Als iemand met rechten deze ⬆️ post nog even kan editten?quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:38 schreef ondeugend het volgende:
Stand begin september 2026
Semaglutide: Ozempic en WeGovy
ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 25 weken geleden gestopt +1 kilo
DarkNemesis; 8 weken Wegovy - 8.2 kilo kwijt - nog 19 kilo te gaan
PoesDoos; 7 maanden Ozempic - 17,5kg kwijt - Nog maximaal 5kg te gaan
Tirzepatide: Mounjaro
BE; 3 weken Mounjaro - 3 kilo kwijt - nog 16.5 - 21.6 kilo te gaan.
Evenstar; 10 weken Moujaro - 10.8 kilo kwijt - nog 24,1 kilo te gaan
Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat
Leandra; 7 maanden Saxenda - 20,4 kilo kwijt - nog 10,5 kilo te gaan
Netjes!!quote:Op maandag 7 september 2026 10:05 schreef SophiaLoren het volgende:
Ik ben met nevolat (saxenda) opgehoogd van 1,8 naar 2,4 en merk ineens enorm verschil. Heb sowieso niet de hoogste gespoten ooit bedenk ik me. Dus misschien moet ik ook even niet klagen dat ik niet zoveel afval. Inmiddels -10. Nog 30 te gaan 🥹 wel nu voor twee jaar vergoeding gekregen.
Netjesquote:Op maandag 7 september 2026 10:05 schreef SophiaLoren het volgende:
Ik ben met nevolat (saxenda) opgehoogd van 1,8 naar 2,4 en merk ineens enorm verschil. Heb sowieso niet de hoogste gespoten ooit bedenk ik me. Dus misschien moet ik ook even niet klagen dat ik niet zoveel afval. Inmiddels -10. Nog 30 te gaan 🥹 wel nu voor twee jaar vergoeding gekregen.
Je kunt je bezorgdatum aanpassen he. Zet hem gewoon een week naar voren zodat je er een volgende keer geen stress van hebt?quote:Op maandag 7 september 2026 15:39 schreef BE het volgende:
Nou... hier faalt wellis even flink met bezorgen. Hij stond op zaterdag verzenden, maar dan zijn ze dicht dus verzenden ze de eerstvolgende werkdag (hoor ik net via de mail) en dan kot het dus morgen. Als het goed is... als het niet zo is moet ik maar snel weer mailen...
Mijn lieftallige heeft allang verzendmail van vandaag dus ik heb er een hard hoofd in.
Ja, dat heb ik nu gedaan.quote:Op maandag 7 september 2026 16:53 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je kunt je bezorgdatum aanpassen he. Zet hem gewoon een week naar voren zodat je er een volgende keer geen stress van hebt?
Het is sowieso verstandig je huisarts in te lichten dat je het gebruikt. Mijn huisarts kon het volgens de spelregels niet voorschrijven. Ook niet met zelf betalen. Wellicht zijn de spelregels versoepeld inmiddels. Ik praat over maart 2025quote:Op maandag 7 september 2026 22:12 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nu gedaan.
(Maar ik vind ook dat ik een grote meid moet zijn en naar de huisarts moet om te vragen of het via hen kan, met zelf betalen uiteraard, maar dan is het wel goedkoper.)
Idem hier. Niet genoeg te zwaar. Hij weet het wel en heeft me ook advies gegeven, gevolgd door een "maar dit is natuurlijk allemaal hypothetisch" 😄.quote:Op maandag 7 september 2026 22:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het is sowieso verstandig je huisarts in te lichten dat je het gebruikt. Mijn huisarts kon het volgens de spelregels niet voorschrijven. Ook niet met zelf betalen. Wellicht zijn de spelregels versoepeld inmiddels. Ik praat over maart 2025
Saxenda daarentegen kon en wilde hij wel voorschrijven maar ook dat moest ik zelf betalen. Ik ben toen op eigen houtje naar Ozempic gegaan omdat ik 1 keer per week toch fijner vond dan elke dag prikken.quote:Op maandag 7 september 2026 22:26 schreef mspoez het volgende:
[..]
Idem hier. Niet genoeg te zwaar. Hij weet het wel en heeft me ook advies gegeven, gevolgd door een "maar dit is natuurlijk allemaal hypothetisch" 😄.
Dat heb ik al wel gedaan idd.quote:Op maandag 7 september 2026 22:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het is sowieso verstandig je huisarts in te lichten dat je het gebruikt. Mijn huisarts kon het volgens de spelregels niet voorschrijven. Ook niet met zelf betalen. Wellicht zijn de spelregels versoepeld inmiddels. Ik praat over maart 2025
Ik heb ooit een kleuter in de klas gehad wiens moeder maar nauwelijks de trap opkwam naar de klas, zo zwaar was ze. Toch zei de dokter dat ze niet voldoende obese was. Ze heeft er in 2 maanden 12 kilo aan gegeten en toen mocht ze wél voor een maagverkleining... Ik snap de richtlijnen hè, dat is het niet, maar soms zou je toch op wat flexibiliteit hopen.quote:Op maandag 7 september 2026 23:17 schreef BE het volgende:
[..]
Dat heb ik al wel gedaan idd.
Ik zat op 34.8 toen ik hieemee startte, het zou toch idioot zijn dat ik eerst verder uit de klauw zou moeten laten lopen.
Nou ja goed, we gaan het zien
Ik vind dat voor GLI ook al zo slecht. Ik weeg dik 80 kilo, maat 42-44 en mijn BMI zal iets van 27-28 zijn. Dan kan je wel in aanmerking komen voor GLI als je een buikomvang hebt van 88cm of meer, maar ik heb echt een enorm peer figuur. Dus ik moet er eerst nog iets van 10 kilo bij voor ik überhaupt ondersteuning kan krijgen om de 10 kilo eraf te krijgen in op een gezond gewicht te komen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 07:37 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ik heb ooit een kleuter in de klas gehad wiens moeder maar nauwelijks de trap opkwam naar de klas, zo zwaar was ze. Toch zei de dokter dat ze niet voldoende obese was. Ze heeft er in 2 maanden 12 kilo aan gegeten en toen mocht ze wél voor een maagverkleining... Ik snap de richtlijnen hè, dat is het niet, maar soms zou je toch op wat flexibiliteit hopen.
Ja, na de vorige opmerking al en nu dit verhaal ook weer is de moed me alweer in de schoenen gezonken en denk ik: laat maar, ik betaal het wel gewoon zelf ik ga het niet eens meer proberenquote:Op dinsdag 8 september 2026 07:37 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ik heb ooit een kleuter in de klas gehad wiens moeder maar nauwelijks de trap opkwam naar de klas, zo zwaar was ze. Toch zei de dokter dat ze niet voldoende obese was. Ze heeft er in 2 maanden 12 kilo aan gegeten en toen mocht ze wél voor een maagverkleining... Ik snap de richtlijnen hè, dat is het niet, maar soms zou je toch op wat flexibiliteit hopen.
Eerste mijlpaal!!quote:Op dinsdag 8 september 2026 09:42 schreef BE het volgende:
Na 7,5km powerwalken en nog eens naar het toilet stond het er echt: 99,9!![]()
Wat kan je daar blij mee zijn!Natuurlijk niet helemaal voor het echie nog, maar hij is zeker wel in zicht!
Jawel zeker wel voor het echie, altijd wegen na toiletbezoek!quote:Op dinsdag 8 september 2026 09:42 schreef BE het volgende:
Wat kan je daar blij mee zijn!Natuurlijk niet helemaal voor het echie nog, maar hij is zeker wel in zicht!
Whoehoeeeequote:Op dinsdag 8 september 2026 09:42 schreef BE het volgende:
OEH!!!! Zo heerlijk als je naar 2 cijfers voor de komma gaatquote:Op dinsdag 8 september 2026 09:42 schreef BE het volgende:
Dat waren ongeveer mijn maten ook. Ik ben 1,80 m.quote:Op dinsdag 8 september 2026 08:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind dat voor GLI ook al zo slecht. Ik weeg dik 80 kilo, maat 42-44 en mijn BMI zal iets van 27-28 zijn. Dan kan je wel in aanmerking komen voor GLI als je een buikomvang hebt van 88cm of meer, maar ik heb echt een enorm peer figuur. Dus ik moet er eerst nog iets van 10 kilo bij voor ik überhaupt ondersteuning kan krijgen om de 10 kilo eraf te krijgen in op een gezond gewicht te komen.
Even mijn cijfers een update gegevenquote:Op dinsdag 8 september 2026 08:18 schreef Shuri het volgende:
Stand begin september 2026
Semaglutide: Ozempic en WeGovy
ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 25 weken geleden gestopt +1 kilo
DarkNemesis; 8 weken Wegovy - 8.2 kilo kwijt - nog 19 kilo te gaan
PoesDoos; 7 maanden Ozempic - 17,5kg kwijt - Nog maximaal 5kg te gaan
Tirzepatide: Mounjaro
BE; 3 weken Mounjaro - 3 kilo kwijt - nog 16.5 - 21.6 kilo te gaan.
Evenstar; 10 weken Moujaro - 12.7 kilo kwijt - nog 22,2 kilo te gaan
Shuri; 10 weken Mounjaro - 10 kilo kwijt - nog 10-15 kilo te gaan
Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat
Leandra; 7 maanden Saxenda - 20,8 kilo kwijt - nog 10,1 kilo te gaan
--
Sorry 🫤quote:Op dinsdag 8 september 2026 08:56 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, na de vorige opmerking al en nu dit verhaal ook weer is de moed me alweer in de schoenen gezonken en denk ik: laat maar, ik betaal het wel gewoon zelf ik ga het niet eens meer proberen
Maar ja… nee heb ik…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |