Typisch Nederlands weer, die rare fixatie met brood eten. Lekker inclusief ook. Mijne kreeg gewoon rijst-, noedel- of pastagerechten mee voor de lunch.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier een school met een strikt groente/fruit momentje het zgn '10 uurtje'. Lunch MOET echt brood zijn
Nederlandse naam en dan je kind Jonairo noemenquote:Op woensdag 2 september 2026 17:11 schreef Qarrad het volgende:
Kassiekertje dit:
https://www.ad.nl/tilburg(...)oor-honden~a72da0eb/
[..]
Dit is satire! Zij doet heel veel typetjesquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 23:18 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
https://www.dumpert.nl/item/100160227_38109451
Dit filmpje al gezien?
Edit: blijkbaar wel en dat vinger wijzen van de moeder van pleun vind jij okay?
Daar gaat het inderdaad niet om, maar als je een regel hebt, moet je 'm wel handhaven. Anders begint het met een keer met een kind en krijg je het bekende hellende vlak.quote:Op zondag 20 september 2026 08:57 schreef June. het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om dat er af en toe een witte boterham met chocopasta mee naar school gaat.
Feit is dat kinderen gemiddeld dikker zijn dan 20 jaar geleden en dat komt echt deels door de ouders en deels door een falende overheid. Want in hoeverre heb je echt een keus als gezond voedsel niet wordt gepromoot?
De gemiddelde mens en dus ouder vind dat heel moeilijk om de nuance op te zoeken.
Hier kennen ze niet eens een witte boterham, dus die keus is er al niet eens. Net zoals cola of energiedrank. Waarom zou ie dat in godsnaam aam je kind meegeven? Begrijp daar 0,0 van.
Ik ook, maar toen waren de meeste ouders beter in staat om kinderen te leren wat normaal eten is. Dat is nu een stuk minder.quote:Op zondag 20 september 2026 09:30 schreef nostra het volgende:
Blij dat ik eind jaren '80 en vooral jaren '90 ben opgegroeid. Micromanagementgelul.
Ja, maar een jong kind kán daar niets aan doen. Die is afhankelijk van wat de ouders kopen en meegeven.quote:Op zondag 20 september 2026 09:32 schreef Halcon het volgende:
Iemand die snapt waarom twee keer per week McDonald's in principe niet goed is, zal het eerder minderen dan iemand die wordt gezegd dat het niet mag en verder niks.
Dat klopt. Dus als ouders niet in staat zijn om hun kinderen fatsoenlijk eten mee te geven, dan moet de school daar stringenter in zijn.quote:Op zondag 20 september 2026 09:48 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, maar een jong kind kán daar niets aan doen. Die is afhankelijk van wat de ouders kopen en meegeven.
(Ik had ooit een kind in de klas en die vond bruine boterhammen lekker, maar kreeg elke dag witte puntjes mee naar school)
https://www.nbc.nl/nieuws(...)and-samen-op-school/quote:Landelijk gemiddelde: Ongeveer 15% tot 16% (ongeveer 1 op de 7 of 1 op de 6 kinderen van 4 tot 12 jaar) slaat het ontbijt regelmatig of structureel over.
Absolute aantallen: Volgens het Nationaal Schoolontbijt ontbijten zo'n 72.000 kinderen niet elke dag.
Water is voor honden.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:11 schreef Qarrad het volgende:
Kassiekertje dit:
https://www.ad.nl/tilburg(...)oor-honden~a72da0eb/
[..]
quote:
Alleen maar brood, brood, brood.quote:Ook het eten wordt er beperkt. De basisschoolkinderen mogen boterhammen of fruit meenemen van thuis. Drankjes en andere etenswaren worden ingenomen en aan het einde van de dag met een uitlegbriefje mee naar huis gestuurd.
Klopt. In achterstandswijken wordt een schoolontbijt aangeboden, is een heel goed iets!quote:Op zondag 20 september 2026 11:35 schreef capricia het volgende:
Misschien is het verstandiger dat scholen zich eerst inzetten op het feit dat genoeg kinderen niet eens ontbeten hebben voordat ze op school komen.
Voordat ze zich gaan bemoeien met de lunch.
AI:
[..]
https://www.nbc.nl/nieuws(...)and-samen-op-school/
Het ene is het gevolg van het andere.quote:Op zondag 20 september 2026 11:32 schreef capricia het volgende:
Lijkt me dat als er echt iedere dag pizza en frikandelbroodjes en frisdrank meegegeven wordt, de leerkrachten daar best een opmerking naar de ouders over kunnen maken.
Maar als school je standaard bemoeien met wat zij als een 'gezond' voedingspatroon zien, vind ik echt hun scope te buiten gaan.
Daar zou ik helemaal voor zijn. En die landen lunchen niet iedere dag met alleen maar brood, brood, brood.quote:Op zondag 20 september 2026 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. In achterstandswijken wordt een schoolontbijt aangeboden, is een heel goed iets!
Misschien is een verplichte lunch op school, zoals in veel landen normaal is, niet eens zo gek.
Dan weet je wel zeker dat kinderen eten, en dat het een beetje gezond is.
quote:Op zondag 20 september 2026 11:38 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Alleen maar brood, brood, brood.
quote:Op woensdag 2 september 2026 17:35 schreef nelaeryn het volgende:
Typisch Nederlands weer, die rare fixatie met brood eten. Lekker inclusief ook. Mijne kreeg gewoon rijst-, noedel- of pastagerechten mee voor de lunch.
Hier ook.quote:
Dan wordt het voor veel mensen wel onbetaalbaar natuurlijk. Naast alle telefoon, streamingabonnementen, etc.quote:Op zondag 20 september 2026 13:33 schreef fespo het volgende:
Een gezondheidsbeleid voeren en aankomen met “(donker) brood”, waarbij de meeste mensen waarschijnlijk gewoon supermarktbrood bedoelen. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit alles behalve gezond is.
En fruit, nou nou er is iets gevonden wat gezond is. (kan zijn)
Als je echt om gezondheid van je zelf en kind geeft, dan kun je toch wel iets beters verzinnen?
En nee, ik ga geen voorbeelden geven. Neem zelf verantwoordelijkheid voor je eigen voeding en die van je kind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |