abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:53:57 #76
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221701071
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:44 schreef Blues het volgende:

[..]
:Y O+
En geen huisarts maar een internist(- nefroloog).
;)
Ik dorst geen naam of functie te melden, dus daarom maar even vaag gelaten…
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:55:35 #77
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221701081
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ben geen aansteller en geen pieper en als ik vind dat ik naar de huisarts moet dan maak ik een afspraak. Ik kom er eens in de 4 jaar een keer. Mocht het deze keer voor niks blijken te zijn, sue me. Tsjonge :)

Maar goed die huisarts weet dat natuurlijk niet van mij, simpelweg OMDAT hij me nooit ziet. Dat weet ik ook :)
Ik heb ook niet beweerd dat je een aansteller bent.
Het leek me alleen handiger (maar kennelijk is dat inmiddels achterhaalt) dat je die m.i. onnodige extra stappen zou overslaan…
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:58:41 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221701090
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb ook niet beweerd dat je een aansteller bent.
Het leek me alleen handiger (maar kennelijk is dat inmiddels achterhaalt) dat je die m.i. onnodige extra stappen zou overslaan…
Als je je met zoiets zonder doorverwijzing van de huisarts of de HAP meldt bij de spoedeisende hulp, dan kan de verzekering moeilijk doen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:58:46 #79
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221701091
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe vaak denk je dat een zorgverlener iemand in de spreekkamer heeft die al weken aan het googlen is en zelf allerhande, al dan niet passende theorieën in zijn hoofd heeft waar je impliciet of expliciet rekening mee moet houden?

Ik formuleer het zelf anders maar het is echt heel belangrijke informatie voor ons om te hebben. :W
Ik weet het.
Automatisering en openbare, maar vaak niet al te betrouwbare, nieuwsbronnen zijn leuk, maar het internet én WWW heeft ook een bak ellende met zich meegebracht…
pi_221701097
Over een ander soort van zorg gesproken.
Vandaag heb ik de nieuwe medicatie van de kat opgehaald maar nu zie ik op het bonnetje dat er 100ml staat maar ik heb 35ml gekregen....Ik vond het ook wel erg duur, maarja nieuwe medicatie dus ik heb geen idee.
Morgen maar achteraan bellen.
pi_221701098
Goed, iedereen is het eigenlijk met elkaar eens. Mooi. We zien het woensdagochtend wel allen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221701102
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:59 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag heb ik de nieuwe medicatie van de kat opgehaald maar nu zie ik op het bonnetje dat er 100ml staat maar ik heb 35ml gekregen....Ik vond het ook wel erg duur, maarja nieuwe medicatie dus ik heb geen idee.
Oef, da's best een verschil
We have far more in common than that which devides us..
pi_221701104
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:59 schreef Sarabi het volgende:
Heb je al betaald? Of was het de prijs per 100 ml waar je 35 van gekregen hebt?
  maandag 31 augustus 2026 @ 18:02:03 #84
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221701113
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als je je met zoiets zonder doorverwijzing van de huisarts of de HAP meldt bij de spoedeisende hulp, dan kan de verzekering moeilijk doen.
Kennelijk ben ik al te lang niet meer spontaan naar een EHBO-post (of SEH, zoals het nu heet) hoeven gaan.
Ik leer hier een hoop over de actuele gang van zaken in dat soort gevallen.

Lang leve de ZHKH… ;)
pi_221701135
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Kennelijk ben ik al te lang niet meer spontaan naar een EHBO-post (of SEH, zoals het nu heet) hoeven gaan.
Ik leer hier een hoop over de actuele gang van zaken in dat soort gevallen.

Lang leve de ZHKH… ;)
Ik ben 8 jaar geleden met een gebroken elleboog direct naar de SEH gegaan en toen was het al "Maar je bent niet langs de huisarts geweest?? :wtf: " Dus jah toen kon het nog net. Nu niet meer.
pi_221701136
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oef, da's best een verschil
Ja toch....

quote:
3s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Heb je al betaald? Of was het de prijs per 100 ml waar je 35 van gekregen hebt?
Ik had sowieso vorige week al betaald maar toen bleek het niet voorradig en moesten ze het nog gaan bestellen, misschien is het daar ook fout gegaan....
Als ik online zoek is dit ook duidelijk de 100ml prijs.

De samenstelling lijkt ook anders. Bij de ene is het 10mg/ml en de andere 4.

Ik denk dat ik morgen maar eerst even ga bellen voordat ik het toe ga dienen.
Die ene dag zal het verschil ook niet meer maken.
pi_221701144
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:04 schreef Sarabi het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar eerst even ga bellen voordat ik het toe ga dienen.
Lijkt me handig ja. 100 glazen 10 % is toch wat anders dan 35 glazen 4 % :o
pi_221701147
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:47 schreef Blues het volgende:
En ik haat belafspraken als (partner van) patiënt zijnde.
De beste man heeft nog steeds niet gebeld :(
Ik ga liever op een spreekuur face to face. Met een afspraak op een tijdstip.

let op: het staat nu hier op FOK!en g is een biefstukje aan het bakken. Wedden dat ie zo belt? 8)7
Je haat: we bellen wel eens als het vandaag ergens uitkomt bedoel je :D

Ik ook.
Maar sommige artsen (ook op plekken waar de anderen dat niet doen) zeggen ook "ik doe er alles aan om je tussen 1 en 2 te bellen. Als dat niet lukt, is er spoed tussendoor gekomen." En die bellen dan ook meestal netjes zo laat als ze beloven.

Overigens heb ik prima ervaringen met mijn huisartsenpraktijk. Helaas is mijn favo met pensioen en liggen de nieuwe en ik niet helemaal op 1 lijn, maar er is prima mee te praten. De wachtkamer is goed te doen de assistentes zijn kundig en niet overmatig afhoudend, econsulten werken top. Ja ze hebben het druk dus soms duurt het even voor ik een afspraak heb maar als het belangrijk is, is er altijd tussendoor wel een telefoontje mogelijk.

En ik vind het nog een prima systeem ook, met een poortwachter voor de spoedeisende hulp.
Wilde ik maar gezegd hebben, en ik heb niet eens vrienden of familie die huisarts zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 18:07:27 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221701154
Huisarts... Laatste keer in Nederland was ivm tekenbeet die ik na 24u pas ontdekte. Volgende dag gebeld, heel bandje krijg je te horen en "medewerker" roepen werkte hier niet. "Geef uw klacht en binnen X uur wordt u teruggebeld"
X uur was echter mogelijk te laat voor de maximale 48u na een tekenbeet waarin je antibiotica moet nemen dus ik belde het spoednummer. Kreeg ik eerst een hele preek dat dit het spoednummer was.
Tja als je gewone nummer had opgenomen had ik niet gebeld. Daarnaast is jullie termijn te laat want valt niet binnen de 48u. Er zijn mensen die de zorg veel zwaarder belasten"
Werd binnen half uur teruggebeld dat ik 's avonds een kuurtje kon ophalen :D

In Duitsland 1x de huisartenpost bezocht in het ziekenhuis maar toen bleek dat je zo'n verwijzing gewoon naar een oogarts kunt :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221701158
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben 8 jaar geleden met een gebroken elleboog direct naar de SEH gegaan en toen was het al "Maar je bent niet langs de huisarts geweest?? :wtf: " Dus jah toen kon het nog net. Nu niet meer.
Dat was meer dan 30 jaar geleden ook al een discussie daar. Had een stuk van m'n vinger af en ben toen naar de SEH gegaan met m'n ouders. Hele discussie aan het toegangshek maar mocht toch naar binnen. Toen ze het zagen vonden ze dat ik goed gehandeld had (pa viel bijna flauw _O- )
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 31 augustus 2026 @ 18:10:47 #91
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221701170
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben de laatste jaren alleen 1 keer met een ambulance afgeleverd bij het ziekenhuis.
De laatste keer daarvoor was toen ik terug kwam van een trip naar Curaçao, zo'n 6 jaar geleden (net voor Corona) en mijn hart niet echt stabiel/regelmatig werkte.
Toen ben ik zelf naar 'de EHBO' gegaan en ben ik daar keurig netjes geholpen…
pi_221701181
En nu ga ik echt even aan het fotoboekje van het familieweekend werken want anders wordt het nooit wat. Ik heb al een weekend weggegooid aan een boekje voor Catske en Fleske op kerstmarkt en een weekend aan de straatmuntjesdatabase. Dat vind ik NOG leuker om aan te werken maar dit is eigenlijk ook best leuk. Moet gewoon zorgen dat het me niet tegen gaat staan dus als ik er vanavond een flink eind mee zou komen zou dat mooi zijn :)
pi_221701343
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:47 schreef Blues het volgende:
En ik haat belafspraken als (partner van) patiënt zijnde.
De beste man heeft nog steeds niet gebeld :(
Ik ga liever op een spreekuur face to face. Met een afspraak op een tijdstip.

let op: het staat nu hier op FOK!en g is een biefstukje aan het bakken. Wedden dat ie zo belt? 8)7
Dat is ook poepstom. Ik zet TC's altijd met exacte tijd in mijn agenda. Die ik ook doorgeef. Is voor iedereen fijner.

Hebben ze al gebeld?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221701353
Ik belde ooit zelf in 2019 met hevige scherpe bovenbuikpijn met uitstralingsklachten het spoednr dat het bandje vd huisarts aangaf.
Het was later op de avond.

Telefonische triage werd door een dok.ass gedaan, ik voelde dat het urgent/accuut was, maar kon de pijn niet goed genoeg beschrijven.
Zij zat op een ander spoor dan ik en ik wilde alleen maar a.s.a.p. naar de SEH.

Ik moest het 'aankijken' van haar.

Ja doei!

g me op eigen houtje naar SEH gebracht, bleek een acute pancreasontsteking=levensbedreigend

Dus ook: volg je onderbuik als je denkt dat het niet goed zit. Je zal nooit geweigerd of weggestuurd worden op de spoed.
pi_221701378
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is ook poepstom. Ik zet TC's altijd met exacte tijd in mijn agenda. Die ik ook doorgeef. Is voor iedereen fijner.

Hebben ze al gebeld?
Ja, net, maar het was zijn collega. Hij had een spoed OK.
Even kort g's wensen besproken nav de meest recente scan (en de foutieve datum (maand) van de scan tijdens die spoedopname in juli gemeld) en zij gaat het dan weer met g's chirurg bespreken.
Hopelijk vanavond nog en anders woensdag.
Woensdag einde middag weer een tc.

Ik vond het goeie communicatie om coll toch even te laten bellen als je zelf niet kan. ^O^
pi_221701401
quote:
11s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Lijkt me handig ja. 100 glazen 10 % is toch wat anders dan 35 glazen 4 % :o
Ik zie nu ook dat de sticker die ze op de verpakking hebben geplakt, waar ook de dosering opstaat duidelijk van de andere verpakking is.....
Toch wel een beetje kwalijk dit.

Heb alvast een mail gestuurd zodat hopelijk een dierenarts er in de ochtend al naar kan kijken. En dan in de middag maar sowieso even langs gaan.
pi_221701470

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 31-08-2026 19:04:18 ]
pi_221701477
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja, net, maar het was zijn collega. Hij had een spoed OK.
Even kort g's wensen besproken nav de meest recente scan (en de foutieve datum (maand) van de scan tijdens die spoedopname in juli gemeld) en zij gaat het dan weer met g's chirurg bespreken.
Hopelijk vanavond nog en anders woensdag.
Woensdag einde middag weer een tc.

Ik vond het goeie communicatie om coll toch even te laten bellen als je zelf niet kan. ^O^
Spoed ok is niet leuk, dus goede reden. En netjes opgelost zo. Maar wel vervelend dat jullie nog moeten wachten.
pi_221701539
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 19:02 schreef Clubsoda het volgende:

Spoed ok is niet leuk, dus goede reden. En netjes opgelost zo. Maar wel vervelend dat jullie nog moeten wachten.
20/8 was de scan al, deze dok was weg/werkzaam elders dus contact kon niet eerder.

We hadden de conclusie vd radioloog de avond vd scan al gezien en waren daardoor al wel gerustgesteld qua hoe de darmen zelf 'erbij liggen'
Nu hopelijk in de nabije toekomst stoma-opening problemen oplossen dmv een OK voor g ^O^
pi_221701570
Ik had een hele post getypt, maar gezien hoe spuitelf het is inmiddels, maar weer weggehaald. Ik heb met mijn huidige praktijk alleen maar fijne ervaringen in elk geval, ook toen ik door de mentale problemen me soms extreem zorgen maakte over dingen die objectief gezien geen spoed waren. Daar werd ook gewoon tijd voor gemaakt op dezelfde dag of (als ik dat kon handelen) de volgende ochtend en me ook op het hart gedrukt dat ze hier óók voor zijn en dat ik in zo'n geval dus ook gewoon tijd mag innemen op het spreekuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')