Kan overigens 24 oktober, dan organiseren we een dagje met hem. Als het lukt (nu gezeik om in te plannen natuurlijk), anders wordt het Wiebes/Weekers/Van Ballekom, maar Heinen is wat leuker postermateriaal.quote:Op maandag 31 augustus 2026 09:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Jullie moeten eens een biertje gaan doen.
Domme journalisten ook.quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:04 schreef Regilio_ het volgende:
Zojuist Emma Jackson bij het NOS journaal van 10u:
"Ze zijn aanwezig maar ze hebben de achteringang genomen".
Te makkelijk.
Ik hoop voor meneer Verweij dat dat in haar persoonlijke leven anders werkt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren dat Nicky Pouw-Verweij zich ook al weer bij Mona heeft aangesloten, hoeveel partijen heeft die al niet gehad
Plus:quote:Om 13.00 uur staat een extra ministerraad ingepland om de gemaakte afspraken op het ministerie van Financiën door de coalitietop als kabinet officieel te accorderen. Mochten de onderhandelaars op het ministerie van Financiën nog niet klaar zijn, dan kan die vergadering tot later op de dag uitgesteld worden. Extra complicerende factor voor Henri Bontenbal, de partijleider van het CDA, is dat hij vanavond om 20.00 uur de H.J. Schoolezing zou moeten voordragen in Amsterdam. Het is nog afwachten of hij de lezing gaat halen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20260831
quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik hoop voor meneer Verweij dat dat in haar persoonlijke leven anders werkt.
Nee.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
@:nostra
Is Annemarie van Gaal ook geen mooi VVD materiaal voor jullie?
Dat snap ik nou niet.quote:
Het zal inderdaad niet vallen nee.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:13 schreef Regilio_ het volgende:
Deadline is inmiddels verschoven naar 13u vanmiddag:
[..]
Plus:
[ afbeelding ]
Die moet lekker een beetje bij NvdD blijven zitten, net als Wierd.quote:
Wel godverdomme.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:13 schreef Regilio_ het volgende:
Extra complicerende factor voor Henri Bontenbal, de partijleider van het CDA, is dat hij vanavond om 20.00 uur de H.J. Schoolezing zou moeten voordragen in Amsterdam. Het is nog afwachten of hij de lezing gaat halen.
Ik zou het echt hilarisch vinden als Rob en Dilan de boel expres tot na 8en gaan rekken als onderhandelingstactiek. Het zou de enorme triestheid van dit stel pseudo-samenwerkers perfect blootleggen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:13 schreef Regilio_ het volgende:
Deadline is inmiddels verschoven naar 13u vanmiddag:
[..]
Plus:
[ afbeelding ]
Misschien kan Nostra er wat vertellen over leiderschap in uitdagende tijden.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:27 schreef -XOR- het volgende:
Ai, ziet er dus naar uit dat de HJ Schoolezing over slagvaardige politieke besluitvorming wordt uitgesteld.
Helaas kan hij niet tippen aan kabinet Schoof. Het meest competente kabinet ooit.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:59 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Verkiezingen en laat Klaver het maar doen. Staat met Pro goed in de peilingen. Die krijgt makkelijk en heel snel een kabinet voor elkaar met al die kleine linkse partijtjes. De éne wet na de andere wordt in no time gerealiseerd. Met een beetje mazzel krijgt hij d66 en CDA zo gek om het bedrijfsleven kapot te maken en de asielinstroom onbeperkt te laten groeien.
Bij de moeizame onderhandelingen over de voorjaarsnota in april 2025 moest premier Dick Schoof letterlijk op de gang wachten.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Helaas kan hij niet tippen aan kabinet Schoof. Het meest competente kabinet ooit.
Ach nee, er zijn voorlopig nog zat geitenpaadjes te vinden om al te grote confrontatie uit de weg te gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik vrees dat dit kabinet gaat vallen. De vraag is hoe? VVD gaat niet bewegen, PRO ook niet. Dan rest maar een ding en dat is ontslag bij de koning, al vrees ik dat Jetten en Bontebal dat ook niet willen. Het alternatief is dan hervormen, PRO erbij? Vvd dat uit het kabinet stapt? Als ik spindoctor zou zijn dan zou ik zeggen CDA en D66 die uit het kabinet stappen en de VVD de schuld geven. In elk geval zijn de opinieduidera in Hilversum druk bezig
De Titanic heeft de ijsberg al geraakt, maar aan dek wordt nog altijd naarstig gedebatteerd over de orkestbezetting.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik vrees dat dit kabinet gaat vallen. De vraag is hoe? VVD gaat niet bewegen, PRO ook niet. Dan rest maar een ding en dat is ontslag bij de koning, al vrees ik dat Jetten en Bontebal dat ook niet willen. Het alternatief is dan hervormen, PRO erbij? Vvd dat uit het kabinet stapt? Als ik spindoctor zou zijn dan zou ik zeggen CDA en D66 die uit het kabinet stappen en de VVD de schuld geven. In elk geval zijn de opinieduidera in Hilversum druk bezig
Dit is gewoon het gevolg van de veel te snelle formatie van Jetten.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik zal Danny eens vragen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien kan Nostra er wat vertellen over leiderschap in uitdagende tijden.
Dit vooral ja.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Titanic heeft de ijsberg al geraakt, maar aan dek wordt nog altijd naarstig gedebatteerd over de orkestbezetting.
Ondertussen wordt in iedere partij koortsachtig gezocht naar het verhaal waarmee men straks overtuigend kan uitleggen dat het zinken vooral aan een ander te wijten was.
Wellicht was het uiteindelijk slimmer geweest om het balletje naar Geert door te spelen en hem een kabinet in elkaar te laten prutsen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is gewoon het gevolg van de veel te snelle formatie van Jetten.
Vind het vooral veelzeggend dat ze de oppositie uitnodigden terwijl ze zelf niet eens op 1 lijn zitten.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik had wel verwacht dat het een stevig robbertje vechten zou worden, die begroting. Maar dat ze er onderling met 3 partijen nog niet op tijd uit konden komen had ik echt niet kunnen bedenken![]()
Tot nu toe dacht ik dat het kabinet nog wel eventjes zou blijven zitten maar daar heb ik nu toch wel mijn twijfels bij.
Ze hadden nog beter met PRO een minderheidskabinet in elkaar kunnen flansen en dan over links meerderheden proberen te halen (met steun van ChristenUnie, SP, PvdD, wellicht incidenteel een constructieve VVD, SGP of JA21).quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht was het uiteindelijk slimmer geweest om het balletje naar Geert door te spelen en hem een kabinet in elkaar te laten prutsen.
Dit gaat D66 sowieso enorm kosten. Wat een volgend kabinet met D66 en PRO als reële optie, zo goed als dood maakt.
Dit wordt weer een 'het midden verprutst het, dus men holt nog verder naar rechts'. Het enige wat Jetten-1 uiteindelijk zal bereiken; het mogelijk maken van (zeer)rechts-1.
Ik krijg de indruk dat Jetten zo graag premier wilde worden dat de hele formatie maar snel, snel moest. Zonder deugdelijk financieel raamwerk en afspraken. 'dat zoeken we later nog wel eens uit'.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht was het uiteindelijk slimmer geweest om het balletje naar Geert door te spelen en hem een kabinet in elkaar te laten prutsen.
Dit gaat D66 sowieso enorm kosten. Wat een volgend kabinet met D66 en PRO als reële optie, zo goed als dood maakt.
Dit wordt weer een 'het midden verprutst het, dus men holt nog verder naar rechts'. Het enige wat Jetten-1 uiteindelijk zal bereiken; het mogelijk maken van (zeer)rechts-1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |