abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221753028
Vandaag voor het eerst uit eten sinds 9 weken :o

Helemaal zenuwachtig _O-
Ik ga voor de zeebaars denk ik.
  Moderator dinsdag 8 september 2026 @ 17:33:55 #202
441859 crew  Lenny77
pi_221753213
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat waren ongeveer mijn maten ook. Ik ben 1,80 m.

Sinds april ben ik meer op mijn voeding gaan letten en inmiddels zit ik op 67 kilo. Ik wil er nog 2 kilo af hebben, maar die blijken veruit het lastigst. In het begin vloog het eraf met bijna een kilo per week, nu ben ik blij met een kilo per maand.

En natuurlijk zit die laatste reserve precies op mijn buik. Straks heb ik nog eerder geen kont meer dan een platte buik. :+
65kg op 1.80m?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221754962
Ik heb vanmiddag aan mijn huisarts gevraagd of ik een recept voor wegovy 1 mg kan krijgen.

Ik kreeg het volgende antwoord *O*

U krijgt het inderdaad niet vergoed. U kunt het wel zelf betalen. Ik zal een recpet naar d apotheek versturen voor u.

Geen idee hoeveel het via de apotheek kost, maar denk goedkoper dan wellis :D
pi_221755057
En staat al in mijn medicijn overzicht ook :D

Neem aan dat ik via de apotheek ook naaldjes kan krijgen?

Ow ja blijkbaar standaard erbij
pi_221755091
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 08:56 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, na de vorige opmerking al en nu dit verhaal ook weer is de moed me alweer in de schoenen gezonken en denk ik: laat maar, ik betaal het wel gewoon zelf ik ga het niet eens meer proberen :D
Maar ja… nee heb ik…
Ik heb dit gestuurd vanmiddag

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 september 2026 @ 22:02:51 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221755236
Oh nice! Dat kan ik natuurlijk ook gewoon proberen! ^O^
Maar lekker joh! *O*
pi_221755334
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 22:02 schreef BE het volgende:
Oh nice! Dat kan ik natuurlijk ook gewoon proberen! ^O^
Maar lekker joh! *O*
Ik had het overigens niet verwacht van mijn huisarts :@
  dinsdag 8 september 2026 @ 22:20:08 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221755355
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 22:17 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ik had het overigens niet verwacht van mijn huisarts :@
Dan is het helemaal tof!
  dinsdag 8 september 2026 @ 22:22:14 #209
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_221755372
Ik gebruik Ozempic al sinds 2020, vanwege diabetes type 2. In het begin viel ik inderdaad makkelijk en vrij veel af. In combinatie met een streng dieet, dat makkelijker vol te houden was doordat ik veel minder trek had. Inmiddels is dat effect totaal verdwenen en ben ik weer bijna terug op mijn oude gewicht. Ik denk dat in de toekomst velen dit zullen gaan merken, helaas.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_221755411
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 21:35 schreef DarkNemesis. het volgende:
En staat al in mijn medicijn overzicht ook :D

Neem aan dat ik via de apotheek ook naaldjes kan krijgen?

Ow ja blijkbaar standaard erbij
Hoeveel kost het?
pi_221755421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 22:28 schreef Gutso het volgende:

[..]
Hoeveel kost het?
Dat weet ik morgen :)

Bedrag staat er nog niet bij.
  dinsdag 8 september 2026 @ 22:40:42 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221755492
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2026 22:22 schreef Lemmeb het volgende:
Ik gebruik Ozempic al sinds 2020, vanwege diabetes type 2. In het begin viel ik inderdaad makkelijk en vrij veel af. In combinatie met een streng dieet, dat makkelijker vol te houden was doordat ik veel minder trek had. Inmiddels is dat effect totaal verdwenen en ben ik weer bijna terug op mijn oude gewicht. Ik denk dat in de toekomst velen dit zullen gaan merken, helaas.
En heeft het dan nog wel effect op je diabetes?
  dinsdag 8 september 2026 @ 22:42:54 #213
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_221755503
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 22:40 schreef BE het volgende:

[..]
En heeft het dan nog wel effect op je diabetes?
Dat zeker wel, gelukkig. Maar het heeft geen enkel effect meer op m'n eetpatroon.

In de eerste jaren kreeg ik ook echt hele erge darmkrampen als ik veel koolhydraten at. Of ik werd misselijk van veel eten. Dus dan laat je dat wel. Maar nu helemaal niks meer, helaas.
  dinsdag 8 september 2026 @ 22:44:51 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221755512
Duimpje voor de diabetes, maar wel kut dat het verdere effect weg is.
  dinsdag 8 september 2026 @ 22:48:13 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_221755523
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 22:44 schreef BE het volgende:
Duimpje voor de diabetes, maar wel kut dat het verdere effect weg is.
Zeker.

Ik heb nog een half jaar ofzo de dosis verdubbeld naar 2 mg, maar dat maakte helemaal niks uit: het effect was en bleef weg. :'(
pi_221755688
Ik lees hier al een tijdje mee en ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Mijn verhaal in het kort: ik ben ongeveer drie jaar geleden begonnen met Saxenda. Dat werd gewoon vergoed vanuit de zorgverzekering en voorgeschreven door mijn huisarts, omdat ik aan de voorwaarden voldeed. Het werkte zeker wel, maar uiteindelijk bleef mijn gewichtsverlies hangen op ongeveer 12 kilo. In het begin was ik wat meer kwijt, maar uiteindelijk stabiliseerde het daar zo'n beetje op.

Ik heb daarna heel lang getwijfeld om over te stappen op Mounjaro, vooral vanwege de kosten omdat het niet vergoed wordt. Uiteindelijk toch weer naar de huisarts gegaan, maar zij wilde/kon het niet voorschrijven. Volgens haar hoort daar behoorlijk wat begeleiding bij en kunnen zij dat binnen de praktijk niet (meer) bieden. Ik werd daarom doorgestuurd naar een kliniek.

Website bekeken, maar daar schrok ik nogal van: minimaal zo'n ¤150 aan begeleidingskosten en dan de medicatie er nog bovenop. Dat vond ik echt veel te gek.

Daarna zelf verder gaan zoeken en uiteindelijk bij Wellis uitgekomen. Sinds half juli gebruik ik via hen Mounjaro en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Inmiddels ongeveer 9 kilo kwijt, bovenop de 12 kilo die ik eerder met Saxenda ben afgevallen. Dus over het resultaat ben ik absoluut tevreden.

Alleen… die kosten. Daar baal ik echt behoorlijk van.

Daardoor ben ik ook wat verder gaan lezen en kom ik steeds vaker van die sites tegen waar peptides worden aangeboden, waaronder tirzepatide, soms naast allerlei andere peptides/steroïde-achtige middelen. Er staat dan nadrukkelijk bij dat het uitsluitend bedoeld is voor onderzoeksdoeleinden. Dat voelt mij eerlijk gezegd toch behoorlijk schimmig, maar blijkbaar zijn er wel mensen die het gebruiken.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben, het zelf gebruiken of serieus hebben overwogen? Ik ben vooral benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken en welke afwegingen jullie daarin hebben gemaakt. Ik hoef geen links of adressen van verkopers, ben puur benieuwd naar ervaringen. :)
  woensdag 9 september 2026 @ 08:20:13 #217
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221756197
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 17:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
65kg op 1.80m?
Ja, 65 kilo op 1,80 m en toch zit dat laatste beetje precies op mijn buik.

Vroeger woog ik nog geen 60 kilo, maar de overgang vond blijkbaar dat ik in een half jaar tijd 30 kilo zwaarder moest worden. Mijn armen en benen blijven relatief dun, dus ik eindig al snel met het postuur van een bolletje op satéprikkers.

Nu ben ik gelukkig weer de lange paling die ik altijd was. Dat voelt een stuk vertrouwder dan de versie die ineens besloot al het extra gewicht rond haar buik op te slaan.
To BG or not to BG!
  woensdag 9 september 2026 @ 09:49:27 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221756636
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 08:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja, 65 kilo op 1,80 m en toch zit dat laatste beetje precies op mijn buik.

Vroeger woog ik nog geen 60 kilo, maar de overgang vond blijkbaar dat ik in een half jaar tijd 30 kilo zwaarder moest worden. Mijn armen en benen blijven relatief dun, dus ik eindig al snel met het postuur van een bolletje op satéprikkers.

Nu ben ik gelukkig weer de lange paling die ik altijd was. Dat voelt een stuk vertrouwder dan de versie die ineens besloot al het extra gewicht rond haar buik op te slaan.
Sorry, maar ik snap niet wat je in dit topic doet als je BMI van 20,7 naar 20,1 wilt hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 september 2026 @ 09:56:05 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221756672
Overigens, mijn apotheek is een Benu apotheek, en ik zie daar iedere keer reclame van "Benu medisch afvallen".

Geen idee of het hele verhaal dan goedkoper wordt dan bij Wellis en Co. maar wellicht een optie voor degenen met twijfels?
Zou ook zomaar kunnen zijn waarom huisartsen minder moeilijk beginnen te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221756734
Ik woog vroeger met mijn 1,71 ongeveer 52 kilo :D
No way dat ik hier naar terug wil _O-

Zelfs met 65 kilo vond ik mijzelf te dun.

Ieder moet het voor zich weten natuurlijk. Maar snap @Leandra wel :@
Dat je medisch afvallen gebruikt om van een bmi van 20,7 naar 20,1 te gaan, vind ik zo "content creator"-achtig iets :@
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 september 2026 @ 10:31:26 #221
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221756873
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 23:34 schreef Mozart13 het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee en ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Mijn verhaal in het kort: ik ben ongeveer drie jaar geleden begonnen met Saxenda. Dat werd gewoon vergoed vanuit de zorgverzekering en voorgeschreven door mijn huisarts, omdat ik aan de voorwaarden voldeed. Het werkte zeker wel, maar uiteindelijk bleef mijn gewichtsverlies hangen op ongeveer 12 kilo. In het begin was ik wat meer kwijt, maar uiteindelijk stabiliseerde het daar zo'n beetje op.

Ik heb daarna heel lang getwijfeld om over te stappen op Mounjaro, vooral vanwege de kosten omdat het niet vergoed wordt. Uiteindelijk toch weer naar de huisarts gegaan, maar zij wilde/kon het niet voorschrijven. Volgens haar hoort daar behoorlijk wat begeleiding bij en kunnen zij dat binnen de praktijk niet (meer) bieden. Ik werd daarom doorgestuurd naar een kliniek.

Website bekeken, maar daar schrok ik nogal van: minimaal zo'n ¤150 aan begeleidingskosten en dan de medicatie er nog bovenop. Dat vond ik echt veel te gek.

Daarna zelf verder gaan zoeken en uiteindelijk bij Wellis uitgekomen. Sinds half juli gebruik ik via hen Mounjaro en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Inmiddels ongeveer 9 kilo kwijt, bovenop de 12 kilo die ik eerder met Saxenda ben afgevallen. Dus over het resultaat ben ik absoluut tevreden.

Alleen… die kosten. Daar baal ik echt behoorlijk van.

Daardoor ben ik ook wat verder gaan lezen en kom ik steeds vaker van die sites tegen waar peptides worden aangeboden, waaronder tirzepatide, soms naast allerlei andere peptides/steroïde-achtige middelen. Er staat dan nadrukkelijk bij dat het uitsluitend bedoeld is voor onderzoeksdoeleinden. Dat voelt mij eerlijk gezegd toch behoorlijk schimmig, maar blijkbaar zijn er wel mensen die het gebruiken.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben, het zelf gebruiken of serieus hebben overwogen? Ik ben vooral benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken en welke afwegingen jullie daarin hebben gemaakt. Ik hoef geen links of adressen van verkopers, ben puur benieuwd naar ervaringen. :)
Iets wat je in je lichaam gaat spuiten moet je niet willen halen op rare websites die van alles beloven. Dat is eigenlijk alles wat je zou moeten weten.

Als je kosten wil besparen kan je beter bijv. langer proberen te doen met je pen. Een hogere dosis pen kopen en daar 2 of 3 maanden mee doen als je er netjes en voorzichtig mee omgaat. Dat is een veel veiligere manier om te besparen dan zooi kopen waar je niet van weet waar het vandaan komt of wat er in zit.
pi_221756885
Bij de apotheek geweest

108 euro voor wegovy 1 mg pen Maar ze moeten bestellen, dus morgen ophalen.

Dat scheelt mij dus 141 euro per maand :o
pi_221756905
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 10:33 schreef DarkNemesis. het volgende:
Bij de apotheek geweest

108 euro voor wegovy 1 mg pen Maar ze moeten bestellen, dus morgen ophalen.

Dat scheelt mij dus 141 euro per maand :o
Goed geregeld!!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221756956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 10:35 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Goed geregeld!!
Ja ben er echt blij mee. :@
En wil ook gewoon op de 1 mg blijven zolang mogelijk. Dus krijg het ook nog via herhaalrecept
pi_221756995
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 10:44 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ja ben er echt blij mee. :@
En wil ook gewoon op de 1 mg blijven zolang mogelijk. Dus krijg het ook nog via herhaalrecept
Ik hoop voor andere users dat zij nu die stap ook durven te zetten. En dat hun huisarts ook zo fijn mee wil werken!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')