Daar kom je niet meer in tenzioj je eerst huisarts of 112. Tenzij echt je kop deraf ligt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 16:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom pas woensdag naar de huisarts (wat verwacht je dat die zegt/diagnostiseert?) als je nu naar de EHBO kan, waar ze meteen een röntgenfoto kunnen maken, die waarschijnlijk toch nodig is?
Sterkte!
Dus ook bij acute ellende moet je eerst een verwijsbriefje van de huisarts hebben of met de ambulance binnengebracht worden?quote:Op maandag 31 augustus 2026 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar kom je niet meer in tenzioj je eerst huisarts of 112. Tenzij echt je kop deraf ligt.
Omdat wachten bij een eventuele breuk in pink nul nadeel oplevert, bij geen grote scheefstand etc sowieso niet zoveel nodig is (tape/spalk/gips), en ze bij de spoedeisende hulp een stuk spoedeisendere zaken te doen hebben dan dit? Naast dat je helemaal niet zomaar bij de spoedeisende hulp terecht kunt. De vraag is ook of ze überhaupt noodzaak tot een foto zien bij lichamelijk onderzoek, omdat de behandeling in de meeste gevallen toch tape of spalk is, wat de huisarts ook kan zonder foto.quote:Op maandag 31 augustus 2026 16:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom pas woensdag naar de huisarts (wat verwacht je dat die zegt/diagnostiseert?) als je nu naar de EHBO kan, waar ze meteen een röntgenfoto kunnen maken, die waarschijnlijk toch nodig is?
Sterkte!
Ik begrijp je goede bedoeling, maar ik gruwel van dit soort (huisarts)praktijken.quote:Op maandag 31 augustus 2026 16:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb laatst de HAP gebeld. Heel gesprek gehad, werd goed uitgevraagd en toen is afgesproken bij zus/zo/ nog een keer bellen om er naar toe te gaan.
Dus @:Dr_Flash misschien dat even proberen?
Zoiets zal het wel worden idd. Het wordt nog niet dik of blauw iig en ik kan hem ook "gewoon" zelfstandig bewegen. Nou ja tot een bepaalde hoek, dan gaat het pijn doen. IK DENK gekneusd en/of een spier verrekt, niet gebroken. Maar ja meestal heb ik dit aan een kleine teen en dan tape ik het zelf wel.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat wachten bij een eventuele breuk in pink nul nadeel oplevert, bij geen grote scheefstand etc sowieso niet zoveel nodig is (tape/spalk/gips), en ze bij de spoedeisende hulp een stuk spoedeisendere zaken te doen hebben dan dit? Naast dat je helemaal niet zomaar bij de spoedeisende hulp terecht kunt. De vraag is ook of ze überhaupt noodzaak tot een foto zien bij lichamelijk onderzoek, omdat de behandeling in de meeste gevallen toch tape of spalk is, wat de huisarts ook kan zonder foto.
quote:Op maandag 31 augustus 2026 16:52 schreef MadMaster het volgende:
Indien hoofd van romp gescheiden is, mag je overigens de dood zelf constateren.
Daarvoor hoef je dan weer niet naar de EHBO…
Ja leuk. Geweldige zorg in NL maar zorg maar dat je er niks van nodig hebtquote:Op maandag 31 augustus 2026 17:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp je goede bedoeling, maar ik gruwel van dit soort (huisarts)praktijken.
Want:
Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik ben nog nooit eerst naar een huisarts gegaan als mijn echtgenote of ik iets ernstigs had. Gelukkig gebeurt dat niet al te vaak, maar ik ben tot op heden rechtstreeks naar de EHBO gegaan. Ik weet eigenlijk niet beter.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat wachten bij een eventuele breuk in pink nul nadeel oplevert, bij geen grote scheefstand etc sowieso niet zoveel nodig is (tape/spalk/gips), en ze bij de spoedeisende hulp een stuk spoedeisendere zaken te doen hebben dan dit? Naast dat je helemaal niet zomaar bij de spoedeisende hulp terecht kunt. De vraag is ook of ze überhaupt noodzaak tot een foto zien bij lichamelijk onderzoek, omdat de behandeling in de meeste gevallen toch tape of spalk is, wat de huisarts ook kan zonder foto.
Edit: Oh ik was wat spuitelf zie ik.
Je moet inderdaad of via 112 indien levensbedreigend, of via de huisarts(enpost) naar de spoedeisende hulp.
…
Hoe vaak denk je dat een zorgverlener iemand in de spreekkamer heeft die al weken aan het googlen is en zelf allerhande, al dan niet passende theorieën in zijn hoofd heeft waar je impliciet of expliciet rekening mee moet houden?quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:27 schreef MadMaster het volgende:
De vraag 'Wat denk je er zelf van?' wil ik ook niet meer van hem/haar horen.
Als ik zou denken dat ik niet naar de huisarts of welke medicus dan ook zou moeten, dan was ik niet gegaan en was die vraag dus niet gesteld…
Ik zal me binnenkort maar eens bij laten scholen of zo, want een HAP heb ik nog nooit gebeld o.i.d.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar @:Madmaster de HAP is iets heel anders dan je eigen huisarts. Ik belde op een vrijdagavond. Dan kan ik sowieso niet terecht bij m'n eigen huisarts.
En toen ik laatst gebeten was door mijn kat en een tetanus inject moest werd er door de voorschrijvende huisarts ook aangegeven dat hij me even wilde zien wanneer de assistente de injectie zou zetten. Toen het daarna, ondanks voor de zekerheid voorgeschreven AB, het toch ging ontsteken, kon ik ook meteen terecht (werd er even tussendoor geschoven).
Ik stuur bij vragen vaak de HA via medipoint een mail en krijg (vrij) snel antwoord (één keer had hij al een afspraak bij een oogkliniek gemaakt voordat hij belde)
En toen ik een tijd geleden, op verzoek, wat foto's opstuurde van plekjes werd me iets voorgeschreven waar ik het maar deels mee eens was, ik had nl meerdere, verschillende plekjes opgestuurd en het bleek dat de laatste foto's niet waren aangekomen. Toen mocht ik meteen langskomen.
Een inloopspreekuur kennen wij al jaren niet meer dus die overvolle situatie ken ik niet (en ik woon in een zeer gekleurde wijk en volgens mij zijn 3 van de 4 huisartsen in deze praktijk van een andere afkomst, de buurpraktijk net zo.
quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zal me binnenkort maar eens bij laten scholen of zo, want een HAP heb ik nog nooit gebeld o.i.d.
Mogelij is de situatie hier anders dan bij jou, ik ben geen fan van de hedendaagse (huis)artsen en hun praktijken en probeer die zoveel als mogelijk te ontlopen.
Maar… de collega van @:Blues die mij een aantal jaren geleden tussendoor wel wilde diagnotiseren, dat was een goede…
Volgens mij bedoelt ook helemaal niemand dat jij niet naar de huisarts mag gaan. Ik niet in elk gevalquote:Op maandag 31 augustus 2026 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ben geen aansteller en geen pieper en als ik vind dat ik naar de huisarts moet dan maak ik een afspraak. Ik kom er eens in de 4 jaar een keer. Mocht het deze keer voor niks blijken te zijn, sue me. Tsjonge![]()
Maar goed die huisarts weet dat natuurlijk niet van mij, simpelweg OMDAT hij me nooit ziet. Dat weet ik ook
Absoluut niet idd, dat wilde ik ook nog typen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Volgens mij bedoelt ook helemaal niemand dat jij niet naar de huisarts mag gaan. Ik niet in elk geval.
Nee, ik ook niet. Maar wel, wanneer de pijn niet meer te harden is vanavond/vannacht, de HAP bellen voor advies.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt ook helemaal niemand dat jij niet naar de huisarts mag gaan. Ik niet in elk geval.
Nee jij nietquote:Op maandag 31 augustus 2026 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Joh lekker plasjes over elkaar heen doen. Is fijn en geen paniekquote:Op maandag 31 augustus 2026 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee jij nietMaar ik zag dat hier alweer helemaal de paniek uitgebroken was en dat was ook weer niet nodig> of jah, niet zinvol
Dat het kneiterzwaar is in de zorg, is mij bekend.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:34 schreef Clubsoda het volgende:
"DE EHBO" bestaat niet. Je hebt een spoedpost of SEH. Daar word je gewoon naar huis gestuurd als je niet eerst bij de huisarts bent geweest. Je kunt best proberen er heen te rijden maar het is meestal geen succes.
Als je huisarts beoordeelt dat je best een paar dagen kan wachten, dan is dat omdat ze denken dat het niet zo ernstig is dat je een paar dagen moet wachten. En als je in het weekend iets hebt, dan bel je de HAP en vraag je het daar, dan ga je natuurlijk niet tot maandag wachten.
Huisartsen hebben het kneiterzwaar, er ligt heel veel zorg en druk bij hen. Ze houden de boot daarom flink af. Dat is natuurlijk niet prettig en ook niet de bedoeling, maar om daarmee maar de volledige Nederlandse zorg te bashenKom gezellig je steentje bijdragen zou ik zeggen, nemen de wachtlijsten wat af.
Val me niet lastig met je rare fantasieën wil jequote:Op maandag 31 augustus 2026 17:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Joh lekker plasjes over elkaar heen doen. Is fijn en geen paniek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |