Dat dacht ik dus ook, inderdaad. En dan is hij met die weerhaakjes in zijn piemel denk ik niet meer heel agressief. Maar nogmaals, ik heb geen idee hoe het voelt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat condoom gaat mee naar buiten met de man hoor door die weerhaakjes.
Kan mij niet voorstellen dat dat blijft zitten..
Vanaf het moment dat die man die weerhaakjes voelt wil die in een reflex zijn penis er zo snel mogelijk eruit trekken hoor.
Alarm laten luiden via een app bestaat al zie ik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zo een app kan misschien ook door een specifiek woord geactiveerd worden? En een stopwoord voor bij vals alarm.
Nu is dat niet handig als je niets kan zeggen dus er moet een back-up zijn door bv een beweging te kunnen maken.
Biometrie zal natuurlijk het handigste zijn maar er zal idd ergens een soort afschakeling nodig moeten zijn in geval van vals alarm: dus er moet een melding zijn bij activatie. Best geen geluid want dan hoort je belager dat ook en kan die het uitschakelen maar een soort trilfrequentie (bv 5 korte trillingkjes).
Dek dat dat een goed begin is, vrouwen hebben daar ook een mooie rol voor zichzelf in, je wordt sneller serieus genomen als je jezelf ook serieuzer neemtquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O dat laatste ben ik zeker met je eens.
Er moet een omslag komen in het denken en handelen. Vrouwen moeten meer als volwaardig worden gezien. Niet als zwakke en niet helemaal gelijkwaardige mensen, omdat de man nu eenmaal het prototype is. Er worden gelukkig veel stappen gezet, maar het is nog niet voldoende. En als vrouwen meer gelijkwaardig worden gezien en behandeld, denk ik dat seksueel misbruik ook minder zal zijn. Maar misschien ben ik wel een te grote idealist.
Verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Blijft dat condoom zitten in de vrouw als hij probeert terug te trekken? Waar maak je dat uit op?
Helemaal waarquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verkeerd gelezen.
Als ik er wat langer over nadenk is dat ook volstrekt onlogisch. Het is nog vroeg…
Heb je het hele artikel gelezen, of alleen de kop?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:38 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dek dat dat een goed begin is, vrouwen hebben daar ook een mooie rol voor zichzelf in, je wordt sneller serieus genomen als je jezelf ook serieuzer neemt
https://nos.nl/op3/artike(...)-vaker-af-dan-mannen
Ja, dus je mag inhoudelijk reageren als je wilt. En waaruit maak je precies op dat ik alles bij de vrouw neerleg? Heb ik helemaal niet gezegd, andermans woorden uit mijn mond vissen, zeer vermoeiend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je het hele artikel gelezen, of alleen de kop?
Overigens is dit weer een mooi voorbeeld van hoe er toch telkens mannen zijn die de boel heel hard om willen draaien en alles uitsluitend bij vrouwen zelf neer willen leggen. Zeer vermoeiend.
Jouw reactie op mijn post dat er een omslag in het denken moet komen, is een artikel dat vrouwen vaker een promotie afwijzen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:53 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Ja, dus je mag inhoudelijk reageren als je wilt. En waaruit maak je precies op dat ik alles bij de vrouw neerleg? Heb ik helemaal niet gezegd, andermans woorden uit mijn mond vissen, zeer vermoeiend.
Zeker dient het van meerdere kanten te komen, dat is juist mijn punt. Dus niet alleen van de mannen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jouw reactie op mijn post dat er een omslag in het denken moet komen, is een artikel dat vrouwen vaker een promotie afwijzen.
Heb je je ook afgevraagd waar die onzekerheid vandaan zou kunnen komen? En zoals je ziet, is die onzekerheid door de vrouw zelf weg te werken mbv een loopbaanoach. Ze werken er dus zelf aan.
Een omslag in het denken dient ook vanuit andere kanten te komen. Vanuit mannen, vanuit de medische wereld, om er eens twee te noemen.
Nou, veel mannen onderschatten vrouwen heel gemakkelijk zonder dat de vrouw in kwestie dat ook doet hoor. Jij doet nu alsof dat onderschatten komt door de vrouw, maar er zijn genoeg mannen te vinden die van mening zijn dat vrouwen sowieso niet in de top of uberhaupt in een managementpositie thuishoort. En daar ook niet voldoende van aannemen. Heel vervelende mannetjes zijn dat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:14 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Zeker dient het van meerdere kanten te komen, dat is juist mijn punt. Dus niet alleen van de mannen.
En die onzekerheid komt doordat vrouwen vaker de neiging hebben zichzelf te onderschatten dan mannen. En als je jezelf onderschat, dan geef je anderen onbewust de uitnodiging hetzelfde te doen. De vrouw in het artikel heeft er inderdaadaan gewerkt en zelf aan der lijve het verschil ondervonden
Die zijn er zeker, dat zijn nare mannetjes en die moeten ook zeker aangepakt wordenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, veel mannen onderschatten vrouwen heel gemakkelijk zonder dat de vrouw in kwestie dat ook doet hoor. Jij doet nu alsof dat onderschatten komt door de vrouw, maar er zijn genoeg mannen te vinden die van mening zijn dat vrouwen sowieso niet in de top of uberhaupt in een managementpositie thuishoort. En daar ook niet voldoende van aannemen. Heel vervelende mannetjes zijn dat.
Ik denk overigens wel dat hier iets van nuance past. Een brede man van een meter of 2 wordt ook serieuzer genomen dan een iele man van 1,7 m. Zowel door mannen als vrouwen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, veel mannen onderschatten vrouwen heel gemakkelijk zonder dat de vrouw in kwestie dat ook doet hoor. Jij doet nu alsof dat onderschatten komt door de vrouw, maar er zijn genoeg mannen te vinden die van mening zijn dat vrouwen sowieso niet in de top of uberhaupt in een managementpositie thuishoort. En daar ook niet voldoende van aannemen. Heel vervelende mannetjes zijn dat.
Ik weet het niet. Is dat werkelijk zo? Ik ken genoeg mannen die helemaal niet zo'n enorme kerel zijn die, ook zakelijk, zeker serieus genomen worden. En ik weet ook dat vrouwen veel harder hun best moeten doen om serieus genomen te worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk overigens wel dat hier iets van nuance past. Een brede man van een meter of 2 wordt ook serieuzer genomen dan een iele man van 1,7 m. Zowel door mannen als vrouwen. WE moeten mensen toch gewoon beoordelen op hun vaardigheden en hun werk?
Wat dat betreft zit dat toch een beetje in de mens.
Het vereist denk ik ook gewoon dat je je daarvan bewust bent en gaat zoeken naar een andere manier om te beoordelen dan we met ons reptielenbrein doen.
Ja, daar is veel over te vinden. Zie bv hier:quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Is dat werkelijk zo? Ik ken genoeg mannen die helemaal niet zo'n enorme kerel zijn die, ook zakelijk, zeker serieus genomen worden. En ik weet ook dat vrouwen veel harder hun best moeten doen om serieus genomen te worden.
Ik heb het zelf aan de hand gehad met een nieuwe medewerker die van mij niets aan wilde nemen, tot hem door de directie werd verteld dat hij dat toch echt moest doen. En zelfs toen werd het maar schoorvoetend gedaan. Uiteindelijk is deze man ontslagen, maar het heeft me een behoorlijk pittige tijd opgeleverd.
Maak dat maar eens hard…quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
Mannen onderschatten vrouwen per definitie. Mannen nemen vrouwen enkel serieus bij het batsen. Daarna is het weer 'net doen alsof het je gelijke' is. Het is echt een diep geworteld superioriteitsgevoel. En het subtiel tegenwerken, betwijfelen en aanvechten gaat altijd door.
Als je je teveel laat inpakken door de gladde praatjes en niet kijkt naar de daadjes zul je iig veel decepties mogen meemaken voordat je ogen open gaan.
Dat heb ik ook wel eens gevraagd aan een man.quote:
Dus uiteindelijk is alles onze eigen schuld?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:38 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dek dat dat een goed begin is, vrouwen hebben daar ook een mooie rol voor zichzelf in, je wordt sneller serieus genomen als je jezelf ook serieuzer neemt
https://nos.nl/op3/artike(...)-vaker-af-dan-mannen
Natuurlijk. Dat is van sommige mannen toch echt de default. GElukkig niet van alle.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk is alles onze eigen schuld?
Zelfs een promotie afslaan wil zeggen dat wij minder waard zijn?
Edit: zag je verdere antwoorden later. Maar eigenlijk komt het nog steeds wel een beetje neer op dit.
Waarom is dat artikel een man vs vrouw issue? Of waarom ervaar ik dat zo in dit topic?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Edit: zag je verdere antwoorden later. Maar eigenlijk komt het nog steeds wel een beetje neer op dit.
Schuld hebben en oorzaak zijn zijn sowieso twee verschillende dingen. Ook zijn vrouwen geen eenheid met een gedeeld brein, dus statements als ''dus wij zijn dit'' zijn lastig op te reageren. Maar ik legde nergens een schuld aantijging neer, ik wilde alleen tegengeluid geven tegen de retoriek "mannen worden standaard serieus genomen omdat ze man zijn, vrouwen worden standaard niet serieus genomen omdat ze vrouw zijn". Beide statements zijn in beginsel niet waarquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Omdat het artikel toch wel wijst naar vrouwen, want ze wijzen immers zelfs promoties af. Dus dat ze niet zo hoog in het bedrijfsleven komen, ligt aan henzelf. Niet aan het systeem, niet aan mannen die moeite hebben met een vrouw op een leidinggevende positie (zeker boven hen staand in de hierarchie, maar ook gelijke collega's), aan vrouwen zelf.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waarom is dat artikel een man vs vrouw issue? Of waarom ervaar ik dat zo in dit topic?
Ps het is een artikel uit 2015.
De jobcoach is ondertussen een wellness centrum begonnen in Spanje, geen grap
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waarom is dat artikel een man vs vrouw issue? Of waarom ervaar ik dat zo in dit topic?
Ps het is een artikel uit 2015.
De jobcoach is ondertussen een wellness centrum begonnen in Spanje, geen grap
Dat is vloeken in de kerk, wat Lisa Loeb is hier al afgeserveerd als vreselijke vrouw die alleen maar zanikt. Door mannen, uiteraard.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:15 schreef Stepperoller het volgende:
Boekentip: Fopfeminisme van Lisa Loeb. Is inclusief uitgebreide bronvermelding.
Daarin komt ook concreet aan bod dat vrouwen het op bepaalde punten nooit goed kunnen doen en dat voor mannen andere standaarden gelden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |