abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221614614
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 18:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat vreselijk dat je nichtje dit heeft meegemaakt. Ik hoop dat ze er, met hulp van bijvoorbeeld jou en erover praten, weer goed bovenop komt en weer vertrouwen leert krijgen in zichzelf en de wereld.
[..]
Ik denk dus van wel. Ik denk dat al
Zoals ik al zeg: dat is hoe ik, en heel veel moeders/ouders met mij, onze dochters opvoeden. We vertellen ze dat ze het recht hebben om desnoods poedelnaakt over straat te wandelen en dat er dan nog steeds niets gebeurt. Om altijd nee te zeggen, op welk moment dan ook.
Je kan ze beter op vechtsport laten gaan en zeggen dat nee tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer is, hoe graag je dat ook zou willen.

Heb je het recht om je voordeur snachts open te laten staan, doe maar niet.

Mag je snachts met de eerste trein naar huis toe komen na een avond stappen "lieverd, ik heb liever dat je een taxi naar huis pakt en niet op het station alleen wacht"

De wereld is soms mooi en soms heel naar, en daar moeten we het allemaal maar mee doen en zelf het goede voorbeeld aangeven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Droopie op 20-08-2026 19:00:38 ]
Hell To The Liars
pi_221614790
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 18:45 schreef Droopie het volgende:

[..]
Je kan ze beter op vechtsport laten gaan en zeggen dat nee tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer is, hoe graag je dat ook zou willen.

Mag je snachts met de eerste trein naar huis toe komen na een avond stappen "lieverd, ik heb liever dat je een taxi naar huis pakt en niet op het station alleen wacht"

De wereld is soms mooi en soms heel naar, en daar moeten we het allemaal maar mee doen en zelf het goede voorbeeld aangeven.

Waarom laat je uit de quote weg dat ik ook waarschuw? En tevens probeer haar niet alle vertrouwen in de mensheid in het algemeen en mannen in het bijzonder te laten verliezen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221614792
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 18:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

De oudste zit inderdaad inmiddels al op vechtsport.

Waar ik ook wel heel actief mee ben is dat ze van mij altijd heeft mogen weigeren om te knuffelen (dus ook oma hoef je geen knuffel te geven). Helaas is moeder daar anders mee. Het grappig is dan weer dat ze hier enorm knuffelig zijn en aldaar heel erg op hun strepen staan van 'nee, doen ik niet'. Dus het is gelukkig wel blijven hangen dat ze zelf hun grenzen mogen bepalen.

En gedrag herkennen. Een jongen die zijn zin doordrijft bij iets alledaags zal dat ook eerder op seksueel gebied doen.

Nou zijn mijn meiden gelukkig heel erg mondig (tot vervelens toe), dus hopelijk helpt hen dat.

Maar tegen de echte roofdieren is natuurlijk geen kruid gewassen helaas. Daarom zal ik tzt gewoon taxi spelen.
pi_221614835
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom laat je uit de quote weg dat ik ook waarschuw? En tevens probeer haar niet alle vertrouwen in de mensheid in het algemeen en mannen in het bijzonder te laten verliezen?
Omdat ik reageer op het stukje dat je zegt dat ze er recht op hebben.
Maar dat was niet bewust om je te framen.
Hell To The Liars
pi_221614917
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 18:25 schreef VEM2012 het volgende:

Niet dat dat een excuus is, maar ik denk wel dat als je hoopt dat mannen je te hulp schieten als je wordt aangevallen het niet helpt om kreten te slaken als ‘mannenprobleem’.

Dus we mogen afgeserveerd en aangevallen worden omdat het fragiele ego van sommige mannetjes en een woordje, belangrijker is dan dat wij gewoon veilig ergens kunnen rondlopen?
We zouden wel hulp krijgen als 'we' het geen mannenprobleem hadden genoemd?

Niet elke tablet is een iPad maar een iPad is wel een tablet.
Niet elke moslim is een terrorist maar een terrorist is wel meestal een moslim.
Niet elke man is een verkrachter maar de meeste verkrachters zijn wel mannen.

Sorry.. mooier kan ik het niet maken.

En nee, ik bekijk niet alle mannen als varkens. Integendeel, ik bekijk ze nog steeds als interessante en fascinerende mensen en ik ga super graag met ze om. Ondanks dat ik mijn deel van ellende met verschillende mannen heb meegemaakt op reeds achterlijk jonge leeftijd en ouder ook.

Zoals @miss_sly zegt: je ziet het helaas niet op hun gezicht.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221614934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar ik ook wel heel actief mee ben is dat ze van mij altijd heeft mogen weigeren om te knuffelen (dus ook oma hoef je geen knuffel te geven). Helaas is moeder daar anders mee. Het grappig is dan weer dat ze hier enorm knuffelig zijn en aldaar heel erg op hun strepen staan van 'nee, doen ik niet'. Dus het is gelukkig wel blijven hangen dat ze zelf hun grenzen mogen bepalen.

En gedrag herkennen. Een jongen die zijn zin doordrijft bij iets alledaags zal dat ook eerder op seksueel gebied doen.

Nou zijn mijn meiden gelukkig heel erg mondig (tot vervelens toe), dus hopelijk helpt hen dat.

Maar tegen de echte roofdieren is natuurlijk geen kruid gewassen helaas. Daarom zal ik tzt gewoon taxi spelen.
Dat hebben wij ook altijd geleerd inderdaad. De schoonfamilie had er hier wat moeite mee, maar daarin zijn mijn man en ik altijd duidelijk geweest en dat heeft ze goed opgepikt. Ze is een enorme knuffelkont, maar alleen bij mensen waarbij ze dat wil.
Vechtsport wil ze hier niet, helaas. Het is niet anders, kan haar moeilijk dwingen.

Taxi spelen doen we uiteraard ook.
pi_221614948
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:23 schreef Droopie het volgende:

[..]
Omdat ik reageer op het stukje dat je zegt dat ze er recht op hebben.
Maar dat was niet bewust om je te framen.
Maar dat zeg ik toch zelf ook al? Dat de wereld zo niet in elkaar zit en dat ik haar dat ook vertel?
pi_221614982
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 18:17 schreef VEM2012 het volgende:

Komt voort uit een onderzoek waarin mannen is gevraagd of ze wel eens iets hadden gezegd in de hoop dat het de kans op seks zou verhogen. En dat had dan iets van 95% van de mannen wel eens gedaan en dus was de conclusie dat bijna alle mannen verkrachters waren.
Hier wil ik ook nog even op ingaan.

Als je als man bewust liegt tegen een vrouw dat er meer in zit en dat je haar echt graag mag, terwijl je hem er gewoon eenmalig in wil hangen. En een serieus meisje dat geen seks wil voor de seks gelooft dat en gaat hier in mee...
Om daarna gedumpt te worden..
Nee het is geen verkrachting.

Maar buiten het feit dat ze triest is over de gebroken 'droom' en de verliefdheid verpulverd is, walgt ze ook van die kerel en vooral van zichzelf. Hoe kon ze zo dom zijn, hoe kon ze zo een smeerlap toegang geven tot haar lichaam. Haar zelfvertrouwen is ook om zeep.

95%... 95% liegt om seks te kunnen hebben.
:r

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 20-08-2026 22:12:48 ]
pi_221615014
quote:

[..]

Eigenlijk hè.. haal je met je antwoord hier heel je vorige posts onderuit dat het veiliger is dan ooit en dat wij alleen maar denken dat het onveilig is.
Al je daden hebben je meiden van kleins af aan geleerd dat je moet opletten met mannen. Het niet knuffelen, ze niet geloven op hun woorden maar hun daden in het oog houden, je haalt ze zelf op, vechtsport,...

Dus zelfs jij als evenwichtige stabiele man geeft gewoon toe dat het niet veilig is voor meisjes en dat je er actief mee aan de slag gaat.

Kuddo's trouwens he O+
pi_221615058
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eigenlijk hè.. haal je met je antwoord hier heel je vorige posts onderuit dat het veiliger is dan ooit en dat wij alleen maar denken dat het onveilig is.
Al je daden hebben je meiden van kleins af aan geleerd dat je moet opletten met mannen. Het niet knuffelen, ze niet geloven op hun woorden maar hun daden in het oog houden, je haalt ze zelf op, vechtsport,...

Dus zelfs jij als evenwichtige stabiele man geeft gewoon toe dat het niet veilig is voor meisjes en dat je er actief mee aan de slag gaat.

Kuddo's trouwens he O+
Als ik de kranten lees zou ik ook denken t valt wel mee.
Maar als ik de vrouwen die ik heel goed ken bij elkaar optel kom ik rond de 75%.

De andere vrouwen heb ik niet zo goede band mee dat ik het zou kunnen weten ( en ik ga er ook niet om vragen).

Dat betekent natuurlijk niet dat 75% van de mannen eikels zijn.
Hell To The Liars
  donderdag 20 augustus 2026 @ 19:51:31 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221615078
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat hebben wij ook altijd geleerd inderdaad. De schoonfamilie had er hier wat moeite mee, maar daarin zijn mijn man en ik altijd duidelijk geweest en dat heeft ze goed opgepikt. Ze is een enorme knuffelkont, maar alleen bij mensen waarbij ze dat wil.
Vechtsport wil ze hier niet, helaas. Het is niet anders, kan haar moeilijk dwingen.

Taxi spelen doen we uiteraard ook.
quote:

[..]

Ik wou dat ik dat als kind had gehad, zulke ouders. Vond het toen al vreselijk om door iedereen bepoteld en vooral gezoend te worden. Kwam er weer een oud besje met bejaardenadem in je aura om je onder te kwijlen :r Maar ja, dat "hoorde zo" en het was "niet aardig" om dat niet te willen met al die lieve mensen.

Van mij moesten de kinderen netjes een handje geven en gedag zeggen, maar niemand hoefde zich te laten vastpakken of zoenen. Jongste heeft na aangerand te zijn door een jongen die hier vanaf kleuter kind aan huis was (dag vertrouwen...) een jaar op krav maga gezeten, moest van mij. Ze wilde niet door, ook goed, maar ik weet nu dat ze weet dat ze iets kan doen.
pi_221615097
Maarre oplossingen?
Iedere 1 na laatste metro alleen voor vrouwen laten rijden, kan de beveiliging daarna rustig afsluiten.

De nachttrein, 1 wagon alleen voor vrouwen?

Een extra nachtbus, alleen voor vrouwen?

En bij duidelijke strafzaken, gewoon snelrecht.
Tegenwoordig kan je toch ook deals afsluiten, als je bekent dat je het misdrijf gepleegd hebt, geringe strafvermindering, hoeft het slachfoffer ook niet weer alles te vertellen tegenover de rechter.
3 jaar wachttijd, waar hebben we het over.

Dan zit zo'n gast al met zijn nieuwe vriendin in de rechtbank te zeiken dat ie zo graag verder wilt met zijn leven enzo.

En bovenstaande alleen voor de klootzakken dan he, er zijn zat en genoeg aardige mannen en jongens.
Hell To The Liars
pi_221615113
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Ik wou dat ik dat als kind had gehad, zulke ouders. Vond het toen al vreselijk om door iedereen bepoteld en vooral gezoend te worden. Kwam er weer een oud besje met bejaardenadem in je aura om je onder te kwijlen :r Maar ja, dat "hoorde zo" en het was "niet aardig" om dat niet te willen met al die lieve mensen.

Van mij moesten de kinderen netjes een handje geven en gedag zeggen, maar niemand hoefde zich te laten vastpakken of zoenen. Jongste heeft na aangerand te zijn door een jongen die hier vanaf kleuter kind aan huis was (dag vertrouwen...) een jaar op krav maga gezeten, moest van mij. Ze wilde niet door, ook goed, maar ik weet nu dat ze weet dat ze iets kan doen.
Er waren genoeg ouders die vonden dat wij zeer overdreven deden hoor, met dat niet laten knuffelen. Je moet eens weten hoeveel mensen nog steeds vinden dat toch op z’n minst ouders en grootouders verplicht zijn. Wij hebben ook nooit verplicht ons te knuffelen, ook daarin had ze autonomie.
Een handje toen ze wat ouder werd, maar soms was een algemene zwaai en hallo of tot ziens ook goed wat ons betreft.
pi_221615137
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:53 schreef Droopie het volgende:
Maarre oplossingen?
Iedere 1 na laatste metro alleen voor vrouwen laten rijden, kan de beveiliging daarna rustig afsluiten.

De nachttrein, 1 wagon alleen voor vrouwen?

Een extra nachtbus, alleen voor vrouwen?

En bij duidelijke strafzaken, gewoon snelrecht.
Tegenwoordig kan je toch ook deals afsluiten, als je bekent dat je het misdrijf gepleegd hebt, geringe strafvermindering, hoeft het slachfoffer ook niet weer alles te vertellen tegenover de rechter.
3 jaar wachttijd, waar hebben we het over.

Dan zit zo'n gast al met zijn nieuwe vriendin in de rechtbank te zeiken dat ie zo graag verder wilt met zijn leven enzo.

En bovenstaande alleen voor de klootzakken dan he, er zijn zat en genoeg aardige mannen en jongens.
Misschien dan eerst maar eens beginnen met een veilige en goed aanvoelende omgeving om aangifte te doen. Goede speciaal opgeleide agenten die de aangifte opnemen, de juiste vragen stellen en je niet het gevoel geven dat je iets fout hebt gedaan. Dan wordt de pakkans en kans op een veroordeling ook groter.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 22:15:19 #90
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221616673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daterape heeft maar 1 oorzaak en dat is dat de dader zijn eigen lust belangrijker vindt dan het welzijn van de persoon waarmee ze op dat moment zijn.

Zie hoe er door 40 jarige mannen over 16 jarigen gesproken wordt in het draadje 'hoe jong zou jij gaan'.

Verder is het niet zo dat ik mij er niets bij voor kan stellen. Ik ken de data. Angela beweert dat het onveiliger is geworden, maar de data laat zien dat het veiliger is geworden. Terwijl we met steeds meer zijn.

Mijn probleem is dus met hoe Angela het brengt. Het is onveiliger geworden. Vrouwen zijn vogelvrij. En zo kan ik nog wel wat dingen aanstippen waar ik het mijne van denk.

Natuurlijk is het wel zo dat de kans dat je op het internet verschijnt terwijl je gewoon in een winkelstraat loopt omdat er steeds meer camera's zijn. Maar dat vind ik wel even van een andere orde dan zaken als verkrachting. Niet ok, maar verkrachting is toch wel een ernstiger misdrijf.

Zo lees ik nu ook al dat sommigen aangeven dat mannen tijdens het daten niet altijd eerlijk zijn en soms een leugentje vertellen omdat het dan hun kans verhoogt op seks. En dat wordt dan ook verkrachting genoemd.

Ja, m.i. devalueer je daarmee alleen de term verkrachting.
Wat mensen in een of ander topic roepen is natuurlijk totaal niet relevant. Iedereen heeft zo zijn fantasieën en dat mag natuurlijk ook gewoon. Daarmee ben je nog geen verkrachter.

En wat ik bedoel met 'je er niets bij voor kunnen stellen' is dat ik me niet voor kan stellen hoe iemand ertoe kan komen om tot verkrachting over te gaan.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 17:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De eerste zin is al meteen een rode vlag en al meteen tekenend hoe sommige mannen denken.
Het mag niet gebeuren.
Niet.
Er is geen verzachtende omstandigheid voor wel te kunnen verkrachten.
Punt.

Niets geeft jou het recht om toch maar je ding te kunnen doen omdat ze per toeval toch mee naar je huis is gekomen of omdat.. bla bla bla.
Waarom schieten vrouwen toch altijd direct zo snel in de emotie.. Mij ook direct in het hoekje 'verkrachters' willen schuiven :')

Ik probeer enkel te begrijpen wat ik precies moet verstaan onder een zgn. 'daterape'. Want het stereotype beeld dat ik heb bij een verkrachting is toch wel dat een vrouw de bosjes of een donker steegje in wordt gesleept. Maar als het zo vaak voorkomt zal dat natuurlijk in veel gevallen totaal anders gaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:49 schreef Questular het volgende:

[..]
Wat een redenatie.
Als je wat beter had gelezen dan had je kunnen weten dat ik enkel stelde als mogelijk voorbeeld en daarbij een vraag stelde. Want zoals gezegd was de term 'daterape' mij nog niet bekend en probeer te begrijpen wat dat in zou moeten houden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221616713
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:15 schreef PzKpfw het volgende:

Ik probeer enkel te begrijpen wat ik precies moet verstaan onder een zgn. 'daterape'. Want het stereotype beeld dat ik heb bij een verkrachting is toch wel dat een vrouw de bosjes of een donker steegje in wordt gesleept. Maar als het zo vaak voorkomt zal dat natuurlijk in veel gevallen totaal anders gaan.
[..]
Sterker nog: de man in de bosjes die een vrouw overmeestert, de bosjes in sleurt en haar daar verkracht, is de uitzondering.

Het overgrote deel van het seksueel geweld en misbruik, ook van jongens overigens, gebeurt door bekenden: de date, de partner, de vriend van de familie, de leerkracht, de coach/trainer, de oom of opa of vader (van een vriendje of vriendinnetje of van het slachtoffer zelf).

Date rape is echt niets iets dat nauwelijks voorkomt. En de gevallen dat het spijt achteraf betreft zijn ook veel minder dan dat er echt sprake van seksueel misbruik was.
pi_221616717
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus we mogen afgeserveerd en aangevallen worden omdat het fragiele ego van sommige mannetjes en een woordje, belangrijker is dan dat wij gewoon veilig ergens kunnen rondlopen?
We zouden wel hulp krijgen als 'we' het geen mannenprobleem hadden genoemd?

Niet elke tablet is een iPad maar een iPad is wel een tablet.
Niet elke moslim is een terrorist maar een terrorist is wel meestal een moslim.
Niet elke man is een verkrachter maar de meeste verkrachters zijn wel mannen.

Sorry.. mooier kan ik het niet maken.

En nee, ik bekijk niet alle mannen als varkens. Integendeel, ik bekijk ze nog steeds als interessante en fascinerende mensen en ik ga super graag met ze om. Ondanks dat ik mijn deel van ellende met verschillende mannen heb meegemaakt op reeds achterlijk jonge leeftijd en ouder ook.

Zoals @:miss_sly zegt: je ziet het helaas niet op hun gezicht.
Dat is helemaal niet wat ik zeg.

Maar ik kan mij de levendige discussie over de dood van Lisa nog goed herinneren. Het werd gebruikt voor politieke stokpaardjes. De ene groep vond dat alle asielzoekers eruit geknald moesten worden, de andere groep vond het nodig om mannen de schuld te geven, ook als ze wel eens hadden gelachen om een seksistisch grapje was je net zo fout (het was dat het woord manosphere toen nog niet zo vaak werd gebruikt, anders hadden die ook de schuld gekregen).

En wat mij daar vooral aan tegenstaat, net als de discussie over femicide: niemand lijkt echt bezig met het bedenken van iets wat echt helpend is. Het lijkt vooral op een combinatie van de schuld bij een groep leggen waar je een hekel aan hebt, politiek voordeel eruit te halen, maar als het gaat om echt iets verbeteren waardoor de kans dat iemand anders straks slachtoffer wordt vermindert... niemand lijkt daar ook maar mee bezig te zijn.

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is het zo dat als je echt de straat veiliger wil maken, als je echt iets geeft om de veiligheid van vrouwen, dan zoek je ook naar echte oplossingen en is dan ook niets taboe.
pi_221616755
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg.

Maar ik kan mij de levendige discussie over de dood van Lisa nog goed herinneren. Het werd gebruikt voor politieke stokpaardjes. De ene groep vond dat alle asielzoekers eruit geknald moesten worden, de andere groep vond het nodig om mannen de schuld te geven, ook als ze wel eens hadden gelachen om een seksistisch grapje was je net zo fout (het was dat het woord manosphere toen nog niet zo vaak werd gebruikt, anders hadden die ook de schuld gekregen).

En wat mij daar vooral aan tegenstaat, net als de discussie over femicide: niemand lijkt echt bezig met het bedenken van iets wat echt helpend is. Het lijkt vooral op een combinatie van de schuld bij een groep leggen waar je een hekel aan hebt, politiek voordeel eruit te halen, maar als het gaat om echt iets verbeteren waardoor de kans dat iemand anders straks slachtoffer wordt vermindert... niemand lijkt daar ook maar mee bezig te zijn.

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is het zo dat als je echt de straat veiliger wil maken, als je echt iets geeft om de veiligheid van vrouwen, dan zoek je ook naar echte oplossingen en is dan ook niets taboe.
Enige ideeën?
pi_221616770
Zijn de laatste pagina's de moeite waard om te lezen om een reactie te formuleren?
pi_221616783
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hier wil ik ook nog even op ingaan.

Als je als man bewust liegt tegen een vrouw dat er meer in zit en dat je haar echt graag mag, terwijl je hem er gewoon eenmalig in wil hangen. En een serieus meisje dat geen seks wil voor de seks gelooft dat en gaat hier in mee...
Om daarna gedumpt te worden..
Nee het is geen verkrachting.

Maar buiten het feit dat ze triest is over de gebroken 'droom' en de verliefdheid verpulverd is, walgt ze ook van die kerel en vooral van zichzelf. Hoe kon ze zo dom zijn, hoe kon ze zo een smeerlap toegang geven tot haar lichaam. Haar zelfvertrouwen is ook om zeep.

95%... 95% liegt om seks te kunnen hebben.
:r
Niet per sé liegen. De meest voorkomende tactiek was 'iets zeggen wat de vrouw wil horen' (80%). Dat is vrij breed gesteld.

Maar even een gedachte-experiment: stel boy meets girl. Boy doet zich financieel succesvoller voor dan hij is (laten we het maar meteen heel stereotyp maken). Girl doet daardoor alsof ze ook echt in Boy geïnteresseerd is.

Hebben ze nu elkaar verkracht, of voor mijn part seksueel misbruikt?

Kijk, als je gaat liegen over echt belangrijke zaken als dat je vrijgezel bent terwijl je getrouwd bent. Of dat je HIV hebt (vooral vroeger toen er nog geen medicatie was om dat te onderdrukken). Enz. Ja, dat is heel ernstig.

Maar de lat werd in de discussie wel erg laag gelegd. En dan vrees ik dat niet alleen bijna alle mannen 'verkrachters' zijn. Want liegen, zeker liegen door omissie, zaken wat rooskleuriger voor te stellen dan ze zijn, enz. Ik vrees dat het heel veel voorkomt. En dat ligt niet per sé aan degene die niet helemaal eerlijk is. Denk aan de idiote Body Count. Ik kan mij goed voorstellen dat vrouwen dat naar beneden bijstellen, zeker bij een idioot die ernaar vraagt.
pi_221616796
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Kuddo's trouwens he O+
Maar dan hebben wij wel een andere definitie van veilig. Nee, natuurlijk zijn er gevaren. In de auto stappen en in het verkeer bewegen houdt in dat er een kans is dat het misgaat. Daarom doen we allemaal een gordel om. Niet omdat we echt denken dat het verkeer onveilig is.

Tenminste, niet volgens mijn definitie van veilig/onveilig.
pi_221616808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:40 schreef VEM2012 het volgende:
En dan vrees ik dat niet alleen bijna alle mannen 'verkrachters' zijn.
Ze moeten het allemaal zijn?
pi_221616832
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 19:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien dan eerst maar eens beginnen met een veilige en goed aanvoelende omgeving om aangifte te doen. Goede speciaal opgeleide agenten die de aangifte opnemen, de juiste vragen stellen en je niet het gevoel geven dat je iets fout hebt gedaan. Dan wordt de pakkans en kans op een veroordeling ook groter.
Ik denk inderdaad dat er veel te weinig geld gaat naar de politie om echt adequaat op te treden en dat de procedures een stuk beter kunnen.

Ook heb ik wel eens gedacht aan het gebruiken van technologie. B.v. een app op je smartwatch, of smartphone die kan zien dat je in een noodsituatie bent en dan geluid en/of video gaat veiligstellen. Daarmee is bewijs te verzamelen. En als de herkenning foolproof is of in ieder geval goed genoeg een noodsignaal versturen naar mensen in de buurt.
pi_221616845
Over 50 jaar is iedereen geïmplanteerd met een chip vanwege de 1 op de 500.000 kans dat iemand ooit iets overkomt in zijn leven. Dankzij personen zoals jij
pi_221616854
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat er veel te weinig geld gaat naar de politie om echt adequaat op te treden en dat de procedures een stuk beter kunnen.

Ook heb ik wel eens gedacht aan het gebruiken van technologie. B.v. een app op je smartwatch, of smartphone die kan zien dat je in een noodsituatie bent en dan geluid en/of video gaat veiligstellen. Daarmee is bewijs te verzamelen. En als de herkenning foolproof is of in ieder geval goed genoeg een noodsignaal versturen naar mensen in de buurt.
Dat laatste vind ik eigenlijk wel een heel goed idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')