abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221705535
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:49 schreef Digi2 het volgende:
Pas na een dossier van herhaaldelijke overlast kan hen het verblijf in Nederland worden ontzegt.
Als je dat volgens de formele routes probeert dan duurt het in dit land inderdaad eeuwen. Maar je kunt er ook een aantal nachten achter elkaar de brandslang op zetten, dan snappen ze de hint ook wel.

De omwonenden die wél normaal deelnemen aan de samenleving moeten hier echt de prioriteit hebben boven een zooitje daklozen.
pi_221705947
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 13:07 schreef Homey het volgende:

[..]
Ja, en zo kan je ook het verbreden naar de rest van de wereld. In elk land heb je dakloosheid.

Nou, klaar zo. De hele verantwoordelijkheid uitgesmeerd over de hele wereld.

Lost dat iets op?

Ja, wel voor Halsema, want die kan weer lekker achterover leunen. Zo, weer met succes alles over de schutting gegooid.
Je hebt altijd dakloosheid, waar dan ook. Punt is dat ze het totaal niet onder controle hebben en het eind niet in zicht is.

Wat ook mee speelt is het statiegeld systeem wat ze niet in ieder land hebben. Dakloze drugsgebruikers kunnen zonder al te veel inspanning zichzelf dagelijks (of regelmatig) van drugs voorzien en versloeberen iedere week weer een beetje.

Het is een probleem.
  dinsdag 1 september 2026 @ 15:37:08 #203
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221705958
Jongens! statiegeld is de as van het kwaad.
pi_221706927
Wat mij opvalt is dat Nederland 2x zoveel daklozen per hoofd van de bevolking heeft als Polen. Beide landen hebben geschat circa 33.000 daklozen, de bevolking van Polen is echter 2x groter dan die van Nederland. Wat is hiervan de oorzaak?

Prompts: how many homeless people are there in Poland?
how many homeless people are there in the Netherlands?

quote:
AI Overview
Official counts show that roughly 31,000 to 33,000 people experience homelessness in Poland.Key Facts About Homelessness in PolandDemographics: About 80% of homeless individuals in Poland are men.Shelter Status: A significant majority (over 23,000) stay in institutional facilities or temporary shelters rather than directly on the streets.Main Causes: Common drivers of homelessness include family conflicts, addiction, and evictions.Broader Context: According to Eurostat, Poland maintains one of the lowest rates of severe housing exclusion in the European Union.

Statistics Netherlands (CBS) estimated there were approximately 33,000 homeless people aged 18 to 64 in the Netherlands.Key Details on HomelessnessOfficial Count: The national statistics agency reported an increase in unhoused individuals, reflecting ongoing pressures in the housing market.Demographics: Historically, about eight in ten homeless people recorded by official metrics are male, though recent regional counts note rising vulnerability among women and children.Hidden Homelessness: Many unhoused individuals do not sleep on the streets. Instead, they stay temporarily with family or friends, sleep in cars, or use temporary shelters.Exclusions: Standard official figures primarily track adults aged 18 to 64 registered through specific social services, meaning children under 18, older adults over 65, and certain undocumented or economically homeless groups are often uncounted in baseline totals.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221707090
Prompt: Why has the netherlands about the same amount of homeless people as Poland while Poland has a twice bigger population?

quote:
AI Overview
The paradox of why the Netherlands and Poland both report around 30,000 to 33,000 homeless people—despite Poland's population being more than twice as large—comes down to a combination of severe housing market differences, social structure, and intra-European migration.1. The Dutch Housing Crisis vs. Polish HomeownershipThe primary driver of the spike in Dutch homelessness is an extreme, structural housing shortage.The Netherlands: Skyrocketing rental prices and a severe lack of affordable properties have given rise to a massive wave of "economically homeless" individuals. These are people with stable jobs and incomes who end up on the streets or in shelters simply because there are physically no apartments available.Poland: Property dynamics are entirely different. Poland has one of the highest rates of outright homeownership in Europe. Furthermore, multigenerational living arrangements are much more common, functioning as an informal safety net. If a person falls on hard financial times, they are far more likely to move back in with extended family than to end up on the street.
2. The Impact of Migrant Worker Exploitation A major portion of the unhoused population in major Dutch cities isn't originally from the Netherlands; ironically, many are from Poland and other Eastern European nations.The "Package Deal" Trap: Many Eastern European labor migrants travel to the Netherlands through recruitment agencies that bundle employment with housing.Sudden Homelessness: If a worker loses their job, gets sick, or the seasonal contract ends, they instantly lose their housing simultaneously. Because they lack local support networks and cannot afford market-rate Dutch rentals, a high percentage end up unhoused in cities like Amsterdam and Rotterdam. In fact, organizations like Amsterdam's De Regenboog Groep report that Polish nationals consistently make up one of the largest single demographics utilizing municipal winter shelters and repatriation programs.
pi_221712295
Switzerland: The Hardline Model of the Country with the Most Immigration in Europe
Bekijk deze YouTube-video
pi_221802787
Vandaag hebben de burgemeesters van de 4 grote steden Utrecht, Den Haag, Amsterdam en Rotterdam gezamelijk hetzelfde bericht geplaatst op hun insta over hetzelfde onderwerp wat Femke Halsema al eerder aankaartte.
pi_221802892
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 15:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag hebben de burgemeesters van de 4 grote steden Utrecht, Den Haag, Amsterdam en Rotterdam gezamelijk hetzelfde bericht geplaatst op hun insta over hetzelfde onderwerp wat Femke Halsema al eerder aankaartte.
quote:
Burgemeesters: openbare ruimte verslechtert snel door crackproblematiek
Burgemeester Halsema heeft samen met andere burgemeesters een brief aan het kabinet gestuurd over het grote aantal daklozen en verslaafden. De burgemeesters vragen onder meer om toestemming om onderzoek te doen naar een medicijn tegen crackverslaving. Volgens hen dreigt de kwaliteit van leven en van de openbare ruimte snel te verslechteren door de problemen met verslaafde daklozen.

Halsema heeft de brief samen met de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma, de Rotterdamse burgemeester Carola Schouten en de Haagse burgemeester Jan van Zanen geschreven. De vier burgemeesters wijzen erop dat methadon eerder tegen heroïne werd ingezet. Een dergelijk middel om van crackverslaving af te komen is er nog niet, maar er is volgens de burgemeesters veelbelovend onderzoek.

"Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat medicamenteuze behandeling met dexamfetamine gebruikers helpt te minderen of zelfs te stoppen", schrijven Halsema, Dijksma, Schouten en Van Zanen. "Amsterdamse onderzoekers willen graag een pilot starten, mits de minister daarvoor toestemming geeft."

De vier burgemeesters willen ook extra geld voor maatschappelijke omvang. Voor het hele land zou er ongeveer honderd miljoen euro per jaar extra nodig zijn. Ook zouden de bezuinigingen op de GGZ teruggedraaid moeten worden en zou de financiering aangepast moeten worden, iets waar de GGZ in gesprek met AT5 zelf ook om vroeg.

Halsema, Dijksma, Schouten en Van Zanen schrijven dat ze de noodklok luiden. "Inmiddels zien we overal in de grote steden dakloze mensen. Niet alleen nemen de aantallen dramatisch snel toe, de staat waarin zij verkeren is slecht. Veel mensen zijn verward, verslaafd en zichtbaar wanhopig." Volgens de burgemeesters dreigt 'dreigt de kwaliteit van leven en van de openbare ruimte snel te verslechteren tot een niveau dat niet bij Nederland past'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 16 september 2026 @ 16:21:37 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221802971
Als je je geld niet met bakken uitgeeft aan je eigen kuthobbies als Gaza hou je geld zat over om die mensen te helpen, onoprecht kutexcuus voor een burgemeester :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 16 september 2026 @ 16:40:31 #210
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221803087
En tegelijkertijd is mevrouw zelf van mening dat we zeer verslavende harddrugs maar moeten legaliseren....
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221803119
quote:
13s.gif Op woensdag 16 september 2026 16:21 schreef HeatWave het volgende:
Als je je geld niet met bakken uitgeeft aan je eigen kuthobbies als Gaza hou je geld zat over om die mensen te helpen, onoprecht kutexcuus voor een burgemeester :').
Ok en dan is Amsterdam geholpen. What about Rotterdam, Den Haag en Utrecht?
  woensdag 16 september 2026 @ 16:48:08 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221803130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ok en dan is Amsterdam geholpen. What about Rotterdam, Den Haag en Utrecht?
Die hebben vast hun eigen bodemloze putten waar wat geld weggehaald kan worden, maar ik als Amsterdammer hou me daar niet zo enorm mee bezig :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221803135
quote:
6s.gif Op woensdag 16 september 2026 16:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die hebben vast hun eigen bodemloze putten waar wat geld weggehaald kan worden, maar ik als Amsterdammer hou me daar niet zo enorm mee bezig :P.
Ik denk dat dit probleem enorm onderschat wordt. Er zijn diverse middelen nodig om dit probleem op te kunnen lossen en met geld alleen kom je er blijkbaar niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 16-09-2026 18:04:38 ]
  woensdag 16 september 2026 @ 17:30:55 #214
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221803371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 16:40 schreef The-BFG het volgende:
En tegelijkertijd is mevrouw zelf van mening dat we zeer verslavende harddrugs maar moeten legaliseren....
Wat een mindfuck. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221803543
quote:
6s.gif Op woensdag 16 september 2026 16:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Amsterdammers houden zich sowieso nauwelijks bezig met dingen buiten Amsterdam.
Het zijn lokale pummels.
En dan mensen van buiten Amsterdam "provincialen" noemen :')
  woensdag 16 september 2026 @ 17:58:06 #216
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221803556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:56 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Amsterdammers houden zich sowieso nauwelijks bezig met dingen buiten Amsterdam.
Het zijn lokale pummels.
En dan mensen van buiten Amsterdam "provincialen" noemen :')
Nou, velen zijn nogal gepreoccupeerd met Gaza.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 16 september 2026 @ 18:13:59 #217
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221803631
Hopeloos verslaafd, niet afkeuren, maar helpen.
  woensdag 16 september 2026 @ 18:18:12 #218
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221803649
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 15:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op Insta :')
Mijn eerste reactie was: denken ze dat kinderen ze kunnen helpen of zo?

Maar toen bedacht ik me dat Jetten aan de knoppen zit...
pi_221803680
En ondertussen betalen ze in Amsterdam 22 Euro voor een biologisch brood _O-

twitter

quote:
22 euro voor één brood: bakker Wim slaat kritiek van zich af
Een biologisch bruin emmerbrood voor ruim twee tientjes. Dat bedrag leg je op de biologische Noordermarkt in Amsterdam al gauw neer voor één enkel brood. Deze prijs maakt online veel los: is brood een statussymbool en luxeproduct aan het worden? Of is er hier sprake van een Amsterdamse toeristentaks?

Het satirische Instagram-account Havermelkelite (232.000 volgers) publiceerde dit weekend een video waarin de expliciete wens wordt uitgesproken om als 'yup' rijk genoeg te worden zodat je het brood op de Noordermarkt kan betalen. In de video die viraal ging, wordt het brood van de Noordermarkt in dezelfde adem genoemd met andere luxegoederen zoals een Porsche en een Rolex.

Brood als 'statussymbool'
Het prijsverschil met een brood uit de supermarkt is enorm. Volgens de bakker van het brood, Wim Steinhauer van Wims Organic Fine Food, kan je zijn brood simpelweg niet vergelijken met de massaproductie van de supermarkten en is de prijs eerlijk. "Mijn brood moet minstens 36 uur rijzen. Ik neem de tijd, zoals het hoort."

Steinhauer vindt het jammer dat er online alleen maar naar de prijs wordt gekeken van zijn broden. Hij is dan ook niet van plan om zijn formule aan te passen. "Ik denk niet aan geld als ik mijn brood bak, ik let enkel op de kwaliteit van het eindproduct. De online hype boeit me niet."

"Brood van de ambachtelijke bakker is eigenlijk al een soort van luxe product geworden, dat vind ik niet normaal.", zegt Olivier van der Ree eigenaar van Bakkerij Bartine in Den Haag. Van der Ree schrikt dan ook van de prijs van het Amsterdamse brood. Het klopt volgens hem wel dat de productiekosten van brood en banket de afgelopen jaren inderdaad fors zijn toegenomen. Hoge energiekosten en arbeidskosten zijn volgens hem de voornaamste reden voor de noodgedwongen jaarlijkse prijsstijgingen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-euro-voor-een-brood
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221803744
quote:
is brood een statussymbool en luxeproduct aan het worden?
Niet als je gewoon een niet-hip normaal brood op een niet-hippe plek koopt.
pi_221803814
7 euro ben je wel kwijt hier, maar 22 is wel stevig ja.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  woensdag 16 september 2026 @ 18:46:59 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221803828
Geen desembrood bij de Franse bakker halen. :')
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221804013
3645 incl. haarzelf 😬
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')