abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2026 @ 18:52:35 #151
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221695107
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2026 18:42 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ze willen ook wel richting Polen hoor. Die willen ze alleen niet hebben.
Van wat ik begrijp willen ze vooral de landen met een mooi sociaal vangnet. Al zal het meespelen dat ze daar de barbaren ook niet willen, maar even zo goed willen ze die niet in Ceuta en daar genieten ze inmiddels ook van de groepsverkrachtingen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221695119
De EU zal nu wel snel sancties instellen. Dit antidemocratisch sentiment moet natuurlijk niet beloond worden.
pi_221695147
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 18:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:
De EU zal nu wel snel sancties instellen. Dit antidemocratisch sentiment moet natuurlijk niet beloond worden.
IJsland is van enorm geopolitiek strategisch belang (zie o.a. WOII). Die hebben alleen al vanwege de locatie veel macht tot onderhandelen, daarnaast de wens van de EU steeds meer groen aluminium te willen gebruiken waarover Ijsland juist beschikt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221695191
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 18:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Trump is president van de VS, niet de EU.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221695323
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 19:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump is president van de VS, niet de EU.
Trump zal hoogstens een invasie uitvoeren om de Ijslanders te bevrijden van de EU. Die sancties zijn een typisch EU dingetje, ingezet tegen stoute landen die nog onvoldoende democratisch bewustzijn hebben.
pi_221695453
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 19:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]
Trump zal hoogstens een invasie uitvoeren om de Ijslanders te bevrijden van de EU. Die sancties zijn een typisch EU dingetje, ingezet tegen stoute landen die nog onvoldoende democratisch bewustzijn hebben.
Je kent de VS dus totaal niet begrijp ik.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221696504
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 09:52 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zouden ze dat wel hebben als ze er onderdeel van zijn dan? Ik begrijp het wel. Ze hebben nu eigenlijk wel de lusten en niet de lasten.
Ze hebben juist wel de lasten.
pi_221696507
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een toetreding tot de EU zal enorme gevolgen hebben voor de werkloosheid, die zal flink escaleren op dezelfde wijze als ook de britste visserij ondervond na toetreding tot de EU. In Ijsland is een nog groter deel van de bedrijvigheid en economie hierop gebaseerd dan die van de UK. Het is eigenlijk economische zelfmoord van Ijsland, een toetreding tot de EU. Ik vrees dat veel ijslanders dat nog niet erg doorhebben.

prompt: what are the revenues of cod in Iceland calculated in euros
[..]

De Britse visserij is ingestort na Brexit.
pi_221696520
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 23:26 schreef HiZ het volgende:

[..]
De Britse visserij is ingestort na Brexit.
Na de toetreding tot de EU. De EU heeft langdurige visrechten bedongen tav de Brexit, met name onder druk van de fransen. Nederland mag met name haring blijven vissen in britse wateren tot 2038. De britten zelf consumeren niet zoveel haring dus dat zal daarna wel met een verdrag tussen Nl en de UK gedaan worden. De verhouding tussen de UK en Frankrijk tav van de visserij is echter van een heel andere orde.

prompt: what were the consequences for the UK fishery industry after becoming an EU-member?
quote:
AI Overview
Joining the European Economic Community (later the EU) and adopting the Common Fisheries Policy (CFP) in 1983 resulted in shared access to UK waters and strict catch limits for British fishers.Key Consequences of EU Membership for the UK Fishery IndustryLoss of Exclusive Waters: The CFP established the principle of equal access, allowing vessels from other EU member states to fish up to 12 nautical miles (and previously even closer) off the UK coast.Quota Allocations: Catch limits (quotas) were distributed among member states based on historical landing records ("relative stability"), which UK fishers argued heavily favored continental fleets and disadvantaged British coastal communities.Decline of the Deep-Sea Fleet: Distant-water fishing fleets in ports like Hull and Grimsby declined sharply due to losing traditional access to Icelandic and other international waters during the cod wars and the EU's centralized quota management.Economic Shift: While the wider processing and supply chain integrated with the European single market, primary fishers felt heavily restricted by EU regulations, vessel decommissioning schemes, and perceived loss of marine sovereignty.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 30-08-2026 23:43:08 ]
pi_221696619
Verstandig land.
pi_221696624
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 00:37 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Verstandig land.
De angst regeert, maar is doorgaans een slechte raadgever. Dit is imo inderdaad niet het juiste moment om zo'n beslissing te nemen.
pi_221696636
gelijk hebben ze die IJslanders. hoewel ik denk zou handig zijn bij de EU. snap hun kritiek best wel goed.
Do what you love, love what you do!
pi_221706024
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 14:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In Luxemburg komen weinig asielverzoeken, maar dat komt vooral omdat ze ook voor de eigen burgers hard zijn tav werkbereidheid. Als je echt niet bereidt bent om een baan te accepteren kom je daar op straat terecht en/of in een tent, ook als geboren luxemburger. Dat is het verschil tussen Luxemburg en Denemarken en het feit dat toegang tot sociaal stelsels het cruciale verschil is tav van de deense opt-out.
Huh? waar haal je dit soort "kennis" vandaan?

allereerst "weinig asielverzoeken" in Luxemburg ... tja, in absolute aantallen zal het wel laag lijken (2.125 eerste asielaanvragen per jaar, mensen uit de oekraine vallen hier niet onder, hun opvang wordt niet als asiel gezien in Luxemburg en ze vallen nder een speciale regeling)
maar gemeten naar eerste asielaanvragen per aantal inwoners staat Luxemburg op de vierde plaats in de EU qua eerste asielaanvragen per 100.000 inwoners:
achter Griekenland, Spanje en Cyprus
https://ec.europa.eu/euro(...)d41895b28573?lang=en

het aantal asielaanvragen gemeten naar de eigen bevolking in Luxembourg is dubbel zo hoog als dat aantal in nederland.... dus kom alsjeblieft niet aan met onzin als "luxemburg heeft weinig asielaanvragen"
(Wat wel uitmaakt is dat de asielprocedure in Luxemburg een stuk sneller gaat, 13 maanden duurt deze gemiddeld, al is het streven officieel naar een afhandeling in 6 maanden)... In nedeland is dit 29 maanden, en dan krijg je natuurlijk flinke opvangproblemen, als je procedues oneindig veel langer duren.

Luxembourg's werkloosheidsregeling is verder juist extreem laks tegenover de eigen burgers en ingezetenen... 6 maanden krijg je 90% van het laatste betaald salaris doorbetaald ...
Mensen die in Luxemburg op straat leven, zijn heus niet toevallig daar terecht gekomen, het zijn allemaal gewoon mensen met een drugsverslaving en zelfs voor hen is er enorm veel hulpverlening, opvang en begeleiding.

Overigens zijn de bedelaars, die je in Luxemburg-stad soms ziet (ofwel in het centrum, of op de Kirchbierg) verder geen daklozen (en ook geen asielzoekers/vluchtelingen)... maar die worden aangestuurd door een oost-europese criminele organisatie die het bedelen daar al langer 'geregeld' heeft, en op de één of andere manier door de politie niet weggejaagd kan worden, zelfs als is publiekelijk bedelen sinds enkele jaren strafbaar gemaakt en is het een bkend probleem voor de lokale politiek
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221730798
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 23:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Na de toetreding tot de EU. De EU heeft langdurige visrechten bedongen tav de Brexit, met name onder druk van de fransen. Nederland mag met name haring blijven vissen in britse wateren tot 2038. De britten zelf consumeren niet zoveel haring dus dat zal daarna wel met een verdrag tussen Nl en de UK gedaan worden. De verhouding tussen de UK en Frankrijk tav van de visserij is echter van een heel andere orde.

prompt: what were the consequences for the UK fishery industry after becoming an EU-member?
[..]

Nee, na Brexit was het over en voorbij met de Britse visserij. Dat hele geklets over dat het slecht ging na het EEG lidmaatschap was gewoon kletspraat.
pi_221730804
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 00:37 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Verstandig land.
Het enige wat ze niet krijgen is stemrecht en recht op bijstand. Voor de rest maakt het niet veel uit.
pi_221730814
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 15:40 schreef HiZ het volgende:

[..]
Nee, na Brexit was het over en voorbij met de Britse visserij. Dat hele geklets over dat het slecht ging na het EEG lidmaatschap was gewoon kletspraat.
Feit is dat de britten nog steeds niet de volledige beschikking hebben over de eigen visgronden. Dat zal pas gebeuren als de overgangsperiode tav Brexit is verlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 05-09-2026 15:50:48 ]
pi_221730877
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 15:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Feit is dat de britten nog steeds niet de volledige beschikking hebben over de eigen visgronden. Dat zal pas gebeuren als de overgangsperiode tav Brexit is verlopen.
Ik weet niet of de UK er zo handig aan deed uit de EU te stappen?

Maar oke lijkt er niet op dus voor als nog.
Kan wel 100% begrijpen want had NL er liever ook uit gehad.
pi_221730882
tis nu iets anders met wereldpolitiek als toen...]

thanks aan trump die ze sowieso gelijk al hadden moeten afzetten.
pi_221731284
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:00 schreef kree het volgende:

[..]
Ik weet niet of de UK er zo handig aan deed uit de EU te stappen?

Maar oke lijkt er niet op dus voor als nog.
Kan wel 100% begrijpen want had NL er liever ook uit gehad.
We zitten er het langste bij en daar goed van geprofiteerd.
Ik zie geen enkele reden om uit de EU te stappen.
pi_221731341
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
We zitten er het langste bij en daar goed van geprofiteerd.
Ik zie geen enkele reden om uit de EU te stappen.
ik wel want hoop kosten en rompslomp bepaalt door mensen die totaal niet meer in de samenleving staan en zien wat er gebeurt./

Het economische deel is wmb oke, de rest niet zo.
pi_221731357
definieer "ge profiteert" btw ? want heb er moeite mee om dat te vinden.
  zaterdag 5 september 2026 @ 16:49:33 #172
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221731364
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:47 schreef kree het volgende:

Mensenrechten? Consumentenbescherming?
pi_221731372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mensenrechten? Consumentenbescherming?
ja wat oke is, maar daar valt onderhand iedere immigrant over die de EU een vermogen kosten.

en uiteindelijk komen ze in criminaliteit.
pi_221731389
vind niet dat de EU genoeg doet om burgers te beschermen. om maar voor te betalen eindeloze geluk zoekers. ??/

het lost niet op he??? maarja zal iedereen wat boeien in de EU daar met 500 man op pluche die geen idee hebben hoe het op de straten os om steden.
pi_221731414
denk in EU parlement niemand zegt wat, wan a waarom zou je?

best toch met je ton salaris en alles vergoed????

denk niet dat die in de steden of dorpen komen waar iedereen wel ellende ervan krijgt dit beleid.

Daar zouden ze eens naar moeten kijken.
  zaterdag 5 september 2026 @ 16:55:23 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221731418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:50 schreef kree het volgende:

[..]
ja wat oke is, maar daar valt onderhand iedere immigrant over die de EU een vermogen kosten.

en uiteindelijk komen ze in criminaliteit.
Immigratiebeleid in Nederlands beleid, Denemarken heeft een heel ander beleid.
pi_221731427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Immigratiebeleid in Nederlands beleid, Denemarken heeft een heel ander beleid.
hmm was daar juist niet de EU voor. om dat gelijk te trekken?

snap dat sowieso al niet, laat staan verschillende prijzen over alles.
jammer dat ik niet bij de Duitse grens woon, helemaal westen dus, maar anders zou ik daar ook boodschappen doen.
pi_221731451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:47 schreef kree het volgende:

[..]
ik wel want hoop kosten en rompslomp bepaalt door mensen die totaal niet meer in de samenleving staan en zien wat er gebeurt./
Dat wordt dan nog steeds bepaald, maar dan hebben we daar helemaal geen zeggenschap meer over.
Plus dat onze overheid dan groeit vanwege de grensbewaking etc.

quote:
De rest is mede dankzij Nederland ontstaan.
pi_221731503
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:57 schreef kree het volgende:

[..]
Maar dat wil je toch niet?

De EU stelt basisregels, maar verder bepalen de individuele landen hun beleid.

quote:
jammer dat ik niet bij de Duitse grens woon, helemaal westen dus, maar anders zou ik daar ook boodschappen doen.
Als Nederland overal uit stapt dan is winkelen in Duitsland ook niet meer zo eenvoudig.

Anyway, je wilt alleen economische samenwerking en de rest niet. En nu klaag je dat de EU niet ver genoeg gaat.
  zaterdag 5 september 2026 @ 17:32:57 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221731729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:57 schreef kree het volgende:

[..]

Staat ieder land in de EU vrij strengere wetgeving te hebben dan de EU voorschrijft. Voor iemand die zo tegen de EU is weet je niet zo duidelijk waar je nu tegen bent
pi_221731933
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat wil je toch niet?

De EU stelt basisregels, maar verder bepalen de individuele landen hun beleid.
[..]
Als Nederland overal uit stapt dan is winkelen in Duitsland ook niet meer zo eenvoudig.

Anyway, je wilt alleen economische samenwerking en de rest niet. En nu klaag je dat de EU niet ver genoeg gaat.
ja??

eens met dat. ,maar vraag is meer nemen de nadelen nu niet meer over als de voordelen?
Ik denk beetje van wel.
pi_221731967
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Staat iedere land in de EU vrij strengere wetgeving te hebben dan de EU voorschrijft. Voor iemand die zo tegen de EU is weet je niet zo duidelijk waar je nu tegen bent
het punt is natuurlijk...

iede EU land moet met zxelgfde achter staan, 1 regelgeving voor hele EU.

die verdeeldheid onder lidstaten en met nog allemaal verschillende regels werkt niet, en zeker trump ziet daar zijn voordeel in, net als alle rest.
  zaterdag 5 september 2026 @ 17:55:35 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221732009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:52 schreef kree het volgende:

[..]
het punt is natuurlijk...

iede EU land moet met zxelgfde achter staan, 1 regelgeving voor hele EU.

die verdeeldheid onder lidstaten en met nog allemaal verschillende regels werkt niet, en zeker trump ziet daar zijn voordeel in, net als alle rest.
Nogmaals, het asiel en migratiebeleid waar jij klaarblijkelijk zoveel moeite mee hebt en dat tegen de EU als argument ziet is Nederlands beleid. Laat mij je er verder aan herinneren dat de PVV tegen strengere asielwetgeving stemde.
pi_221732012
beetje dat is verschil mss wel tussen USA en EU, hun staan met alle gelijk achter met staten en etc.

Hoe fucked up dat is web. `maar wat de EU doet is. oke we gaan het bekijken en naar Brussel en duurt fucking 10 jaar voor elk ding voor er een duidelijkheid is.

dat is dus het hele manco van de EU.
pi_221732025
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nogmaals, het asiel en migratiebeleid waar jij klaarblijkelijk zoveel moeite mee hebt en dat tegen de EU als argument ziet is Nederlands beleid. Laat mij je er verder aan herinneren dat de PVV tegen strengere asielwetgeving stemde.
neeeeee, snap me. want snap nje wel. NL wil wel en stemt er ook voor.

Maar uiteindelijk tegengehouden door EU beleid dus.
pi_221732036
zal wel weer te kritisch zijn, maarja zo denk ik het nou eenmaal. `lol doe het er maar mee. :P
  zaterdag 5 september 2026 @ 17:58:04 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221732038
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:57 schreef kree het volgende:

[..]

Waar heb het over?
pi_221732044
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar heb het over?
over wat ik zei?

zeg maar waar wil je over vragen?
  zaterdag 5 september 2026 @ 17:59:58 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221732053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:58 schreef kree het volgende:

[..]
over wat ik zei?

zeg maar waar wil je over vragen?
Goed, je hebt geen idee
pi_221732059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Goed, je hebt geen idee
ik ben heel simpel in deze dingen, maar onderschat me nou niet gelijk, want als je punt hebt en vraag wil ik best ff over ingaan?
pi_221732115
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:55 schreef kree het volgende:
beetje dat is verschil mss wel tussen USA en EU, hun staan met alle gelijk achter met staten en etc.

Hoe fucked up dat is web. `maar wat de EU doet is. oke we gaan het bekijken en naar Brussel en duurt fucking 10 jaar voor elk ding voor er een duidelijkheid is.

dat is dus het hele manco van de EU.
Elke staat heeft zijn eigen grondwet, eigen belasting stelsel, eigen BTW beleid, eigen minimumloon, eigen wetten etc. De federale overheid heeft een duidelijke taak die vast gelegd is in hun grondwet. De minimale rechten van een burger zijn er in vast gelegd. De interpretatie van de grondwet verschilt dus per staat. Juist net zo als in de EU. Echter zijn er bepaalde zaken die dus niet per staat geregeld kunnen worden, zoals immigratie. Dit is een federaal besluit (niet welke immigranten) maar wel hoe dit gegereld wordt. Dus je kunt daar nooit hebben dat Texas zegt; wij geven een general pardon aan 250000 illegalen.

Dus de zelfde verschillen zijn er in de VS dus ook. En juist heel erg goed dat deze verschillen er zijn en kunnen blijven bestaan. Eenheid is iets voor NK, USSR en andere totalitaire dictaturen..
  zaterdag 5 september 2026 @ 18:14:25 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221732167
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:57 schreef kree het volgende:

[..]

Wat wil je hier zeggen?
pi_221732268
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat wil je hier zeggen?
dat ik denk dat er veel harder beleid moet komen tegen immigranten?

en dat het niet zo makkelijk moet zijn om hier jaren in NL te blijven hangen.
  zaterdag 5 september 2026 @ 18:45:36 #194
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221732350
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 18:30 schreef kree het volgende:

[..]
dat ik denk dat er veel harder beleid moet komen tegen immigranten?

en dat het niet zo makkelijk moet zijn om hier jaren in NL te blijven hangen.
nogmaals dat is Nederlands beleid
pi_221732374
er zir meer in dat liedje als jullie gelijk denken nl.... naja check t maar.
pi_221732413
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:50 schreef kree het volgende:

[..]
ja??

eens met dat. ,maar vraag is meer nemen de nadelen nu niet meer over als de voordelen?
Ik denk beetje van wel.
Nee, dat is het onderbuikgevoel.
De voordelen ben je gewend geraakt en heb je niet meer in de gaten.
De nadelen blijven zichtbaar.
En daar wordt vervolgens sterk de nadruk op gelegd door personen en organisaties die de EU willen verzwakken.
En die vinden voedingsbodem bij naïeve mensen die erin trappen.
pi_221732423
Iceland just exposed Europe's growing crisis
Bekijk deze YouTube-video
pi_221732656
zo op de verkeerde school heb ik gezeten. leek mij die veel leuker.
pi_221732659
pi_221732684
moet zeggen ken die omdat ik onwijs met die muziek projecten bezig was en tijd voor had toen... hahaha. daarom ken ik ze van mede muzikanten dus min of meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')