Het mag formeel (Conventie van Geneve) ook niet eens, ook al geven ze zelf toestemming. Het moet dan door een officiele instantie zoals bv het Rode Kruis gebeuren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 02:05 schreef capricia het volgende:
Ik weet nooit wat ik daar nou van moet vinden. Die verhalen van die gevangenen. Die interviews zijn altijd vaag.
Much respect voor Franky & Coen overigens. Maar dit zouden ze niet moeten doen.
Edit: oh @PluggieOD was me voor...quote:As technology advanced, prisoners became exposed to public curiosity via photographic images and video footage. This was already the case during the Second World War, where photo and film propaganda was extensively used by all the Parties. In subsequent armed conflicts, images of prisoners of war frequently appeared on television and later were posted on the internet.[106] For example, during the Vietnam War, US pilots who had fallen into the power of the enemy were shown on television, where they were forced to make anti-American statements.[107] Similar propaganda methods were used during the Iran-Iraq War in the 1980s, as well as during the 1990–1991 Gulf War, with images being shown of prisoners of war on both sides, sometimes in humiliating conditions and poses.[108] In the latter case, these practices took place despite the coalition’s policy of only allowing photographs of prisoners of war to be made public if they were not close up enough for individuals to be identified.[109] This is how, in the years after the adoption of the 1949 Conventions, the very notion of exposure to insults and public curiosity acquired a new dimension.[110]
Tja, beetje lastig wat Frankie en Coen betreft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het mag formeel (Conventie van Geneve) ook niet eens, ook al geven ze zelf toestemming. Het moet dan door een officiele instantie zoals bv het Rode Kruis gebeuren.
[..]
Edit: oh @:PluggieOD was me voor...
Ja, ben ik allemaal ook met je eens. Maar..quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, beetje lastig wat Frankie en Coen betreft.
Het is misschien beetje te kort door de bocht met het vingertje te wijzen, ze hebben tegenwoordig wel een journalistieke functie en rapporteren doorgaans ook veel over hoe het aan het front aan toe gaat.
Het interview is verder ook niet zo (totaal niet) boeiend eigenlijk, met haar open deurtjes.
Wat betreft het Rode Kruis, haar rol in/rond Oekraine is nogal dubieus...
Eerlijk gezegd: Europa is enigszins wakker geschrokken, maar nog lang niet voldoende voorbereid.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:14 schreef theunderdog het volgende:
Bereiden wij (Europa) ons nou genoeg voor op een toekomstige oorlog met Rusland? of een ander land?
Ik heb niet genoeg kennis, om daarover te oordelen. Maar wat vinden de mensen met verstand van dit onderwerp hiervan?
Misschien is het ergens goed dat Europa er lang met de pet naar gegooid heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd: Europa is enigszins wakker geschrokken, maar nog lang niet voldoende voorbereid.
We investeren fors meer en bouwen defensiecapaciteit op, maar na decennia van bezuinigingen zijn munitievoorraden, luchtverdediging, logistiek en algehele militaire slagkracht nog onvoldoende.
Met de VS erbij is de afschrikking sterk maar zonder Amerikaanse steun heeft Europa nog serieuze gaten.
Als het huidige tempo wordt volgehouden, verwacht ik dat Europa rond 2030 - 2035 wezenlijk beter voorbereid is.
De richting is goed, maar we lopen achter en moeten sneller.
Er is afgelopen jaar 2x geoefend met het Oekraïnse leger en toen werd het navo legertje totaal de vernieling in geholpen. Recentelijk zijn de Amerikanen ook volledig in de pan gehakt tijdens zo'n oefening. Wat een geruststelling.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd: Europa is enigszins wakker geschrokken, maar nog lang niet voldoende voorbereid.
We investeren fors meer en bouwen defensiecapaciteit op, maar na decennia van bezuinigingen zijn munitievoorraden, luchtverdediging, logistiek en algehele militaire slagkracht nog onvoldoende.
Met de VS erbij is de afschrikking sterk maar zonder Amerikaanse steun heeft Europa nog serieuze gaten.
Als het huidige tempo wordt volgehouden, verwacht ik dat Europa rond 2030 - 2035 wezenlijk beter voorbereid is.
De richting is goed, maar we lopen achter en moeten sneller.
Niet echt, nee. Oekraïne heeft jarenlange frontervaring en leert daar uitzonderlijk snel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Er is afgelopen jaar 2x geoefend met het Oekraïnse leger en toen werd het navo legertje totaal de vernieling in geholpen. Recentelijk zijn de Amerikanen ook volledig in de pan gehakt tijdens zo'n oefening. Wat een geruststelling.
Dat niet, maar je moet ook wel conclusies gaan verbinden aan hetgeen je kunt zien wat er in de 'Kill Zone' afspeelt. En wie weet hoe drones zich verder gaan ontwikkelen, misschien zijn over een aantal jaar swarms van paar honderd of duizend+ drones doodnormaal. Of kunnen ze zich prima of beter aanpassen aan verschillende omstandigheden enz.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:56 schreef Perrin het volgende:
Drones veranderen de oorlog, maar ze maken de rest van het leger niet overbodig heb ik van @:Achja geleerd.
Het doel van z'n oefening is dan ook niet om te winnen. Het doel is om te leren waar je eigen zwaktes liggen en hoe je die kan verbeteren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Er is afgelopen jaar 2x geoefend met het Oekraïnse leger en toen werd het navo legertje totaal de vernieling in geholpen. Recentelijk zijn de Amerikanen ook volledig in de pan gehakt tijdens zo'n oefening. Wat een geruststelling.
Meer onder de noemer: het is niet verstandig om met stenen te gooien als je zelf in een glazen huis woont.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:45 schreef ExTec het volgende:
Onder de noemer: ja, maar zuigend pro-rus kanalen hebben het ook wel eens bij het juiste eind hoor.
Eh, ok.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Meer onder de noemer: het is niet verstandig om met stenen te gooien als je zelf in een glazen huis woont.
Maar even serieus, hoe vaak moet nog aan je worden uitgelegd worden dat Rusland al veel langer met eenzeflde campagne bezig was voor Oekraine Wildberries ging aanvalen. Wat Oekraine trouwens al deed voor de 40 dagen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Meer onder de noemer: het is niet verstandig om met stenen te gooien als je zelf in een glazen huis woont.
Het gaat niet om Wildberries. Het gaat over Budanov's plan die totaal backfired.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar even serieus, hoe vaak moet nog aan je worden uitgelegd worden dat Rusland al veel langer met eenzeflde campagne bezig was voor Oekraine Wildberries ging aanvalen. Wat Oekraine trouwens al deed voor de 40 dagen.
Op een gegeven moment wordt het wel een beetje vermoeiend?
E: Het is prima interessant om te praten over de gevolgen en de campagnes van beide kanten, maar als het voornaamste wat je haalt uit de video: "Het is niet verstandig om met stene nte gooien als je zelf in een glazen huis woont" is dat wel heel kortzichtig en naief?
Denk dat je het hier wel goed samenvat ja.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:13 schreef Breekfast het volgende:
Als Oekraïne die Wildberrie magazijnen niet had aangevallen dan had Poetin ook geen aanleiding gehad om in 2022 Oekraïne binnen te vallen. Of haal ik nu iets door elkaar qua volgordelijkheid? Hmm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |