Ik heb gehoord dat Wiwiwilliam zich al heeft aangemeld.quote:Op maandag 21 september 2026 16:49 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Een 50% stem van de internationale vakjury. Dit idee wordt hoe langer hoe slechter.
Nederland is nog aan het zoeken voor een representatieve jury.quote:Op maandag 21 september 2026 17:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Wiwiwilliam zich al heeft aangemeld.
Toch wel zonde dit.quote:Op maandag 21 september 2026 16:49 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Een 50% stem van de internationale vakjury. Dit idee wordt hoe langer hoe slechter.
Zag net een tweet met die strekking met de Wiwi`s eronder.quote:Op maandag 21 september 2026 17:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Wiwiwilliam zich al heeft aangemeld.
Een vakjury om mede de Italiaanse deelnemer te kiezen is niet echt vooruitgangquote:Buonaseeeera Italia, it‘s the United Kingdom calling!!
Grazie for an incredible night
Our dodici punti go to… ELETTRA LAMBORGHINI
Het probleem is dat nuchtere muziek”experts” met hun voorkeur voor gelikte radiomuziek moeten gaan oordelen over Italiaanse muziek waar een traditie van decennia achter zit. En dan niet met een wijntje op een terras in San Gimignano, maar in een studio, terwijl het buiten rond het vriespunt is. Dat gaat natuurlijk niet werken. Al is het maar omdat de kans groot is dat dit niet aansluit bij de voorkeur van de Italiaanse diaspora tijdens het ESF.quote:Op maandag 21 september 2026 18:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch wel zonde dit.Nou kan ik me wel wat inzendingen bedenken die heel geschikt waren voor het Songfestival, maar uiteindelijk maakte dat voor een goed resultaat voor Italië niet veel uit. Dat had altijd wel wat.
Denk dat ze dan toch zelf graag eens wat anders willen sturen, iets wat normaal voor de Samremo winst kansloos is (uptempo vrouw, uptempo Irama etc.)
Ik denk dat de kans groot is dat we niet meedoen.quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:20 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Volgens Aran komt er morgen nieuws over de Nederlandse deelname
Martin GPTreen met de reactie:quote:Op dinsdag 22 september 2026 12:15 schreef Cee het volgende:
Martin Green is alvast een reactie aan het chat gpt’en over hoe jammer hij het vindt en hij hoopt ze in de toekomst weer te zullen verwelkomen en de deur blijft open en ze blijven deel van de familie en de EBU zal blijven praten met de broadcaster.
quote:”We’ve seen today’s comments from RTVE’s President recommending that Spain does not return to the Eurovision Song Contest in 2027. We respect RTVE’s process and will await their Board’s final decision.
Over the past year, we have listened carefully to the concerns raised by our Members. As a result, the Reference Group, the Contest’s governing body, have made significant changes to the Eurovision Song Contest. These include stronger safeguards against undue external influence and promotion, tighter voting limits, the return of professional juries to the Semi-Finals, broader and more diverse juries, enhanced voting measures, and further changes to ensure that the Contest can always be hosted in a safe and secure environment.
We regret that, despite these changes, a recommendation will be made that RTVE does not take part in the Contest next year.
RTVE has been part of the Eurovision Song Contest since 1961, and we value its long contribution to the Contest. We’d be disappointed not to have Spain join us in Bulgaria, and we hope to see RTVE back in the Contest in the future.”
Aran zei vanochtend bij de Coen en Sander Show dat hij in de wandelgangen had gehoord van wel via de NOS/NTR. En dat Davina dan intern geselecteerd zou zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groot is dat we niet meedoen.
Als ze wel willen overnemen hadden we dat allang gehoord en hoe ze dan de selectie van de artiest gaan invullen.quote:Op dinsdag 22 september 2026 21:17 schreef NailQueen het volgende:
Niet dat ik iets wil speculeren maar als de NOS/NTR het niet over wil nemen hadden we dat toch al lang gehoord?
quote:Alles wijst erop dat Nederland tóch meedoet met het Eurovisie Songfestival in 2027 met een eigen kandidaat. Betrokkenen zeggen op anonieme basis dat tot gisteren alle seinen op groen stonden. Vandaag wordt meer duidelijkheid verwacht.
Er is nog veel onduidelijkheid hoe de NPO de organisatie gaat uitvoeren, nadat AvroTros zich deze zomer terugtrok. De omroep, die sinds 2014 het liedjesfestijn voor ons land verzorgt, besloot vanwege de beladen aanwezigheid van Israël niet mee te doen.
Lange tijd was het onzeker of Nederland opnieuw zou deelnemen aan het Eurovisie Songfestival. Oorspronkelijk moest de NPO 15 september laten weten of ze komend jaar mee zouden doen, maar Nederland kreeg uitstel van de organisator EBU (European Broadcasting Union).
Het is niet ongewoon dat landen uitstel krijgen om te beslissen. Nederland deed dat ook in 2024, na onvrede over de diskwalificatie van Joost Klein en andere bezwaren over de gang van zaken achter de schermen, en vorig jaar opnieuw toen AvroTros niet tevreden was over de blijvende aanwezigheid van Israël in de competitie.
De editie van 2027 vindt in mei plaats in de Bulgaarse stad Burgas, zo is onlangs aangekondigd. Lees hier waarom dat een logische keuze is.
Zeer jammer dit.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:35 schreef maily het volgende:
Kogel door de kerk; Nederland doet toch mee aan het Eurovisie Songfestival
[..]
Ik zie ook al fout in het ad artikel AVROTROS of de tros zorgt dat we deelnemer hebben voor festival.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:35 schreef maily het volgende:
Kogel door de kerk; Nederland doet toch mee aan het Eurovisie Songfestival
[..]
Dan mag ze wel killersong hebben om te gaan winnen.quote:
Aangepast 12:41 ... ik had de 1e versiequote:Op woensdag 23 september 2026 12:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zie ook al fout in het ad artikel AVROTROS of de tros zorgt dat we deelnemer hebben voor festival.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |