abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221616856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:15 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wat mensen in een of ander topic roepen is natuurlijk totaal niet relevant. Iedereen heeft zo zijn fantasieën en dat mag natuurlijk ook gewoon. Daarmee ben je nog geen verkrachter.

Ik heb nu al velen proberen uit te leggen waarom je niet met een 16 jarige naar bed moet gaan als 40 jarige. Het beklijft totaal niet. Dat zegt mij dat het niet om een fantasie gaat (dat mag natuurlijk), maar dat ze gewoon hun eigen lust belangrijker vinden.

Overigens is dat gewoon wat er vaak gebeurt bij date rapes. Dat bijvoorbeeld iemand bevriest en dat ze dan denken 'zal wel'. Kom op, het is onbestaanbaar dat je dat niet door hebt. Dat de ander niet meer meedoet.

Wat te denken van iemand die vraagt: hoe kan ik mijn vriendin overtuigen om anaal te gaan? Een nee is dan niet een nee, maar een 'hoe kan ik haar toch zover krijgen'.

Seks moet leuk zijn voor alle partijen en ik ben er van overtuigd dat veel te veel mannen die zelf walgen van verkrachters wel in deze 'grijze gebieden' ineens zich teveel laten leiden door hun lust.
pi_221616859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat er veel te weinig geld gaat naar de politie om echt adequaat op te treden en dat de procedures een stuk beter kunnen.

Ook heb ik wel eens gedacht aan het gebruiken van technologie. B.v. een app op je smartwatch, of smartphone die kan zien dat je in een noodsituatie bent en dan geluid en/of video gaat veiligstellen. Daarmee is bewijs te verzamelen. En als de herkenning foolproof is of in ieder geval goed genoeg een noodsignaal versturen naar mensen in de buurt.
Dat vind ik helemaal geen slecht idee. Zeker ook voor de jeugd, die zijn vergroeid met hun telefoon dus die hebben ze altijd bij zich. Smartwatch is redelijk goed verspreid, denk ik, maar zal nog meer worden aangeschaft met dergelijke opties. Het is net zoiets als dat de camera gaat draaien als ik de claxon in de Tesla indruk?

Overigens zijn er ook wel al eens dingen bedacht. Wel eens gehoord van nagellak die verkleurt als iemand je drankje gespiketet heeft? Niet verkrijgbaar in NL volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221616867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Enige ideeën?
Ten aanzien van femicide zeker (omdat dat vaak iets is wat je aan kan zien komen).

Ten aanzien van seksueel misbruik en/of lastig vallen zie ik voorlopig het meeste in op school kinderen al leren hoe met elkaar om te gaan. In Londen zijn ze met zoiets begonnen las ik van de week. Helaas alleen gericht op hoe jongens met meiden om moeten gaan, maar het is een stap in de goede richting.
pi_221616876
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:53 schreef Masberum het volgende:
Over 50 jaar is iedereen geïmplanteerd met een chip vanwege de 1 op de 500.000 kans dat iemand ooit iets overkomt in zijn leven. Dankzij personen zoals jij
1:500.000? Rly? Zoek zelf eens op hoe vaak seksueel misbruik voorkomt!
pi_221616878
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ten aanzien van femicide zeker (omdat dat vaak iets is wat je aan kan zien komen).

Ten aanzien van seksueel misbruik en/of lastig vallen zie ik voorlopig het meeste in op school kinderen al leren hoe met elkaar om te gaan. In Londen zijn ze met zoiets begonnen las ik van de week. Helaas alleen gericht op hoe jongens met meiden om moeten gaan, maar het is een stap in de goede richting.
Ja idd, beiden aanleren hoe het hoort is nodig
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221616881
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zeker is het een goede stap, maar het is inderdaad belangrijk om beide een en ander te leren. Meisjes krijgen ook nog genoeg verkeerde signalen en informatie.
pi_221616885
-niet doen-

[ Bericht 48% gewijzigd door Lenny77 op 20-08-2026 23:06:48 ]
pi_221616886
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik helemaal geen slecht idee. Zeker ook voor de jeugd, die zijn vergroeid met hun telefoon dus die hebben ze altijd bij zich. Smartwatch is redelijk goed verspreid, denk ik, maar zal nog meer worden aangeschaft met dergelijke opties. Het is net zoiets als dat de camera gaat draaien als ik de claxon in de Tesla indruk?

Ja, maar dan eigenlijk omdat de smartwatch/phone aan de hand van biometrische gegevens kan merken dat je in een noodsituatie komt. Dat is natuurlijk nog niet zo simpel (makkelijker met een horloge), maar met AI kan het daar natuurlijk snel steeds beter in worden.
pi_221616897
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je niet normaal met de discussie mee kan doen, bok dan op.
Ze moeten het allemaal zijn?
pi_221616904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, maar dan eigenlijk omdat de smartwatch/phone aan de hand van biometrische gegevens kan merken dat je in een noodsituatie komt. Dat is natuurlijk nog niet zo simpel (makkelijker met een horloge), maar met AI kan het daar natuurlijk snel steeds beter in worden.
Nuja, zelfs als het geen noodsituatie is, dan zijn de geluiden/beelden ook niet nodig/ inzetbaar want er was niets aan de hand.
Dat lijkt mij niet onoverkomelijk, ze zijn sowieso makkelijk te wissen achteraf. En in geval van twijfel: ook niet te gebruiken tegen de andere partij.
pi_221616911
Kom op, het topic loopt mooi. de discussie gaat goed. Laten we het gezellig houden aub
pi_221617433
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:53 schreef Droopie het volgende:
Maarre oplossingen?
Iedere 1 na laatste metro alleen voor vrouwen laten rijden, kan de beveiliging daarna rustig afsluiten.

De nachttrein, 1 wagon alleen voor vrouwen?

Een extra nachtbus, alleen voor vrouwen?

En bij duidelijke strafzaken, gewoon snelrecht.
Tegenwoordig kan je toch ook deals afsluiten, als je bekent dat je het misdrijf gepleegd hebt, geringe strafvermindering, hoeft het slachfoffer ook niet weer alles te vertellen tegenover de rechter.
3 jaar wachttijd, waar hebben we het over.

Dan zit zo'n gast al met zijn nieuwe vriendin in de rechtbank te zeiken dat ie zo graag verder wilt met zijn leven enzo.

En bovenstaande alleen voor de klootzakken dan he, er zijn zat en genoeg aardige mannen en jongens.
De oplossing is natuurlijk dat alle mannen van vrouwen afblijven wanneer dat niet wederzijds gewenst is.

En over die “duidelijke strafzaken”: wat zijn dat precies voor zaken? Wanneer is iets duidelijk genoeg? En wie bepaalt dat?

Ik heb me toevallig pas verdiept in de zaak rond de beschuldigingen tegen Carl Devos, de hoogleraar die door een voormalige medewerker wordt beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag en die volgens haar delen daarvan ook heeft erkend. Hoe duidelijk moet het worden voordat we vinden dat iemand verantwoordelijkheid moet nemen?

Dat patroon maakt mij boos. Wie macht heeft, krijgt tijd, advocaten, bescherming en het voordeel van de twijfel. Wie iets meemaakt, moet bewijzen, uitleggen, herhalen en vaak opnieuw door alles heen. En ondertussen verschuift de aandacht naar degene die beschuldigd wordt: hoe zwaar híj het heeft en hoe verdrietig híj is.

En het verbaast me hoeveel mensen hier en ook in andere topics reageren met: “Maar de meeste mannen zijn geen klootzakken.” Dat klopt. Natuurlijk klopt dat. Maar dat is geen argument dat het probleem niet bestaat.

Ik heb het voor mezelf eens geïnventariseerd in mijn eigen kennissenkring en ik ken geen vrouw die nog nooit met een klootzak, grensoverschrijdend gedrag of een onveilige situatie te maken heeft gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Adrian4 op 21-08-2026 05:38:49 ]
pi_221617438
En daarbovenop zit nog een veel groter spectrum van gedrag dat vaak wordt weggewuifd als “ach, zo bedoelt hij het niet” of “dat bestaat alleen maar in het hoofd van vrouwen”

- mansplaining en het structureel minder serieus nemen van vrouwen
- bescherming die de vrijheid van vrouwen beperkt
- opmerkingen over kleding of hoe een vrouw zich zou moeten gedragen. Sowieso het idee dat vrouwen zich moeten aanpassen om ongewenst gedrag van mannen te voorkomen
- ongelijke behandeling op werk en de loonkloof.

Als je als vrouw keer op keer merkt dat je moet aanpassen, opletten, grenzen bewaken, ongewenst gedrag moet afweren, seksueel gedrag moet managen, jezelf moet beschermen en vervolgens ook nog moet uitleggen waarom je daar last van heb? Het is allemaal echt (en ik vind dus echt niet dat alle mannen slecht zijn. Het is dan geen mannenhaat) en dus ik snap best dat sommige vrouwen zich afvragen wat voegt een relatie met een man aan mijn leven toe, en wat kost het mij?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:48:49 #114
38824 crew  Droopie
pi_221617484
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 04:58 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
De oplossing is natuurlijk dat alle mannen van vrouwen afblijven wanneer dat niet wederzijds gewenst is.

En over die “duidelijke strafzaken”: wat zijn dat precies voor zaken? Wanneer is iets duidelijk genoeg? En wie bepaalt dat?

Deze oplossing aandragen heeft net zoveel waarde als dat de mens moet stoppen met oorlog voeren.
En in die context moet je niet (mag wel) gaan zeggen, ja maar mannen voeren altijd oorlog.
Achter bijna iedere soldaat staat een vrouw die hem steunt.

Ik ben fan van Midas Dekkers, en misschien is de simpele conclusie.
Het menselijke tekort.

Net zoals je niet iedere hond moet vertrouwen, ook al lijken ze zo lief, in ieder mens kan een potentiele TBS'er schuilen.

En met betrekking tot de rechtzaken, als jij met je date op stap gaat, je komt thuis en hij rand je aan.. heel veel succes bij de rechter, want het is jouw woord tegen de zijne.

Stel pietje doet iets tegen de wil van marietje bv in een dronken bui.
Nou dan kan pietje als hij spijt heeft gebruiken van een regeling dat de rechtsgang verkort en zijn straf vermindert.

Want pietje kan ook denken, als ik maar vaak genoeg alles ontken is er een kans dat ik ermee wegkom.

Want pietje zijn advocaat gaat het marietje flink lastig maken.

"Hoeveel had jezelf gedronken, gaf je hem de indruk dat je wel wilde, heb je wel eens zoveel gedronken dat je dingen niet meer herrinerde, wat vinden je ouders ervan"

Dus pietje mag op gesprek bij de politie, politie draagt het over aan de officier van justitie.
Die zegt wij doen voorstel van bv 4 maanden. Pietje moet ja zeggen. Marietje moet ja zeggen.

En anders gaan we interviewen, wachten, onderzoeken, wachten, interviewen, wachten, en dan na 3 jaar naar de rechtbank .

Tenzij de officier van justitie zegt, ja ze zeggen allebei wat anders en meer bewijs is er niet.
Hell To The Liars
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:51:00 #115
38824 crew  Droopie
pi_221617486
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 04:58 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik heb het voor mezelf eens geïnventariseerd in mijn eigen kennissenkring en ik ken geen vrouw die nog nooit met een klootzak, grensoverschrijdend gedrag of een onveilige situatie te maken heeft gehad.

Bij mij ook een schofterig groot aandeel.

Maar voel me geen onderdeel van het probleem alleen omdat ik een man ben. Ik kan er ook weinig aan doen he, behalve het gewoon niet te doen :)
Hell To The Liars
pi_221617520
Mannen en vrouwen leven steeds verder uit elkaar. Single life, geboortecijfer daalt ontzettend, immigratie vanuit Noord-Afrika. Zo sterven we binnen 100 jaar aardig uit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:42:54 #117
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221617619
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 06:48 schreef Droopie het volgende:

[..]
Deze oplossing aandragen heeft net zoveel waarde als dat de mens moet stoppen met oorlog voeren.
En in die context moet je niet (mag wel) gaan zeggen, ja maar mannen voeren altijd oorlog.

Het menselijke tekort.

Net zoals je niet iedere hond moet vertrouwen, ook al lijken ze zo lief, in ieder mens kan een potentiele TBS'er schuilen.

En met betrekking tot de rechtzaken, als jij met je date op stap gaat, je komt thuis en hij rand je aan.. heel veel succes bij de rechter, want het is jouw woord tegen de zijne.

Nou dan kan pietje als hij spijt heeft gebruiken van een regeling dat de rechtsgang verkort en zijn straf vermindert.

Want pietje kan ook denken, als ik maar vaak genoeg alles ontken is er een kans dat ik ermee wegkom.

"Hoeveel had jezelf gedronken, gaf je hem de indruk dat je wel wilde, heb je wel eens zoveel gedronken dat je dingen niet meer herrinerde, wat vinden je ouders ervan"

Dus pietje mag op gesprek bij de politie, politie draagt het over aan de officier van justitie.
Die zegt wij doen voorstel van bv 4 maanden. Pietje moet ja zeggen. Marietje moet ja zeggen.

En anders gaan we interviewen, wachten, onderzoeken, wachten, interviewen, wachten, en dan na 3 jaar naar de rechtbank .

Tenzij de officier van justitie zegt, ja ze zeggen allebei wat anders en meer bewijs is er niet.
verkrachting is zelden wettig en overtuigend te bewijzen. En afgaan op het woord van de ene partij wordt’m ook niet.
Dan zie ik meer in een consent app.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:02:15 #118
38824 crew  Droopie
pi_221617676
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 07:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
verkrachting is zelden wettig en overtuigend te bewijzen. En afgaan op het woord van de ene partij wordt’m ook niet.
Dan zie ik meer in een consent app.
Het is lastiger, maar vergeet ook niet, niet iedere dader is zo snugger om tijdens het verhoor zijn daad soepeltjes te ontkennen en daarmee weg te komen.
Hell To The Liars
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:27:07 #119
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221618051
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 06:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar voel me geen onderdeel van het probleem alleen omdat ik een man ben. Ik kan er ook weinig aan doen he, behalve het gewoon niet te doen :)
Niet als probleemgeval, maar wel enigzins als persoon met gedeelde karakteristieken. Die ook negatief op jou kunnen afstralen.

Je kunt mannen bijsturen in de onderlinge communicatie over vrouwen. Teveel mannen treden niet op, of zijn bang om een mietje gevonden te worden door die 'stoere' gasten. Waardoor die laatste club de agenda blijft bepalen. Die gijzelen de good guys. Dat is de reden dat een kleine en nare manosphere een groot bereik kan krijgen. Bovendien luisteren deze foute mannen enkel naar andere mannen met meer verbale of fysieke 'kracht' Iedereen kan wel iets doen op microniveau.

En sommige huilstruiken laten nog liever een vrouw aangevallen worden dan dat ze ingrijpen, want vrouwen durfden het ooit aan om het verschrikkelijke woord 'mannenprobleem' te gebruiken. Nou, daar kun je wel van spreken bij een verkrachting of aanranding. 8)7
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:30:24 #120
5428 crew  miss_sly
pi_221618068
quote:

[..]
Deze oplossing aandragen

Het is geen aangedragen oplossing. Het is aangeven wat de default zou moeten zijn.
pi_221618081
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 05:33 schreef Adrian4 het volgende:
En daarbovenop zit nog een veel groter spectrum van gedrag dat vaak wordt weggewuifd als “ach, zo bedoelt hij het niet” of “dat bestaat alleen maar in het hoofd van vrouwen”

- mansplaining en het structureel minder serieus nemen van vrouwen
- bescherming die de vrijheid van vrouwen beperkt
- opmerkingen over kleding of hoe een vrouw zich zou moeten gedragen. Sowieso het idee dat vrouwen zich moeten aanpassen om ongewenst gedrag van mannen te voorkomen
- ongelijke behandeling op werk en de loonkloof.

Als je als vrouw keer op keer merkt dat je moet aanpassen, opletten, grenzen bewaken, ongewenst gedrag moet afweren, seksueel gedrag moet managen, jezelf moet beschermen en vervolgens ook nog moet uitleggen waarom je daar last van heb? Het is allemaal echt (en ik vind dus echt niet dat alle mannen slecht zijn. Het is dan geen mannenhaat) en dus ik snap best dat sommige vrouwen zich afvragen wat voegt een relatie met een man aan mijn leven toe, en wat kost het mij?
Als je met zijn allen in echokamers gaat lopen ophitsen hoe slecht het gesteld is met de manheid in zijn geheel, dat er bijna geen goeien meer overzijn en de meeste gewoon rotte appels, dan snap ik dat je er op een gegeven moment gevoed door angst gewoon helemaal niet meer aan deelneemt.
pi_221618143
quote:

[..]

Het menselijke tekort.

Maar zijn jouw “oplossingen” dan realistischer? Naast het feit dat je dan weer zegt dat vrouwen zich moeten aanpassen zodat ze niet aangevallen worden en als ze het dan niet doen (niet gebruik maken van de vrouwenbus) het dan toch haar eigen schuld is.

quote:

Maar wat bedoelde je dan met duidelijke zaken?
Het is lastig te bewijzen inderdaad. Maar jij merkt toch ook hoe veel er vanuit het daderperspectief wordt geschreven in de media bijvoorbeeld? En hoeveel victim blaming er is in dit soort zaken.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:56:49 #123
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221618161
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 08:36 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Als je met zijn allen in echokamers gaat lopen ophitsen hoe slecht het gesteld is met de manheid in zijn geheel, dat er bijna geen goeien meer overzijn en de meeste gewoon rotte appels, dan snap ik dat je er op een gegeven moment gevoed door angst gewoon helemaal niet meer aan deelneemt.
Dat kan ook zonder echokamer. Het enige wat helpt voor een betere beeldvorming is meer leukerds ontmoeten en vertellen hoe lief ze zich gedragen. Maar de meeste mannen die ik ontmoet bevestigen helaas mijn gedachten. Ik ken mannen en hun streken gewoon iets te goed.

Big Dick Energy en het incasseringsvermogen van een immer doorrollende Neymar na een Schwalbe.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221618172
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 08:36 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Hahaha … we gaan elkaar lekker zitten ophitsen. Lekker met een bakje thee. Dikke pret.

Dit is echt waar vrouwen tegenaan lopen. Jij merkt het niet want jij bent een man. Maar het is echt en elke dag.

En ik ben niet bang. Het is alleen enorm frustrerend.
pi_221618200
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 06:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

Goed bezig! Maar je kan bijvoorbeeld ook je mede mannen in je leven aanspreken wanneer ze seksistische dingen doen of zeggen. Doe je dat ooit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')