Precies ja. Voor ijspegels heb je periodes van dooi nodig.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien. Daar zal het zomaar te koud zijn om goed pegels te kunnen kweken
@Dven moet gewoon met een aanstekertje het dak om wat sneeuw te smelten en enorme pegels te kweken.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Precies ja. Voor ijspegels heb je periodes van dooi nodig.
Flesje water uit het raam hangen, gaatje erin, klaarquote:Op woensdag 2 september 2026 16:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
@:Dven moet gewoon met een aanstekertje het dak om wat sneeuw te smelten en enorme pegels te kweken.
Foto's willen wequote:Op woensdag 2 september 2026 16:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Flesje water uit het raam hangen, gaatje erin, klaar
Beetje geluk en er komt deze winter weer een Centraal Pegeltopicquote:
quote:Op woensdag 2 september 2026 12:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken ermee. Ik wil ijspegels aan het plafond
quote:Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]buiten prima maar binnen, nou nee
Binnen ijspegels...dan heb je een probleemquote:Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]buiten prima maar binnen, nou nee
Super leuke tip! Ik ga kijkenquote:Op donderdag 3 september 2026 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kom normaal niet in dit topic maar misschien interessant voor jullie: KNMI heeft 3 oktober een open dag.
Gratis tickets hier: https://www.knmi.nl/over-het-knmi/agenda/open-dag-2026
Zorg wel dat je lopend gaat want ze schenken naar verluidt alleen Storm Pilsener!quote:Op donderdag 3 september 2026 10:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Super leuke tip! Ik ga kijken
Ga de schaduw in danquote:
Dat kan wel is een kwartiertje ongeveerquote:Op donderdag 3 september 2026 12:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zorg wel dat je lopend gaat want ze schenken naar verluidt alleen Storm Pilsener!
Nou behoorlijk en super klef dus echt ranzig zweet weer ook nog eens.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:41 schreef Twieki het volgende:
Snap niks van 't weer vandaag. Dan weer helemaal grijs en bewolkt, dan weer blauw en zonnig, en alles wat er tussenin zit. Inclusief wat losse buien met grijze luchten, maar ook weer een zonnetje zo af en toe.
Bipolair weer dit. In de verte wel mooie bloemkolen trouwens.
Gezellig, maar ik kan nietquote:Op donderdag 3 september 2026 17:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat kan wel is een kwartiertje ongeveer![]()
Ps:
Gaan er meer mensen? Ik heb de 12.30 optie.
Minimeet met mij
Ik hou het in gedachtenquote:Op donderdag 3 september 2026 17:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ps:
Minimeet met mij
Donder op. Genoeg hitte gehad. Als je nu nog 'zomerse temperaturen' wilt, dan verkas je maar naar zuid frankrijk of zo. Klaar mee.quote:
Er komt geen hitte! Kallum maar....quote:Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Twieki het volgende:
[..]
Donder op. Genoeg hitte gehad. Als je nu nog 'zomerse temperaturen' wilt, dan verkas je maar naar zuid frankrijk of zo. Klaar mee.
Duurt maar 2 dagen. Daarna weer de herfst in.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Twieki het volgende:
[..]
Donder op. Genoeg hitte gehad. Als je nu nog 'zomerse temperaturen' wilt, dan verkas je maar naar zuid frankrijk of zo. Klaar mee.
20-22 septemberquote:Op donderdag 3 september 2026 18:09 schreef Twieki het volgende:
Net zoals je in april / mei een stabiele 18 graden hebt, zou 't nu in september / oktober ook een rustige 18 graden moeten zijn. Geen verwarming nodig. Geen airco. Gewoon ARKO en lekker door kunnen luchten.
quote:Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Twieki het volgende:
[..]
November 12-18quote:Op donderdag 3 september 2026 18:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
20-22 september
18-20 oktober
Ja, toch...
Dit accepteer ik louter als we in de winter dan stabiel 10 graden krijgen en zon overdag.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:09 schreef Twieki het volgende:
Net zoals je in april / mei een stabiele 18 graden hebt, zou 't nu in september / oktober ook een rustige 18 graden moeten zijn. Geen verwarming nodig. Geen airco. Gewoon ARKO en lekker door kunnen luchten.
Utopie! Gaatniegebeurenniequote:Op donderdag 3 september 2026 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit accepteer ik louter als we in de winter dan stabiel 10 graden krijgen en zon overdag.
quote:Op donderdag 3 september 2026 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit accepteer ik louter als we in de winter dan stabiel 10 graden krijgen en zon overdag.
18°C in oktober klinkt best acceptabelquote:Op donderdag 3 september 2026 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanaf telefoon of iets anders? Je wordt er soms wel kriegel van dat het scherm dan weer verder schuift als er weer zo''n pop up tevoorschijn komt. Of vreselijk irritante dingetje rechts op je scherm.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:30 schreef 12Beaufort het volgende:
Zelfs met vpn is posten bijna onmogelijk hier
Graad of 3 te warm.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:39 schreef Dven het volgende:
[..]
18°C in oktober klinkt best acceptabel
Het werkt niet uitnodigend idd.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf telefoon of iets anders? Je wordt er soms wel kriegel van dat het scherm dan weer verder schuift als er weer zo''n pop up tevoorschijn komt. Of vreselijk irritante dingetje rechts op je scherm.
Dus acceptabelquote:
Hele maand! Zeker acceptabel. Teken ik voorquote:
Zou graag willen maar door gebrek aan vervoer wordt het em nietquote:Op donderdag 3 september 2026 17:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ps:
Minimeet met mij
Hier maar een beetje wind, veel bomen in deze richting.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:22 schreef 12Beaufort het volgende:
Het loeit hier om het huis heen.
[ afbeelding ]
Valt hier ook wel mee.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier maar een beetje wind, veel bomen in deze richting.
Welkom terug.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:38 schreef INViCTuS het volgende:
Ben weer in Nederland. Het aangenaam en mooie zomerse weer is zo zien niet meegekomen op het vliegtuig, helaas.
Ergste wind zit op het koufront, nouja de windstoten dan.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:37 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Valt hier ook wel mee.
Aan de noordzeekust stond even een windkracht 8.
Hier ook. En natte bende.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:22 schreef 12Beaufort het volgende:
Het loeit hier om het huis heen.
[ afbeelding ]
Het is nu wachten op Wim die komt vertellen dat het bij hem gewoon weer strakblauw en MOKERheet isquote:Op vrijdag 4 september 2026 10:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Vind dit weer echt niks aan. De temperatuur is wel oké, boven de twintig. Maar steeds die wind, en die grijze lucht. Beh.
Niet zeuren, hier al lange tijd motregenquote:Op vrijdag 4 september 2026 10:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Vind dit weer echt niks aan. De temperatuur is wel oké, boven de twintig. Maar steeds die wind, en die grijze lucht. Beh.
En regen nu idd.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:56 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Hier ook. En natte bende.
Temperatuur boven de 20 heb je weinig aan met dit weerquote:Op vrijdag 4 september 2026 10:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Beide sowieso onjuist. Je ziet nergens de zon schijnen in Nederland en verre van mokerheet, natuurlijkquote:Op vrijdag 4 september 2026 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is nu wachten op Wim die komt vertellen dat het bij hem gewoon weer strakblauw en MOKERheet is
2018 was echt een krankzinnig jaar. We hebben daarvoor continu warmte nodig tot begin oktober. Niet onmogelijk, maar onwaarschijnlijk. 2018 had het voorjaar nog mee.quote:Op vrijdag 4 september 2026 11:50 schreef INViCTuS het volgende:
Jan Visser schrijft:
Nederland heeft een warme nacht achter de rug. In het zuiden en westen werd op veel plaatsen de grens van 20 graden niet onderschreden. Voor De Bilt, waar het kwik in de nacht steeg naar 20,6°, betekende dat de 100ste dag dit jaar met een maximumtemperatuur van tenminste 20,0°. Normaal voor een geheel kalenderjaar is 93 warme dagen; vorig jaar kwam uit op 112. De ranglijst wordt aangevoerd door 2018 met 132 warme dagen.
Iets meer dan 100 dagen van 20 graden of meer op jaarbasis is toch helemaal niet veel. Hopelijk halen we 2018 nog in
Nu pas 100, inderdaad. Ik vind dat helemaal niet zoveel. 81 daarvan vielen in de meteo zomer. Voorjaar was overigens wel mooi zonnig. Jan schrijft dat soms wel als "bizar" en "extreem". Wat is mis met veel uren zon? Overigens wel nuttige en leuke weetjes die hij schrijft.quote:Op vrijdag 4 september 2026 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2018 was echt een krankzinnig jaar. We hebben daarvoor continu warmte nodig tot begin oktober. Niet onmogelijk, maar onwaarschijnlijk. 2018 had het voorjaar nog mee.
Had wel iets meer water mogen vallenquote:Op vrijdag 4 september 2026 12:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu pas 100, inderdaad. Ik vind dat helemaal niet zoveel. 81 daarvan vielen in de meteo zomer. Voorjaar was overigens wel mooi zonnig. Jan schrijft dat soms wel als "bizar" en "extreem". Wat is mis met veel uren zon? Overigens wel nuttige en leuke weetjes die hij schrijft.
Zijn jullie nu zo close dat je zijn voornaam weet...?quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is nu wachten op Wim die komt vertellen dat het bij hem gewoon weer strakblauw en MOKERheet is
Alle Geschiedkundigen heten Wim, Jan of Hans. 33,33% zeker dat het klopt als een zere vinger!quote:Op vrijdag 4 september 2026 12:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zijn jullie nu zo close dat je zijn voornaam weet...?
Best wel benauwd warm. Zelfs met de wind, want het is een warm briesje. Niet echt zonnig vandaag (helaas?). Wel droog. En belangrijker: uitstekend weer om te vliegeren, dat hebben we hier niet zo vaakquote:Op vrijdag 4 september 2026 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iets wat extreem is hoeft niet per se 'verkeerd' te zijn hequote:Op vrijdag 4 september 2026 12:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu pas 100, inderdaad. Ik vind dat helemaal niet zoveel. 81 daarvan vielen in de meteo zomer. Voorjaar was overigens wel mooi zonnig. Jan schrijft dat soms wel als "bizar" en "extreem". Wat is mis met veel uren zon? Overigens wel nuttige en leuke weetjes die hij schrijft.
Ik behoor dan - helaas voor jullie - tot die 0.01% die overblijftquote:Op vrijdag 4 september 2026 13:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Alle Geschiedkundigen heten Wim, Jan of Hans. 33,33% zeker dat het klopt als een zere vinger!
Vanmiddag echt precies niet ook! Zeik regenquote:Op vrijdag 4 september 2026 13:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Best wel benauwd warm. Zelfs met de wind, want het is een warm briesje. Niet echt zonnig vandaag (helaas?). Wel droog. En belangrijker: uitstekend weer om te vliegeren, dat hebben we hier niet zo vaak
Dus al met al, prima weertje![]()
Hier gaat het zo regenen. Verder niks mis mee tot nu.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanmiddag echt precies niet ook! Zeik regen
Weekje 28-32 met luchtvochtigheid van max 30. Ja, hoor. Ten alle tijden beter dan regen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zou ik echt nog best een paar dagen willen. Nog een keer echt zomer. 31 mag ook.
Lekker man, gaat het vliegtuig beetje van schudden. Heerlie de peerliequote:Op vrijdag 4 september 2026 16:34 schreef Nattekat het volgende:
Het was toch wel interessant om te landen in Amsterdam net. Op 3km hoogte al grauw, grijs en donker, en dan was er nog een laag met bewolking op lagere hoogte.
Ik zou daar helemaal kapot aan gaan. In de maand september nog wel.quote:
Geen moeite mee. Net lekker gezwommen, nu in zonnetje opdrogen. Straks weer een duik. Koud drankje erbij.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou daar helemaal kapot aan gaan. In de maand september nog wel.
Dat viel tegen. Wind was al wat minder dan eerder vandaag.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:24 schreef Haags het volgende:
[..]
Lekker man, gaat het vliegtuig beetje van schudden. Heerlie de peerlie
Gelukkig maar. Nu nog constant 25-30 zou echt zwaar 'quote:Op zaterdag 5 september 2026 09:42 schreef 12Beaufort het volgende:
Kleine opleving van de temperatuur op maandag en daarna weer terug naar rond de 20 graden.
[ link | afbeelding ]
Dit.quote:Op zaterdag 5 september 2026 12:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Nu nog constant 25-30 zou echt zwaar '' zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Draconische maatregelen.quote:Op zaterdag 5 september 2026 13:28 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het wordt echt tijd dat ze in Frankrijk 100 gaan rijden op de snelweg om het tij te keren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |