Dat dacht ik dus ook, inderdaad. En dan is hij met die weerhaakjes in zijn piemel denk ik niet meer heel agressief. Maar nogmaals, ik heb geen idee hoe het voelt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat condoom gaat mee naar buiten met de man hoor door die weerhaakjes.
Kan mij niet voorstellen dat dat blijft zitten..
Vanaf het moment dat die man die weerhaakjes voelt wil die in een reflex zijn penis er zo snel mogelijk eruit trekken hoor.
Alarm laten luiden via een app bestaat al zie ik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zo een app kan misschien ook door een specifiek woord geactiveerd worden? En een stopwoord voor bij vals alarm.
Nu is dat niet handig als je niets kan zeggen dus er moet een back-up zijn door bv een beweging te kunnen maken.
Biometrie zal natuurlijk het handigste zijn maar er zal idd ergens een soort afschakeling nodig moeten zijn in geval van vals alarm: dus er moet een melding zijn bij activatie. Best geen geluid want dan hoort je belager dat ook en kan die het uitschakelen maar een soort trilfrequentie (bv 5 korte trillingkjes).
Dek dat dat een goed begin is, vrouwen hebben daar ook een mooie rol voor zichzelf in, je wordt sneller serieus genomen als je jezelf ook serieuzer neemtquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O dat laatste ben ik zeker met je eens.
Er moet een omslag komen in het denken en handelen. Vrouwen moeten meer als volwaardig worden gezien. Niet als zwakke en niet helemaal gelijkwaardige mensen, omdat de man nu eenmaal het prototype is. Er worden gelukkig veel stappen gezet, maar het is nog niet voldoende. En als vrouwen meer gelijkwaardig worden gezien en behandeld, denk ik dat seksueel misbruik ook minder zal zijn. Maar misschien ben ik wel een te grote idealist.
Verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Blijft dat condoom zitten in de vrouw als hij probeert terug te trekken? Waar maak je dat uit op?
Helemaal waarquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verkeerd gelezen.
Als ik er wat langer over nadenk is dat ook volstrekt onlogisch. Het is nog vroeg…
Heb je het hele artikel gelezen, of alleen de kop?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:38 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dek dat dat een goed begin is, vrouwen hebben daar ook een mooie rol voor zichzelf in, je wordt sneller serieus genomen als je jezelf ook serieuzer neemt
https://nos.nl/op3/artike(...)-vaker-af-dan-mannen
Ja, dus je mag inhoudelijk reageren als je wilt. En waaruit maak je precies op dat ik alles bij de vrouw neerleg? Heb ik helemaal niet gezegd, andermans woorden uit mijn mond vissen, zeer vermoeiend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je het hele artikel gelezen, of alleen de kop?
Overigens is dit weer een mooi voorbeeld van hoe er toch telkens mannen zijn die de boel heel hard om willen draaien en alles uitsluitend bij vrouwen zelf neer willen leggen. Zeer vermoeiend.
Jouw reactie op mijn post dat er een omslag in het denken moet komen, is een artikel dat vrouwen vaker een promotie afwijzen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:53 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ja, dus je mag inhoudelijk reageren als je wilt. En waaruit maak je precies op dat ik alles bij de vrouw neerleg? Heb ik helemaal niet gezegd, andermans woorden uit mijn mond vissen, zeer vermoeiend.
Zeker dient het van meerdere kanten te komen, dat is juist mijn punt. Dus niet alleen van de mannen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jouw reactie op mijn post dat er een omslag in het denken moet komen, is een artikel dat vrouwen vaker een promotie afwijzen.
Heb je je ook afgevraagd waar die onzekerheid vandaan zou kunnen komen? En zoals je ziet, is die onzekerheid door de vrouw zelf weg te werken mbv een loopbaanoach. Ze werken er dus zelf aan.
Een omslag in het denken dient ook vanuit andere kanten te komen. Vanuit mannen, vanuit de medische wereld, om er eens twee te noemen.
Nou, veel mannen onderschatten vrouwen heel gemakkelijk zonder dat de vrouw in kwestie dat ook doet hoor. Jij doet nu alsof dat onderschatten komt door de vrouw, maar er zijn genoeg mannen te vinden die van mening zijn dat vrouwen sowieso niet in de top of uberhaupt in een managementpositie thuishoort. En daar ook niet voldoende van aannemen. Heel vervelende mannetjes zijn dat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:14 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Zeker dient het van meerdere kanten te komen, dat is juist mijn punt. Dus niet alleen van de mannen.
En die onzekerheid komt doordat vrouwen vaker de neiging hebben zichzelf te onderschatten dan mannen. En als je jezelf onderschat, dan geef je anderen onbewust de uitnodiging hetzelfde te doen. De vrouw in het artikel heeft er inderdaadaan gewerkt en zelf aan der lijve het verschil ondervonden
Die zijn er zeker, dat zijn nare mannetjes en die moeten ook zeker aangepakt wordenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, veel mannen onderschatten vrouwen heel gemakkelijk zonder dat de vrouw in kwestie dat ook doet hoor. Jij doet nu alsof dat onderschatten komt door de vrouw, maar er zijn genoeg mannen te vinden die van mening zijn dat vrouwen sowieso niet in de top of uberhaupt in een managementpositie thuishoort. En daar ook niet voldoende van aannemen. Heel vervelende mannetjes zijn dat.
Ik denk overigens wel dat hier iets van nuance past. Een brede man van een meter of 2 wordt ook serieuzer genomen dan een iele man van 1,7 m. Zowel door mannen als vrouwen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, veel mannen onderschatten vrouwen heel gemakkelijk zonder dat de vrouw in kwestie dat ook doet hoor. Jij doet nu alsof dat onderschatten komt door de vrouw, maar er zijn genoeg mannen te vinden die van mening zijn dat vrouwen sowieso niet in de top of uberhaupt in een managementpositie thuishoort. En daar ook niet voldoende van aannemen. Heel vervelende mannetjes zijn dat.
Ik weet het niet. Is dat werkelijk zo? Ik ken genoeg mannen die helemaal niet zo'n enorme kerel zijn die, ook zakelijk, zeker serieus genomen worden. En ik weet ook dat vrouwen veel harder hun best moeten doen om serieus genomen te worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk overigens wel dat hier iets van nuance past. Een brede man van een meter of 2 wordt ook serieuzer genomen dan een iele man van 1,7 m. Zowel door mannen als vrouwen. WE moeten mensen toch gewoon beoordelen op hun vaardigheden en hun werk?
Wat dat betreft zit dat toch een beetje in de mens.
Het vereist denk ik ook gewoon dat je je daarvan bewust bent en gaat zoeken naar een andere manier om te beoordelen dan we met ons reptielenbrein doen.
Ja, daar is veel over te vinden. Zie bv hier:quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Is dat werkelijk zo? Ik ken genoeg mannen die helemaal niet zo'n enorme kerel zijn die, ook zakelijk, zeker serieus genomen worden. En ik weet ook dat vrouwen veel harder hun best moeten doen om serieus genomen te worden.
Ik heb het zelf aan de hand gehad met een nieuwe medewerker die van mij niets aan wilde nemen, tot hem door de directie werd verteld dat hij dat toch echt moest doen. En zelfs toen werd het maar schoorvoetend gedaan. Uiteindelijk is deze man ontslagen, maar het heeft me een behoorlijk pittige tijd opgeleverd.
Maak dat maar eens hard…quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
Mannen onderschatten vrouwen per definitie. Mannen nemen vrouwen enkel serieus bij het batsen. Daarna is het weer 'net doen alsof het je gelijke' is. Het is echt een diep geworteld superioriteitsgevoel. En het subtiel tegenwerken, betwijfelen en aanvechten gaat altijd door.
Als je je teveel laat inpakken door de gladde praatjes en niet kijkt naar de daadjes zul je iig veel decepties mogen meemaken voordat je ogen open gaan.
Dat heb ik ook wel eens gevraagd aan een man.quote:
Dus uiteindelijk is alles onze eigen schuld?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:38 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dek dat dat een goed begin is, vrouwen hebben daar ook een mooie rol voor zichzelf in, je wordt sneller serieus genomen als je jezelf ook serieuzer neemt
https://nos.nl/op3/artike(...)-vaker-af-dan-mannen
Natuurlijk. Dat is van sommige mannen toch echt de default. GElukkig niet van alle.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk is alles onze eigen schuld?
Zelfs een promotie afslaan wil zeggen dat wij minder waard zijn?
Edit: zag je verdere antwoorden later. Maar eigenlijk komt het nog steeds wel een beetje neer op dit.
Waarom is dat artikel een man vs vrouw issue? Of waarom ervaar ik dat zo in dit topic?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Edit: zag je verdere antwoorden later. Maar eigenlijk komt het nog steeds wel een beetje neer op dit.
Schuld hebben en oorzaak zijn zijn sowieso twee verschillende dingen. Ook zijn vrouwen geen eenheid met een gedeeld brein, dus statements als ''dus wij zijn dit'' zijn lastig op te reageren. Maar ik legde nergens een schuld aantijging neer, ik wilde alleen tegengeluid geven tegen de retoriek "mannen worden standaard serieus genomen omdat ze man zijn, vrouwen worden standaard niet serieus genomen omdat ze vrouw zijn". Beide statements zijn in beginsel niet waarquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Omdat het artikel toch wel wijst naar vrouwen, want ze wijzen immers zelfs promoties af. Dus dat ze niet zo hoog in het bedrijfsleven komen, ligt aan henzelf. Niet aan het systeem, niet aan mannen die moeite hebben met een vrouw op een leidinggevende positie (zeker boven hen staand in de hierarchie, maar ook gelijke collega's), aan vrouwen zelf.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waarom is dat artikel een man vs vrouw issue? Of waarom ervaar ik dat zo in dit topic?
Ps het is een artikel uit 2015.
De jobcoach is ondertussen een wellness centrum begonnen in Spanje, geen grap
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waarom is dat artikel een man vs vrouw issue? Of waarom ervaar ik dat zo in dit topic?
Ps het is een artikel uit 2015.
De jobcoach is ondertussen een wellness centrum begonnen in Spanje, geen grap
Dat is vloeken in de kerk, wat Lisa Loeb is hier al afgeserveerd als vreselijke vrouw die alleen maar zanikt. Door mannen, uiteraard.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:15 schreef Stepperoller het volgende:
Boekentip: Fopfeminisme van Lisa Loeb. Is inclusief uitgebreide bronvermelding.
Daarin komt ook concreet aan bod dat vrouwen het op bepaalde punten nooit goed kunnen doen en dat voor mannen andere standaarden gelden
Weet niet waar je al die overhaaste conclusies vandaan hebt, niet van mij in ieder geval. Wat dacht je van het gegeven dat de wereld niet zwart wit is? Meerdere dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat het artikel toch wel wijst naar vrouwen, want ze wijzen immers zelfs promoties af. Dus dat ze niet zo hoog in het bedrijfsleven komen, ligt aan henzelf. Niet aan het systeem, niet aan mannen die moeite hebben met een vrouw op een leidinggevende positie (zeker boven hen staand in de hierarchie, maar ook gelijke collega's), aan vrouwen zelf.
Oud artikel, ben benieuwd of er in 11 jaar iets veranderd is op dat gebied.
Dat de loopbaancoach inmiddels een andere invulling aan haar leven heeft gegeven, is verder eigenlijk niet zo relevant.
Ik ben ook een man, dus bij deze mijn aanbeveling.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is vloeken in de kerk, wat Lisa Loeb is hier al afgeserveerd als vreselijke vrouw die alleen maar zanikt. Door mannen, uiteraard.
Is goed, ik ga hem lezen met vakje chips erbij. Ben wel benieuwd nu naar dit toekomstige standaardwerk in de sociologiequote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:29 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ben ook een man, dus bij deze mijn aanbeveling.
En een vreselijke vrouw die alleen maar zanikt is niet bepaald een inhoudelijk argument, dus lees het boek maar gewoon en kom daarna met een onderbouwd verhaal waarom haar verhaal niet klopt en niet wanneer je nog volop in je toxische gefrustreerde mannetjes emoties zit.
Ben benieuwd naar elke inhoudelijke reactie van iemand die daadwerkelijk het boek heeft gelezen.
Alleen een boek door mannen geschreven en dan ook nog een specifiek type man kan enige grond van waarheid bevatten he?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is vloeken in de kerk, wat Lisa Loeb is hier al afgeserveerd als vreselijke vrouw die alleen maar zanikt. Door mannen, uiteraard.
Uiteraard. En dat noemen we dan niet mansplainen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Alleen een boek door mannen geschreven en dan ook nog een specifiek type man kan enige grond van waarheid bevatten he?
Nee das ook iets wat die stomme vrouwtjes hebben uitgevonden. Wat weten wij nou...quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard. En dat noemen we dan niet mansplainen, natuurlijk.
Denk je dat je nog ongekleurd/onbevangen kan gaan lezen als je insteek al zo is?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:41 schreef MultiBanaan het volgende:
Nee ik ga hem lezen, ik laat me graag womansplainen door Lisa Loeb, ze schijnt de code in de genderwar te hebben gekraakt, daar wil ik wel getuige van zijn
Ik ben net zo ongekleurd en onbevangen als iedereen in dit topic, ongekleurd en onbevangen zijn is voor tieners en kinderen, daar zijn we allemaal inmiddels wel wat te oud voorquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk je dat je nog ongekleurd/onbevangen kan gaan lezen als je insteek al zo is?
Mja maar als je bij alles zo:quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:52 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ik ben net zo ongekleurd en onbevangen als iedereen in dit topic, ongekleurd en onbevangen zijn is voor tieners en kinderen, daar zijn we allemaal inmiddels wel wat te oud voor
Heb een aantal afleveringen van damn honey geluisterd, daar kon ik af en toe een gulle lach niet onderdrukken. Ik hoop echt dat dit een iets hoger niveau aantikt, want die podcast staat echt stijf van de complot theorieënquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja maar als je bij alles zo:denkt dan zal het heel boek
zijn
Daar denken we dan heel anders over. Wat mij betreft zijn we nooit te oud om nieuwsgierig te willen zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:52 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ik ben net zo ongekleurd en onbevangen als iedereen in dit topic, ongekleurd en onbevangen zijn is voor tieners en kinderen, daar zijn we allemaal inmiddels wel wat te oud voor
Klopt, het sluit ook niet alle risico's uit. Maar het is iets dat kan bijdragen voor mensen die naar de kroeg zijn geweest, one night stands, of bij andere gelegenheden waar beide bedpartners voor de eerste keer samen seks hebben als later blijkt dat een van de partijen de seks niet vrijwillig heeft beleefd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Consent is geen momentopname. Ook tijdens een vrijpartij kan een van de deelnemers geen zin meer hebben.
Daarom denk ik dat schriftelijk vastleggen van consent geen goed idee is.
Nieuwsgierigheid is wat anders, dat heeft er verder niet zo veel mee te maken. Maar op je 30e ben je geen schone lei meer, dan is er al een deel van de tekening ingekleurd. Echte pure onbevangenheid hebben alleen kinderen, maar je kan ondanks dat nog steeds nieuwsgierig blijvenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Daar denken we dan heel anders over. Wat mij betreft zijn we nooit te oud om nieuwsgierig te willen zijn.
Naar diametraal andere standpunten, naar wat iemand bezielt die iets doet wat ik nooit zou doen, naar hoe andere mannen kijken naar vrouwen.
Dat laatste stelt me vaak teleur. Ik deel niet het optimisme van de vrouwen hier dat veel mannen wel deugen.
Maar ik blijf nieuwsgierig en, ik hoop, onbevangen.
Is allang gebeurd, dat heeft social media allemaal voor ons gefaciliteerd. Ik hoop echt dat de internet schakelaar een keer grotendeels terug uitgeschakeld wordt, internet alleen weer voor de basisbehoeften en verder niet. Dat zou ons als mensheid veel goed doenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens moeten we oppassen dat we mannen en vrouwen niet teveel tegenover elkaar zetten.
Het is natuurlijk een combinatie van factoren en dat vrouwen minder vaak in topfuncties terecht komen heeft natuurlijk ook te maken met keuzes die vrouwen maken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat het artikel toch wel wijst naar vrouwen, want ze wijzen immers zelfs promoties af. Dus dat ze niet zo hoog in het bedrijfsleven komen, ligt aan henzelf. Niet aan het systeem, niet aan mannen die moeite hebben met een vrouw op een leidinggevende positie (zeker boven hen staand in de hierarchie, maar ook gelijke collega's), aan vrouwen zelf.
Oud artikel, ben benieuwd of er in 11 jaar iets veranderd is op dat gebied.
Dat de loopbaancoach inmiddels een andere invulling aan haar leven heeft gegeven, is verder eigenlijk niet zo relevant.
Lisa is een activist en allesbehalve een wetenschapper.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:15 schreef Stepperoller het volgende:
Boekentip: Fopfeminisme van Lisa Loeb. Is inclusief uitgebreide bronvermelding.
Daarin komt ook concreet aan bod dat vrouwen het op bepaalde punten nooit goed kunnen doen en dat voor mannen andere standaarden gelden
Als jij het boek kado geeft wil ik het best lezen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:29 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ben ook een man, dus bij deze mijn aanbeveling.
En een vreselijke vrouw die alleen maar zanikt is niet bepaald een inhoudelijk argument, dus lees het boek maar gewoon en kom daarna met een onderbouwd verhaal waarom haar verhaal niet klopt en niet wanneer je nog volop in je toxische gefrustreerde mannetjes emoties zit.
Ben benieuwd naar elke inhoudelijke reactie van iemand die daadwerkelijk het boek heeft gelezen.
Flauw. Ik heb een tip gegeven over een boek die door een vrouw geschreven is enkele dagen geleden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Alleen een boek door mannen geschreven en dan ook nog een specifiek type man kan enige grond van waarheid bevatten he?
Het was dan ook niet tegen jouquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Flauw. Ik heb een tip gegeven over een boek die door een vrouw geschreven is enkele dagen geleden.
Man/vrouw vind ik niet relevant in dezen.
Als jij hier in dit topic alleen maar leest dat de meeste mannen vrouwenhatende seksisten zijn, kun je niet begrijpend lezen of heb je niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:36 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid is wat anders, dat heeft er verder niet zo veel mee te maken. Maar op je 30e ben je geen schone lei meer, dan is er al een deel van de tekening ingekleurd. Echte pure onbevangenheid hebben alleen kinderen, maar je kan ondanks dat nog steeds nieuwsgierig blijven
En dat optimisme hier dat de meeste mannen deugen heb ik niet gevonden hier, de tendens is eerder dat de meeste mannen vrouwenhatende seksisten zijn. Maar vevelend voor je dat je de wereld zo ervaart, hoop dat je er berusting in kan vinden
Zoals al gezegd: daar denken we dan heel anders over.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:36 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid is wat anders, dat heeft er verder niet zo veel mee te maken. Maar op je 30e ben je geen schone lei meer, dan is er al een deel van de tekening ingekleurd. Echte pure onbevangenheid hebben alleen kinderen, maar je kan ondanks dat nog steeds nieuwsgierig blijven
En dat optimisme hier dat de meeste mannen deugen heb ik niet gevonden hier, de tendens is eerder dat de meeste mannen vrouwenhatende seksisten zijn. Maar vevelend voor je dat je de wereld zo ervaart, hoop dat je er berusting in kan vinden
Maw, vrouwen kunnen nooit zo goed als mannen zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:41 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is meteen mijn kritiek op equity. Ik ben voorstander van gelijke kansen, maar gelijke uitkomsten zul je dan alsnog alleen maar krijgen door groepen naar voren te schuiven.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een combinatie van factoren en dat vrouwen minder vaak in topfuncties terecht komen heeft natuurlijk ook te maken met keuzes die vrouwen maken.
Dat is meteen mijn kritiek op equity. Ik ben voorstander van gelijke kansen, maar gelijke uitkomsten zul je dan alsnog alleen maar krijgen door groepen naar voren te schuiven.
Een extreem voorbeeld wat mensen dan gebruiken is de NBA: laat daar equity op los en ineens is het veel gemakkelijker om als Aziaat of Blanke man te spelen in de NBA en vallen veel betere Zwarte spelers af.

|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |