abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221702663
Bontenbal zegt nu hele interessante dingen bij Pauw.

'we doen het met ze alle', 'moeilijk vak', 'weet ik niet', 'het is grappig'.

Echt een intellectueel. Dat zie je direct.
pi_221702673
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 22:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet lullen, maar poetsen :D
Zelfs poetsen kunnen ze niet.
pi_221703041
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:41 schreef Shreyas het volgende:
Sociaal verval, jongen toch:
Frontpage: Toename tentenkampen van daklozen: nu al in zeventien gemeenten

Frontpage: Narcospraktijken Overasselt om cocaïneconflict van 40 miljoen: meerdere aanhoudingen

[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 01-09-2026 16:17:24 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221703048
twitter

Het CDA onder Bontenbal is linksaf geslagen.
pi_221703069
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 20:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die onderwerpen staan helemaal niet op de agenda in het akkoord. Wel zware bezuinigen op sociale zekerheid. Ik kan me nog herinneren dat jij dit ook altijd een belangrijk thema vond.
Daarom zeg ik, nutteloos akkoord.
  dinsdag 1 september 2026 @ 05:27:55 #81
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221703094
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 01:59 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Het CDA onder Bontenbal is linksaf geslagen.
zal wel niet gebeuren ,was een koekje om PRO mee te krijgen , net als de 10 steden van Jetten

Yesilgoz wil graag haar baantje houden en Jetten ook , dus moet men mee
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221703236
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:41 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Sociaal verval, jongen toch:

Nederland één na beste land ter wereld

Nederland heeft de beste bijstand van Europa

De Nederlandse burger is de vierde rijkste ter wereld

Nederlander in de top 5 gelukkigste ter wereld

Nederland in de top 3 beste gezondheidszorg in de wereld

Nederland in top 5 kleinste inkomensverschillen van Europa

Waarom het Nederlandse pensioensysteem het beste ter wereld is

Nederland een van de beste arbeidsvoorwaarden in Europa

Wij danken 20 jaar VVD en CDA beleid voor deze fantastische en sociale prestaties _O_

Het duurt wel even hoor, voor we er echt slecht voorstaan.

Maar dat het allemaal wat minder wordt, dat is logisch. Als meer mensen vertrekken en ons land wordt steeds minder aantrekkelijk voor immigranten, zijn we op den duur veel minder dichtbevolkt. Dat zijn de milieuproblemen weer fors minder en kan de economie weer groeien. Dat probleem lost zich dus vanzelf op.
Je vergeet de PvdA, vakbonden die ook een grote rol hebben gespeeld. Je hebt gelijk we hebben het nog steeds goed. Maar juist al die punten worden afgebroken. En dat in een rap tempo.

Ik word er niet vrolijk vsn als men hard gaat snijden in de sociale voorzieningen. Zelfs toen ik nog werkte ben ik daar altijd fel tegen geweest. Kaderlid geweest van een vakbond, talloze demonstraties op dat gebied bijgewoont, fel tegen uitbuiting etc.

Maar ja, die strijd is verloren en ik pas mij wel aan en ze doen maar.
  dinsdag 1 september 2026 @ 15:10:09 #83
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221705814
quote:

Bezuinigingen sociale zekerheid grotendeels geschrapt: eerste details Prinsjesdagstukken uitgelekt.

Het kabinet draait de voorgenomen bezuinigingen op de sociale zekerheid grotendeels terug en het eigen risico in de zorg gaat een jaar later pas omhoog. Dat staat in het akkoord dat de coalitiepartijen en het kabinet gisteren hebben gesloten over de begroting, bevestigen ingewijden na berichtgeving van RTL Nieuws.

Om de koopkracht te herstellen, wordt er 1,5 miljard euro uitgetrokken. Tegelijkertijd gaat de belasting voor hoge inkomens met 750 miljoen euro omhoog.

Na dagenlange onderhandelingen bereikten de coalitie en het minderheidskabinet gisteren op de valreep een akkoord over de begroting voor de komende jaren. Premier Jetten zei dat er in de plannen voldoende handreikingen zouden zitten voor oppositiepartijen om de begroting te steunen. Zonder die steun is er geen meerderheid.

Met het grotendeels schrappen van de bezuinigingen op de uitkeringen willen coalitiepartijen D66, VVD en CDA vooral Pro tegemoetkomen. Die partij kan het minderheidskabinet zowel in de Tweede als in de Eerste Kamer dichter bij een meerderheid brengen.

Ook de aangekondigde bezuiniging op de AOW van 2,8 miljard euro gaat definitief niet door, blijkt uit de stukken die RTL in handen heeft. En er gaat drie jaar lang meer geld naar ontwikkelingssamenwerking, ook een belangrijke wens van Pro.

Korting op benzineaccijns
Om rechtse oppositiepartijen als JA21 en de SGP tegemoet te komen, is het kabinet bereid de korting op de benzineaccijnzen nog een jaar langer in stand te houden. Gratis vaccinatie tegen gordelroos is een handreiking aan 50Plus.

Niet helemaal duidelijk is hoe alle handreikingen aan de oppositie betaald moeten gaan worden. De belasting die iedereen betaalt op drinkwater gaat met tien cent per kubieke meter omhoog, maar samen met de verhoging van de belasting voor hoge inkomens levert dat onvoldoende op om alles te dekken. Waarschijnlijk zal later duidelijk worden waar het kabinet nog wil snijden om de maatregelen te betalen.

https://nos.nl/artikel/26(...)dagstukken-uitgelekt

dinsdag 1 september 2026 @ 15:36:39 #84
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221705955
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:10 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Weer veel beslissingen voor zich uitschuiven dus, kabinet Jetten weet wel van aanpakken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 1 september 2026 @ 15:42:14 #85
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221705983
Eh ja, dit gaat 'm niet worden.
Blaf me vol
pi_221706001
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 21:07 schreef Shreyas het volgende:
als je vast wilt blijven houden aan milieu- en klimaatnormen.
Nou, dan houden we daar gewoon niet aan vast.
pi_221706038
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:36 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Weer veel beslissingen voor zich uitschuiven dus, kabinet Jetten weet wel van aanpakken.
Gelukkig is duidelijk wat we met box3 gaan doen in ieder geval.
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:02:15 #88
323876 michaelmoore
pi_221706067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
het beste is om het hele boxenstelsel van Rutte weer af te schaffen nu
Ook geen vermogensbelasting en geen dividendbelasting meer
De arbeidskorting naar 12.000 euro
De pensioenafdracht voortaan bij het bruto, doe dat extra pensioensparen maar lekker zelf bij Brand New Day ofzo
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221706075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:42 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Eh ja, dit gaat 'm niet worden.
Zolang er niks concreet is afgesproken over de hervormingen in het belastingstelsel en Box 3 is er wat mij betreft geen akkoord. En voor het einde van het jaar moet dat akkoord wel concreet zijn want voor 1 januari moeten die mutaties worden doorgevoerd.
pi_221706082
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het beste is om het hele boxenstelsel van Rutte weer af te schaffen nu
Ook geen vermogensbelasting en geen dividendbelasting meer
De arbeidskorting naar 12.000 euro
De pensioenafdracht voortaan bij het bruto, doe dat extra pensioensparen maar lekker zelf bij Brand New Day ofzo
We kunnen niet naar een ander stelsel overstappen omdat IT systeem van de Belastingdienst dat niet aankan. Dat is beetje de conclusie.
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:08:43 #91
323876 michaelmoore
pi_221706127
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:05 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
We kunnen niet naar een ander stelsel overstappen omdat IT systeem van de Belastingdienst dat niet aankan. Dat is beetje de conclusie.
regels schrappen kan altijd , het bedrag arbeidskorting hoger maken ook
bedragen en percentages veranderen kan altijd
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:09:22 #92
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221706144
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Wat gaan we doen met box3?
pi_221706213
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:09 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat gaan we doen met box3?
Niets.
Maar dat kan helemaal niet omdat het in strijd is met Europese regels.
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:18:14 #94
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221706227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:05 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Wat natuurlijk een ongelofelijke lulkoek is. Desnoods doen ze het maar weer in excel of op papier.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221706241
quote:
Ruim miljard voor ontwikkelingshulp, omstreden box 3-plan wordt geparkeerd

Den Haag- Het fel bekritiseerde plan om box 3-belasting te heffen, wordt door de coalitie geparkeerd. De partijen willen de wet niet behandelen in de senaat en gaan intussen werken aan een nieuw stelsel. Daarnaast wordt de knip getrokken om de accijns aan de pomp te dempen en de begroting voor ontwikkelingshulp te spekken.

De box 3-afspraak is onderdeel van de Prinsjesdag-deal die D66, VVD en CDA maandag hebben gesloten, melden ingewijden aan De Telegraaf. Het huidige plan om deels jaarlijks belasting te heffen over de waardestijging van vermogen werd niet gepruimd door de senaat en lag de VVD zwaar op de maag.

Omdat er over een alternatief geen akkoord kon worden bereikt, is ervoor gekozen de wet die nu in de senaat ligt te parkeren. Eer reparatiewet komt er niet. De verwachting is dat in de senaat een meerderheid voor de pauzestand is, omdat het voorstel ook door de rechtervleugel van de senaat niet wordt gepruimd. Dat kost de schatkist wel zo’n 2,5 miljard euro per jaar tot er een alternatief is.

Dus gaat het kabinet op zoek naar een nieuwe manier om enkel over daadwerkelijk gerealiseerde vermogenswinst belasting te heffen. Het kabinet wil die discussie betrekken bij de gesprekken die met vakbonden en werkgevers nog moeten worden gevoerd over een sociaal akkoord.

Voor ontwikkelingshulp wordt ook flink geld uitgetrokken. Voor de komende drie jaar gaat het over ruim 1 miljard euro, waarmee de coalitie nieuw gedoe over de begroting van verantwoordelijk minister Sjoerdsma hoopt te voorkomen. Toen werd er ruim 350 miljoen uitgetrokken om Pro tegemoet te komen, nadat de D66-bewindsman bijna de complete oppositie tegen zich in het harnas had gejaagd. Hetzelfde bedrag wordt de komende drie jaar opnieuw vrijgemaakt.

Het kabinet trekt daarnaast toch de knip voor autorijders, nu de prijzen aan de pomp ongekend hoog blijven. Voor de komende twee jaar gaat dat om meer dan 1 miljard euro. Zo wordt de huidige korting op diesel van zo’n 10 cent per liter toch verlengd in 2027. En ook voor 2028 is er geld vrijgemaakt om de pijn aan de pomp te verzachten, al wordt de korting dan wel iets afgebouwd.

https://www.telegraaf.nl/(...)keerd/160777390.html
Geen marxistische aanwasbelasting w/
pi_221706251
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 07:24 schreef Cherni het volgende:
Je vergeet de PvdA, vakbonden die ook een grote rol hebben gespeeld. Je hebt gelijk we hebben het nog steeds goed. Maar juist al die punten worden afgebroken. En dat in een rap tempo.

Ik word er niet vrolijk vsn als men hard gaat snijden in de sociale voorzieningen. Zelfs toen ik nog werkte ben ik daar altijd fel tegen geweest. Kaderlid geweest van een vakbond, talloze demonstraties op dat gebied bijgewoont, fel tegen uitbuiting etc.

Maar ja, die strijd is verloren en ik pas mij wel aan en ze doen maar.
Er zijn geen reserves voor de vergrijzing gedaan, zowel voor de AOW zelf, alswel de toenemende zorgvraag. De autochtone bevolking krimpt en wordt vervangen door immigranten die een 10% tot 25% lagere verdiencapaciteit hebben. Je hoeft geen wiskundige te zijn te begrijpen dat het behoud van het huidige welvaarts en welzijnsniveau binnen deze kaders niet mogelijk is. Woonwijken plannen zonder geld voor de infra is er zo'n voorbeeld van. Ook voor de infra die vervalt zijn geen reservering gedaan. Dat alles valt ons nu op de voetjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 01-09-2026 16:30:29 ]
pi_221706298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat natuurlijk een ongelofelijke lulkoek is. Desnoods doen ze het maar weer in excel of op papier.
Dat systeem moet sowieso weg. Software die de mensenrechten niet kan waarborgen (Art 17) kan je niet blijven gebruiken. De hoge raad heeft daar recent al gehakt van gemaakt.
pi_221706301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zijn geen reserves voor de vergrijzing gedaan, zowel voor de AOW zelf, alswel de toenemende zorgvraag. De autochtone bevolking krimpt en wordt vervangen door immigranten die een 10% tot 25% lagere verdiencapaceit hebben. Je hoeft geen wiskundige te zijn dat het behoud van het huidige welvaarts en welzijnsniveau binnen deze kaders niet mogelijk is. Woonwijken plannen zonder geld voor de infra is er zo'n voorbeeld van. Ook voor de infra die vervalt zijn geen reservering gedaan. Dat alles valt ons nu op de voetjes.
Velen halen de 67 niet eens. Krijg je geen AOW dan bijstand. Financieel onder de streep is er nauwelijks een verschil. Of wil je ook nog kosten maken om in de toekomst ouderen boven de 67 die niet meer kunnen met omscholing, UWV, controles etc opzadelen. Ik haal die 67 ook al niet en veel collega,s met mij.

En doe wat aan eerlijke concurrentie ipv uitbuiting met dakloos zijn tot het uiteindelijke gevolg en overlast.

Strenger immigratie beleid door werkvergunningen etc.

Minder maar tijdelijk die giga klimaat waanzin.

Minder overheid ipv steeds meer. Ook snijden in dat EU circus.

De wia, iva etc is meer dan genoeg opgebouwd ook door werkgevers. Maar ik snap het wel. Het is makkelijk om net als in de pensioenpotten te graaien om gaten te vullen.
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:41:59 #99
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221706342
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:13 schreef C64 het volgende:

[..]
Niets.
Je bedoelt dat de aanwasbelasting er gewoon gaat komen?
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:42:41 #100
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221706346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:13 schreef C64 het volgende:

[..]
Niets.
Je bedoelt dat de aanwasbelasting er gewoon gaat komen?

* ik lees nu dat het geparkeerd wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')