abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221843445
België is er ook officieel bij.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_221843457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
(Of ging dit over de semi?)
Ja de semi haha

Finale even niet gecheckt, geen idee haha
pi_221843467
Even een oproepje voor een specifieke meelezer: Hey Aran, wat leuk dat je meeleest! We begrijpen dat dat natuurlijk stiekem moet. Trek vanavond anders iets zwarts aan. Dan weten we genoeg. Alvast bedankt namens het songfestivalforum.
pi_221843473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:36 schreef Fred_B het volgende:
België is er ook officieel bij.
België durft ook niets alleen he.
pi_221843526
Heel mooi. Nooit zwichten voor terreur.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_221843601
NPO, de Ed Sheeran van de omroeporganisaties. Wat een slappe hap. De meerderheid van de Nederlanders wil dit niet eens, blijkt uit poll na poll. Er is m.a.w. totaal geen druk om toch mee te doen, behalve van de songfestivaljournalistiek. En waarschijnlijk van de afdeling financiën van de NPO die de reclamecentjes toch wel graag ziet komen.

Ik wens de gekozen artiest veel succes. Zal vast een erg goede artiest worden met een sterk eigen geluid en een sterke eigen mening.
  woensdag 23 september 2026 @ 16:10:04 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221843625

In België zijn bepaalde partijen er ook niet blij mee
pi_221843679
Nu als veel respect voor de artiest die het aandurft om Nederland te vertegenwoordigen. Links Nederland zal klaarstaan met pek en veren en zal er alles aan doen om je te cancelen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_221843690
Het kan toch gewoon naast elkaar bestaan. Je kunt tegen de Israëlische regering zijn, de situatie in Gaza verschrikkelijk vinden maar ook positief zijn dat NL aan een liedjeswedstrijd deelneemt waar toevallig ook een Israëlische deelnemer aan meedoet. Zolang er maar het maximale aan gedaan wordt dat politieke manipulatie wordt voorkomen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221843743
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 15:10 schreef Eightyone het volgende:
"De Nederlandse inzending wordt nu een gezamenlijk project van de publieke omroep, gecoördineerd door de NPO."

AvroTros betaalt ook mee?
Volgens mij las ik dat het uit een externe pot komt, dus niet bekostigd door de individuele omroepen.

Verder maakt Avrotros geen deel uit van de expert commissie.

quote:
AVROTROS maakt geen deel uit van het team van onafhankelijke experts van de NPO. "Wij hebben vier weken geleden afscheid genomen van het songfestival en daar een zorgvuldige ethische afweging over gemaakt, vanuit onze eigen normen en waarden", licht de omroep toe. "Het is nu aan de andere publieke omroepen om daarin hun eigen afweging te maken."
C’est Davie :o)
pi_221843747
Beetje beschamend dit maar oké :')
pi_221843751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 16:34 schreef Dave het volgende:

[..]
Volgens mij las ik dat het uit een externe pot komt, dus niet bekostigd door de individuele omroepen.

Verder maakt Avrotros geen deel uit van de expert commissie.
[..]

De AVROTROS had eigenlijk gewoon moeten stoppen na het hele Joost-debacle. Dat was toch nooit meer echt goedgekomen.
pi_221843760
Het blijft wel een tikkeltje flauw van AVROTROS om telkens te benoemen dat zij wel normen en waarden hebben.

Zoals ik hierboven al schreef, het kan prima naast elkaar bestaan. Voor AVROTROS was hun connectie met de EBU al kapot na 2024, zo fair moeten ze ook zijn.
pi_221843762
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 16:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
De AVROTROS had eigenlijk gewoon moeten stoppen na het hele Joost-debacle. Dat was toch nooit meer echt goedgekomen.
Dit!
pi_221843806
quote:
Nederland keert na een jaar afwezigheid terug op het Eurovisie Songfestival. De NPO komt niet met een uitgebreide selectieprocedure in de zoektocht naar een songfestivalartiest voor 2027. In verband met de al dringende tijd gaat het onafhankelijke NPO-team dat straks de inzending gaat verzorgen, zelf artiesten benaderen en is er 'hopelijk voor kerst een kandidaat'.

"We moeten nu vooral praktisch kijken", zegt NPO-mediadirecteur Jurre Bosman tegen het ANP. "Wie kan, wie wil en wie heeft een liedje? Over twee, drie maanden moeten we dat wel weten, want je hebt ook tijd nodig om de act verder klaar te maken en voor te bereiden."

De afgelopen maanden gingen al namen rond, zoals Davina Michelle. Jurre wil niet op individuele namen ingaan, maar erkent wel dat er belangstelling is. "Dat hoor ik ook. En dat is fijn, want uiteindelijk moet daar wel iemand of meerdere mensen gaan staan. Dat gaan we in de komende weken ontdekken."

De NPO gaat de komende tijd het team samenstellen dat de inzending gaat verzorgen. Het gaat voornamelijk om experts binnen de publieke omroep, maar dat kunnen ook freelancers zijn, zegt mediadirecteur Jurre Bosman. Er zullen geen mensen van AVROTROS deelnemen. De NPO hoopt "voor de kerst" bekend te kunnen maken wie Nederland zal vertegenwoordigen.

Alle omroepen wordt gevraagd steentje bij te dragen
De Nederlandse songfestivalinzending wordt in 2027 een gezamenlijk project van de publieke omroepen, zoals ook grote evenementen als 3FM Serious Request en de NPO Radio 2 Top 2000 worden georganiseerd. Omroepen worden gevraagd met hun bestaande kennis bij te dragen. De NOS verzorgt als taakomroep de voorbeschouwing, het verslag en het commentaar. Wie dat gaan doen, is nog niet bekend.

AVROTROS gaf eind augustus de verantwoordelijkheid voor het organiseren van de Nederlandse deelname terug aan de NPO. De omroep zag onvoldoende aanknopingspunten om weer deel te nemen, met name vanwege de aanwezigheid van Israël op het evenement. Daarna gaven vrijwel alle omroepen aan dat ook zij niet naar het songfestival willen. Een samenwerking tussen NOS en NTR lag voor de hand, omdat de taakomroepen de afgelopen editie ook al de uitzendingen verzorgden.
Bron
pi_221843835
Klinkt als een succesformule.
  woensdag 23 september 2026 @ 17:04:50 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221843888
Terug naar de tijd van Sieneke en de Toppers en dan weer ziedend zijn dat Europa er niet op stemt.
  woensdag 23 september 2026 @ 17:22:56 #293
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221843951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 17:04 schreef Momo het volgende:
Terug naar de tijd van Sieneke en de Toppers en dan weer ziedend zijn dat Europa er niet op stemt.
Een ex-talentenjacht-deelnemer die er best redelijk uit ziet, best kan zingen maar alsnog geen poot aan de grond krijgt in de muziekwereld, kan ook nog. Niks te verliezen en zo.

En die wordt dan gekoppeld aan producers/schrijvers die eveneens niet erg prominent zijn, óf die het lang geleden waren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 23-09-2026 17:38:47 ]
pi_221844022
Ik hoop dat de kijker blijft afhaken, editie 2026 was al minder succesvol, laat het maar zo. Dat is het enige signaal dat je vanuit de zitbank kunt geven, nog meer dan stemmen voor een of andere betere finalist.
pi_221844027
Haha wat een utopische onzin met je verbindingsgeneuzel vanuit de npo. Lekker je kop in t zand steken en blij met vlaggetjes gaan staan zwaaien naast de Israëlische delegatie
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 23 september 2026 @ 17:39:17 #296
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221844028
De NPO heeft het reclamegeld gewoon heel hard nodig, met al die bezuinigingen.
  woensdag 23 september 2026 @ 17:45:19 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221844057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 17:39 schreef Eightyone het volgende:
De NPO heeft het reclamegeld gewoon heel hard nodig, met al die bezuinigingen.
En ik hoor onderbuik Nederland juist elke keer briezen dat niet meedoen weer geld bespaard.
pi_221844105
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 16:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat geldt ondertussen wel voor Nederland in het algemeen natuurlijk. Stel je voor dat we volgend jaar winnen en bijna niemand het iets boeit :')
pi_221844109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 17:22 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Een ex-talentenjacht-deelnemer die er best redelijk uit ziet, best kan zingen maar alsnog geen poot aan de grond krijgt in de muziekwereld, kan ook nog. Niks te verliezen en zo.

En die wordt dan gekoppeld aan producers/schrijvers die eveneens niet erg prominent zijn, óf die het lang geleden waren.
Het liedje moet al klaarliggen als ik die opmerking van de NPO moet geloven.
pi_221844122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 17:56 schreef Dave het volgende:

[..]
Het liedje moet al klaarliggen als ik die opmerking van de NPO moet geloven.
Dat van Davina ligt al anderhalf jaar klaar. Dat is zo goed dat nog niemand de urgentie heeft gevoeld het uit te brengen, maar daar gaat het nu niet om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')