Dit was een industrieterrein naast een dorpje. Het gaat om deze locatie meen ik: https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3Dquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Bedoelde het "ze verstoppen wapens in woonwijken!" argument van onze grappenmaker.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat ging om Brovary/Boryspil geloof ik? Niet voor de hele Kyiv metropool gelukkig nog. Al zijn het wel die 2 districten die in het land de meeste en grootste hebben....
Overigens wil ik ook niet per se naar inside info wijzen, Russen voeren door deze drone aanvallen ook 24/7 recon uit (de drones hebben allemaal een camera) dat gecombineerd met een FSB die ook echt wel wat kan en hier en daar ook helaas wel echt info zullen ze vrees ik een vrij goed idee hebben waar het eea opgeslagen ligt.
https://kyivindependent.com/ukraine-war-latest-148/quote:Russia has destroyed 90% of Ukraine's modern storage facilities, minister says
In een stad als Kiev zijn er nog vele duizenden mensen die Russisch (talig) zijn of Soviet-sympathieen hebben. Dat is een netwerk wat vrij eenvoudig aan te boren is. Ik denk dat heel veel informatie vanuit een dergelijk netwerk komt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:54 schreef skysherrif het volgende:
Dan raak je vanzelf wel een keer iets natuurlijk.
Dat ging om Brovary/Boryspil geloof ik? Niet voor de hele Kyiv metropool gelukkig nog. Al zijn het wel die 2 districten die in het land de meeste en grootste hebben....
Overigens wil ik ook niet per se naar inside info wijzen, Russen voeren door deze drone aanvallen ook 24/7 recon uit (de drones hebben allemaal een camera) dat gecombineerd met een FSB die ook echt wel wat kan en hier en daar ook helaas wel echt info zullen ze vrees ik een vrij goed idee hebben waar het eea opgesla
Duh. Omdat dit scenario voorkomen is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat jij schetst is volkomen onrealistisch.
Een deel van de mensen zal vluchten en een deel van de apparatuur zal onklaar gemaakt worden, maar dat betekent niet dat Rusland niets kan overnemen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
'Overname van het Oekrainsche leger' et cetera is volkomen onrealistisch. Het zijn geen robots die je zo kunt herprogrammeren. Gaat niet gebeuren.
quote:BERLIN — German Chancellor Friedrich Merz is preparing to blame Russia for the attempted drone attack in Leipzig and announce "extensive" sanctions, in what would mark a further hardening of Berlin's posture toward Moscow.
Sanctiesquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 16:55 schreef MaxMark het volgende:
Wow, Merz die iets durft? En ook nog tegen de russen?
Germany plans to blame Russia for Leipzig attack as tensions with Putin escalate
[ afbeelding ]
[..]
Ik zie ook liever dat we dat geld investeren in de Nederlandse infrastructuur.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 16:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Duh. Omdat dit scenario voorkomen is.
Maar als het aan de 'pro-vrede' roepers ligt wordt de steun aan Oekraïne alsnog stopgezet.
Ja dat willen we allemaal, maar de kans is groter dat we dan weer gaan weer werken aan de klimaatdoelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zie ook liever dat we dat geld investeren in de Nederlandse infrastructuur.
Dat is ook een beetje dom van de Nederlandse overheid, in de meeste landen gaat een groot deel van die 5% simpelweg naar infrastructuur.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:06 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja dat willen we allemaal, maar de kans is groter dat we dan weer gaan weer werken aan de klimaatdoelen.
Want de automobilist moet uit auto.
En anders geven ze wel weer geld uit aan de versterking aan de Poolse grens omdat ze dan sneller aan de 5% NAVO norm kunnen voldoen.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
'Overname van het Oekrainsche leger' et cetera is volkomen onrealistisch. Het zijn geen robots die je zo kunt herprogrammeren. Gaat niet gebeuren.
Kun je je eigen standpunten overigens niet met elkaar combineren? Dat er nog best mensen zijn met Sovjet-sympathieën die met de Russen willen meewerken?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 16:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
In een stad als Kiev zijn er nog vele duizenden mensen die Russisch (talig) zijn of Soviet-sympathieen hebben. Dat is een netwerk wat vrij eenvoudig aan te boren is. Ik denk dat heel veel informatie vanuit een dergelijk netwerk komt.
Wat de NAVO voor Oekraine in de ruimte heeft hangen dat heeft Rusland daar gewoon op de grond lopen.
Dat zijn toch twee verschillende zaken? Dat er mensen zijn die nog pro-Russisch of Soviet zijn wil niet zeggen dat ze zomaar het hele leger kunnen overnemen en 180 graden laten draaien richting Westen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Kun je je eigen standpunten overigens niet met elkaar combineren? Dat er nog best mensen zijn met Sovjet-sympathieën die met de Russen willen meewerken?
Ik reageerde oorspronkelijk hierop:quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn toch twee verschillende zaken? Dat er mensen zijn die nog pro-Russisch of Soviet zijn wil niet zeggen dat ze zomaar het hele leger kunnen overnemen en 180 graden laten draaien richting Westen.
De hele initiele posting (weet niet meer of die van jouw was), was volkomen onrealistisch als vooruitzicht 'als Rusland zou winnen'. Net zo onrealistisch dat als 'Oekraine zou winnen' er Oekrainsche tanks door Moskou zouden rollen. Daar gaat deze oorlog helemaal niet over. De einddoelen zijn veel bescheidener aan beide zijden.
Jij stelt dat het succes van Oekraïne wankel is en vraagt wat de prijs is van het steunen van Oekraïne.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:49 schreef LXIV het volgende:
Dus ja, we kunnen winnen. Als we blijven pushen. En als Trump of een handlanger niet verkozen wordt. Of Le Pen, AfD of Reform. En als de EU als dusdanig een blok blijft en als Zelensky aan de macht kan blijven.
Maar wat is het risico, wat is de prijs en wat levert het op?
Ja, mijn punt is inderdaad dat er onderhandeld moet worden, omdat er hoogst waarschijnlijk toch een onderhandelde uitkomst is. Dus beter vroeger dan later. Beter in 2022 al.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik reageerde oorspronkelijk hierop:
[..]
Jij stelt dat het succes van Oekraïne wankel is en vraagt wat de prijs is van het steunen van Oekraïne.
Dat impliceert toch wel dat het wat minder kan, of dat er onderhandeld moet worden.
Ik stel (op dezelfde manier) een tegenvraag. Namelijk wat de prijs is van een Oekraïens verlies, en die prijs is enorm. Daarom is het 't slimst om Oekraïne te blijven steunen en de prijs voor de Russen zo hoog mogelijk te maken (nog los van het morele standpunt, dat de Russen verschrikkelijke onderdrukkers zijn).
En nee, gelukkig is de situatie momenteel niet zo slecht dat een volledig verlies van Oekraïne realistisch is. Maar dat heb ik ook nooit beweerd.
Bijna ieder vakje is een brigade of zelfstandig bataljon. Ter info, Nederland heeft 3 brigades en dan een stuk of 5 zelfstandige bataljons (hoe je rekent).quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Structuur van Oekraiens leger momenteel gemaakt door militaryland.
E: Ground forces, nationale garde (oa Azov), air assault forces en marines zitten er niet bij.
+quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bijna ieder vakje is een brigade of zelfstandig bataljon. Ter info, Nederland heeft 3 brigades en dan een stuk of 5 zelfstandige bataljons (hoe je rekent).
Ja, het is gigantisch. En dan ook nog meegerekend dat Nederland helemaal geen 3 brigades met wat bataljons (zeg pakweg een divisie) kan ondersteunen in het veld. Hooguit een brigade.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal een analogie maken. Rusland is het huis van Oekraïne binnengestormd, en heeft de gang en woonkamer bezet. Tevens is de hond opgehangen en de dochter verkracht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, mijn punt is inderdaad dat er onderhandeld moet worden, omdat er hoogst waarschijnlijk toch een onderhandelde uitkomst is. Dus beter vroeger dan later. Beter in 2022 al.
Ja, ondertussen wel natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:54 schreef skysherrif het volgende:
Tuurlijk wel een sidenote dat menig brigade extreem onderbemand is :p
Los van de matige analogie: dat is de essentie van iedere oorlog. Een positie verkrijgen die jou voordeel biedt bij een onderhandeling. Oorlog is slechts een voortzetting van de politiek met andere middelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 18:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zal een analogie maken. Rusland is het huis van Oekraïne binnengestormd, en heeft de gang en woonkamer bezet. Tevens is de hond opgehangen en de dochter verkracht.
Wat is jouw reactie? Onderhandelen? Of terugslaan en de inbrekers (Rusland) je huis uit schoppen?
Rusland heeft geen recht op Oekraïne, onderhandelen is dus dingen weggeven, waar Rusland geen recht op heeft.
Ik kan best een voorstander van onderhandelen zijn, maar wel uit een positie van kracht, dus eerst het mes op de keel van Rusland zetten, en dan pas onderhandelen.
Maar waarom wil jij zo'n voordeel aan Rusland geven?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 18:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Los van de matige analogie: dat is de essentie van iedere oorlog. Een positie verkrijgen die jou voordeel biedt bij een onderhandeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |