abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221697924
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2026 09:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Jullie moeten eens een biertje gaan doen.
Kan overigens 24 oktober, dan organiseren we een dagje met hem. Als het lukt (nu gezeik om in te plannen natuurlijk), anders wordt het Wiebes/Weekers/Van Ballekom, maar Heinen is wat leuker postermateriaal.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221697930
quote:
9s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:04 schreef Regilio_ het volgende:
Zojuist Emma Jackson bij het NOS journaal van 10u:

"Ze zijn aanwezig maar ze hebben de achteringang genomen".

Te makkelijk.
Domme journalisten ook.
Wait for the ricochet.
pi_221697933
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik hoorde gisteren dat Nicky Pouw-Verweij zich ook al weer bij Mona heeft aangesloten, hoeveel partijen heeft die al niet gehad _O-
Ik hoop voor meneer Verweij dat dat in haar persoonlijke leven anders werkt.
Wait for the ricochet.
  maandag 31 augustus 2026 @ 11:01:40 #34
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221698140
@nostra
Is Annemarie van Gaal ook geen mooi VVD materiaal voor jullie?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221698244
Deadline is inmiddels verschoven naar 13u vanmiddag:

quote:
Om 13.00 uur staat een extra ministerraad ingepland om de gemaakte afspraken op het ministerie van Financiën door de coalitietop als kabinet officieel te accorderen. Mochten de onderhandelaars op het ministerie van Financiën nog niet klaar zijn, dan kan die vergadering tot later op de dag uitgesteld worden. Extra complicerende factor voor Henri Bontenbal, de partijleider van het CDA, is dat hij vanavond om 20.00 uur de H.J. Schoolezing zou moeten voordragen in Amsterdam. Het is nog afwachten of hij de lezing gaat halen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260831
Plus:

OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 31 augustus 2026 @ 11:14:57 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221698250
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 10:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik hoop voor meneer Verweij dat dat in haar persoonlijke leven anders werkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221698285
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
@:nostra
Is Annemarie van Gaal ook geen mooi VVD materiaal voor jullie?
Nee.
Wait for the ricochet.
  maandag 31 augustus 2026 @ 11:22:52 #38
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221698296
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee.
Dat snap ik nou niet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221698299
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Plus:

[ afbeelding ]
Het zal inderdaad niet vallen nee.

Dat gebeurt pas over enkele maanden tot een jaar.

Wanneer men nu met PRO in zee gaat trekt de VVD er de stekker uit voordat ze in de peilingen te veel verliezen aan JA21. En natuurlijk zal dat geheel Dilan-esque gebeuren; op basis van een leugen.

Wanneer men nu met JA21/BBB in zee gaat, zullen ze ietsjes langer blijven zitten, en trekt Dilan er de stekker uit wanneer D66 van Maurice een 'op sterven na dood' etiket krijgt in de peilingen. En dat is dan ook meteen het einde van Jetten bij D66.

Ik gok zelf op optie 2.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221698306
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat snap ik nou niet.
Die moet lekker een beetje bij NvdD blijven zitten, net als Wierd.
Wait for the ricochet.
pi_221698311
quote:
Extra complicerende factor voor Henri Bontenbal, de partijleider van het CDA, is dat hij vanavond om 20.00 uur de H.J. Schoolezing zou moeten voordragen in Amsterdam. Het is nog afwachten of hij de lezing gaat halen.
Wel godverdomme.
Wait for the ricochet.
pi_221698321
quote:
8s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Wel godverdomme.
_O-
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 31 augustus 2026 @ 11:27:42 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221698331
Ai, ziet er dus naar uit dat de HJ Schoolezing over slagvaardige politieke besluitvorming wordt uitgesteld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221698344
quote:
[..]
Plus:

[ afbeelding ]
Ik zou het echt hilarisch vinden als Rob en Dilan de boel expres tot na 8en gaan rekken als onderhandelingstactiek. Het zou de enorme triestheid van dit stel pseudo-samenwerkers perfect blootleggen.
  maandag 31 augustus 2026 @ 11:31:35 #45
38496 Perrin
pi_221698355
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:27 schreef -XOR- het volgende:
Ai, ziet er dus naar uit dat de HJ Schoolezing over slagvaardige politieke besluitvorming wordt uitgesteld.
Misschien kan Nostra er wat vertellen over leiderschap in uitdagende tijden.
pi_221698361
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2026 08:59 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Dat vind ik ook. Verkiezingen en laat Klaver het maar doen. Staat met Pro goed in de peilingen. Die krijgt makkelijk en heel snel een kabinet voor elkaar met al die kleine linkse partijtjes. De éne wet na de andere wordt in no time gerealiseerd. Met een beetje mazzel krijgt hij d66 en CDA zo gek om het bedrijfsleven kapot te maken en de asielinstroom onbeperkt te laten groeien.

:')
Helaas kan hij niet tippen aan kabinet Schoof. Het meest competente kabinet ooit.
pi_221698392
Ik vrees dat dit kabinet gaat vallen. De vraag is hoe? VVD gaat niet bewegen, PRO ook niet. Dan rest maar een ding en dat is ontslag bij de koning, al vrees ik dat Jetten en Bontebal dat ook niet willen. Het alternatief is dan hervormen, PRO erbij? Vvd dat uit het kabinet stapt? Als ik spindoctor zou zijn dan zou ik zeggen CDA en D66 die uit het kabinet stappen en de VVD de schuld geven. In elk geval zijn de opinieduidera in Hilversum druk bezig
pi_221698400
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Helaas kan hij niet tippen aan kabinet Schoof. Het meest competente kabinet ooit.
Bij de moeizame onderhandelingen over de voorjaarsnota in april 2025 moest premier Dick Schoof letterlijk op de gang wachten.

Maar ze kwamen er toen wel sneller uit.
Misschien een tip. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221698411
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik vrees dat dit kabinet gaat vallen. De vraag is hoe? VVD gaat niet bewegen, PRO ook niet. Dan rest maar een ding en dat is ontslag bij de koning, al vrees ik dat Jetten en Bontebal dat ook niet willen. Het alternatief is dan hervormen, PRO erbij? Vvd dat uit het kabinet stapt? Als ik spindoctor zou zijn dan zou ik zeggen CDA en D66 die uit het kabinet stappen en de VVD de schuld geven. In elk geval zijn de opinieduidera in Hilversum druk bezig
Ach nee, er zijn voorlopig nog zat geitenpaadjes te vinden om al te grote confrontatie uit de weg te gaan.
  maandag 31 augustus 2026 @ 11:41:26 #50
38496 Perrin
pi_221698416
quote:
De Titanic heeft de ijsberg al geraakt, maar aan dek wordt nog altijd naarstig gedebatteerd over de orkestbezetting.

Ondertussen wordt in iedere partij koortsachtig gezocht naar het verhaal waarmee men straks overtuigend kan uitleggen dat het zinken vooral aan een ander te wijten was.
pi_221698424
quote:
Dit is gewoon het gevolg van de veel te snelle formatie van Jetten.
- Goethe, “Faust”
pi_221698425
quote:
5s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien kan Nostra er wat vertellen over leiderschap in uitdagende tijden.
Ik zal Danny eens vragen.
Wait for the ricochet.
pi_221698443
quote:
9s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
De Titanic heeft de ijsberg al geraakt, maar aan dek wordt nog altijd naarstig gedebatteerd over de orkestbezetting.

Ondertussen wordt in iedere partij koortsachtig gezocht naar het verhaal waarmee men straks overtuigend kan uitleggen dat het zinken vooral aan een ander te wijten was.
Dit vooral ja.
pi_221698470
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is gewoon het gevolg van de veel te snelle formatie van Jetten.
Wellicht was het uiteindelijk slimmer geweest om het balletje naar Geert door te spelen en hem een kabinet in elkaar te laten prutsen.

Dit gaat D66 sowieso enorm kosten. Wat een volgend kabinet met D66 en PRO als reële optie, zo goed als dood maakt.

Dit wordt weer een 'het midden verprutst het, dus men holt nog verder naar rechts'. Het enige wat Jetten-1 uiteindelijk zal bereiken; het mogelijk maken van (zeer)rechts-1.
pi_221698505
Ik had wel verwacht dat het een stevig robbertje vechten zou worden, die begroting. Maar dat ze er onderling met 3 partijen nog niet op tijd uit konden komen had ik echt niet kunnen bedenken :')

Tot nu toe dacht ik dat het kabinet nog wel eventjes zou blijven zitten maar daar heb ik nu toch wel mijn twijfels bij.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_221698524
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik had wel verwacht dat het een stevig robbertje vechten zou worden, die begroting. Maar dat ze er onderling met 3 partijen nog niet op tijd uit konden komen had ik echt niet kunnen bedenken :')

Tot nu toe dacht ik dat het kabinet nog wel eventjes zou blijven zitten maar daar heb ik nu toch wel mijn twijfels bij.
Vind het vooral veelzeggend dat ze de oppositie uitnodigden terwijl ze zelf niet eens op 1 lijn zitten.

Tenenkrommend dit.
- Goethe, “Faust”
pi_221698533
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Wellicht was het uiteindelijk slimmer geweest om het balletje naar Geert door te spelen en hem een kabinet in elkaar te laten prutsen.

Dit gaat D66 sowieso enorm kosten. Wat een volgend kabinet met D66 en PRO als reële optie, zo goed als dood maakt.

Dit wordt weer een 'het midden verprutst het, dus men holt nog verder naar rechts'. Het enige wat Jetten-1 uiteindelijk zal bereiken; het mogelijk maken van (zeer)rechts-1.
Ze hadden nog beter met PRO een minderheidskabinet in elkaar kunnen flansen en dan over links meerderheden proberen te halen (met steun van ChristenUnie, SP, PvdD, wellicht incidenteel een constructieve VVD, SGP of JA21).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221698538
quote:
8s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Wel godverdomme.
Hoef je je ook niet aan dat accent te ergeren…
pi_221698549
Pro wordt wel de lachende derde in deze chaos.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221698553
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 11:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat Jetten zo graag premier wilde worden dat de hele formatie maar snel, snel moest. Zonder deugdelijk financieel raamwerk en afspraken. 'dat zoeken we later nog wel eens uit'.

En dat zou best gekund hebben als ie de afgelopen half jaar hiermee bezig geweest was. Met het op 1 lijn krijgen van zijn eigen coalitie.
Maar daar blijkt ook weinig van.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')