Ook niet wat rijst met groente of zo?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier een school met een strikt groente/fruit momentje het zgn '10 uurtje'. Lunch MOET echt brood zijn en niet een frikandellen, saucijzenbroodje of snoepgoed, wat er hiervoor wel gebeurde. Het liep spuigaten uit. School streeft graag haar 'Lekker Fit' beleid na. Heb je wat anders bij je dan brood, dan wordt het ingenomen en heb je pech qua lunch. Aan het einde van de dag krijg je het weer mee terug.
Dus ja, ik vind het wel een goed iets
Leuk bij de kleuters.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ook niet wat rijst met groente of zo?
Als iemand zijn kind een frikandellenbroodje meegeeft voor dat '10 uurtje' dan lijkt het mij tijd voor jeugdzorgquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier een school met een strikt groente/fruit momentje het zgn '10 uurtje'. Lunch MOET echt brood zijn en niet een frikandellen, saucijzenbroodje of snoepgoed, wat er hiervoor wel gebeurde. Het liep spuigaten uit. School streeft graag haar 'Lekker Fit' beleid na. Heb je wat anders bij je dan brood, dan wordt het ingenomen en heb je pech qua lunch. Aan het einde van de dag krijg je het weer mee terug.
Misschien een uitzondering daar gelaten, maar alles wat afweek qua brood wordt ingenomen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ook niet wat rijst met groente of zo?
Ah ja wel lekker een rommeltje dan.quote:
Vind daar op zich niks mis mee verder als je ziet dat ook kinderen wel stevig worden, zeker nu steeds meer fietsen ook elektrisch worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Misschien een uitzondering daar gelaten, maar alles wat afweek qua brood wordt ingenomen.
Hey Rijstquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:
35 jaar geleden werd bij mij op de basisschool al bij het overblijven er op gelet wat de kinderen mee hadden. Dit is echt niet nieuw, alleen zijn ouders van nu een stuk vervelender in hun reactie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik stel eigenlijk deze vraag naar aanleiding van een filmpje op Dumpert waar een moeder op haar achterste poten staat na een mailtje van de overblijfjuf over de inhoud van de lunchtrommels. Bij veel reacties gaan mensen opeens heel tegendraads doen. Zo van 'Oh nou, als ik die mail had gehad had ik de volgende dag een trommel met wit brood gegeven met daar op een dikke laag hagelslag en koek erbij. En ook een een grote beker siroop!' Echt, doe normaal. Mensen voelen zich zo snel aangevallen.
https://www.dumpert.nl/item/100160227_38109451quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me of hoe iedereen hier over denkt. Volgens mij ben ik één van de weinigen die me er wel in kan vinden en ik zie het absoluut niet als een bemoeienis. Ik zie het meer als het goed voor hebben voor de kinderen.
Kinderen lunchen zo'n 4/5 keer per week op school, het gaat niet om een paar keer. Een gezonde lunch met wat fruit en volkoren brood iedere dag kan al wat mij betreft een positief verschil maken.
Benieuwd naar jullie mening
Volgens mij stond er toch ook iets over dubbele dieren moord of zo toch ivm kaas + ham op een boterham?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik stel eigenlijk deze vraag naar aanleiding van een filmpje op Dumpert waar een moeder op haar achterste poten staat na een mailtje van de overblijfjuf over de inhoud van de lunchtrommels. Bij veel reacties gaan mensen opeens heel tegendraads doen. Zo van 'Oh nou, als ik die mail had gehad had ik de volgende dag een trommel met wit brood gegeven met daar op een dikke laag hagelslag en koek erbij. En ook een een grote beker siroop!' Echt, doe normaal. Mensen voelen zich zo snel aangevallen.
Het hele idee is dat je dus geen Snickers between of andere snoeprepen meegeeft maar gewoon iets voedzaamsquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:13 schreef Kyara het volgende:
Ik ben helemaal voor gezonde lunchtrommels. Maar brood werkt niet voor ieder kind.
Dat zou voor ons een drama zijn met een kind een grote fiemel is qua eten. Die eet geen volkoren brood en geen fruit (op school, thuis wel). Als die geen btweenreep of pakje droge crackers mee zou mogen nemen dan zou ze dus helemaal niet eten op school. Voor een kind met ondergewicht niet wenselijk. Om over hangry maar te zwijgen.
Johquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 01:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Het hele idee is dat je dus geen Snickers between of andere snoeprepen meegeeft maar gewoon iets voedzaams
Dat slaat natuurlijk ook nergens op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Misschien een uitzondering daar gelaten, maar alles wat afweek qua brood wordt ingenomen.
Dit mijn dochter eet door medicatie slecht. Dus die kreeg crackers mee. Heb ik school toen over geïnformeerd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:13 schreef Kyara het volgende:
Ik ben helemaal voor gezonde lunchtrommels. Maar brood werkt niet voor ieder kind.
Dat zou voor ons een drama zijn met een kind een grote fiemel is qua eten. Die eet geen volkoren brood en geen fruit (op school, thuis wel). Als die geen btweenreep of pakje droge crackers mee zou mogen nemen dan zou ze dus helemaal niet eten op school. Voor een kind met ondergewicht niet wenselijk. Om over hangry maar te zwijgen.
Omelet kan je invriezen en bevroren op brood gooien.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Of een omeletje, maar das gedoe op de vroege morgen.
Slim! Nooit aan gedacht om dat te doen. Hij zit nu op het VO en haalt wat bij de kantine of loopt naar de ah. Hij wil geen brood meer mee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 18:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Omelet kan je invriezen en bevroren op brood gooien.
Dat hebben we altijd met een dagjes uit waarbij we eigen eten meenemen.
Mijn beide kinderen zijn gek van hummus maar om dat elke dag te eten is wat eenzijdig. L eet ook nog eens 4 boterhammen als lunch en op alles hetzelfde lijkt me ook saai.
Er wordt nog wel eens vergeten dat het gaat om het totaalplaatje.
Deze snap ik niet helemaal. Kind met ondergewicht eet zijn brood dus niet op maar wel de Lu-crackertjes?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:52 schreef Mushanga71 het volgende:
zn 2 sneetjes kwamen vaak al grotendeels terug.
Dat was bij mijn oudste ook. Een filmpje tijdens de lunch, afgeleid en mijn dochter kwam dan met een redelijk volle trommel weer thuis want de tijd was omquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 20:03 schreef Takkie88 het volgende:
Veel basisscholen vinden de inhoud van de lunchtrommel belangrijk. Waar naar mijn idee weinig aandacht voor is is dan weer een gezond eetpatroon. Vaak kijken mijn meiden tijdens de lunch op school een film en dan staat er ook nog eens een timer. Terwijl met aandacht eten juist ook belangrijk is.
En bij de kleuters wordt er gehamerd op het leeg eten van de lunchtrommel. Terwijl voelen wanneer je vol zit en dan stoppen met eten een handige eigenschap is om te leren wanneer je jong bent.
Gezond eten/leven gaat om veel meer dan alleen wat je eet.
Wat is er overigens mis met een rijstwafel?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 22:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb een kind dat niet wil eten op school. Heb door de jaren heen al allerlei dingen meegegeven. Nu gaan er een paar verschillende voorverpakte koekjes en rijstwafels mee om uit te kiezen, ik ben al blij als er iets in gaat. Wat de school ervan denkt zal me een zorg zijn. Hij eet thuis prima en ontzettend gezond.
Dat valt je dan vooral op omdat het eten niet binnen de tijd op is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 21:34 schreef Hupje het volgende:
Sommige kinderen krijgen een gezonde lunch mee, maar dan zó veel dat ze het nooit binnen de tijd op krijgen. Dan vraag ik me wel af of ze thuis ook én boterhammen én komkommer én tomaatjes én een handje nootjes eten bij de lunch.
Klopt, hoor. Dit zeg ik vanuit de tijd en mijn eigen referentiekader.quote:Op zondag 30 augustus 2026 00:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat valt je dan vooral op omdat het eten niet binnen de tijd op is?
Want voor mij klinkt dit niet vreemd en ja dat wordt thuis ook gegeten. Elk kind is weer anders. Dat is ook direct het lastige van regeltjes rondom schoollunch. Waar je de ene met regels richting een gezonder eetpatroon kan helpen beperk je een andere teveel.
https://www.telegraaf.nl/(...)~:text=Door%20het%20'trommelbeleid'%20in%20te,zijn%20gemaakt%20over%20de%20lunch.quote:Het advies is om natuurlijk broodbeleg mee te geven zoals zuivelspread en plakjes groente en fruit die meer natuurlijke suikers bevatten. Een groot deel van de ouders geeft aan dit nooit op brood mee te geven.
Nee. Denk dat dat ook niet zo lekker is na 3 uur.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:46 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)~:text=Door%20het%20'trommelbeleid'%20in%20te,zijn%20gemaakt%20over%20de%20lunch.
Geven jullie dat mee, plakjes groente of fruit op brood?
Allemaal gesubsidieerde beleidsmedewerkers die open deuren intrappen. Iedereen weet donders goed wat wel of niet gezond is.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:46 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)~:text=Door%20het%20'trommelbeleid'%20in%20te,zijn%20gemaakt%20over%20de%20lunch.
Geven jullie dat mee, plakjes groente of fruit op brood?
Die van ons gaat volgend jaar naar de basisschool en daar hebben ze regels voor lunch, dus alleen op 1 vaste dag een koekje of chocolaatje mee. Op andere dagen dus niet.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
Maar als een kind bij de wrap, of boterham/ommelet een snicker(tje) of kitkat meekrijgt is niet iets waar de school zich mee bezig dient te houden. Het afpakken al helemaal niet want dan handel je zowel civiel- en strafrechtelijk op een schemergebied.
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |