Hallo open deur, wat fijn dat je je ook in dit topic begeeftquote:Op zondag 30 augustus 2026 13:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Zit allemaal tussen de oren.
Na 3 weken training krijg je iedereen zo ver uit een vliegtuig te springen met parachute
Je meent het. Als het iets was als "even een paar weken naar de sportschool en het is opgelost" hadden veel minder mensen er last van lijkt mequote:
Dit heeft mijn jongste dochter ook, door oorproblem denk ik, ze hoorde lang heel slecht, is geopereerd waarna ze heel goed hoorde en zo in carnaval terechtkwam.quote:Op zondag 30 augustus 2026 13:57 schreef heywoodu het volgende:
Overigens: plotselinge harde geluiden of überhaupt de kans daar op. Dus een kind dat met een ballon speelt (die kan zeker met een kind elk moment knallen), een hond (kan op elk moment gaan blaffen, ik ga echt niet op bezoek bij iemand met hond), bepaalde sporten (startpistolen, of van die opblaasklapdingen die enorm hard knallen als iemand er op gaat staan), onweer. Om maar te zwijgen over de hel dat de tweede helft van december vaak is.
De jaren maken het helaas niet beter ofzo.
Ach ja, Monk. Pure parodie van alle fobieën die een mens kan hebben.quote:Op zondag 30 augustus 2026 14:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hoogtevrees.
Ikzelf ken iemand met smetvrees.
[ afbeelding ]
Kun je de A2 niet mijden en andere snelwegen pakken?quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:35 schreef Magica het volgende:
Ik heb ook echt hoogtevrees en spinnenangst maar daar kan ik mee leven. En wespen btw
Maar helaas heb ik sinds 8 jaar (paniekaanvallen op de A2 gehad) een auto rijd fobie op de snelwegdaar wil ik heel graag wat aan doen maar weet niet hoe. Heb rijles genomen en toen gewoon gereden over de snelweg maar het is het alleen rijden waar ik heel erge angst voor heb
en dat zou ik moeten aanpakken
Dit heb ik ook! Vooral met ballonnen en vuurwerk. De kans op harde knallen zorgen dat ik echt constant zo zit:quote:Op zondag 30 augustus 2026 13:57 schreef heywoodu het volgende:
Overigens: plotselinge harde geluiden of überhaupt de kans daar op. Dus een kind dat met een ballon speelt (die kan zeker met een kind elk moment knallen), een hond (kan op elk moment gaan blaffen, ik ga echt niet op bezoek bij iemand met hond), bepaalde sporten (startpistolen, of van die opblaasklapdingen die enorm hard knallen als iemand er op gaat staan), onweer. Om maar te zwijgen over de hel dat de tweede helft van december vaak is.
Niet perse bang voor spinnen maar had idd in Australie wel echt altijd en overal het gevoel van… zou er nou een giftig beest in mn schoenen zitten of ergens verstopt waar je het niet verwacht.quote:Op zondag 30 augustus 2026 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Spinnen.
Op een dusdanige manier dat ik niet naar Australië of Zuidoost Azië ofzo op vakantie durf, bang grote spinnen tegen te komen. Of kamperen in een tentje, want spinnen. Etc.
Zo "fijn" dat ik niet de enige ben...quote:Op zondag 30 augustus 2026 13:57 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij krijg ik dan echt een hartverzakking. En ga ik heel hard gillen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Niet perse bang voor spinnen maar had idd in Australie wel echt altijd en overal het gevoel van… zou er nou een giftig beest in mn schoenen zitten of ergens verstopt waar je het niet verwacht.
Uiteindelijk maar 1x verast door een zwarte weduwe op ooghoogte dus dat viel relatief mee denk ik dan
Ja, en dan zit je zo gespannen, en schrik je alleen maar harder, en raak je meer gespannen. Vicieuze cirkel, lekker man.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dit heb ik ook! Vooral met ballonnen en vuurwerk. De kans op harde knallen zorgen dat ik echt constant zo zit:
[ afbeelding ]
Ik word altijd raar aangekeken als ik zeg dat ik bang ben voor ballonnen/harde knallenZo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!
Daarnaast ook spinnenangst, hoewel dat vooral geldt voor de grotere en al helemaal als ze gaan lopen. Stil in een hoekje kan ik ze nog wel handelen, maar zodra ze gaan bewegen, instant panic
Hier geen paniekaanvallen maar toch een paar keer in de problemen geraakt met vrachtwagens die ineens naar links omgaan terwijl ik erlangs reed.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:35 schreef Magica het volgende:
Ik heb ook echt hoogtevrees en spinnenangst maar daar kan ik mee leven. En wespen btw
Maar helaas heb ik sinds 8 jaar (paniekaanvallen op de A2 gehad) een auto rijd fobie op de snelwegdaar wil ik heel graag wat aan doen maar weet niet hoe. Heb rijles genomen en toen gewoon gereden over de snelweg maar het is het alleen rijden waar ik heel erge angst voor heb
en dat zou ik moeten aanpakken
Maar dit is geen angst neem ik aan?quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:37 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik probeer zoveel mogelijk mensen te vermijden als ik niet verplicht in contact met ze hoef te staan. Voor mijn werk heb ik geen keuze, maar verder hou ik zoveel mogelijk afstand van het menselijk ras.
Mensen zijn doodvermoeiend. Mensen moeten altijd wat van je. Mensen zijn de grootste plaag op deze planeet.
Eigenlijk meer de angst voor sociale verplichtingenquote:Op zondag 30 augustus 2026 19:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dit is geen angst neem ik aan?
Gewoon geen zin in?
Ja, preciesquote:Op zondag 30 augustus 2026 19:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en dan zit je zo gespannen, en schrik je alleen maar harder, en raak je meer gespannen. Vicieuze cirkel, lekker man.
Als ik in de trein zit en er gaat iemand met een hond in de buurt zitten ben ik indien enigszins mogelijk ook gewoon weg
Neem dan oordoppen mee als ultieme wapen en doe ze direct in als je die hont ziet, dan kan er niks gebeuren!quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en dan zit je zo gespannen, en schrik je alleen maar harder, en raak je meer gespannen. Vicieuze cirkel, lekker man.
Als ik in de trein zit en er gaat iemand met een hond in de buurt zitten ben ik indien enigszins mogelijk ook gewoon weg
+1quote:Op zondag 30 augustus 2026 23:01 schreef Cockwhale het volgende:
Tja zijn het fobieën, kom het vrijwel nooit tegen, maar... Tunnels en buizen met water. Glory holes (nee, niet die) in stuwmeren zijn zo'n beetje mijn ergste nachtmerrie op dat gebied.
[ afbeelding ]
Verder, diepe wateren in het donker.
Sowieso, zeer diep water waarbij het onbekend is wat er onder je zit, de diepe duisternis in het water, tientallen meters of meer...
Nee het is gewoon snelweg in algemeenquote:Op zondag 30 augustus 2026 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kun je de A2 niet mijden en andere snelwegen pakken?
Alleen al naar dat ding op foto kijken laat mijn maag draaienquote:Op zondag 30 augustus 2026 23:01 schreef Cockwhale het volgende:
Tja zijn het fobieën, kom het vrijwel nooit tegen, maar... Tunnels en buizen met water. Glory holes (nee, niet die) in stuwmeren zijn zo'n beetje mijn ergste nachtmerrie op dat gebied.
[ afbeelding ]
Sowieso, zeer diep water waarbij het onbekend is wat er onder je zit, de diepe duisternis in het water, tientallen meters of meer...
quote:Op zondag 30 augustus 2026 23:01 schreef Cockwhale het volgende:
[ afbeelding ]
Vraag me af. of dit gefotoshopt o.i.d. is.... een stuwdam heeft meestal z'n doorlaat via poorten in de damwand, niet via een overstroombuis als deze. Idem indien er turbines in zitten; die moeten luchtvrij aangestroomd worden.quote:Op maandag 31 augustus 2026 09:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Alleen al naar dat ding op foto kijken laat mijn maag draaien
En hier kan ik me ook wel in vinden.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:49 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Eigenlijk meer de angst voor sociale verplichtingen
Helaas geen photoshopquote:Op maandag 31 augustus 2026 10:03 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Vraag me af. of dit gefotoshopt o.i.d. is.... een stuwdam heeft meestal z'n doorlaat via poorten in de damwand, niet via een overstroombuis als deze. Idem indien er turbines in zitten; die moeten luchtvrij aangestroomd worden.
[ afbeelding ]
Hoe dan?quote:Op maandag 31 augustus 2026 10:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Helaas geen photoshop![]()
Die ondingen bestaan echt
Voor als het water te hoog wordt in stuwmeren. Nood afvoer zeg maarquote:
Nuja, dat heb ik bij wat dingen die ik hier leesquote:Op dinsdag 1 september 2026 12:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben wel bang voor bepaalde dingen, maar een fobie is wel een graadje of wat erger.
Nou... Als je een fobie voor spinnen hebt en je weet dat er eentje achter een hoekje is gekropen of in je slaapkamer achter een kast zit, dan kan dat behoorlijk verlammend zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nuja, dat heb ik bij wat dingen die ik hier leesNiet om de angst voor bijvoorbeeld insecten te down playen, maar een fobie is echt iets wat je leven beheerst. Ik vraag me af in hoeverre een angst voor spinnen dat doet?
Dat is toch tijdelijk? Of je gaat in een andere kamer slapen. Je kunt ervan weg lopen, dat probeer ik er denk ik mee te zeggen. Hetzelfde hoogtevrees. Als je weer dichtbij de grond bent verdwijnt het. Sorry, maar ik probeer gewoon te begrijpen hoe dit levensbeheersend is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou... Als je een fobie voor spinnen hebt en je weet dat er eentje achter een hoekje is gekropen of in je slaapkamer achter een kast zit, dan kan dat behoorlijk verlammend zijn.
Wie zijn wij om te bepalen of iets levensbeheersend is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |