Pciesquote:
Myrthe begon ook even met 54.6quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 20:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
Beginnen met 48 seconden is een tikkeltje optimistisch op de 800 Arop.
Werro en Hodgkinson zullen niet veel sneller kunnen dan hun PRs. Incidentele races daar gelaten. Bol heeft duidelijk nog ruimte. Denk eigenlijk op eerste 400m vooral omdat ze nog steeds sub 50 loopt op de 4*400. Maar zal even duren voordat ze zoiets durft. Misschien indoor testen en dat record van Keeley pakken volgend jaar.quote:
Wel in Argentina .... wie vertrouwt dat land nu nog ..quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:58 schreef franklop het volgende:
WR op de halve marathon met 29 seconden aangescherpt
Door Kejelcha. Is nu 56.51
Haar 2e tijd ooit.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:21 schreef chufi het volgende:
Goede omstandigheden ? .. Visser netjes 3e
Welke tijdsponsor is er?quote:
Ik schrijf 1.54 vast op.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:41 schreef H.Vviv het volgende:
Hup Femke. Denk dat er een verbetering er wel moet inzetten.
die ging er wel heel strak langsquote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Inclusief een klein beetje afsnijden.
Snap ik. Elke race weer een stukje sneller, volgende week nog Brussel en dan terugkijken op een prachtig seizoen.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
Femke is er in ieder geval heel blij mee.
quote:Femke Broeders-Bol heeft haar eigen Nederlands record op de 800 meter verpulverd. In Zürich liep zij naar een tijd van 1.54,71, waarmee ze haar eigen tijd met zeven tienden aanscherpte. In de Diamond League-wedstrijd was dat overigens niet genoeg voor de zege: ze moest haar Zwitserse concurrente Audrey Werro voor zich laten.
KENNERSPUBLIEKquote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:07 schreef DeeBee het volgende:
FemkeGODIN1:54.7 in je eerste jaar 800m
Polstokquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:07 schreef DeeBee het volgende:
Vai caralho, Dos SantosGOD
Schroeisessie van Russell, die verdient het WR
Polstok is ineens spannend
FemkeGODIN1:54.7 in je eerste jaar 800m
[..]
KENNERSPUBLIEK
En ook nog een vrouw die die vraag stelt.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 23:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
"Ga je al aan de kinderen?"
Goed interview
Tegelijkertijd niet heel gek om te denken dat Bol op den duur wel bij Werro kan blijven. Nu heeft Werro nog de kick maar Bol lijkt echt nog niet aan haar max te zitten. Denk dat voor record het volgend jaar tussen Bol en Werro gaat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:53 schreef Idisrom het volgende:
Zoals Broeders-Bol gisteren gisteren liep met een snelle 550-600 meter, heeft Werro de meeste kans op het verbreken van een wereldrecord.
NOSquote:De Duitse atleet Owen Ansah, die recentelijk op de EK naar goud en brons sprintte, is in beroep gegaan tegen een jarenlange schorsing. Dat meldt het Duitse nationaal antidopingagentschap (NADA), dat de sprinter voor vier jaar wil schorsen wegens het weigeren van een dopingcontrole.
Ansah stapt naar het Duitse sportarbitragehof om de straf aan te vechten. Hij werd eerder deze maand Europees kampioen op de 200 meter en hield met brons op de 100 meter de Nederlandse sprinter Elvis Afrifa van het podium.
Valley is wel een baasquote:Op vrijdag 4 september 2026 16:41 schreef Pino112 het volgende:
Op het voorprogramma zien we zaterdag, voor het publieke vermaak, een ludieke Turbo Sprint 4×100 meter estafette met de influencers Pieter Valley, Nina de Vries, Amber Dokter en Niels Wennemars.
Zin in. Valleygenot
Present. @3rr0rquote:Op vrijdag 4 september 2026 18:49 schreef Pino112 het volgende:
Om 19.15u heeft Sporza een stream, vanaf 20u bij Ziggo
Ik zit ook met wat verbazing te kijken dat ze deze gast lieten optredenquote:
O ze mag geeneens met de A finale meedoenquote:
Het was vreselijk.quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:40 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik zit ook met wat verbazing te kijken dat ze deze gast lieten optreden
Ja nee das best wel een teleurstellende conclusie iddquote:Op vrijdag 4 september 2026 19:41 schreef franklop het volgende:
[..]
O ze mag geeneens met de A finale meedoen
Die Sporza-stream geldt niet voor Friezen, want 'enkel beschikbaar voor Belgen met bevestigde woonplaats in België".quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:49 schreef Pino112 het volgende:
Om 19.15u heeft Sporza een stream, vanaf 20u bij Ziggo
Die was nog even op de straalmotor in de laatste 100 meter, jeetje. Geen fraaie loper overigens.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:16 schreef Aguero het volgende:
[..]
Alsof het niets is![]()
Hij gaat binnenkort de 42 in.
Sorry dat we niet al een uur van tevoren klaar zittenquote:
Het is al begonnen maat.quote:Op zaterdag 5 september 2026 19:41 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sorry dat we niet al een uur van tevoren klaar zitten
Verwacht wel wat schroeigenot vanavond
Beneden gemiddelde Rob net in beeld, ik ben blij dat ik niet eerder keek.quote:
Ja het G-programma, vanaf 20:00 DL onderdelen toch? Geen idee of die andere troep al uitgezonden werd.quote:Op zaterdag 5 september 2026 19:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is al begonnen maat.
Average Rob was er ook!
Dat was al gisterenquote:Op zaterdag 5 september 2026 19:53 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja het G-programma, vanaf 20:00 DL onderdelen toch? Geen idee of die andere troep al uitgezonden werd.
Lieke won de kneuzenserie 400m, wel weer sub 50.
21.39quote:
Hopelijk staat het dan al 3-0 in Amsterdamquote:
Hahahahaquote:Op zaterdag 5 september 2026 20:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Hopelijk staat het dan al 3-0 in Amsterdam
Daar kun je dus makkelijk een hele hinkstapsprong onder doenquote:Op zaterdag 5 september 2026 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
23,08 meter met de kogel, koekoek
10.92 dat valt dan toch een beetje tegenquote:Op zaterdag 5 september 2026 20:14 schreef DeeBee het volgende:
23 meter, alsof je een emmer leeg gooit
Er wordt gigantisch geschroeid tot nu toe
Wel een ongekende kanonstart van Claytonquote:Op zaterdag 5 september 2026 20:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
10.92 dat valt dan toch een beetje tegen
het vuurwerk was alleen naast de baanquote:Op zaterdag 5 september 2026 20:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
10.92 dat valt dan toch een beetje tegen
Cooly/Berlino van d'n Aldi.quote:
Nieuw AR, ja!quote:
Het is 17 graden, ook niet heel koudquote:Op zaterdag 5 september 2026 20:47 schreef DeeBee het volgende:
Polsstok met een trui aan, ik heb dit nog nooit gezien (lol)
Daar was inderdaad weinig groots aan.quote:Op zaterdag 5 september 2026 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
Die smurft m even naar een tegenvallende 83 meter. Snap het wel als er zo'n gekke smurf naast je staat
De hazen demarreren!quote:Op zaterdag 5 september 2026 20:54 schreef DeeBee het volgende:
Altijd weer lachen, een pacer die niet kan pacen en de eerste 62 in 28-34 loopt
Ze liep op het groene schema en de rest volgde nou ook niet echt, dus had ze niet veel sneller moeten lopen.quote:Op zaterdag 5 september 2026 20:54 schreef DeeBee het volgende:
Seizoen duurt lang blabla.quote:
Mahuchikh kan anders nog een keer in die slaapzak springenquote:Op zaterdag 5 september 2026 20:47 schreef DeeBee het volgende:
Polsstok met een trui aan, ik heb dit nog nooit gezien (lol)
quote:Op zaterdag 5 september 2026 20:54 schreef DeeBee het volgende:
Zaklopen kunnen ze misschien toevoegen aan de onderdelen.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mahuchikh kan anders nog een keer in die slaapzak springen
Enorm! vanuit 5quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:07 schreef Redefine het volgende:
Ben benieuwd hoezeer er deze race geschroeid gaat worden.
Het is nu Monae' time.quote:
Bleef ook prachtig in de weg lopen ja, deze guy.quote:
De haas kan net zo goed alvast eruit stappen ja.quote:
Bijna.quote:
Die gaat hier wel wat pagina's over volschrijven.quote:
Ik heb gisteren de Long Walk gezien, een film gebaseerd op een boek van Stephen King. Daarin werden de deelnemers gemotiveerd als ze wat te langzaam liepen, misschien hier ook een idee?quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
De haas kan net zo goed alvast eruit stappen ja.
Die gaat er gewoon een stukje voor joggen om zijn startgeld op te kunnen strijkenquote:Op zaterdag 5 september 2026 21:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
De haas kan net zo goed alvast eruit stappen ja.
Die kregen wel nog drie waarschuwingen. Dat past eigenlijk meer bij het snelwandelen. Op zich wel een goed idee om ze daar eens wel echt de voeten aan de grond te houden.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de Long Walk gezien, een film gebaseerd op een boek van Stephen King. Daarin werden de deelnemers gemotiveerd als ze wat te langzaam liepen, misschien hier ook een idee?
Dat lijkt mij wel een long sit die filmquote:Op zaterdag 5 september 2026 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de Long Walk gezien, een film gebaseerd op een boek van Stephen King. Daarin werden de deelnemers gemotiveerd als ze wat te langzaam liepen, misschien hier ook een idee?
Jawel.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:24 schreef DeeBee het volgende:
Ah leuke rubriek, sprinten tegen Bakkali, kijken of het de 100e keer wel werkt...
Laatst zei een Belg van Sporza juist van niet.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:29 schreef Redefine het volgende:
Bij Querinjean kunnen de commentatoren eindelijk eens terecht over een halve Belg spreken.
quote:
WLquote:
Hardloop-variant van de Pedaleur de Charme?quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:42 schreef franklop het volgende:
Pas in de laatste 5 meter zie je dat Bol echt zich aan het inspannen is
Hana.quote:
Grote smurf.quote:
Hij weet gewoon dat dos Santos op dit moment veel beter is. Als hij hier de eerste prijs even op had kunnen halen was hij wel gekomen.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Warholm start niet omdat hij niet genoeg doekoes zou krijgen
Tja, al die gescheurde shirts moeten ergens van betaald worden he.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Warholm start niet omdat hij niet genoeg doekoes zou krijgen
Dat is nog te bezien. Werro moest deze race al redelijk vroeg aan de bak, waarbij Bol meekon in de draft. Wel goed dat Bol relatief makkelijk in de 1.54 blijft lopen na een lang seizoen.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:45 schreef DIJK het volgende:
Bolgodin gaat die Werro volgend seizoen gewoon slachten
Gewoon een icoon ook natuurlijk. Zeker na die overstap ook op allerlei channels alleen maar lovend over haar. Blijft ook een fenomenale overstap.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:37 schreef franklop het volgende:
Populariteit van Bol overal blijft wel bijzonder
Halve Belg-genot.quote:Net geen zege voor publiekslieveling Femke Broeders-Bol in mooiste duel van Memorial: “Ik ben een halve Belg sinds er Broeders op mijn borstnummer staat”
Al een heel jaar staat de 800 meter bij de vrouwen garant voor spektakel. Op de Memorial Van Damme, waar Audrey Werro amper zes honderdsten sneller was dan Femke Broeders-Bol, was het niet anders. “Brussel is thuis, hier wil ik winnen”, zei die laatste na afloop.
Ze sluipt steeds dichter. Elke wedstrijd komt Femke Broeders-Bol meer in de buurt van haar Zwitserse rivale Audrey Werro. En in Brussel dachten we heel even dat de Nederlandse zelfs ging winnen. Ze gingen zij aan zij de laatste rechte lijn in, maar Werro was toch net een tikkeltje sterker.
De winnende chrono van de Zwitserse Europese kampioene bedroeg 1:54.75, Broeders-Bol volgde zes honderdsten later en bleef met 1:54.81 precies een tiende boven haar nationale record. Het wereldrecord blijft nog wat langer – 43 jaar nu al – op naam van Jarmila Kratochvilova met 1:53.28.
“Het wereldrecord, daar loop ik nog niet voor”, benadrukte Broeders-Bol na afloop. “Daar was ik absoluut niet voor gekomen vandaag.” Opvallend was wel dat de Nederlandse iets minder breed stond te glunderen dan bij vorige stuntprestaties. “Dit is de eerste keer van het hele seizoen dat ik een beetje ontgoocheld ben”, bekende ze.
Druk weghouden
“Dit seizoen had ik mij nooit voorgenomen om voor goud te gaan, om de druk wat weg te houden in mijn eerste jaar op de 800 meter. Ik geloofde ook oprecht nooit dat ik kon winnen. Tot vandaag. Hier startte ik voor de eerste keer met het idee om voor goud te gaan. Bij het ingaan van de laatste rechte lijn zei ik tegen mezelf: het is hier wel mijn Brussel. Dit is thuis. Ik wil hier winnen.”
Toen haar naam voor de start werd afgeroepen, liet het Koning Boudewijnstadion zich bijzonder hard horen voor Broeders-Bol. “De steun van het publiek was ongelofelijk”, beaamt ze. “Zo luid, dat went nooit. Ik ben er ongelofelijk dankbaar voor. Dankzij Ben (Broeders, haar echtgenoot, red.) voel ik mij ook wel een soort van halve Belg, zeker sinds ik die naam Broeders op mijn borstnummer heb staan.”
En behalve in de vocale steun kon de Nederlandse recordhoudster zich wel degelijk ook in haar prestatie vinden. “Behalve een klein beetje teleurgesteld ben ik ook supertevreden met vandaag”, legt ze uit. “Het is mijn tweede keer onder 1:55, de tweede keer op een week tijd bovendien, dat zijn gewoon megatijden.”
Frietjes eten
Voor Broeders-Bol is het drie weken na haar EK-brons nog heel even de focus proberen vast houden. “Ben zat vanavond frietjes te eten in mijn bijzijn. Sinds het EK achter de rug is, geniet ik ook al wat meer en zit ik vaker aan de koekjes, maar ik moet toch nog even bij wedstrijdvoeding blijven. Volgende week staat er in Boedapest nog een heel belangrijk toernooi op het programma. Daar krijg ik opnieuw een kans om Audrey te kloppen.”
Op de World Athletics Ultimate Championships komt een atletiekseizoen op zijn eindpunt. De 800 meter vrouwen zal er zonder twijfel opnieuw een van de hoogtepunten worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |