VVD nog net niet achter 1940-1945, zo hard demoniseren ze de enige rechtse partij in de coalitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')