abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2026 @ 09:39:26 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221689375
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 17:41 schreef LXIV het volgende:

Bijna ieder vakje is een brigade of zelfstandig bataljon. Ter info, Nederland heeft 3 brigades en dan een stuk of 5 zelfstandige bataljons (hoe je rekent).
13 Legerkorpsen. Wij hadden tijdens de koude oorlog eentje (1LK) waarvan 1 divisie (de 5e) volledig mobilisabel was.

We kunnen nu met hangen en wurgen net aan 1 divisie ophoesten en dat moet dan ook nog samen met de Duitsers...
pi_221689389
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 23:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik weet nog dat bepaalde lui dachten dat de hele oorlog nep was _O- Dat Zelensky zelfs in een studio zou staan met decor.
Schaamlip en zoa oa. Nu hebben we andere mafkezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221689408
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Schaamlip en zoa oa. Nu hebben we andere mafkezen.
Za vroeg uiteindelijk zelf om een ban. Op dit moment helaas andersom waarin normale users de keuze maken om weg te gaan en gekkies blijven.
pi_221689461
Toelichting van Sky News over de Storm-Shadow raketten en de co-productie van wapensystemen tussen Europa en Oekraïne:

Bekijk deze YouTube-video

Toch nog steeds vrij afhankelijk dus van Amerikaanse techniek.
  zondag 30 augustus 2026 @ 10:07:08 #130
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221689570
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 23:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat mij er vooral om inzicht te krijgen en te delen over de situatie. En allerlei hopium-berichten zonder te begrijpen hoe de vork aan de steel zit dragen daar niet aan bij.
Het leest hier nu eenmaal meer als een VI programma met duidelijke voorkeuren en vooroordelen dan als iets ala nieuwsuur met gedegen onderzoek en meerdere kanten die belicht worden.
pi_221689618
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het leest hier nu eenmaal meer als een VI programma met duidelijke voorkeuren en vooroordelen dan als iets ala nieuwsuur met gedegen onderzoek en meerdere kanten die belicht worden.
Omdat er vanuit Westers oogpunt ook niets overblijft van de hele beredenering van de Russen. Voor de Rus zal het ongetwijfeld allemaal logisch zijn.

Gisteren ook Poetin weer met die Noordpool-analogie. Rusland is volgens hem de orka, die alle ijsberen aan stukken mag scheuren, want de orka staat nu eenmaal hoger in de voedselketen. Rusland is imperialistisch en heeft schijt aan internationaal recht of de soevereiniteit van andere landen. Daarom is dat “onderhandelen over vrede” ook zo’n dom gelul, want de oplossing van Rusland is dat Oekraïne ofwel ophoudt te bestaan, of anders een vazalstaat van Rusland wordt. Er valt helemaal niks te onderhandelen. We kunnen ons beter fatsoenlijk bewapenen en zorgen dat idioten als Le Pen, Farage en Weidel het niet voor het zeggen krijgen.
pi_221689621
Maandje vakantie genomen van het topic en de oorlog. Best aan te bevelen overigens.
pi_221689693
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Maandje vakantie genomen van het topic en de oorlog. Best aan te bevelen overigens.
Ik ben blij dat je terug bent!
Bekijk deze YouTube-video
pi_221689895
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 00:13 schreef luxerobots het volgende:
Dit is toch gewoon een meme?

[ afbeelding ]

Overigens.. over 2026.

[ afbeelding ]
Een meme die door het Europees parlement serieus werd genomen?
https://time.com/6226484/russia-appliance-imports-weapons/
quote:
But European officials familiar with the figures say they worry at least some of the goods and their components may be finding their way into military use, and are closely tracking the rise in exports to countries on Russia’s periphery.

Officials in Europe have already said publicly they have seen parts from refrigerators and washing machines showing up in Russian military equipment such as tanks since its invasion of Ukraine. People familiar with the assessments said it was quite possible that components and microchips from other household goods were being used for military purposes, too, even if mostly in relatively low-grade equipment.
pi_221689928
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Een meme die door het Europees parlement serieus werd genomen?
https://time.com/6226484/russia-appliance-imports-weapons/
[..]

Heb je je eigen artikel wel gelezen? Het gaat over de export van Europa naar buurlanden van Rusland, niet over Russische militairen die Oekraïense elektronica stelen en naar huis sturen.
pi_221689930
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 23:31 schreef MaxMark het volgende:

[..]
[..]
Hey @:LXIV en @:phpmystyle (en anderen),

Deze Nederlandse kindjes willen graag weten waarom jullie al jaren lang zo ongelooflijk hard voor rusland proberen op te komen.

[ afbeelding ]
Wat doen die kinderen er toe?
pi_221690016
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heb je je eigen artikel wel gelezen? Het gaat over de export van Europa naar buurlanden van Rusland, niet over Russische militairen die Oekraïense elektronica stelen en naar huis sturen.
Het gaat om het gebruik van wasmachine chips voor militaire doeleinden.
Ik kan ook de speech van von der leyen wel even opzoeken voor je.
Die zegt het letterlijk.
En dat in combinatie met de wasmachines die werden weggenomen door de Russen in Oekraïne.
  zondag 30 augustus 2026 @ 11:53:55 #138
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221690078
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 23:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als het al gezegd is, zal het echt de uitzondering geweest zijn.
Nee hoor. Bijna iedereen was het daarover eens. Mensen die anders beweerden in de media of op fora werden geweerd.

Hier een bronnetje: https://www.ad.nl/buitenl(...)op-de-been~a5aa17f9/
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221690083
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het gaat om het gebruik van wasmachine chips voor militaire doeleinden.
Ik kan ook de speech van von der leyen wel even opzoeken voor je.
Doe maar, want volgens mij haal je dingen uit de context.
  zondag 30 augustus 2026 @ 11:55:46 #140
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221690096
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 10:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Omdat er vanuit Westers oogpunt ook niets overblijft van de hele beredenering van de Russen. Voor de Rus zal het ongetwijfeld allemaal logisch zijn.

Gisteren ook Poetin weer met die Noordpool-analogie. Rusland is volgens hem de orka, die alle ijsberen aan stukken mag scheuren, want de orka staat nu eenmaal hoger in de voedselketen. Rusland is imperialistisch en heeft schijt aan internationaal recht of de soevereiniteit van andere landen. Daarom is dat “onderhandelen over vrede” ook zo’n dom gelul, want de oplossing van Rusland is dat Oekraïne ofwel ophoudt te bestaan, of anders een vazalstaat van Rusland wordt. Er valt helemaal niks te onderhandelen. We kunnen ons beter fatsoenlijk bewapenen en zorgen dat idioten als Le Pen, Farage en Weidel het niet voor het zeggen krijgen.
Natuurlijk zijn er prima opmerkingen te maken over de acties van de Russen. Toch verdiep ik me liever in beweegredenen dan dat ik de Russen omschrijf als een “dom” volk.

Los hiervan worden er hier soms uitspraken gedaan die echt nergens op slaan. Moet men zelf weten, maar men zou later best iets meer terug kunnen komen op uitspraken.
pi_221690102
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee hoor. Bijna iedereen was het daarover eens. Mensen die anders beweerden in de media of op fora werden geweerd.

:')

Uit jouw bron:

quote:
Komende tijd wordt moeilijk
Terugkerend naar Europa zei Von der Leyen dat de komende tijd moeilijk wordt. ,,We zullen zwaar op de proef worden gesteld. Er staat veel op het spel, niet alleen voor Oekraïne, maar ook voor Europa en de hele wereld. Poetin heeft de aanval geopend op onze economie, onze waarden, onze toekomst, het is zijn autocratie tegen onze democratie. Maar ik sta hier in de overtuiging dat hij zal mislukken en Europa het zal halen.”
  zondag 30 augustus 2026 @ 11:56:53 #142
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221690106
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2026 00:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Toch een simpele vraag?

Waarom krijg jij een boner van een massamoordenaar? ;)

Voor het geval je weer de vermoorde onschuld gaat spelen: we hebben het over die persoon die in je posticon staat, die in je onderschrift en je signature staat....
Omdat hij de auteur is van het Russische 'wirtschaftswunder' van de vroege 00's. In luttele jaren heeft hij Rusland weer opgebouwd, welvarend gemaakt, het leger versterkt, en de burgers het vertrouwen teruggeven. Nu lijkt het er langzaam op dat Rusland ook in technologisch opzicht een voorsprong op Europa kan claimen. En nu heeft deze man er eigenhandig voor gezorgd dat de liberale hegemonie haar laatste adem uitslaat. Over 100 jaar is dit een mythisch verhaal.

De oorlog vind ik afschuwelijk en die moet zo snel mogelijk stoppen. Oorlog voeren hoort niet bij (moderne) Europeanen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  zondag 30 augustus 2026 @ 12:01:37 #143
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221690130
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
:')

Uit jouw bron:
[..]

Ja?
Maar doe nu niet alsof dergelijke karikaturen niet massaal door zelfverklaarde 'experts', politici, en aan de leiband lopende media de ether is in geslingerd.
Nu dat verhaal gezien de enorme schade die Rusland aanricht, het feit dat Rusland gebied weet te bestendigen, en dat Europa alles op alles moet zetten om er in elk geval een remise voor Oekraine uit het vuur te slepen lijkt men niet meer achter die karikaturen van toen te staan.
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 12:04:58 #144
38824 crew  Droopie
pi_221690151
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat hij de auteur is van het Russische 'wirtschaftswunder' van de vroege 00's. In luttele jaren heeft hij Rusland weer opgebouwd, welvarend gemaakt, het leger versterkt, en de burgers het vertrouwen teruggeven. Nu lijkt het er langzaam op dat Rusland ook in technologisch opzicht een voorsprong op Europa kan claimen. En nu heeft deze man er eigenhandig voor gezorgd dat de liberale hegemonie haar laatste adem uitslaat. Over 100 jaar is dit een mythisch verhaal.

Tijdens het WK 98 was het toch al een demonstratie dat de nieuwe Rus een vechtmachine was en geen arme dronken sloeber.

Wat je schrijft is geen onzin, en dat hij ook als enige een machtsovername heeft gepleegd zonder bloedvergieten is bewonderenswaardig.

Maar mijn respect voor hem heb ik in 2012 het putje doorgespoeld.
Hell To The Liars
  zondag 30 augustus 2026 @ 12:11:31 #145
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221690189
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 12:04 schreef Droopie het volgende:

[..]
Tijdens het WK 98 was het toch al een demonstratie dat de nieuwe Rus een vechtmachine was en geen arme dronken sloeber.

WK 98 van Rusland heb ik niet meegekregen :@

quote:
Wat je schrijft is geen onzin, en dat hij ook als enige een machtsovername heeft gepleegd zonder bloedvergieten is bewonderenswaardig.
Je bedoelt het innemen van de Krim? Ja dat heeft ie netjes gedaan. Ik denk dat hij ook gehoopt had dat het in 2022 wederom zou lukken zonder al te veel geweld. Maar de Oekraïners waren goed voorbereid.

quote:
Maar mijn respect voor hem heb ik in 2012 het putje doorgespoeld.
Dat kan. Je kan ook bewondering hebben voor zijn prestaties in sociaal-economisch zin en dat los zien van zijn oorlogshandelingen.
Bush krijgt van sommigen ook nog steeds respect, terwijl hij ook niet zonder zonden is..
pi_221690199
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
Je bedoelt het innemen van de Krim? Ja dat heeft ie netjes gedaan. Ik denk dat hij ook gehoopt had dat het in 2022 wederom zou lukken zonder al te veel geweld. Maar de Oekraïners waren goed voorbereid.
Oekraïne heeft zich overgegeven om erger te voorkomen.

Overname van de Krim blijft natuurlijk diefstal.
pi_221690227
quote:
Dat kan. Je kan ook bewondering hebben voor zijn prestaties in sociaal-economisch zin en dat los zien van zijn oorlogshandelingen.
Prestaties wat betreft economie zijn zwak. Poetin heeft een nieuwe groep oligarchen en rijkaards gecreëerd, maar de gemiddelde Rus is slecht af. Veel slechter dan de gemiddelde Pool bijvoorbeeld.

quote:
Bush krijgt van sommigen ook nog steeds respect, terwijl hij ook niet zonder zonden is..
Bush wordt gezien als een slechte president.
pi_221690231
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het kan zijn dat er periode een wat nijpende situatie in Rusland was maar ze ondertussen lang en breed alles wat ze nodig heeft uit China krijgt. Dat China massaal onderdelen levert is niet echt een geheim, genoeg bronnen te vinden.

China en Noord Korea leveren tenminste en met resultaat. In tegenstelling tot..
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 12:23:23 #149
38824 crew  Droopie
pi_221690270
quote:

[..]
WK 98 van Rusland heb ik niet meegekregen :@
[..]
[..]
Waar ik 1998 schreef had 2016 moeten staan.. Beide jaren was Frankrijk de host.
Excuses.

En de bewondering ja, ik snap je.
Maar het moet wel in verhouding staan.

Ik ben ook van de lijn, hij is genaaid door de EU.
En Rusland heeft een geschiedenis dat iedere generatie een keer heeft meegemaakt dat Rusland is binnengevallen door een buitenlandse macht.

En denk dat weinig normale leiders een hoge pet ophebben van Bush, maar dat is offtopic :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hell To The Liars
  zondag 30 augustus 2026 @ 12:23:53 #150
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221690275
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 12:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Prestaties wat betreft economie zijn zwak. Poetin heeft een nieuwe groep oligarchen en rijkaards gecreëerd, maar de gemiddelde Rus is slecht af. Veel slechter dan de gemiddelde Pool bijvoorbeeld.
[..]
Bush wordt gezien als een slechte president.
Nauwelijks

Russian Federation
2025 49,568.1

Poland
2025 54,262.4

Bron: https://data.worldbank.or(...)P.PP.CD?locations=RU

Rusland is vergelijkbaar met een land als portugal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')