Commentaar op de linkse vrindenclub dient natuurlijk per direct de kop ingedrukt te worden, waarbij alles geoorloofd is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:47 schreef Sodeknetters het volgende:
Wat valt er te vermelden over het uiterlijk van het wapen waarmee Halsema junior mee rond liep?
Dat was gewoon een onklaar gemaakte revolver die er daardoor nog steeds als een revolver uitziet. En dus voor afdreiging geschikt en daardoor veboden om voorhanden te hebben zonder de juiste papieren.
De Webley op tafel bij Hans is door het uiterlijk direct herkenbaar als legaal luchtwapen. In de sketch van Teeuwen werd trouwens geen enkele bedreiging geuit. Ik snap dus even niet waar je heen wil met je vergelijking.
Ik wilde eigenlijk reageren met de opmerking dat ik daar inderdaad wel een patroon in lijk te zien. Maar in relatie met het onderwerp nu niet zo handig, omdat dat dan weer munitie kan zijn.. oh kut.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Commentaar op de linkse vrindenclub dient natuurlijk per direct de kop ingedrukt te worden, waarbij alles geoorloofd is.
Dat Parool artikel mogen wel meer mensen hier lezen. Concept rapport is gelekt, daar heeft de ombudsman Munish Ramlal aangifte over gedaan, vanuit daar is het politieonderzoek bij die onderzoekster uitgekomen.quote:
Dat onderzoek door de RR volgt natuurlijk op de aangifte, maar deze situatie heeft kunnen ontstaan doordat het concept rapport Halsema onwelgevallig was. En er door haar een sterk afgezwakt rapport moest komen. Dus vrijuit gaat ze echt niet in deze kwestie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:24 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat Parool artikel mogen wel meer mensen hier lezen. Concept rapport is gelekt, daar heeft de ombudsman Munish Ramlal aangifte over gedaan, vanuit daar is het politieonderzoek bij die onderzoekster uitgekomen.
Maar desondanks is het de schuld van Halsema die als dictator de politie op haar heeft afgestuurd of zoietsIk mag dat mens ook niet maar jullie overschatten haar wel behoorlijk.
Er was een origineel rapport wat door Ramlal (ombudsman A'dam) is tegengehouden op aandringen van Halsema. DIT!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:24 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat Parool artikel mogen wel meer mensen hier lezen. Concept rapport is gelekt, daar heeft de ombudsman Munish Ramlal aangifte over gedaan, vanuit daar is het politieonderzoek bij die onderzoekster uitgekomen.
Maar desondanks is het de schuld van Halsema die als dictator de politie op haar heeft afgestuurd of zoietsIk mag dat mens ook niet maar jullie overschatten haar wel behoorlijk.
De manier van invallen door de Rijksrecherche is voor hun een vrij normale manier van handelen overigens. Met veel mensen op zoveel mogelijk locaties tegelijk binnenstappen. Alles om te voorkomen dat eventueel bewijs verdonkeremaand kan worden. Iets wat vaak niet zo moeilijk is, gezien de delicten of personen die ze normaal onderzoeken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er was een origineel rapport wat door Ramlal (ombudsman A'dam) is tegengehouden op aandringen van Halsema. DIT!!
Het afgezwakte rapport is daarna gepubliceerd.
Daarna is alsnog het originele rapport gelekt. Kan me voorstellen dat Verheggen daarmee te maken heeft. Zeker als je het artikel van 4 maanden geleden in het NRC gelezen hebt. (Zelfs lastig te vinden, dus dan maar op deze manier)
https://www.reddit.com/r/(...)amsterdam_lijdt_aan/
Ramlal heeft aangifte gedaan tegen het lekken.
Logisch dat Verheggen daarover verhoord mag worden. Maar om dan op deze manier een inval te doen is totaal buiten proporties, en misstaat niet in totalitaire regimes.
Ik had er niet zoveel problemen mee. Wat ik wel schofterig vond, was dat ik na dat weekend een ondergezeken toilet tegenkwam, alle lichten nog aanstonden en ik mijn kat na veel moeite op mocht halen bij een asiel ergens aan de rand van Utrecht. Die klootzak wilde me nog een beetje tot kalmte manen met zijn small talk. Opsodemieteren mafkees, wat ga je met mijn kat doen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De manier van invallen door de Rijksrecherche is voor hun een vrij normale manier van handelen overigens. Met veel mensen op zoveel mogelijk locaties tegelijk binnenstappen. Alles om te voorkomen dat eventueel bewijs verdonkeremaand kan worden. Iets wat vaak niet zo moeilijk is, gezien de delicten of personen die ze normaal onderzoeken.
Maar dat invallen als heftig worden ervaren, ja. Absoluut. Het is niet niks als je hele hut binnenstebuiten wordt gekeerd door een horde agenten
Volgens mij wordt het gedoe met dat zoontje groter gemaakt dan het is en dat met hans kleiner gemaakt. Er wordt gesuggereerd dat een grappig filmpje over de burgemeester aanleiding is voor de politie om langs te gaan, met als context de burgemeester die nu de Rijksrecherche op de ombudsman af stuurt....quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een onklaar wapen wat als rekwisiet gebruikt wordt (er dus als een echt wapen uitziet en voordat het onklaar gemaakt was een echt wapen was) is iets heel anders dan een luchtdrukpistool maar dat snap jij ook wel. Je houdt je gewoon van de domme.
[..]
Maar lekker de boel blijven bagatelliseren omdat het niet in je kraam te pas komt.
Ik denk dat mensen zich meer irriteren aan het feit dat het een naar en zuur mens is wiens morele radar stuk is, ook als ze een piemel zou hebben.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het gedoe met dat zoontje groter gemaakt dan het is en dat met hans kleiner gemaakt. Er wordt gesuggereerd dat een grappig filmpje over de burgemeester aanleiding is voor de politie om langs te gaan, met als context de burgemeester die nu de Rijksrecherche op de ombudsman af stuurt....
En ondertussen wordt over het vuurwapen bij dat zoontje groter gemaakt om Halsema in een kwaad daglicht te brengen want dat past bij de insteek dat er grootschalige corruptie bij haar, OM en Rijksrecherche is.
Bij dat zoontje komt de politie af op melding vandalisme, dat zoontje rent weg en gooit dat wapen weg. Hij had dat wapen niet gebruikt of laten zien, hij had het bij zich. En dat veroorzaakt enorm veel fuss vanwege zijn moeder die enorm links is en een vrouw die de burgemeester is. Veel te veel commotie
Net zoals dat Jetten een slechte minister-president zou zijn "omdattie een homo" isquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich meer irriteren aan het feit dat het een naar en zuur mens is wiens morele radar stuk is, ook als ze een piemel zou hebben.
Niet elke homo is een slechte minister-president, maar elke slechte minister-president is wel homo.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Net zoals dat Jetten een slechte minister-president is "omdattie homo" is
Daar hebben we te weinig data voor om er iets over te roepen. En Pim heeft nooit de kans gekregenquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Niet elke homo is een slechte minister-president, maar elke slechte minister-president is wel homo.
Zijn geaardheid speelt zogenaamd geen rol en ondertussen elke keer benadrukken dat hij van piemel houdtquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Net zoals dat Jetten een slechte minister-president zou zijn "omdattie een homo" is
Nee ik maak die hele framing juist belachelijk. Maakt echt geen drol uit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn geaardheid speelt zogenaamd geen rol en ondertussen elke keer benadrukken dat hij van piemel houdt
Wat was volgens jou dan de reden dat de politie langs ging bij Teeuwen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het gedoe met dat zoontje groter gemaakt dan het is en dat met hans kleiner gemaakt. Er wordt gesuggereerd dat een grappig filmpje over de burgemeester aanleiding is voor de politie om langs te gaan, met als context de burgemeester die nu de Rijksrecherche op de ombudsman af stuurt....
Die knul had zich op dat moment schuldig gemaakt aan een strafbaar feit: het onbevoegd voorhanden hebben van een vuurwapen uit categorie 1. Wat overigens de zwaarste categorie is. De media heeft dat opgepakt.quote:En ondertussen wordt over het vuurwapen bij dat zoontje groter gemaakt om Halsema in een kwaad daglicht te brengen want dat past bij de insteek dat er grootschalige corruptie bij haar, OM en Rijksrecherche is.
Dat dat wapen niet getoond was, maar alleen voorhanden, hij kon er immers over beschikken op dat moment, is als feit voldoende. Dat straalt natuurlijk af op zijn moeder, die toevallig de burgemeester van de stad is waar het feit werd gepleegd. Logisch dat daar door iedereen wat van gevonden wordt.quote:Bij dat zoontje komt de politie af op melding vandalisme, dat zoontje rent weg en gooit dat wapen weg. Hij had dat wapen niet gebruikt of laten zien, hij had het bij zich. En dat veroorzaakt enorm veel fuss vanwege zijn moeder die enorm links is en een vrouw die de burgemeester is. Veel te veel commotie
Als iemand oprecht een probleem heeft met Jetten en zijn partij kan je mij dan uitleggen waarom zoveel van die mensen met regelmaat zijn seksuele geaardheid erbij halen? En waarom is dat benoemen geen probleem?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:05 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee ik maak die hele framing juist belachelijk. Maakt echt geen drol uit.
Ik kan niet voor anderen spreken die er achterlijke ideeën op nahouden. Maar ik weiger mijn kritiek op Rob Jetten weg te laten zetten als homohaat (en velen met mij.)quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iemand oprecht een probleem heeft met Jetten en zijn partij kan je mij dan uitleggen waarom zoveel van die mensen met regelmaat zijn seksuele geaardheid erbij halen? En waarom is dat benoemen geen probleem?
Volgens mij laat dat iets zien waar we ons niet altijd bewust van zijn. Ik wil niet suggereren dat al die mensen homofoob zijn, alleen als je iemands seksuele geaardheid relevant vindt zegt dat volgens mij wel iets. Als iemands geslacht of geaardheid er werkelijk niet toe doet dan is het niet nodig om die toch te vermelden.
Volgens mij zien we namelijk iets vergelijkbaars bij geslacht. Vrouwelijke parlementariërs worden op bepaalde punten anders behandeld en beoordeeld dan hun mannelijke collega's. Ik denk dat het goed is om ons daarvan bewust te zijn en dat we daar waarschijnlijk allemaal nog lerende zijn.
Laag ditquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn geaardheid speelt zogenaamd geen rol en ondertussen elke keer benadrukken dat hij van piemel houdt
Dus het is wél relevant om bij de kritiek ook te vermelden dat hij homosexueel is?? Waarom of wst doet dat er toe dan want ik begrijp het niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:21 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik kan niet voor anderen spreken die er achterlijke ideeën op nahouden. Maar ik weiger mijn kritiek op Rob Jetten weg te laten zetten als homohaat (en velen met mij.)
Ok man wat jij wil.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus het is wél relevant om bij de kritiek ook te vermelden dat hij homosexueel is?? Waarom of wst doet dat er toe dan want ik begrijp het niet.
Groetjes opgebaarde (man en heterosexueel)
Stel nou dat hij de kans wel had gekregen en we erdoor in een dystopische samenleving zouden hebben moeten leven. Zou je de daden van Volkert dan als een heldendaad hebben bestempeld?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Daar hebben we te weinig data voor om er iets over te roepen. En Pim heeft nooit de kans gekregen
Dat is wel heel erg "The dead zone" territorium en zulke kennis is ons stervelingen niet gegund.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Stel nou dat hij de kans wel had gekregen en we erdoor in een dystopische samenleving zouden hebben moeten leven. Zou je de daden van Volkert dan als een heldendaad hebben bestempeld?
Prima joh.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |