Mijn aanname is dat de NAVO/EU zich anders had opgesteld naar Rusland gedurende deze oorlog wanneer Rusland niet over kernwapens beschikt had. Dat lijkt mij logisch, maar hard bewijzen kan ik het niet.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? dat er nooit een kernoorlog komt vanwege 'mad' is veel aannemelijker.
Ok maar nu zeg je wat anders.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
NAVO-lidmaatschap. En die capaciteit is er wel. En als het eenmaal NAVO-lid is, dan is het ook niet echt een keuze meer (als het dan überhaupt nog mogelijk is).
Ik vertrouw wel op de kracht van de NAVO. Heeft ons altijd nog goed door moeilijke tijden geloosd. Nu doen alsof het niks zou voorstellen als Oekraine er ook bij aansluit vind ik onzin. Er is ook geen enkel ander serieus alternatief.
De lat om navo lid te worden ligt hoger dan een EU 'commitement' en bovendien zal dat commitment inhouden dat er permanent grote hoeveelheden troepen in Oekraine gelegerd worden. En of dat allemaal zomaar kan is begin '25 verkend toen Trump als een dwaas te keer ging. Toen werd al eens verkend of de EU eigenstandig 100.000 man kon gaan plaatsen. En dat bleek niet mogelijk.quote:Er moet keiharde commitment zijn vanuit Europa dat na het vredesverdrag iedere aanval op oekraine als een aanval op Europa beschouwd wordt. Met of zonder de USA
Zoveel troepen plaatsen is mi niet de essentie.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok maar nu zeg je wat anders.
Je zei initieel dit:
[..]
De lat om navo lid te worden ligt hoger dan een EU 'commitement' en bovendien zal dat commitment inhouden dat er permanent grote hoeveelheden troepen in Oekraine gelegerd worden. En of dat allemaal zomaar kan is begin '25 verkend toen Trump als een dwaas te keer ging. Toen werd al eens verkend of de EU eigenstandig 100.000 man kon gaan plaatsen. En dat bleek niet mogelijk.
Dan had Moskou vermoedelijk de dezelfde behandeling gekregen als Belgrado.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn aanname is dat de NAVO/EU zich anders had opgesteld naar Rusland gedurende deze oorlog wanneer Rusland niet over kernwapens beschikt had. Dat lijkt mij logisch, maar hard bewijzen kan ik het niet.
Als kernwapens totaal nutteloos waren dan hoefden we ons ook niet zo druk te maken over Iran of Noord Korea.
Er zal toch iets van een schrikkeldraad moeten zijn. Alles oplossen met drones lijkt mij utopisch.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoveel troepen plaatsen is mi niet de essentie.
Ja. Als het al zover was gekomen..quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan had Moskou vermoedelijk de dezelfde behandeling gekregen als Belgrado.
Nou ja, en tripwire dus. net als in de Baltische staten. Die troepen daar zijn veel te klein om een Russische invasie te stoppen. Maar ze zorgen er wel voor dat de diverse nato-landen automatisch bij gevechtshandelingen betrokken raken als dit gebeurt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zal toch iets van een schrikkeldraad moeten zijn. Alles oplossen met drones lijkt mij utopisch.
Maar goed, eerst maar eens IRIS² afwachten zodat wij in elk geval zelf ons eigen netwerk kunnen gebruiken in geval van Europa. Hopelijk kan die ook in 2030 in gebruik genomen worden.
Wijlen A had z'n prioriteiten niet op orde, koos ervoor om voor stalingrad te gaan, want dat was immers vernoemt naar, ipv gas te geven en over moskou heen te walsen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
Rusland zonder kernwapens is een stuk kwetsbaarder. Dat is iets dat zeker is. Maar geen walk in the park. Dat heeft wijlen A. Hitler zelf ondervonden
Dat hoop ik dan. Maar er zullen grote offers gebracht moeten worden. Want ik zie Rusland niet zo snel opgeven. Op dit moment het grootst gesanctioneerd land ter wereld en toch nog overeind staan. Dan moet die BRICS wel werken. Dat kan niet anders en krijgen nog genoeg steun van andere landen helaas.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Financieel is het wel haalbaar zonder al te grote offers denk ik. De toeslagenaffaire gaat al net zoveel kosten als 6 jaar Oekraine.
Ja dat begrijp ik allemaal wel. Maar toch zie ik als harde toezegging eigenlijk alleen een situatie voor mij dat de EU zeer significante hoeveelheden troepen gaat plaatsen in Oekraine.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja, en tripwire dus. net als in de Baltische staten. Die troepen daar zijn veel te klein om een Russische invasie te stoppen. Maar ze zorgen er wel voor dat de diverse nato-landen automatisch bij gevechtshandelingen betrokken raken als dit gebeurt.
Veel goedkoper, minder bedreigend en voldoende effectief.
En A was onfortuinlijk met de Russische kou en het feit dat de Russen net op tijd hun industrie hadden verkast.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wijlen A had z'n prioriteiten niet op orde, koos ervoor om voor stalingrad te gaan, want dat was immers vernoemt naar, ipv gas te geven en over moskou heen te walsen.
Bij de Baltische staten vertrouwen we er ook op. En heel veel troepen daar stationeren is extreem duur..quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik allemaal wel. Maar toch zie ik als harde toezegging eigenlijk alleen een situatie voor mij dat de EU zeer significante hoeveelheden troepen gaat plaatsen in Oekraine.
Leuk die zogenoemde tripwire, maar daar kun je het als Rusland best op wagen. Je bent echt afhankelijk van de politiek economische realiteit op het moment dat het wire draadje afgaat. Het is geen natuurverschijnsel ofzo dat de Fransen, Britten, en Duitsers dan direct hun jongens er maar op af gaan sturen.
Je hebt al een vrouw en 4 kinderen héquote:Op maandag 31 augustus 2026 14:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alhoewel ik best wel tegen uitzendtoelage daar een halfjaartje tussen de Oekrainsche vrouwen wil verblijven
Precies. Maar het is wel zo, als je ze niet hebt is de VS en Rusland wel instaat je lastig te vallen. NK is een kernmacht. Daar zie je de VS niet zomaar het land stuk schieten zoals dat nu met Iran/Irak/Afghanistan/Oekraine/Libie/Syrie wel kan/kon.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we buigen voor nucleaire blackmail is het einde zoek. Dan kan elke kernmacht met een atoombom in z’n hand z’n zin opeisen.
Net als de VS moet rusland gewoon z'n mond houden over wat er andere landen willen. Daar hebben ze niks over te zeggen. Zij willen alleen maar meer invloed en zijn zwaar beledigd als dat in gevaar komt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:39 schreef Scjvb het volgende:
Sergej Lavrov aan het woord:
M.i. blijven er inderdaad toch zaken waar sterk rekening gehouden moet worden met overtuigingen die Rusland zelf heeft over het geheel, en heb het reeds vaker gezegd!
De reden waarom wij ons er 'druk' over maken is niet omdat wij denken dat ze het gaan gebruiken, maar omdat het voor een bepaalde afschrikking zorgt, waardoor ze hun regionale invloed nog meer kunnen uitbreiden.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn aanname is dat de NAVO/EU zich anders had opgesteld naar Rusland gedurende deze oorlog wanneer Rusland niet over kernwapens beschikt had. Dat lijkt mij logisch, maar hard bewijzen kan ik het niet.
Als kernwapens totaal nutteloos waren dan hoefden we ons ook niet zo druk te maken over Iran of Noord Korea.
Denk dat we allang militair hadden ingegrepen als Rusland geen kernwapens had.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
dan was Ruzzia niet SMO gaan doen , ook niet de Krimquote:Op maandag 31 augustus 2026 17:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat we allang militair hadden ingegrepen als Rusland geen kernwapens had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |