Ja de semi hahaquote:Op woensdag 23 september 2026 15:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Of ging dit over de semi?)
Volgens mij las ik dat het uit een externe pot komt, dus niet bekostigd door de individuele omroepen.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:10 schreef Eightyone het volgende:
"De Nederlandse inzending wordt nu een gezamenlijk project van de publieke omroep, gecoördineerd door de NPO."
AvroTros betaalt ook mee?
quote:AVROTROS maakt geen deel uit van het team van onafhankelijke experts van de NPO. "Wij hebben vier weken geleden afscheid genomen van het songfestival en daar een zorgvuldige ethische afweging over gemaakt, vanuit onze eigen normen en waarden", licht de omroep toe. "Het is nu aan de andere publieke omroepen om daarin hun eigen afweging te maken."
De AVROTROS had eigenlijk gewoon moeten stoppen na het hele Joost-debacle. Dat was toch nooit meer echt goedgekomen.quote:Op woensdag 23 september 2026 16:34 schreef Dave het volgende:
[..]
Volgens mij las ik dat het uit een externe pot komt, dus niet bekostigd door de individuele omroepen.
Verder maakt Avrotros geen deel uit van de expert commissie.
[..]
Dit!quote:Op woensdag 23 september 2026 16:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
De AVROTROS had eigenlijk gewoon moeten stoppen na het hele Joost-debacle. Dat was toch nooit meer echt goedgekomen.
Bronquote:Nederland keert na een jaar afwezigheid terug op het Eurovisie Songfestival. De NPO komt niet met een uitgebreide selectieprocedure in de zoektocht naar een songfestivalartiest voor 2027. In verband met de al dringende tijd gaat het onafhankelijke NPO-team dat straks de inzending gaat verzorgen, zelf artiesten benaderen en is er 'hopelijk voor kerst een kandidaat'.
"We moeten nu vooral praktisch kijken", zegt NPO-mediadirecteur Jurre Bosman tegen het ANP. "Wie kan, wie wil en wie heeft een liedje? Over twee, drie maanden moeten we dat wel weten, want je hebt ook tijd nodig om de act verder klaar te maken en voor te bereiden."
De afgelopen maanden gingen al namen rond, zoals Davina Michelle. Jurre wil niet op individuele namen ingaan, maar erkent wel dat er belangstelling is. "Dat hoor ik ook. En dat is fijn, want uiteindelijk moet daar wel iemand of meerdere mensen gaan staan. Dat gaan we in de komende weken ontdekken."
De NPO gaat de komende tijd het team samenstellen dat de inzending gaat verzorgen. Het gaat voornamelijk om experts binnen de publieke omroep, maar dat kunnen ook freelancers zijn, zegt mediadirecteur Jurre Bosman. Er zullen geen mensen van AVROTROS deelnemen. De NPO hoopt "voor de kerst" bekend te kunnen maken wie Nederland zal vertegenwoordigen.
Alle omroepen wordt gevraagd steentje bij te dragen
De Nederlandse songfestivalinzending wordt in 2027 een gezamenlijk project van de publieke omroepen, zoals ook grote evenementen als 3FM Serious Request en de NPO Radio 2 Top 2000 worden georganiseerd. Omroepen worden gevraagd met hun bestaande kennis bij te dragen. De NOS verzorgt als taakomroep de voorbeschouwing, het verslag en het commentaar. Wie dat gaan doen, is nog niet bekend.
AVROTROS gaf eind augustus de verantwoordelijkheid voor het organiseren van de Nederlandse deelname terug aan de NPO. De omroep zag onvoldoende aanknopingspunten om weer deel te nemen, met name vanwege de aanwezigheid van Israël op het evenement. Daarna gaven vrijwel alle omroepen aan dat ook zij niet naar het songfestival willen. Een samenwerking tussen NOS en NTR lag voor de hand, omdat de taakomroepen de afgelopen editie ook al de uitzendingen verzorgden.
Een ex-talentenjacht-deelnemer die er best redelijk uit ziet, best kan zingen maar alsnog geen poot aan de grond krijgt in de muziekwereld, kan ook nog. Niks te verliezen en zo.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:04 schreef Momo het volgende:
Terug naar de tijd van Sieneke en de Toppers en dan weer ziedend zijn dat Europa er niet op stemt.
En ik hoor onderbuik Nederland juist elke keer briezen dat niet meedoen weer geld bespaard.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:39 schreef Eightyone het volgende:
De NPO heeft het reclamegeld gewoon heel hard nodig, met al die bezuinigingen.
Dat geldt ondertussen wel voor Nederland in het algemeen natuurlijk. Stel je voor dat we volgend jaar winnen en bijna niemand het iets boeitquote:Op woensdag 23 september 2026 16:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
De AVROTROS had eigenlijk gewoon moeten stoppen na het hele Joost-debacle. Dat was toch nooit meer echt goedgekomen.
Het liedje moet al klaarliggen als ik die opmerking van de NPO moet geloven.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een ex-talentenjacht-deelnemer die er best redelijk uit ziet, best kan zingen maar alsnog geen poot aan de grond krijgt in de muziekwereld, kan ook nog. Niks te verliezen en zo.
En die wordt dan gekoppeld aan producers/schrijvers die eveneens niet erg prominent zijn, óf die het lang geleden waren.
Dat van Davina ligt al anderhalf jaar klaar. Dat is zo goed dat nog niemand de urgentie heeft gevoeld het uit te brengen, maar daar gaat het nu niet om.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:56 schreef Dave het volgende:
[..]
Het liedje moet al klaarliggen als ik die opmerking van de NPO moet geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |