abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:02:55 #126
38824 crew  Droopie
pi_221618201
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 08:54 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Maar zijn jouw “oplossingen” dan realistischer? Naast het feit dat je dan weer zegt dat vrouwen zich moeten aanpassen zodat ze niet aangevallen worden en als ze het dan niet doen (niet gebruik maken van de vrouwenbus) het dan toch haar eigen schuld is.
[..]
Maar wat bedoelde je dan met duidelijke zaken?
Het is lastig te bewijzen inderdaad. Maar jij merkt toch ook hoe veel er vanuit het daderperspectief wordt geschreven in de media bijvoorbeeld? En hoeveel victim blaming er is in dit soort zaken.
Met duidelijke zaken bedoel ik dat de dader zelf ook gelijk doorheeft dat ie een over de schreef gegaan is.

Dus erkent dat ie fout zat, een cursus gaat doen, schadevergoeding betaalt en evt een gevangenisstraf..

En ja we willen allemaal dat de rechtspraak en politie sneller en meer zaken oppakt, dat geld is er blijkbaar niet, net zoals andere zaken op de plank blijven liggen.

En we kunnen heel veel oplossingen aandragen en heel lang vergaderen, maar de korte termijn oplossing is haal je dochter maar snachts op.
En dat is triest maar ook de realiteit. En dan blijft er de komende jaren altijd nog een kans dat het alsnog gebeurt.

Zal de overige Midas Dekkers jullie besparen, maar heb maar niet te hoge verwachtingen van de mens in het algemeen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Droopie op 21-08-2026 09:08:39 ]
Hell To The Liars
pi_221618217
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 08:58 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Hahaha … we gaan elkaar lekker zitten ophitsen. Lekker met een bakje thee. Dikke pret.

Dit is echt waar vrouwen tegenaan lopen. Jij merkt het niet want jij bent een man. Maar het is echt en elke dag.

En ik ben niet bang. Het is alleen enorm frustrerend.
Traumabonding is een bestaand fenomeen.
Maar inderdaad, vrouwen lopen daar tegenaan, zeker. Maar een slechte ervaring word op internet gedeeld tegenover een zeer grote groep vrouwen, en vervolgens wordt het gevoeld alsof de hele groep al die ervaringen die worden gedeeld meemaken.
Aangezien (schijnbaar dan, volgens dat ene enqueteje die wordt aangehaald in dat tv fragment van wnl) steeds meer vrouwen een vaste partner willen, betekent dat dan dat mannen steeds discutabeler gedrag zijn gaan vertonen? En het lijkt ook vooral iets te zijn wat in de westerse wereld aan de gang is
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:14:16 #128
38824 crew  Droopie
pi_221618273
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 09:02 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Goed bezig! Maar je kan bijvoorbeeld ook je mede mannen in je leven aanspreken wanneer ze seksistische dingen doen of zeggen. Doe je dat ooit?
Ja haha, wel op een ludieke manier.
Want het valt in mijn omgeving reuze mee..

Maar als op het werk iemand iets overnzijn vrouw zegt of iets seksistisch.. dan zeg ik "zo, dat ga ik tegen je vrouw zeggen tijdens het kerstdiner"

Dan moeten ze altijd wel lachen.
Maar t valt altijd wel mee in mijn omgeving.

Allemaal vrienden die netjes zijn opgevoed door hun beide ouders.

Maar tis niet dat ik op de barricaden ga staan voor de vrouwenrechten.
Hell To The Liars
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:21:41 #129
5428 crew  miss_sly
pi_221618316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, maar dan eigenlijk omdat de smartwatch/phone aan de hand van biometrische gegevens kan merken dat je in een noodsituatie komt. Dat is natuurlijk nog niet zo simpel (makkelijker met een horloge), maar met AI kan het daar natuurlijk snel steeds beter in worden.
Zoiets is er eigenlijk al, maar dan voor vallen en ongelukken. Op basis dus van plotselinge harde klappen of schokken wordt die detectie opgestart. Er gaat een alarm af, dat je binnen een minuut nog zelf gewoon kunt uitzetten als je niet bewusteloos of anderszins gewond bent. Doe je dat niet, dan belt de smartwatch nooddiensten of vooraf door de drager aangegeven nummers om hulp in te roepen.

Ik vind het een goed idee. Ik heb er tevens een beetje een unheimlich gevoel bij, want je geeft iemand wel weer een ding om je te tracken. En misschien een vals gevoel van veiligheid. Maar ik zou het een goed ding vinden om zo'n app te maken en mee te experimenteren hoe het werkt en of je daar dan iets aan kan hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221618329
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nuja, zelfs als het geen noodsituatie is, dan zijn de geluiden/beelden ook niet nodig/ inzetbaar want er was niets aan de hand.
Dat lijkt mij niet onoverkomelijk, ze zijn sowieso makkelijk te wissen achteraf. En in geval van twijfel: ook niet te gebruiken tegen de andere partij.
Het is vooral voor stap 2, het alarm slaan, belangrijk dat vals alarm niet of zeer zelden voorkomt, anders krijg je hetzelfde met een autoalarm.
pi_221618380
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 04:58 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
De oplossing is natuurlijk dat alle mannen van vrouwen afblijven wanneer dat niet wederzijds gewenst is.

En over die “duidelijke strafzaken”: wat zijn dat precies voor zaken? Wanneer is iets duidelijk genoeg? En wie bepaalt dat?

Ik heb me toevallig pas verdiept in de zaak rond de beschuldigingen tegen Carl Devos, de hoogleraar die door een voormalige medewerker wordt beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag en die volgens haar delen daarvan ook heeft erkend. Hoe duidelijk moet het worden voordat we vinden dat iemand verantwoordelijkheid moet nemen?

Dat patroon maakt mij boos. Wie macht heeft, krijgt tijd, advocaten, bescherming en het voordeel van de twijfel. Wie iets meemaakt, moet bewijzen, uitleggen, herhalen en vaak opnieuw door alles heen. En ondertussen verschuift de aandacht naar degene die beschuldigd wordt: hoe zwaar híj het heeft en hoe verdrietig híj is.

En het verbaast me hoeveel mensen hier en ook in andere topics reageren met: “Maar de meeste mannen zijn geen klootzakken.” Dat klopt. Natuurlijk klopt dat. Maar dat is geen argument dat het probleem niet bestaat.

Ik heb het voor mezelf eens geïnventariseerd in mijn eigen kennissenkring en ik ken geen vrouw die nog nooit met een klootzak, grensoverschrijdend gedrag of een onveilige situatie te maken heeft gehad.

Ik denk serieus dat er geen mens is die dat laatste nooit heeft meegemaakt, want 1 klootzak maakt doorgaans vele slachtoffers.

Maar dat de lat hoogt ligt voor bewijs is natuurlijk wel terecht. Dat is de aard van het strafrecht. Daarom denk ik ook dat een app die bewijs kan verzamelen een groot verschil kan maken. En dat zonder de basisbeginselen van strafvordering los te laten.
pi_221618415
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 07:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
verkrachting is zelden wettig en overtuigend te bewijzen. En afgaan op het woord van de ene partij wordt’m ook niet.
Dan zie ik meer in een consent app.
Consent is geen momentopname. Ook tijdens een vrijpartij kan een van de deelnemers geen zin meer hebben.

Daarom denk ik dat schriftelijk vastleggen van consent geen goed idee is.
pi_221618440
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zoiets is er eigenlijk al, maar dan voor vallen en ongelukken. Op basis dus van plotselinge harde klappen of schokken wordt die detectie opgestart. Er gaat een alarm af, dat je binnen een minuut nog zelf gewoon kunt uitzetten als je niet bewusteloos of anderszins gewond bent. Doe je dat niet, dan belt de smartwatch nooddiensten of vooraf door de drager aangegeven nummers om hulp in te roepen.

Ik vind het een goed idee. Ik heb er tevens een beetje een unheimlich gevoel bij, want je geeft iemand wel weer een ding om je te tracken. En misschien een vals gevoel van veiligheid. Maar ik zou het een goed ding vinden om zo'n app te maken en mee te experimenteren hoe het werkt en of je daar dan iets aan kan hebben.
Het is lastig om het echt goed te doen denk ik, maar de moeite waard om er eens verder naar te kijken…
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:55:33 #134
5428 crew  miss_sly
pi_221618508
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 09:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is lastig om het echt goed te doen denk ik, maar de moeite waard om er eens verder naar te kijken…
Ik heb mijn man het idee aan de hand gedaan. IT'er die graag speelt met apps enzo. Hij gaat eens zoeken of het er al is, of een begin, of hoe zoiets te maken zou zijn. Het is natuurlijk wat amateurgerommel on the side, maar eens nadenken of hoe of wat kan altijd.

Door jouw idee voor die app en mijn herinnering aan die nagellak, moest ik ineens ook denken aan het anti-verkrachtingscondoom dat ergens in Afrika is uitgevonden. Ik kwam toen dit artikel tegen.

https://www.oneworld.nl/i(...)gen-seksueel-geweld/

quote:
Helaas leven we in een wereld waarin seksueel geweld eerder norm dan uitzondering is. En dan gaat het echt niet alleen om landen als India of Congo. In Nederland is bijna de helft van de vrouwen (45 procent), en 1 op de 3 kinderen wel eens het slachtoffer geweest van seksueel geweld.
In reactie hierop komen sommigen met drastische maatregelen. Als er vanuit de overheid of samenleving te weinig aan dit probleem gedaan wordt, dan moeten vrouwen het heft maar in eigen hand nemen, is het idee.

Hier vijf bizarre uitvindingen tegen seksueel geweld. Wat is jouw ‘weapon of choice’?

1.De Rape-Ax (‘verkrachtingsbijl’)
Het anti-verkrachtingscondoom werd in Zuid-Afrika ontwikkeld in de aanloop naar het WK van 2010. Na ontmoetingen met slachtoffers van seksueel geweld bedacht een dokter dit condoom met weerhaakjes. De vrouw kan het zelf indoen, en wanneer een man haar wil verkrachten, komt zijn penis door de weerhaakjes vast te zitten in het condoom. Alleen in een ziekenhuis kunnen ze hem hiervan bevrijden (en tegelijkertijd de politie inlichten).

2. De anti-date-rape-nagellak
Studenten van de North Carolina University ontwikkelden een nagellak die rape drugs in drankjes moet herkennen. De bedoeling is dat de nagellak van kleur verschiet wanneer deze in aanraking komt met stoffen als rohypnol en ghb. Nagellak is een discrete manier om uit te vinden of de persoon tegenover je wel of niet pluis is; een kleine dip in je drankje en je weet waar je aan toe bent.

3. Het anti-verkrachtingstampon
Deze tampon met een ijzeren pin moet verkrachting voorkomen, en zou een vrouw de controle over eigen lichaam teruggeven. De naald in de tampon zorgt ervoor dat ieder ‘object’ wat het lichaam op de betreffende plek binnenkomt, gestoken wordt. Het ‘wapen’ heeft de naam FemDefence gekregen. Dit is een prototype, maar de bedenkers hebben een patent aangevraagd en willen het product binnenkort op de markt brengen.

4. De harige legging
Deze behaarde leggings zijn ontworpen in China, en de aanblik zou genoeg moeten zijn om elke seksuele honger direct in de kiem te smoren, zo is het idee. Critici van de harige leggings wezen in reactie hierop fijntjes op het grote aantal perverselingen dat juist ontzettend kickt op al dat haar.

5. De electrische bh
Studenten uit India ontwierpen een bh die bij hardhandige aanraking stroomstoten van 3800 KV afgeeft, en daarnaast, via een GPS-systeem, een bericht naar de politie en de ouders van het slachtoffer stuurt. De studenten baseerden het idee op onderzoeken die uitwijzen dat daders het allereerst naar de borsten van het slachtoffer grijpen.

Er valt over te speculeren hoe handzaam deze producten zijn. Bovendien is de kans groot dat een belager agressief reageert op bijvoorbeeld een ijzeren pin in zijn penis, waardoor de situatie helemaal escaleert. En hoewel misschien best doeltreffend, kun je je afvragen hoeveel vrouwen zich daadwerkelijk in de harige legging hijsen.

Misschien is een zelfverdedigingscursus, of een klein flesje pepperspray, uiteindelijk toch effectiever?
Allemaal creatief genoeg, en de laatste zin misschien wel realistisch, maar eigenlijk he, is het toch van de zotte dat hierover zo moet worden nagedacht? En dat is niet nieuw, dit soort geweld is natuurlijk al bijna zo oud als de mensheid. Kunnen we nu echt anno 2026 niet een stukje meer beschaving ontwikkelen?
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:04:41 #135
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221618568
Leuk al die tech. Kan ook best nuttig zijn.

In mijn overtuiging moeten jonge mensen bij een blauwtje lopen :blauwoog: beter opgevangen en geïnstrueerd worden door ervaren mannen en vrouwen. Anders leren ze zichzelf de verkeerde lessen aan, gekleurd door wrok en teleurstelling, en gaan ze misschien sneller over tot vervelendere methodes.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221618586
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb mijn man het idee aan de hand gedaan. IT'er die graag speelt met apps enzo. Hij gaat eens zoeken of het er al is, of een begin, of hoe zoiets te maken zou zijn. Het is natuurlijk wat amateurgerommel on the side, maar eens nadenken of hoe of wat kan altijd.

Door jouw idee voor die app en mijn herinnering aan die nagellak, moest ik ineens ook denken aan het anti-verkrachtingscondoom dat ergens in Afrika is uitgevonden. Ik kwam toen dit artikel tegen.

[..]
Allemaal creatief genoeg, en de laatste zin misschien wel realistisch, maar eigenlijk he, is het toch van de zotte dat hierover zo moet worden nagedacht? En dat is niet nieuw, dit soort geweld is natuurlijk al bijna zo oud als de mensheid. Kunnen we nu echt anno 2026 niet een stukje meer beschaving ontwikkelen?
Ik ga het hier ook eens bespreken vandaag.

Ten aanzien van het laatste: beschaving is vaak maar een dun laagje en mensen die zich onbespied wanen of onaantastbaar laten dat laagje snel vallen. Kijk maar eens hoe in het verkeer mensen zich heel gemakkelijk misdragen. Of anoniem op het internet.

Ook in het dierenrijk komt verkrachting voor. Dolfijnen bijvoorbeeld.

Een deel van de mensen verdient het gewoon om uit de maatschappij te worden gehaald. In ieder geval tijdelijk.
pi_221618589
Persoonlijk ben ik nog altijd voor de castratie van verkrachters, maar dat zal wel te barbaars zijn voor onze beschaafde beschaving
pi_221618593
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
Leuk al die tech. Kan ook best nuttig zijn.

In mijn overtuiging moeten jonge mensen bij een blauwtje lopen :blauwoog: beter opgevangen en geïnstrueerd worden door ervaren mannen en vrouwen. Anders leren ze zichzelf de verkeerde lessen aan, gekleurd door wrok en teleurstelling, en gaan ze misschien sneller over tot vervelendere methodes.
Het kan beiden naast elkaar.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:09:46 #139
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221618597
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het kan beiden naast elkaar.
Joh?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:12:04 #140
441859 crew  Lenny77
pi_221618613
quote:

[..]

[..]
Best indrukwekkende uitvindingen :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:16:34 #141
5428 crew  miss_sly
pi_221618633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ga het hier ook eens bespreken vandaag.

Ten aanzien van het laatste: beschaving is vaak maar een dun laagje en mensen die zich onbespied wanen of onaantastbaar laten dat laagje snel vallen. Kijk maar eens hoe in het verkeer mensen zich heel gemakkelijk misdragen. Of anoniem op het internet.

Ook in het dierenrijk komt verkrachting voor. Dolfijnen bijvoorbeeld.

Een deel van de mensen verdient het gewoon om uit de maatschappij te worden gehaald. In ieder geval tijdelijk.
O dat laatste ben ik zeker met je eens.

Er moet een omslag komen in het denken en handelen. Vrouwen moeten meer als volwaardig worden gezien. Niet als zwakke en niet helemaal gelijkwaardige mensen, omdat de man nu eenmaal het prototype is. Er worden gelukkig veel stappen gezet, maar het is nog niet voldoende. En als vrouwen meer gelijkwaardig worden gezien en behandeld, denk ik dat seksueel misbruik ook minder zal zijn. Maar misschien ben ik wel een te grote idealist.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:17:24 #142
5428 crew  miss_sly
pi_221618638
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Best indrukwekkende uitvindingen :D
Ja he? :D

Ik moet zeggen dat ik zelf altijd al buikpijn krijg van dat antiverkrachtingscondoom :X lijkt me dat mannen daar helemaal een naar idee van krijgen.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:17:47 #143
441859 crew  Lenny77
pi_221618640
quote:

[..]
Zo een app kan misschien ook door een specifiek woord geactiveerd worden? En een stopwoord voor bij vals alarm.
Nu is dat niet handig als je niets kan zeggen dus er moet een back-up zijn door bv een beweging te kunnen maken.

Biometrie zal natuurlijk het handigste zijn maar er zal idd ergens een soort afschakeling nodig moeten zijn in geval van vals alarm: dus er moet een melding zijn bij activatie. Best geen geluid want dan hoort je belager dat ook en kan die het uitschakelen maar een soort trilfrequentie (bv 5 korte trillingkjes).
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:18:43 #144
441859 crew  Lenny77
pi_221618648
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik zelf altijd al buikpijn krijg van dat antiverkrachtingscondoom :X lijkt me dat mannen daar helemaal een naar idee van krijgen.
De weerhaakjes lijken mij handiger dan de pin. Je zou die pin maar zelf in je lijf krijgen met een beweging :X
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:19:25 #145
5428 crew  miss_sly
pi_221618657
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zo een app kan misschien ook door een specifiek woord geactiveerd worden? En een stopwoord voor bij vals alarm.
Nu is dat niet handig als je niets kan zeggen dus er moet een back-up zijn door bv een beweging te kunnen maken.

Biometrie zal natuurlijk het handigste zijn maar er zal idd ergens een soort afschakeling nodig moeten zijn in geval van vals alarm: dus er moet een melding zijn bij activatie. Best geen geluid want dan hoort je belager dat ook en kan die het uitschakelen maar een soort trilfrequentie (bv 5 korte trillingkjes).
Kijk, zo brainstormend komen we best ergens.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:20:51 #146
5428 crew  miss_sly
pi_221618661
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De weerhaakjes lijken mij handiger dan de pin. Je zou die pin maar zelf in je lijf krijgen met een beweging :X
Dat, en na een heel pijnlijke prik door die pin kan de dader als reactie ook heel agressief worden, waardoor de aanval meer letsel kan veroorzaken en kan escaleren. Ik denk dat met zo'n condoom met weerhaakjes in je piemel je niet heel veel meer doet. Denk ik. Lijkt me heel erg gevoelig.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:23:47 #147
441859 crew  Lenny77
pi_221618687
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat, en na een heel pijnlijke prik door die pin kan de dader als reactie ook heel agressief worden, waardoor de aanval meer letsel kan veroorzaken en kan escaleren. Ik denk dat met zo'n condoom met weerhaakjes in je piemel je niet heel veel meer doet. Denk ik. Lijkt me heel erg gevoelig.
Ja klopt.
Mooie uitvinding :Y
pi_221618706
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat ik denk is dat het feit dat je dan aan elkaar vast blijft zitten meteen ook een gevaar is. Dat de verkrachter dan de vrouw vermoordt en vervolgens probeert los te komen.

Ik zou het eerder zo doen dat hij wel los kan komen, maar dat hij daarna wel medische hulp nodig heeft.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:29:01 #149
5428 crew  miss_sly
pi_221618718
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat ik denk is dat het feit dat je dan aan elkaar vast blijft zitten meteen ook een gevaar is. Dat de verkrachter dan de vrouw vermoordt en vervolgens probeert los te komen.

Ik zou het eerder zo doen dat hij wel los kan komen, maar dat hij daarna wel medische hulp nodig heeft.
Blijft dat condoom zitten in de vrouw als hij probeert terug te trekken? Waar maak je dat uit op?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:30:37 #150
441859 crew  Lenny77
pi_221618735
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Blijft dat condoom zitten in de vrouw als hij probeert terug te trekken? Waar maak je dat uit op?
Dat condoom gaat mee naar buiten met de man door die weerhaakjes.
Kan mij niet voorstellen dat dat blijft zitten..
Vanaf het moment dat die man die weerhaakjes voelt wil die in een reflex zijn penis er zo snel mogelijk eruit trekken hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')