Ik snap je punt maar het lijkt in mijn geval mee te vallen, mijn spierpercentage blijft redelijk goed (ondanks 6 weken uit de running na de operatie in mei), waarbij mijn (Lipoedeem) benen echt uitzonderlijk reageren, als ik mijn IPC-apparaat niet had gehad was het me waarschijnlijk amper opgevallen.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:08 schreef ondeugend het volgende:
'Te hard' kan ook betekenen meer spierverlies of sneller overtollig huid.
Zelf vind ik het best zwaar om dat spierverlies weer op massa te krijgen zeg maar.
Daarvoor moet ik veel eiwitten eten (goed te doen, krachttrainen ( benodigd veel geduld om resultaat te zien) maar ik zou ook calorieoverschot moeten hebben. En dat is het meest lastige. Tussen de oren wil ik dat natuurlijk niet want dan kom ik ook weer aan.
Ik zou mij voor kunnen stellen dat een huisarts daarom niet wil dat je te snel gewicht verliest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar, ik moest nieuwe BH's en had echt geen idee meer wat voor maat ik moest hebben.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hier kostte het mij een hele nieuwe garderobe
Dubbel bankroet! Maar voel mij zoveel beter dus ik klaag niet.
Ja dat is wel een 'vervelende' bijkomstigheidquote:Op woensdag 9 september 2026 13:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zit er niet aan. Mijn kapsterquote:Op woensdag 9 september 2026 12:31 schreef Molo het volgende:
[..]
'via via' klinkt wel als enorme red flag
Goed overleggen met huisarts in wat de invloed voor jou is, zeker bij andere medicatie en ziektebeelden
Sorry ik las niet goed 😅😅quote:Op woensdag 9 september 2026 13:45 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ik zit er niet aan. Mijn kapster
Ik heb gewoon wegovy.
Ik heb 2 koffers, eentje met maat M en eentje met maat Lquote:Op woensdag 9 september 2026 13:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 september 2026 13:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Sorry ik las niet goed 😅😅
Ken hier iemand in het dorp die kapster is en daarnaast via facebook van alles verkoopt en bemiddelt. Er zijn echt levendige handeltjes in weet ik wat allemaal. Markt is er genoeg voor iig. Zal vast makkelijker verdienen dan kapperswerk
Heel verstandig hoor. Je leven is echt meer waard dan goedkopere shabby medsquote:Op woensdag 9 september 2026 13:51 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Nee ik begin er niet aan.
Misschien wel ooit als wegovy niet meer werkt en reta officieel is goedgekeurd
Ik heb het ook gedaan, sterker nog in 8 maanden. Keto dieet: The New Food Programme. Werkte echt als een tierelier... Ik ben nog een maand of 7 op gewicht gebleven en daarna ging het mis. En kroop er heel snel weer gewicht bij aan. En nu ben ik hier.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:18 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik vind het inspirerend. 30 kilo afvallen in 12 maanden zonder hulpmiddelen.
Geen idee of een huisarts ervoor zou gaan, maar zoals ik er nu zelf mee bezig ben, met tijdens de medicatie ook mijn eten goed tracken in een app en op een goede manier met verhoudingen om gaan denk ik zelf dat het zelfs een beter effect zou hebben om dat leefstijlprogramma in combinatie te doen met medicatie. Dan kan je het geleerde in de praktijk brengen zonder dat je gehinderd wordt door dat zeurende stemmetje.quote:Op woensdag 9 september 2026 16:39 schreef The-BFG het volgende:
Ik zit er ook over te denken om dit een keer te gaan droppen bij de huisarts.
Huisarts wilde me hier naar Nederlandse obesitas kliniek voor doorsturen. Voor saxenda al. Omdat hij er niks van wist. Maar NOK hanteert echt belachelijk hoge kosten. Zit nu via internist, die internist wilt ook gewoon mounjaro voorschrijven, ze zegt dat het beter werkt. Maar dat is evt iets voor als saxenda niet meer werkt...quote:Op dinsdag 8 september 2026 23:34 schreef Mozart13 het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee en ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Mijn verhaal in het kort: ik ben ongeveer drie jaar geleden begonnen met Saxenda. Dat werd gewoon vergoed vanuit de zorgverzekering en voorgeschreven door mijn huisarts, omdat ik aan de voorwaarden voldeed. Het werkte zeker wel, maar uiteindelijk bleef mijn gewichtsverlies hangen op ongeveer 12 kilo. In het begin was ik wat meer kwijt, maar uiteindelijk stabiliseerde het daar zo'n beetje op.
Ik heb daarna heel lang getwijfeld om over te stappen op Mounjaro, vooral vanwege de kosten omdat het niet vergoed wordt. Uiteindelijk toch weer naar de huisarts gegaan, maar zij wilde/kon het niet voorschrijven. Volgens haar hoort daar behoorlijk wat begeleiding bij en kunnen zij dat binnen de praktijk niet (meer) bieden. Ik werd daarom doorgestuurd naar een kliniek.
Website bekeken, maar daar schrok ik nogal van: minimaal zo'n ¤150 aan begeleidingskosten en dan de medicatie er nog bovenop. Dat vond ik echt veel te gek.
Daarna zelf verder gaan zoeken en uiteindelijk bij Wellis uitgekomen. Sinds half juli gebruik ik via hen Mounjaro en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Inmiddels ongeveer 9 kilo kwijt, bovenop de 12 kilo die ik eerder met Saxenda ben afgevallen. Dus over het resultaat ben ik absoluut tevreden.
Alleen… die kosten. Daar baal ik echt behoorlijk van.
Daardoor ben ik ook wat verder gaan lezen en kom ik steeds vaker van die sites tegen waar peptides worden aangeboden, waaronder tirzepatide, soms naast allerlei andere peptides/steroďde-achtige middelen. Er staat dan nadrukkelijk bij dat het uitsluitend bedoeld is voor onderzoeksdoeleinden. Dat voelt mij eerlijk gezegd toch behoorlijk schimmig, maar blijkbaar zijn er wel mensen die het gebruiken.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben, het zelf gebruiken of serieus hebben overwogen? Ik ben vooral benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken en welke afwegingen jullie daarin hebben gemaakt. Ik hoef geen links of adressen van verkopers, ben puur benieuwd naar ervaringen.
Volgens mij ben jij hier de eerste met zo'n geschiedenis. Jij kreeg het dus sinds 2020 al, interessant.quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:22 schreef Lemmeb het volgende:
Ik gebruik Ozempic al sinds 2020, vanwege diabetes type 2. In het begin viel ik inderdaad makkelijk en vrij veel af. In combinatie met een streng dieet, dat makkelijker vol te houden was doordat ik veel minder trek had. Inmiddels is dat effect totaal verdwenen en ben ik weer bijna terug op mijn oude gewicht. Ik denk dat in de toekomst velen dit zullen gaan merken, helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
En? Wat kost het zonder een commerciële aanbieder?quote:Op dinsdag 8 september 2026 22:29 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Dat weet ik morgen
Bedrag staat er nog niet bij.
En als ik eens uit eten ga, heb ik altijd lunch+ voor de volgende dagquote:Op woensdag 9 september 2026 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben je niet gewoon jaloers dan?![]()
Enfin, mijn zuster en man gebruiken inmiddels 6 maanden Mounjaro en zijn beide plusminus 15 kilo afgevallen.
Het is grappig want de spuiten betalen zichzelf schijnbaar terug omdat ze amper nog eetlust hebben en een vermogen besparen op boodschappen en zelden buiten de deur eten.
Ik heb 2 maanden geleden nieuwe -dure!- BHś gekocht. Inmiddels zwabberen ze er inquote:Op woensdag 9 september 2026 13:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik moest nieuwe BH's en had echt geen idee meer wat voor maat ik moest hebben.
Enfin, heel goed geholpen bij de Marlies Dekkers outletstore, waar ze ook nog eens een uitstekende aanbieding hadden![]()
Geen 30, maar wel ruim 20 kwijt. Werkstress. Voor mn gevoel zat alles er in een week weer aanquote:Op woensdag 9 september 2026 16:34 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb het ook gedaan, sterker nog in 8 maanden. Keto dieet: The New Food Programme. Werkte echt als een tierelier... Ik ben nog een maand of 7 op gewicht gebleven en daarna ging het mis. En kroop er heel snel weer gewicht bij aan. En nu ben ik hier.![]()
Mij ook niet. Al volg ik de ontwikkeling wel. Ik ben heel benieuwd hoe dat op de markt gaat komen en wat de uiteindelijke resultaten en bijwerkingen zijn.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:53 schreef Evenstar het volgende:
Beetje zitten lezen over retatrutide, want wist er nog niet zoveel van af, maar ik vind de cijfers eigenlijk wel meevallen.
Tirzepatide is 20-22% en retatrutide is 24-28%.
Daarnaast lijkt er ook een grotere kans op tachycardia te zijn (tot wel 12%) Iets wat je bij tirzepatide niet ziet volgens mij.
Voordeel van retatrutide is wel dat door glucagon werking je ook meer gaat verbranden in je rust stand. Daar komt waarschijnlijk (dit is mijn eigen conclusie) die extra paar procent meer gewichtsverlies vandaan.
Volgens Eli Lily gaat het nog wel tot eind 2028 duren voordat het officieel op de markt is trouwens, dus echt knap en apart dat men er al aan weet te komen en het ook durft in te spuiten. Mij niet gezien.
Ik vorige week ook alles weer laten opmeten. Dat zal over een tijdje ook wel weer moeten, maar dat zie ik dan wel weer. Ik denk dat het meeste nu wel van mijn borsten af is.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb 2 maanden geleden nieuwe -dure!- BHś gekocht. Inmiddels zwabberen ze er in![]()
mijn arme prinsesjes
Dit is wel echt zuur, want er kan nog genoeg buik af zeg maar
![]()
En ik probeer altijd heel veel bij kringlopen te scoren, maar met ondergoed heb ik daar toch wat tegen.
Ik zit nu boven de 22%. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd of ik nog doorga met afvallen of dat dit het wel zo ongeveer is.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:53 schreef Evenstar het volgende:
Beetje zitten lezen over retatrutide, want wist er nog niet zoveel van af, maar ik vind de cijfers eigenlijk wel meevallen.
Tirzepatide is 20-22% en retatrutide is 24-28%.
.
Ik ga 108 euro betalen voor de 1 mg. Scheelt 141 euro met wellisquote:Op woensdag 9 september 2026 18:32 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En? Wat kost het zonder een commerciële aanbieder?
Zo dan! Lekker hoor.. en goed nieuws voor anderen ook.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:02 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ik ga 108 euro betalen voor de 1 mg. Scheelt 141 euro met wellis
Volgens mij was die 22% na 72 weken tijdens de onderzoeken. Ik zie zoveel betere resultaten dan dat op Reddit. Ik ga er dan van uit dat mensen niet lullenquote:Op woensdag 9 september 2026 21:01 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Ik zit nu boven de 22%. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd of ik nog doorga met afvallen of dat dit het wel zo ongeveer is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |