Echt onvoorstelbaar dat deze fascistische diknek nog een podium krijgtquote:Op maandag 31 augustus 2026 18:22 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Cidi Markuszower weet waardoor Schoof 1 de mist in ging: Het was een kabinet vol met Groenlinksers en D66ers
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het fraaie van NvdD is dat ze er regelmatig wel een dissenting opinion neerzetten. Vandaag Jacques Monasch, regelmatig Renske Leijten, Jimmy Dijk, Marijnissen. Een beetje Fairness Doctrine zou je kunnen zeggen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet ook Marianne Zwagerman en Annemarie van Gaal niet.
Bij DNW zitten met regelmaat complete idioten. En dan wordt het gesprek vaak ook nog geleid door Marlies Dekkers die van een hoop materie (logischerwijs) van toeten nog blazen weet.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Echt onvoorstelbaar dat deze fascistische diknek nog een podium krijgt
Ik weet het zo langzamerhand niet meer. Rechts of links, mijn hele vertrouwen in de politiek is weg. Wat mist is een partij die met nuchter gezond verstand opkomt voor de mensen die elke dag braaf naar de fabriek, winkel of verpleeghuis gaat om de schamele centen te verdienen voor hun huur, hypotheek, zorgkosten en dagelijkse boodschappen. Geen een van de partijen, linksom of rechtsom, vertrouw ik dit toe. De hardwerkenden in de middenmoot zijn zwaar de lul, en het gaat er voor deze groep steeds slechter uitzien.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De grootste ellende komt van rechts, en dat zit al jaren aan het roer
Opflikkeren die bende
Dit. Alleen maar vooruitschuiven vooruitschuiven etc.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik weet het zo langzamerhand niet meer. Rechts of links, mijn hele vertrouwen in de politiek is weg. Wat mist is een partij die met nuchter gezond verstand opkomt voor de mensen die elke dag braaf naar de fabriek, winkel of verpleeghuis gaat om de schamele centen te verdienen voor hun huur, hypotheek, zorgkosten en dagelijkse boodschappen. Geen een van de partijen, linksom of rechtsom, vertrouw ik dit toe. De hardwerkenden in de middenmoot zijn zwaar de lul, en het gaat er voor deze groep steeds slechter uitzien.
Eens. Is geen rechts/links probleem. Er is gewoon geen fatsoenlijke partij meer over voor Jan modaal. Het gaat alleen nog maar om klimaat, asiel, buitenlandse geo politiek en Brussel die nog wat voor ons beslist. En zo rollen we door en door.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik weet het zo langzamerhand niet meer. Rechts of links, mijn hele vertrouwen in de politiek is weg. Wat mist is een partij die met nuchter gezond verstand opkomt voor de mensen die elke dag braaf naar de fabriek, winkel of verpleeghuis gaat om de schamele centen te verdienen voor hun huur, hypotheek, zorgkosten en dagelijkse boodschappen. Geen een van de partijen, linksom of rechtsom, vertrouw ik dit toe. De hardwerkenden in de middenmoot zijn zwaar de lul, en het gaat er voor deze groep steeds slechter uitzien.
Gelukkig hebben wij het nog relatief goed. De rekening komt pas echt bij de generatie na ons terecht: jongeren die wél mogen werken, maar geen huis kunnen betalen, en vervolgens onze problemen én schulden erven.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Vergeet ook Rob Oudkerk niet, voor het linkse tegengeluid.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Het fraaie van NvdD is dat ze er regelmatig wel een dissenting opinion neerzetten. Vandaag Jacques Monasch, regelmatig Renske Leijten, Jimmy Dijk, Marijnissen. Een beetje Fairness Doctrine zou je kunnen zeggen.
Jimmy Dijk, Jesse Klaver of Stefan van Baarle.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En left laser. Helemaal populair tegenwoordig.quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet ook Rob Oudkerk niet, voor het linkse tegengeluid.
Ja, die lieten ze ook zien bij NvvD met het valse frame dat hij een soort anti-woke linkse dissident was waar ze bij links maar niet naar willen luisteren.quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En left laser. Helemaal populair tegenwoordig.
En hoe gaan we dat droomkasteel van Jesse betalen buiten de belastingen verhogen en bedrijven wegjagen?quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jimmy Dijk, Jesse Klaver of Stefan van Baarle.
Maar die zijn links, steunen een genocidale staat niet en zijn ook nog kritisch.
We hebben een populistische roeptoeter nodig als Wilders die effe roept dat de AOW op 65 moet, het eigen risico weg en dat nu nu nu. Ook al zit hij er sinds 1998
Uiteraard betalen de rijken het. Dat is het troostrijke van dit soort droomkastelen: de rekening ligt altijd bij iemand anders.quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En hoe gaan we dat droomkasteel van Jesse betalen buiten de belastingen verhogen en bedrijven wegjagen?
Erfbelasting, HRA afschaffen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En hoe gaan we dat droomkasteel van Jesse betalen buiten de belastingen verhogen en bedrijven wegjagen?
Ik vertrouw ze geen van allen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jimmy Dijk, Jesse Klaver of Stefan van Baarle.
Maar die zijn links, steunen een genocidale staat niet en zijn ook nog kritisch.
We hebben een populistische roeptoeter nodig als Wilders die effe roept dat de AOW op 65 moet, het eigen risico weg en dat nu nu nu. Ook al zit hij er sinds 1998
Energiebelasting omhoog lijkt me dan weer niet zo handig maar verder zul je het ergens vandaan moeten halen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Belasting schijven verhogen, energiebelasting omhoog.
De middenklasse uitkleden.
Het is niet alsof in Nederland vermogen nou zo zwaar belast wordt, he.quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteraard betalen de rijken het. Dat is het troostrijke van dit soort droomkastelen: de rekening ligt altijd bij iemand anders.
Tot blijkt dat die 'rijken' met verrassend weinig zijn en bedrijven hun rekening uiteindelijk gewoon doorschuiven naar de rest.
Maar misschien is dat wel het mooist van dit soort politiek: nooit volwassen hoeven worden. Gewoon blijven geloven dat er ergens een ander is die de rekening komt betalen.
Oogjes dicht en snaveltjes toe.
Dat was ook het grafiekje wat Lubach gebruikte in zijn uitzending van zonet.quote:Op maandag 31 augustus 2026 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet alsof in Nederland vermogen nou zo zwaar belast wordt, he.
[ afbeelding ]
Dat mag best wat progressiever, daar is niks kinderachtigs aan.
Stond in Trouw vorige week. Redelijk duidelijk, zou ik zeggen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 21:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat was ook het grafiekje wat Lubach gebruikte in zijn uitzending van zonet.
Besef wel dat veruit de zwaarste reden voor dit plaatje is dat jouw pensioen onbelast is totdat je met pensioen gaat. Dus dit plaatje omkeren en Nederland, zeg, in de middenmoot plaatsen levert Jan Modaal een nettosalaris dat 200 euro lager ligt óf een lager pensioen op.quote:Op maandag 31 augustus 2026 21:07 schreef Tijn het volgende:
Dat is het ironische van rechts.quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:22 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Omdat ik tegenwoordig erg twijfel of politici in ons belang aan de slag zijn. Tot nu toe doen ze niets om mijn vertrouwen te krijgen.quote:
Erfbelasting is al diefstal van de overheid, dat moet geen oplossing zijn. Die mensen die overlijden met veel geld hebben al genoeg belasting afgedraven in hun leven. HRA afschaffen heb ik geen problemen mee. En zelfs wat meer loonbelasting voor de hele hoge inkomens ben ik voor.quote:
Dit zegt natuurlijk ook niet heel veel zonder andere variabelen erbij te pakken zoals kosten van levensonderhoud etcetra.quote:Op maandag 31 augustus 2026 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ja dat komt door onze hypotheek aftrekquote:Op maandag 31 augustus 2026 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je zult op een gegeven moment moeten beseffen dat het sociale stelsel zoals het nu is onhoudbaar is. Het spelen voor sinterklaas houdt een keer op. Steeds minder werkenden en steeds meer mensen in de bijstand. Dat is het gehele probleem. En bij de jongeren blijft het ook maar toenemen en we weten allemaal waarom. Daar hoeft Jan modal niet voor te betalen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 21:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Energiebelasting omhoog lijkt me dan weer niet zo handig maar verder zul je het ergens vandaan moeten halen.
tjeeee dit soort geluiden hoorde ik 50 jaar geleden ook..quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:39 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je zult op een gegeven moment moeten beseffen dat het sociale stelsel zoals het nu is onhoudbaar is. Het spelen voor sinterklaas houdt een keer op.
Als je werkloos raakt dan moet je bijstand krijgen, met ziekte idem of met arbeidsongeschiktheid ookquote:Op maandag 31 augustus 2026 22:39 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je zult op een gegeven moment moeten beseffen dat het sociale stelsel zoals het nu is onhoudbaar is.
Het spelen voor sinterklaas houdt een keer op.
Steeds minder werkenden en steeds meer mensen in de bijstand.
Dat is het gehele probleem.
En bij de jongeren blijft het ook maar toenemen en we weten allemaal waarom.
Daar hoeft Jan modaal niet voor te betalen.
https://myprivacy.dpgmedi(...)tml&isLoggedIn=false
quote:AI-overzicht
De hypotheekrenteaftrek kost de Nederlandse overheid jaarlijks ongeveer 11 miljard euro, de huurtoeslag (voorheen huursubsidie) kost zo'n 5,6 miljard euro en de totale uitgaven aan de bijstand (inclusief de Participatiewet) liggen rond de 7 à 8 miljard euro per jaar.
Overzicht van de jaarlijkse kosten voor de overheid
Hypotheekrenteaftrek: Circa 11 miljard euro per jaar.
Dit is het totale belastingvoordeel dat huiseigenaren gezamenlijk terugkrijgen op de betaalde hypotheekrente.
Huurtoeslag (huursubsidie):
Ongeveer 5,6 miljard euro per jaar.
Dit is bestemd voor zo'n 1,7 miljoen huishoudens met een lager inkomen om de huurlasten te verlagen.
Bijstand:
Ongeveer 7 tot 8 miljard euro per jaar aan directe uitkeringen via de Participatiewet (exclusief de uitvoering en gemeentelijke kosten).
Ik heb gister ook al geschreven dat er inderdaad ook gekeken moet worden om daarin te snoeien, maar dat moet wel in redelijkheid gebeuren.quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:39 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je zult op een gegeven moment moeten beseffen dat het sociale stelsel zoals het nu is onhoudbaar is. Het spelen voor sinterklaas houdt een keer op. Steeds minder werkenden en steeds meer mensen in de bijstand. Dat is het gehele probleem. En bij de jongeren blijft het ook maar toenemen en we weten allemaal waarom. Daar hoeft Jan modal niet voor te betalen.
https://myprivacy.dpgmedi(...)tml&isLoggedIn=false
Wel als je zo doorgaat zoals het nu gaat. Je ziet het in de UK, Duitsland en ook hier. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Zelfs jij moet kunnen zien dat iets onhoudbaar wordt als de negatieve kant toeneemt en de goeie kant afneemt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tjeeee dit soort geluiden hoorde ik 50 jaar geleden ook..
niks onhoudbaar....
Tuurlijk, daar zeg ik ook niks over. Voor die mensen moet zeker goed gezorgd worden. Als je echt ziek bent of arbeidsongeschikt bent is het al erg genoeg. Ook totaal niet met de VVD eens op die gebieden. En ook daar wordt trouwens teveel misbruik van gemaakt. Hoe veel ik er mijn leven al wel niet zwart heb bij zien werken, terwijl ze ziek waren. Ik heb het over mensen die geen klote willen toevoegen en hun handje ophouden. Dat kan veel te makkelijk hier.quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je werkloos raakt dan moet je bijstand krijgen, met ziekte idem of met arbeidsongeschiktheid ook
De HRA kost meer per jaar dan de bijstand
ik zou de voorkeur geven de HRA af te schaffen en de bijstand te handhavenquote:Op maandag 31 augustus 2026 22:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb gister ook al geschreven dat er inderdaad ook gekeken moet worden om daarin te snoeien, maar dat moet wel in redelijkheid gebeuren.
Hoe weet jij dat die mensen ziek zijnquote:Op maandag 31 augustus 2026 22:47 schreef DobbyDobby het volgende:
Hoe veel ik er mijn leven al wel niet zwart heb bij zien werken, terwijl ze ziek waren.
Ik heb het over mensen die geen klote willen toevoegen en hun handje ophouden.
Dat kan veel te makkelijk hier.
POLLquote:Op maandag 31 augustus 2026 23:23 schreef probeer het volgende:
Nou .. stemmen dan maar!
[poll=10348]
Zet m ook ff in/onder de volgende OP aub
@nostra werkt daar nu ook natuurlijk, dus die kan ome Danny een mooie scoop bezorgen.quote:
Wat?! Nostra heeft een vette vinger in de volgevroten VVD pap? Onze Nostra ?!?quote:Op maandag 31 augustus 2026 23:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
@:nostra werkt daar nu ook natuurlijk, dus die kan ome Danny een mooie scoop bezorgen.
Ik ken echt weinig mensen die niet onbetaald overwerkenquote:Op maandag 31 augustus 2026 23:21 schreef TheVulture het volgende:
Jort Kelder had vorige week wel wat zinnigs toen ie meldde dat de gemiddelde Nederlander echt veel te weinig uren per week maakt.
Da's natuurlijk ook wel een probleem, een steeds grotere groep die de arbeidsmarkt op komt wil wel de lusten in een hoog salaris en goede arbeidsvoorwaarden, maar dan niet de lasten als in 36/40 uur werken. Sowieso die groeiende groep die wel hun geld denkt te kunnen verdienen als influencer of een ander fun beroep
Dat is nog het enige goede wat uit PRO komt. Jij met je kaboutertjes.quote:Op dinsdag 1 september 2026 05:48 schreef Pixelman het volgende:
PRO wil niet bezuinigen op de onhoudbare sociale uitkeringen. Ze vertrouwen op de kaboutertjes die 's nachts aan geldbomen schudden. Er is niks rationeels aan deze dwazen.
Niet in die rangen, ik mag wat koffie halen en wat opschrijven over het MFK en de toetreding van Montenegro. Nu is dat eerste nog best interessant als je het over miljarden hebt, maar minder sexy dan een non-begroting.quote:Op maandag 31 augustus 2026 23:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
@:nostra werkt daar nu ook natuurlijk, dus die kan ome Danny een mooie scoop bezorgen.
Mwah, het zijn vooral de deeltijdwerkers in de leuk-maar-niet-veel-verdienersklasse. Ik heb veel tandartsen als klant, die weer assistentes in dienst hebben, en die weigeren gewoon meer dan 24 uur te werken. Door kinderen, maar ook doordat de marginale opbrengst voor die groep minimaal is. Een dag extra werken voor een paar tientjes netto per maand, dikkedoei. En breder in de zorg door piekvraag.quote:Op maandag 31 augustus 2026 23:21 schreef TheVulture het volgende:
Jort Kelder had vorige week wel wat zinnigs toen ie meldde dat de gemiddelde Nederlander echt veel te weinig uren per week maakt.
Da's natuurlijk ook wel een probleem, een steeds grotere groep die de arbeidsmarkt op komt wil wel de lusten in een hoog salaris en goede arbeidsvoorwaarden, maar dan niet de lasten als in 36/40 uur werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |