Ik heb gehoord dat Wiwiwilliam zich al heeft aangemeld.quote:Op maandag 21 september 2026 16:49 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Een 50% stem van de internationale vakjury. Dit idee wordt hoe langer hoe slechter.
Nederland is nog aan het zoeken voor een representatieve jury.quote:Op maandag 21 september 2026 17:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Wiwiwilliam zich al heeft aangemeld.
Toch wel zonde dit.quote:Op maandag 21 september 2026 16:49 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Een 50% stem van de internationale vakjury. Dit idee wordt hoe langer hoe slechter.
Zag net een tweet met die strekking met de Wiwi`s eronder.quote:Op maandag 21 september 2026 17:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Wiwiwilliam zich al heeft aangemeld.
Een vakjury om mede de Italiaanse deelnemer te kiezen is niet echt vooruitgangquote:Buonaseeeera Italia, it‘s the United Kingdom calling!!
Grazie for an incredible night
Our dodici punti go to… ELETTRA LAMBORGHINI
Het probleem is dat nuchtere muziek”experts” met hun voorkeur voor gelikte radiomuziek moeten gaan oordelen over Italiaanse muziek waar een traditie van decennia achter zit. En dan niet met een wijntje op een terras in San Gimignano, maar in een studio, terwijl het buiten rond het vriespunt is. Dat gaat natuurlijk niet werken. Al is het maar omdat de kans groot is dat dit niet aansluit bij de voorkeur van de Italiaanse diaspora tijdens het ESF.quote:Op maandag 21 september 2026 18:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch wel zonde dit.Nou kan ik me wel wat inzendingen bedenken die heel geschikt waren voor het Songfestival, maar uiteindelijk maakte dat voor een goed resultaat voor Italië niet veel uit. Dat had altijd wel wat.
Denk dat ze dan toch zelf graag eens wat anders willen sturen, iets wat normaal voor de Samremo winst kansloos is (uptempo vrouw, uptempo Irama etc.)
Ik denk dat de kans groot is dat we niet meedoen.quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:20 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Volgens Aran komt er morgen nieuws over de Nederlandse deelname
Martin GPTreen met de reactie:quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:15 schreef Cee het volgende:
Martin Green is alvast een reactie aan het chat gpt’en over hoe jammer hij het vindt en hij hoopt ze in de toekomst weer te zullen verwelkomen en de deur blijft open en ze blijven deel van de familie en de EBU zal blijven praten met de broadcaster.
quote:”We’ve seen today’s comments from RTVE’s President recommending that Spain does not return to the Eurovision Song Contest in 2027. We respect RTVE’s process and will await their Board’s final decision.
Over the past year, we have listened carefully to the concerns raised by our Members. As a result, the Reference Group, the Contest’s governing body, have made significant changes to the Eurovision Song Contest. These include stronger safeguards against undue external influence and promotion, tighter voting limits, the return of professional juries to the Semi-Finals, broader and more diverse juries, enhanced voting measures, and further changes to ensure that the Contest can always be hosted in a safe and secure environment.
We regret that, despite these changes, a recommendation will be made that RTVE does not take part in the Contest next year.
RTVE has been part of the Eurovision Song Contest since 1961, and we value its long contribution to the Contest. We’d be disappointed not to have Spain join us in Bulgaria, and we hope to see RTVE back in the Contest in the future.”
Aran zei vanochtend bij de Coen en Sander Show dat hij in de wandelgangen had gehoord van wel via de NOS/NTR. En dat Davina dan intern geselecteerd zou zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groot is dat we niet meedoen.
Als ze wel willen overnemen hadden we dat allang gehoord en hoe ze dan de selectie van de artiest gaan invullen.quote:Op dinsdag 22 september 2026 21:17 schreef NailQueen het volgende:
Niet dat ik iets wil speculeren maar als de NOS/NTR het niet over wil nemen hadden we dat toch al lang gehoord?
quote:Alles wijst erop dat Nederland tóch meedoet met het Eurovisie Songfestival in 2027 met een eigen kandidaat. Betrokkenen zeggen op anonieme basis dat tot gisteren alle seinen op groen stonden. Vandaag wordt meer duidelijkheid verwacht.
Er is nog veel onduidelijkheid hoe de NPO de organisatie gaat uitvoeren, nadat AvroTros zich deze zomer terugtrok. De omroep, die sinds 2014 het liedjesfestijn voor ons land verzorgt, besloot vanwege de beladen aanwezigheid van Israël niet mee te doen.
Lange tijd was het onzeker of Nederland opnieuw zou deelnemen aan het Eurovisie Songfestival. Oorspronkelijk moest de NPO 15 september laten weten of ze komend jaar mee zouden doen, maar Nederland kreeg uitstel van de organisator EBU (European Broadcasting Union).
Het is niet ongewoon dat landen uitstel krijgen om te beslissen. Nederland deed dat ook in 2024, na onvrede over de diskwalificatie van Joost Klein en andere bezwaren over de gang van zaken achter de schermen, en vorig jaar opnieuw toen AvroTros niet tevreden was over de blijvende aanwezigheid van Israël in de competitie.
De editie van 2027 vindt in mei plaats in de Bulgaarse stad Burgas, zo is onlangs aangekondigd. Lees hier waarom dat een logische keuze is.
Zeer jammer dit.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:35 schreef maily het volgende:
Kogel door de kerk; Nederland doet toch mee aan het Eurovisie Songfestival
[..]
Ik zie ook al fout in het ad artikel AVROTROS of de tros zorgt dat we deelnemer hebben voor festival.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:35 schreef maily het volgende:
Kogel door de kerk; Nederland doet toch mee aan het Eurovisie Songfestival
[..]
Dan mag ze wel killersong hebben om te gaan winnen.quote:
Aangepast 12:41 ... ik had de 1e versiequote:Op woensdag 23 september 2026 12:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zie ook al fout in het ad artikel AVROTROS of de tros zorgt dat we deelnemer hebben voor festival.
Wel fijn voor Mona Keijzer en andere boomers die het songfestival verschrikkelijk vinden en er echt niet naar kijken dat Nederland nu wel mee doet.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:52 schreef Fred_B het volgende:
De “rechtse” Avrotros heeft wel moeite met het geweld in Israël en de “linkse” NOS blijkbaar niet. Het zijn bijzondere tijden.
En Ome Cornald heeft misschien zijn baantje weer terug.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel fijn voor Mona Keijzer en andere boomers die het songfestival verschrikkelijk vinden en er echt niet naar kijken dat Nederland nu wel mee doet.
Meer ook bij deelname welke omroep gaat dat oppakken?quote:Op woensdag 23 september 2026 13:05 schreef Aadrianus het volgende:
Ik schaar dit 'nieuws' voorlopig nog onder de categorie "geruchten". Er staan alleen maar aanname's in dat artikel. Ook al staat het op de voorpagina, het is nog lang geen gelopen race. Het belangrijkste feit is dat Nederland uitstel heeft gevraagd.... maar dat zegt in principe alleen maar dat ze er nog niet uit zijn en alle voors en tegens nog aan het afwegen zijn. Niet dat alles al in kannen en kruiken is.
Precies, dat. Ik zie het ook niet gebeuren. NOS heeft vorig jaar ook erg veel kritiek ontvangen over alle aandacht die het aan het ESF heeft gegeven. Ik denk eerder dat ze dit jaar minder uitpakken dan upgraden met een eigen inzending. Maar.... dat er tijd nodig is om dat allemaal goed op een rijtje te zetten kan ik wel geloven.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Meer ook bij deelname welke omroep gaat dat oppakken?
Vergeet niet dat er een hoop opportunistische artiesten zijn die VVD of rechtser stemmen.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:41 schreef Nexum het volgende:
Welke artiest van een beetje een goed kaliber gaat hier nu in godsnaam nog ja op zeggen?
Ja daarom denk ik dus eigenlijk dat de artiest al rond is en ze niet nog op zoek hoevenquote:Op woensdag 23 september 2026 13:41 schreef Nexum het volgende:
Welke artiest van een beetje een goed kaliber gaat hier nu in godsnaam nog ja op zeggen?
Ik denk ook dat alles al in kannen en kruiken is.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:42 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja daarom denk ik dus eigenlijk dat de artiest al rond is en ze niet nog op zoek hoeven
Verwarren Nederland niet met België? Omdat de AD en HLN.be onder dezelfde eigenaar vallen?quote:
Er doen er wel iets meer mee volgende keer. Maar goed, veel artiesten willen natuurlijk niet meedoen, dus met een beetje redelijk juryliedje ben je er wel.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:32 schreef molloot200 het volgende:
Denk overigens dat we de finale prima kunnen halen hoor nu ik allemaal negatieve geluiden daarover hoor haha. Vorig jaar waren die halve finales zodanig makkelijk hahaha
Ik neem aan dat Nederland en België wel even gecoördineerd hebben wanneer ze hun deelname bekendmaken.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Verwarren Nederland niet met België? Omdat de AD en HLN.be onder dezelfde eigenaar vallen?
Om Davina een beetje te ontkrachten: die heeft net een nieuwe tour in het voorjaar van 2027 aangekonigd.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:31 schreef molloot200 het volgende:
Gelukkig weten we dat de AVROTROS ballen had
Komt er maar in, Davina
Het is inderdaad ook zo en het geweld zal niet veranderen of landen wel of niet meedoen. Maar toch merk ik zelf dat ik wel klaar ben met de EBU en de Israelische propaganda show er om heen.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap aan de ene kant het sentiment hier, maar Israël gaat never nooit meer uit het ESF verdwijnen, hoe graag jullie en ik dat ook willen.
Nu er zodanig aan de knoppen lijkt te zijn gedraaid qua stemprocedures dat we geen overperformance/propagandawerk van Israël meer gaan zien kunnen we hopelijk gewoon weer naar een liedjeswedstrijd kijken. Daar kun je dan als NL gewoon aan meedoen zoals we ook aan sportwedstrijden of andere competities met Israëlische deelnemers meedoen.
Van mij mag je best even juichen dat Nederland weer meedoet, maar een Israël dat met een middelmatig liedje ipv 2e nu 5e wordt en nog steeds in het middelpunt van de aandacht staat, is natuurlijk niet zo’n enorme wereld van verschil.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap aan de ene kant het sentiment hier, maar Israël gaat never nooit meer uit het ESF verdwijnen, hoe graag jullie en ik dat ook willen.
Nu er zodanig aan de knoppen lijkt te zijn gedraaid qua stemprocedures dat we geen overperformance/propagandawerk van Israël meer gaan zien kunnen we hopelijk gewoon weer naar een liedjeswedstrijd kijken. Daar kun je dan als NL gewoon aan meedoen zoals we ook aan sportwedstrijden of andere competities met Israëlische deelnemers meedoen.
Ik ben wellicht naïef maar ik wil ze voor 2027 wel het voordeel van de twijfel geven, dan zien we daarna wel weer verder.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is inderdaad ook zo en het geweld zal niet veranderen of landen wel of niet meedoen. Maar toch merk ik zelf dat ik wel klaar ben met de EBU en de Israelische propaganda show er om heen.
Omdat het veel STER-inkomsten oplevert. Dat gedeelte van de vraag is niet zo moeilijk. De vraag is wel of dat financiële belangrijker moet zijn dan morele principes.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoe moeilijk is t om gewoon niet mee te doen? Tis niet dat de derde wereldoorlog hier begint als we niet meedoen. Waarom moet je coute que coute iemand sturen
Dit zou echt t slechtste argument ooit zijn.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Omdat het veel STER-inkomsten oplevert. Dat gedeelte van de vraag is niet zo moeilijk. De vraag is wel of dat financiële belangrijker moet zijn dan morele principes.
De vraag is natuurlijk wat die nieuwe stemprocedure daadwerkelijk gaat doen, maar ik snap best dat de NPO de EBU nu het voordeel van de twijfel wil geven en aan de andere kant snap ik ook dat de situatie voor AVROTROS eigenlijk al definitief verziekt was sinds 2024.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van mij mag je best even juichen dat Nederland weer meedoet, maar een Israël dat met een middelmatig liedje ipv 2e nu 5e wordt en nog steeds in het middelpunt van de aandacht staat, is natuurlijk niet zo’n enorme wereld van verschil.
quote:Nederland doet na een jaar afwezigheid weer mee aan het Eurovisie Songfestival. De Nederlandse inzending wordt nu een gezamenlijk project van de publieke omroep, gecoördineerd door de NPO, zo maakte de omroepenkoepel vanmiddag bekend.
Hiervoor wordt vanuit de NPO een team opgericht dat verantwoordelijk is voor de selectie en de begeleiding van de deelnemende artiest. De NOS verzorgt op verzoek van de NPO de voorbeschouwingen, het verslag van de halve finales en de finale, en het commentaar daarbij.
"Dat past bij onze wettelijke taak om verslag te doen van grote (internationale) evenementen", staat in een persbericht van de taakomroep.
De beslissing om het op deze manier te organiseren, volgt op het besluit van AVROTROS van vorige maand om zich terug te trekken als verantwoordelijke omroep. De omroep gaf aan dat het evenement zijn neutrale karakter heeft verloren, "omdat één van de deelnemende landen nog steeds in een grootschalig militair conflict is verwikkeld". Hiermee doelt de omroep op Israël.
AVROTROS verwees naar "het ernstige humanitaire leed in Gaza en de voortdurende aanvallen op de persvrijheid". Dat heeft volgens de omroep de afgelopen jaren geleid tot steeds meer verdeeldheid rond het Songfestival.
'Opnieuw verbinding zoeken'
De NPO laat weten na de terugtrekking van AVROTROS gesprekken te hebben gevoerd met de EBU, de organisatie achter het Eurovisie Songfestival.
In deze overleggen is "afgesproken het oorspronkelijke uitgangspunt van het festival weer centraal te stellen", zegt de voorzitter van de raad van bestuur van de NPO Jet de Ranitz.
Ze zegt "te begrijpen dat de deelname aan het Eurovisie Songfestival voor gemengde gevoelens zorgt in Nederland". Daarom heeft de NPO de EBU "nadrukkelijk gevraagd om het verbindende karakter van het festival weer een belangrijk onderdeel te maken van het evenement, als erkenning van een tijd van geopolitieke onrust, oorlog en polarisatie", zegt ze.
Daarmee verwijst ze naar de oorsprong van het liedjesfestijn. Het Songfestival werd opgericht na de Tweede Wereldoorlog en was bedoeld om mensen in Europa samen te brengen.
"Die verbinding zoeken we nu opnieuw, door oog te hebben voor wat er in de wereld gebeurt en het gesprek daarover een plek te geven. Om die koers mede vorm te geven en uit te dragen, willen we als Nederlandse publieke omroep ook weer onderdeel zijn van het Eurovisie Songfestival."
Israël niet uitgesloten
Vorig jaar besloot AVROTROS ook om niet mee te doen, nadat bekend was geworden dat Israël niet werd uitgesloten door organisator EBU. Nederland was toen niet het enige land dat niet meedeed.
Ook Slovenië, Spanje, IJsland en Ierland besloten geen artiest te sturen. Ierland doet dat de komende editie wederom niet. Ook de Spaanse omroep RTVE overweegt weer een nieuwe boycot.
Wie er deelneemt namens Nederland maakt de NPO later bekend. Het Eurovisie Songfestival is op 11, 13 en 15 mei 2027 in de Bulgaarse stad Burgas en is te zien op NPO Start en NPO 1.
Waarom zou je aan de zijlijn moeten blijven staan als de regels nu hopelijk dusdanig zijn aangepast dat een door propaganda/manipulatie gedreven overprestatie geen vanzelfsprekendheid meer is.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoe moeilijk is t om gewoon niet mee te doen? Tis niet dat de derde wereldoorlog hier begint als we niet meedoen. Waarom moet je coute que coute iemand sturen
We schrijven vast met potlood een mooie derde startpositie op.quote:Martin Green CBE, Director of the Eurovision Song Contest says:
“We are delighted to welcome the Netherlands back to the Eurovision Song Contest in 2027.
We value the constructive conversations we have had with NPO and look forward to working together to reinforce the Contest as a place that truly reflects the spirit of ‘United by Music’.
The Netherlands took part in the very first Eurovision Song Contest in 1956. Its founding purpose then remains as relevant today as ever. In a world that is increasingly divided, the Eurovision Song Contest provides a unique space for people and countries to come together through music, share in a common experience and find connection.
With that in mind, we are very happy that the Netherlands is once again joining the Eurovision family on stage in Burgas next May.”
Of we worden juist enorm gepaaid nuquote:Op woensdag 23 september 2026 15:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We schrijven vast met potlood een mooie derde startpositie op.
^ zie ik wel voor me hahaquote:Op woensdag 23 september 2026 15:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Of we worden juist enorm gepaaid nu
Hoe weet of de nieuwe maatregelen effect gaan hebben? Lijkt mij juist als een land dat boycott dat je eerst wil zien of de maatregelen daadwerkelijk iets zullen doenquote:Op woensdag 23 september 2026 15:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom zou je aan de zijlijn moeten blijven staan als de regels nu hopelijk dusdanig zijn aangepast dat een door propaganda/manipulatie gedreven overprestatie geen vanzelfsprekendheid meer is.
Ik snap ook dat de hel van Gaza verschrikkelijk is en wat mij betreft mag Israel daarvoor voor van alles worden uitgesloten. Aan de andere kant is daarover in geen enkele competitievorm (sport en cultuur) een algehele consensus.
Ik denk dat AVROTROS en de NPO met de andere landen de EBU in ieder geval dusdanig in beweging hebben gekregen om de regels nog verder aan te passen, ook al is de makkelijkste manier vermeden.
En natuurlijk zitten er in de top van de EBU een aantal paardenlullen zoals Martin Green, maar je zult ook soms een handreiking aan moeten pakken ipv boos in de hoek blijven staan. Dit is voor nu "the best next thing" als een Israëlische uitsluiting geen meerderheid heeft onder de omroepen. En heel eerlijk, NL stond tijdens eerdere conflicten van geopolitieke aard zowel in Israel als in andere landen ook gewoon als deelnemer naast hen op het podium, dus je kunt in mijn ogen niet roomser dan de paus blijven als de wedstrijd qua speelveld in ieder geval voor iedereen weer gelijk lijkt.
2025 was natuurlijk een rare take van AVROTROS in retrospectief, de beslissing om nu wel mee te doen vind ik logischer.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:28 schreef Guanabana het volgende:
Jammer hoor.
Vind het ook rommelig gaan. Eerst doen we mee in een jaar dat we dat echt niet hadden moeten doen (na Joost), toen netjes niet, en nu ineens weer wel.
Wat voor signaal geef je op die manier af.
quote:Op woensdag 23 september 2026 15:25 schreef molloot200 het volgende:
[..]
^ zie ik wel voor me haha
Dat jaar na Joost kreeg Claude ook een heel goede startvolgorde
(Sowieso in semi’s van zo’n 15 landen boeit het natuurlijk geen moer)
Je kan ook meedoen en dan maar kijken, dan kun je volgend jaar heroverwegenquote:Op woensdag 23 september 2026 15:33 schreef EmVee97 het volgende:
[..]
Hoe weet of de nieuwe maatregelen effect gaan hebben? Lijkt mij juist als een land dat boycott dat je eerst wil zien of de maatregelen daadwerkelijk iets zullen doen
De inzending gaat niet namens een omroep.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:30 schreef TLC het volgende:
De NPO kan het wel willen maar het gaat toch lastig worden als geen enkele omroep interesse heeft
quote:Hiervoor wordt vanuit de NPO een team opgericht dat verantwoordelijk is voor de selectie en de begeleiding van de deelnemende artiest
Ja de semi hahaquote:Op woensdag 23 september 2026 15:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Of ging dit over de semi?)
Volgens mij las ik dat het uit een externe pot komt, dus niet bekostigd door de individuele omroepen.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:10 schreef Eightyone het volgende:
"De Nederlandse inzending wordt nu een gezamenlijk project van de publieke omroep, gecoördineerd door de NPO."
AvroTros betaalt ook mee?
quote:AVROTROS maakt geen deel uit van het team van onafhankelijke experts van de NPO. "Wij hebben vier weken geleden afscheid genomen van het songfestival en daar een zorgvuldige ethische afweging over gemaakt, vanuit onze eigen normen en waarden", licht de omroep toe. "Het is nu aan de andere publieke omroepen om daarin hun eigen afweging te maken."
De AVROTROS had eigenlijk gewoon moeten stoppen na het hele Joost-debacle. Dat was toch nooit meer echt goedgekomen.quote:Op woensdag 23 september 2026 16:34 schreef Dave het volgende:
[..]
Volgens mij las ik dat het uit een externe pot komt, dus niet bekostigd door de individuele omroepen.
Verder maakt Avrotros geen deel uit van de expert commissie.
[..]
Dit!quote:Op woensdag 23 september 2026 16:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
De AVROTROS had eigenlijk gewoon moeten stoppen na het hele Joost-debacle. Dat was toch nooit meer echt goedgekomen.
Bronquote:Nederland keert na een jaar afwezigheid terug op het Eurovisie Songfestival. De NPO komt niet met een uitgebreide selectieprocedure in de zoektocht naar een songfestivalartiest voor 2027. In verband met de al dringende tijd gaat het onafhankelijke NPO-team dat straks de inzending gaat verzorgen, zelf artiesten benaderen en is er 'hopelijk voor kerst een kandidaat'.
"We moeten nu vooral praktisch kijken", zegt NPO-mediadirecteur Jurre Bosman tegen het ANP. "Wie kan, wie wil en wie heeft een liedje? Over twee, drie maanden moeten we dat wel weten, want je hebt ook tijd nodig om de act verder klaar te maken en voor te bereiden."
De afgelopen maanden gingen al namen rond, zoals Davina Michelle. Jurre wil niet op individuele namen ingaan, maar erkent wel dat er belangstelling is. "Dat hoor ik ook. En dat is fijn, want uiteindelijk moet daar wel iemand of meerdere mensen gaan staan. Dat gaan we in de komende weken ontdekken."
De NPO gaat de komende tijd het team samenstellen dat de inzending gaat verzorgen. Het gaat voornamelijk om experts binnen de publieke omroep, maar dat kunnen ook freelancers zijn, zegt mediadirecteur Jurre Bosman. Er zullen geen mensen van AVROTROS deelnemen. De NPO hoopt "voor de kerst" bekend te kunnen maken wie Nederland zal vertegenwoordigen.
Alle omroepen wordt gevraagd steentje bij te dragen
De Nederlandse songfestivalinzending wordt in 2027 een gezamenlijk project van de publieke omroepen, zoals ook grote evenementen als 3FM Serious Request en de NPO Radio 2 Top 2000 worden georganiseerd. Omroepen worden gevraagd met hun bestaande kennis bij te dragen. De NOS verzorgt als taakomroep de voorbeschouwing, het verslag en het commentaar. Wie dat gaan doen, is nog niet bekend.
AVROTROS gaf eind augustus de verantwoordelijkheid voor het organiseren van de Nederlandse deelname terug aan de NPO. De omroep zag onvoldoende aanknopingspunten om weer deel te nemen, met name vanwege de aanwezigheid van Israël op het evenement. Daarna gaven vrijwel alle omroepen aan dat ook zij niet naar het songfestival willen. Een samenwerking tussen NOS en NTR lag voor de hand, omdat de taakomroepen de afgelopen editie ook al de uitzendingen verzorgden.
Een ex-talentenjacht-deelnemer die er best redelijk uit ziet, best kan zingen maar alsnog geen poot aan de grond krijgt in de muziekwereld, kan ook nog. Niks te verliezen en zo.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:04 schreef Momo het volgende:
Terug naar de tijd van Sieneke en de Toppers en dan weer ziedend zijn dat Europa er niet op stemt.
En ik hoor onderbuik Nederland juist elke keer briezen dat niet meedoen weer geld bespaard.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:39 schreef Eightyone het volgende:
De NPO heeft het reclamegeld gewoon heel hard nodig, met al die bezuinigingen.
Dat geldt ondertussen wel voor Nederland in het algemeen natuurlijk. Stel je voor dat we volgend jaar winnen en bijna niemand het iets boeitquote:Op woensdag 23 september 2026 16:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
De AVROTROS had eigenlijk gewoon moeten stoppen na het hele Joost-debacle. Dat was toch nooit meer echt goedgekomen.
Het liedje moet al klaarliggen als ik die opmerking van de NPO moet geloven.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een ex-talentenjacht-deelnemer die er best redelijk uit ziet, best kan zingen maar alsnog geen poot aan de grond krijgt in de muziekwereld, kan ook nog. Niks te verliezen en zo.
En die wordt dan gekoppeld aan producers/schrijvers die eveneens niet erg prominent zijn, óf die het lang geleden waren.
Dat van Davina ligt al anderhalf jaar klaar. Dat is zo goed dat nog niemand de urgentie heeft gevoeld het uit te brengen, maar daar gaat het nu niet om.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:56 schreef Dave het volgende:
[..]
Het liedje moet al klaarliggen als ik die opmerking van de NPO moet geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |