Ik heb nu al velen proberen uit te leggen waarom je niet met een 16 jarige naar bed moet gaan als 40 jarige. Het beklijft totaal niet. Dat zegt mij dat het niet om een fantasie gaat (dat mag natuurlijk), maar dat ze gewoon hun eigen lust belangrijker vinden.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat mensen in een of ander topic roepen is natuurlijk totaal niet relevant. Iedereen heeft zo zijn fantasieën en dat mag natuurlijk ook gewoon. Daarmee ben je nog geen verkrachter.
Dat vind ik helemaal geen slecht idee. Zeker ook voor de jeugd, die zijn vergroeid met hun telefoon dus die hebben ze altijd bij zich. Smartwatch is redelijk goed verspreid, denk ik, maar zal nog meer worden aangeschaft met dergelijke opties. Het is net zoiets als dat de camera gaat draaien als ik de claxon in de Tesla indruk?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat er veel te weinig geld gaat naar de politie om echt adequaat op te treden en dat de procedures een stuk beter kunnen.
Ook heb ik wel eens gedacht aan het gebruiken van technologie. B.v. een app op je smartwatch, of smartphone die kan zien dat je in een noodsituatie bent en dan geluid en/of video gaat veiligstellen. Daarmee is bewijs te verzamelen. En als de herkenning foolproof is of in ieder geval goed genoeg een noodsignaal versturen naar mensen in de buurt.
Ten aanzien van femicide zeker (omdat dat vaak iets is wat je aan kan zien komen).quote:
1:500.000? Rly? Zoek zelf eens op hoe vaak seksueel misbruik voorkomt!quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:53 schreef Masberum het volgende:
Over 50 jaar is iedereen geïmplanteerd met een chip vanwege de 1 op de 500.000 kans dat iemand ooit iets overkomt in zijn leven. Dankzij personen zoals jij
Ja idd, beiden aanleren hoe het hoort is nodigquote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten aanzien van femicide zeker (omdat dat vaak iets is wat je aan kan zien komen).
Ten aanzien van seksueel misbruik en/of lastig vallen zie ik voorlopig het meeste in op school kinderen al leren hoe met elkaar om te gaan. In Londen zijn ze met zoiets begonnen las ik van de week. Helaas alleen gericht op hoe jongens met meiden om moeten gaan, maar het is een stap in de goede richting.
Zeker is het een goede stap, maar het is inderdaad belangrijk om beide een en ander te leren. Meisjes krijgen ook nog genoeg verkeerde signalen en informatie.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten aanzien van femicide zeker (omdat dat vaak iets is wat je aan kan zien komen).
Ten aanzien van seksueel misbruik en/of lastig vallen zie ik voorlopig het meeste in op school kinderen al leren hoe met elkaar om te gaan. In Londen zijn ze met zoiets begonnen las ik van de week. Helaas alleen gericht op hoe jongens met meiden om moeten gaan, maar het is een stap in de goede richting.
Ja, maar dan eigenlijk omdat de smartwatch/phone aan de hand van biometrische gegevens kan merken dat je in een noodsituatie komt. Dat is natuurlijk nog niet zo simpel (makkelijker met een horloge), maar met AI kan het daar natuurlijk snel steeds beter in worden.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal geen slecht idee. Zeker ook voor de jeugd, die zijn vergroeid met hun telefoon dus die hebben ze altijd bij zich. Smartwatch is redelijk goed verspreid, denk ik, maar zal nog meer worden aangeschaft met dergelijke opties. Het is net zoiets als dat de camera gaat draaien als ik de claxon in de Tesla indruk?
Ze moeten het allemaal zijn?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je niet normaal met de discussie mee kan doen, bok dan op.
Nuja, zelfs als het geen noodsituatie is, dan zijn de geluiden/beelden ook niet nodig/ inzetbaar want er was niets aan de hand.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar dan eigenlijk omdat de smartwatch/phone aan de hand van biometrische gegevens kan merken dat je in een noodsituatie komt. Dat is natuurlijk nog niet zo simpel (makkelijker met een horloge), maar met AI kan het daar natuurlijk snel steeds beter in worden.
De oplossing is natuurlijk dat alle mannen van vrouwen afblijven wanneer dat niet wederzijds gewenst is.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:53 schreef Droopie het volgende:
Maarre oplossingen?
Iedere 1 na laatste metro alleen voor vrouwen laten rijden, kan de beveiliging daarna rustig afsluiten.
De nachttrein, 1 wagon alleen voor vrouwen?
Een extra nachtbus, alleen voor vrouwen?
En bij duidelijke strafzaken, gewoon snelrecht.
Tegenwoordig kan je toch ook deals afsluiten, als je bekent dat je het misdrijf gepleegd hebt, geringe strafvermindering, hoeft het slachfoffer ook niet weer alles te vertellen tegenover de rechter.
3 jaar wachttijd, waar hebben we het over.
Dan zit zo'n gast al met zijn nieuwe vriendin in de rechtbank te zeiken dat ie zo graag verder wilt met zijn leven enzo.
En bovenstaande alleen voor de klootzakken dan he, er zijn zat en genoeg aardige mannen en jongens.
Deze oplossing aandragen heeft net zoveel waarde als dat de mens moet stoppen met oorlog voeren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 04:58 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
De oplossing is natuurlijk dat alle mannen van vrouwen afblijven wanneer dat niet wederzijds gewenst is.
En over die “duidelijke strafzaken”: wat zijn dat precies voor zaken? Wanneer is iets duidelijk genoeg? En wie bepaalt dat?
Bij mij ook een schofterig groot aandeel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 04:58 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik heb het voor mezelf eens geïnventariseerd in mijn eigen kennissenkring en ik ken geen vrouw die nog nooit met een klootzak, grensoverschrijdend gedrag of een onveilige situatie te maken heeft gehad.
verkrachting is zelden wettig en overtuigend te bewijzen. En afgaan op het woord van de ene partij wordt’m ook niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 06:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Deze oplossing aandragen heeft net zoveel waarde als dat de mens moet stoppen met oorlog voeren.
En in die context moet je niet (mag wel) gaan zeggen, ja maar mannen voeren altijd oorlog.
Achter bijna iedere soldaat staat een vrouw die hem steunt.
Ik ben fan van Midas Dekkers, en misschien is de simpele conclusie.
Het menselijke tekort.
Net zoals je niet iedere hond moet vertrouwen, ook al lijken ze zo lief, in ieder mens kan een potentiele TBS'er schuilen.
En met betrekking tot de rechtzaken, als jij met je date op stap gaat, je komt thuis en hij rand je aan.. heel veel succes bij de rechter, want het is jouw woord tegen de zijne.
Stel pietje doet iets tegen de wil van marietje bv in een dronken bui.
Nou dan kan pietje als hij spijt heeft gebruiken van een regeling dat de rechtsgang verkort en zijn straf vermindert.
Want pietje kan ook denken, als ik maar vaak genoeg alles ontken is er een kans dat ik ermee wegkom.
Want pietje zijn advocaat gaat het marietje flink lastig maken.
"Hoeveel had jezelf gedronken, gaf je hem de indruk dat je wel wilde, heb je wel eens zoveel gedronken dat je dingen niet meer herrinerde, wat vinden je ouders ervan"
Dus pietje mag op gesprek bij de politie, politie draagt het over aan de officier van justitie.
Die zegt wij doen voorstel van bv 4 maanden. Pietje moet ja zeggen. Marietje moet ja zeggen.
En anders gaan we interviewen, wachten, onderzoeken, wachten, interviewen, wachten, en dan na 3 jaar naar de rechtbank .
Tenzij de officier van justitie zegt, ja ze zeggen allebei wat anders en meer bewijs is er niet.
Het is lastiger, maar vergeet ook niet, niet iedere dader is zo snugger om tijdens het verhoor zijn daad soepeltjes te ontkennen en daarmee weg te komen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 07:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
verkrachting is zelden wettig en overtuigend te bewijzen. En afgaan op het woord van de ene partij wordt’m ook niet.
Dan zie ik meer in een consent app.
Niet als probleemgeval, maar wel enigzins als persoon met gedeelde karakteristieken. Die ook negatief op jou kunnen afstralen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 06:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bij mij ook een schofterig groot aandeel.
Maar voel me geen onderdeel van het probleem alleen omdat ik een man ben. Ik kan er ook weinig aan doen he, behalve het gewoon niet te doen
Het is geen aangedragen oplossing. Het is aangeven wat de default zou moeten zijn.quote:
Als je met zijn allen in echokamers gaat lopen ophitsen hoe slecht het gesteld is met de manheid in zijn geheel, dat er bijna geen goeien meer overzijn en de meeste gewoon rotte appels, dan snap ik dat je er op een gegeven moment gevoed door angst gewoon helemaal niet meer aan deelneemt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 05:33 schreef Adrian4 het volgende:
En daarbovenop zit nog een veel groter spectrum van gedrag dat vaak wordt weggewuifd als “ach, zo bedoelt hij het niet” of “dat bestaat alleen maar in het hoofd van vrouwen”
- mansplaining en het structureel minder serieus nemen van vrouwen
- bescherming die de vrijheid van vrouwen beperkt
- opmerkingen over kleding of hoe een vrouw zich zou moeten gedragen. Sowieso het idee dat vrouwen zich moeten aanpassen om ongewenst gedrag van mannen te voorkomen
- ongelijke behandeling op werk en de loonkloof.
Als je als vrouw keer op keer merkt dat je moet aanpassen, opletten, grenzen bewaken, ongewenst gedrag moet afweren, seksueel gedrag moet managen, jezelf moet beschermen en vervolgens ook nog moet uitleggen waarom je daar last van heb? Het is allemaal echt (en ik vind dus echt niet dat alle mannen slecht zijn. Het is dan geen mannenhaat) en dus ik snap best dat sommige vrouwen zich afvragen wat voegt een relatie met een man aan mijn leven toe, en wat kost het mij?
Maar zijn jouw “oplossingen” dan realistischer? Naast het feit dat je dan weer zegt dat vrouwen zich moeten aanpassen zodat ze niet aangevallen worden en als ze het dan niet doen (niet gebruik maken van de vrouwenbus) het dan toch haar eigen schuld is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 06:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Deze oplossing aandragen heeft net zoveel waarde als dat de mens moet stoppen met oorlog voeren.
En in die context moet je niet (mag wel) gaan zeggen, ja maar mannen voeren altijd oorlog.
Achter bijna iedere soldaat staat een vrouw die hem steunt.
Ik ben fan van Midas Dekkers, en misschien is de simpele conclusie.
Het menselijke tekort.
Net zoals je niet iedere hond moet vertrouwen, ook al lijken ze zo lief, in ieder mens kan een potentiele TBS'er schuilen.
Maar wat bedoelde je dan met duidelijke zaken?quote:En met betrekking tot de rechtzaken, als jij met je date op stap gaat, je komt thuis en hij rand je aan.. heel veel succes bij de rechter, want het is jouw woord tegen de zijne.
Stel pietje doet iets tegen de wil van marietje bv in een dronken bui.
Nou dan kan pietje als hij spijt heeft gebruiken van een regeling dat de rechtsgang verkort en zijn straf vermindert.
Want pietje kan ook denken, als ik maar vaak genoeg alles ontken is er een kans dat ik ermee wegkom.
Want pietje zijn advocaat gaat het marietje flink lastig maken.
"Hoeveel had jezelf gedronken, gaf je hem de indruk dat je wel wilde, heb je wel eens zoveel gedronken dat je dingen niet meer herrinerde, wat vinden je ouders ervan"
Dus pietje mag op gesprek bij de politie, politie draagt het over aan de officier van justitie.
Die zegt wij doen voorstel van bv 4 maanden. Pietje moet ja zeggen. Marietje moet ja zeggen.
En anders gaan we interviewen, wachten, onderzoeken, wachten, interviewen, wachten, en dan na 3 jaar naar de rechtbank .
Tenzij de officier van justitie zegt, ja ze zeggen allebei wat anders en meer bewijs is er niet.
Dat kan ook zonder echokamer. Het enige wat helpt voor een betere beeldvorming is meer leukerds ontmoeten en vertellen hoe lief ze zich gedragen. Maar de meeste mannen die ik ontmoet bevestigen helaas mijn gedachten. Ik ken mannen en hun streken gewoon iets te goed.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:36 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Als je met zijn allen in echokamers gaat lopen ophitsen hoe slecht het gesteld is met de manheid in zijn geheel, dat er bijna geen goeien meer overzijn en de meeste gewoon rotte appels, dan snap ik dat je er op een gegeven moment gevoed door angst gewoon helemaal niet meer aan deelneemt.
Hahaha … we gaan elkaar lekker zitten ophitsen. Lekker met een bakje thee. Dikke pret.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:36 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Als je met zijn allen in echokamers gaat lopen ophitsen hoe slecht het gesteld is met de manheid in zijn geheel, dat er bijna geen goeien meer overzijn en de meeste gewoon rotte appels, dan snap ik dat je er op een gegeven moment gevoed door angst gewoon helemaal niet meer aan deelneemt.
Goed bezig! Maar je kan bijvoorbeeld ook je mede mannen in je leven aanspreken wanneer ze seksistische dingen doen of zeggen. Doe je dat ooit?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 06:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bij mij ook een schofterig groot aandeel.
Maar voel me geen onderdeel van het probleem alleen omdat ik een man ben. Ik kan er ook weinig aan doen he, behalve het gewoon niet te doen
Met duidelijke zaken bedoel ik dat de dader zelf ook gelijk doorheeft dat ie een over de schreef gegaan is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:54 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Maar zijn jouw “oplossingen” dan realistischer? Naast het feit dat je dan weer zegt dat vrouwen zich moeten aanpassen zodat ze niet aangevallen worden en als ze het dan niet doen (niet gebruik maken van de vrouwenbus) het dan toch haar eigen schuld is.
[..]
Maar wat bedoelde je dan met duidelijke zaken?
Het is lastig te bewijzen inderdaad. Maar jij merkt toch ook hoe veel er vanuit het daderperspectief wordt geschreven in de media bijvoorbeeld? En hoeveel victim blaming er is in dit soort zaken.
Traumabonding is een bestaand fenomeen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:58 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hahaha … we gaan elkaar lekker zitten ophitsen. Lekker met een bakje thee. Dikke pret.
Dit is echt waar vrouwen tegenaan lopen. Jij merkt het niet want jij bent een man. Maar het is echt en elke dag.
En ik ben niet bang. Het is alleen enorm frustrerend.
Ja haha, wel op een ludieke manier.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:02 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Goed bezig! Maar je kan bijvoorbeeld ook je mede mannen in je leven aanspreken wanneer ze seksistische dingen doen of zeggen. Doe je dat ooit?
Zoiets is er eigenlijk al, maar dan voor vallen en ongelukken. Op basis dus van plotselinge harde klappen of schokken wordt die detectie opgestart. Er gaat een alarm af, dat je binnen een minuut nog zelf gewoon kunt uitzetten als je niet bewusteloos of anderszins gewond bent. Doe je dat niet, dan belt de smartwatch nooddiensten of vooraf door de drager aangegeven nummers om hulp in te roepen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar dan eigenlijk omdat de smartwatch/phone aan de hand van biometrische gegevens kan merken dat je in een noodsituatie komt. Dat is natuurlijk nog niet zo simpel (makkelijker met een horloge), maar met AI kan het daar natuurlijk snel steeds beter in worden.
Het is vooral voor stap 2, het alarm slaan, belangrijk dat vals alarm niet of zeer zelden voorkomt, anders krijg je hetzelfde met een autoalarm.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja, zelfs als het geen noodsituatie is, dan zijn de geluiden/beelden ook niet nodig/ inzetbaar want er was niets aan de hand.
Dat lijkt mij niet onoverkomelijk, ze zijn sowieso makkelijk te wissen achteraf. En in geval van twijfel: ook niet te gebruiken tegen de andere partij.
Ik denk serieus dat er geen mens is die dat laatste nooit heeft meegemaakt, want 1 klootzak maakt doorgaans vele slachtoffers.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 04:58 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
De oplossing is natuurlijk dat alle mannen van vrouwen afblijven wanneer dat niet wederzijds gewenst is.
En over die “duidelijke strafzaken”: wat zijn dat precies voor zaken? Wanneer is iets duidelijk genoeg? En wie bepaalt dat?
Ik heb me toevallig pas verdiept in de zaak rond de beschuldigingen tegen Carl Devos, de hoogleraar die door een voormalige medewerker wordt beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag en die volgens haar delen daarvan ook heeft erkend. Hoe duidelijk moet het worden voordat we vinden dat iemand verantwoordelijkheid moet nemen?
Dat patroon maakt mij boos. Wie macht heeft, krijgt tijd, advocaten, bescherming en het voordeel van de twijfel. Wie iets meemaakt, moet bewijzen, uitleggen, herhalen en vaak opnieuw door alles heen. En ondertussen verschuift de aandacht naar degene die beschuldigd wordt: hoe zwaar híj het heeft en hoe verdrietig híj is.
En het verbaast me hoeveel mensen hier en ook in andere topics reageren met: “Maar de meeste mannen zijn geen klootzakken.” Dat klopt. Natuurlijk klopt dat. Maar dat is geen argument dat het probleem niet bestaat.
Ik heb het voor mezelf eens geïnventariseerd in mijn eigen kennissenkring en ik ken geen vrouw die nog nooit met een klootzak, grensoverschrijdend gedrag of een onveilige situatie te maken heeft gehad.
Consent is geen momentopname. Ook tijdens een vrijpartij kan een van de deelnemers geen zin meer hebben.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 07:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
verkrachting is zelden wettig en overtuigend te bewijzen. En afgaan op het woord van de ene partij wordt’m ook niet.
Dan zie ik meer in een consent app.
Het is lastig om het echt goed te doen denk ik, maar de moeite waard om er eens verder naar te kijken…quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets is er eigenlijk al, maar dan voor vallen en ongelukken. Op basis dus van plotselinge harde klappen of schokken wordt die detectie opgestart. Er gaat een alarm af, dat je binnen een minuut nog zelf gewoon kunt uitzetten als je niet bewusteloos of anderszins gewond bent. Doe je dat niet, dan belt de smartwatch nooddiensten of vooraf door de drager aangegeven nummers om hulp in te roepen.
Ik vind het een goed idee. Ik heb er tevens een beetje een unheimlich gevoel bij, want je geeft iemand wel weer een ding om je te tracken. En misschien een vals gevoel van veiligheid. Maar ik zou het een goed ding vinden om zo'n app te maken en mee te experimenteren hoe het werkt en of je daar dan iets aan kan hebben.
Ik heb mijn man het idee aan de hand gedaan. IT'er die graag speelt met apps enzo. Hij gaat eens zoeken of het er al is, of een begin, of hoe zoiets te maken zou zijn. Het is natuurlijk wat amateurgerommel on the side, maar eens nadenken of hoe of wat kan altijd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is lastig om het echt goed te doen denk ik, maar de moeite waard om er eens verder naar te kijken…
Allemaal creatief genoeg, en de laatste zin misschien wel realistisch, maar eigenlijk he, is het toch van de zotte dat hierover zo moet worden nagedacht? En dat is niet nieuw, dit soort geweld is natuurlijk al bijna zo oud als de mensheid. Kunnen we nu echt anno 2026 niet een stukje meer beschaving ontwikkelen?quote:Helaas leven we in een wereld waarin seksueel geweld eerder norm dan uitzondering is. En dan gaat het echt niet alleen om landen als India of Congo. In Nederland is bijna de helft van de vrouwen (45 procent), en 1 op de 3 kinderen wel eens het slachtoffer geweest van seksueel geweld.
In reactie hierop komen sommigen met drastische maatregelen. Als er vanuit de overheid of samenleving te weinig aan dit probleem gedaan wordt, dan moeten vrouwen het heft maar in eigen hand nemen, is het idee.
Hier vijf bizarre uitvindingen tegen seksueel geweld. Wat is jouw ‘weapon of choice’?
1.De Rape-Ax (‘verkrachtingsbijl’)
Het anti-verkrachtingscondoom werd in Zuid-Afrika ontwikkeld in de aanloop naar het WK van 2010. Na ontmoetingen met slachtoffers van seksueel geweld bedacht een dokter dit condoom met weerhaakjes. De vrouw kan het zelf indoen, en wanneer een man haar wil verkrachten, komt zijn penis door de weerhaakjes vast te zitten in het condoom. Alleen in een ziekenhuis kunnen ze hem hiervan bevrijden (en tegelijkertijd de politie inlichten).
2. De anti-date-rape-nagellak
Studenten van de North Carolina University ontwikkelden een nagellak die rape drugs in drankjes moet herkennen. De bedoeling is dat de nagellak van kleur verschiet wanneer deze in aanraking komt met stoffen als rohypnol en ghb. Nagellak is een discrete manier om uit te vinden of de persoon tegenover je wel of niet pluis is; een kleine dip in je drankje en je weet waar je aan toe bent.
3. Het anti-verkrachtingstampon
Deze tampon met een ijzeren pin moet verkrachting voorkomen, en zou een vrouw de controle over eigen lichaam teruggeven. De naald in de tampon zorgt ervoor dat ieder ‘object’ wat het lichaam op de betreffende plek binnenkomt, gestoken wordt. Het ‘wapen’ heeft de naam FemDefence gekregen. Dit is een prototype, maar de bedenkers hebben een patent aangevraagd en willen het product binnenkort op de markt brengen.
4. De harige legging
Deze behaarde leggings zijn ontworpen in China, en de aanblik zou genoeg moeten zijn om elke seksuele honger direct in de kiem te smoren, zo is het idee. Critici van de harige leggings wezen in reactie hierop fijntjes op het grote aantal perverselingen dat juist ontzettend kickt op al dat haar.
5. De electrische bh
Studenten uit India ontwierpen een bh die bij hardhandige aanraking stroomstoten van 3800 KV afgeeft, en daarnaast, via een GPS-systeem, een bericht naar de politie en de ouders van het slachtoffer stuurt. De studenten baseerden het idee op onderzoeken die uitwijzen dat daders het allereerst naar de borsten van het slachtoffer grijpen.
Er valt over te speculeren hoe handzaam deze producten zijn. Bovendien is de kans groot dat een belager agressief reageert op bijvoorbeeld een ijzeren pin in zijn penis, waardoor de situatie helemaal escaleert. En hoewel misschien best doeltreffend, kun je je afvragen hoeveel vrouwen zich daadwerkelijk in de harige legging hijsen.
Misschien is een zelfverdedigingscursus, of een klein flesje pepperspray, uiteindelijk toch effectiever?
Ik ga het hier ook eens bespreken vandaag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb mijn man het idee aan de hand gedaan. IT'er die graag speelt met apps enzo. Hij gaat eens zoeken of het er al is, of een begin, of hoe zoiets te maken zou zijn. Het is natuurlijk wat amateurgerommel on the side, maar eens nadenken of hoe of wat kan altijd.
Door jouw idee voor die app en mijn herinnering aan die nagellak, moest ik ineens ook denken aan het anti-verkrachtingscondoom dat ergens in Afrika is uitgevonden. Ik kwam toen dit artikel tegen.
https://www.oneworld.nl/i(...)gen-seksueel-geweld/
[..]
Allemaal creatief genoeg, en de laatste zin misschien wel realistisch, maar eigenlijk he, is het toch van de zotte dat hierover zo moet worden nagedacht? En dat is niet nieuw, dit soort geweld is natuurlijk al bijna zo oud als de mensheid. Kunnen we nu echt anno 2026 niet een stukje meer beschaving ontwikkelen?
Het kan beiden naast elkaar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
Leuk al die tech. Kan ook best nuttig zijn.
In mijn overtuiging moeten jonge mensen bij een blauwtje lopenbeter opgevangen en geïnstrueerd worden door ervaren mannen en vrouwen. Anders leren ze zichzelf de verkeerde lessen aan, gekleurd door wrok en teleurstelling, en gaan ze misschien sneller over tot vervelendere methodes.
Best indrukwekkende uitvindingenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb mijn man het idee aan de hand gedaan. IT'er die graag speelt met apps enzo. Hij gaat eens zoeken of het er al is, of een begin, of hoe zoiets te maken zou zijn. Het is natuurlijk wat amateurgerommel on the side, maar eens nadenken of hoe of wat kan altijd.
Door jouw idee voor die app en mijn herinnering aan die nagellak, moest ik ineens ook denken aan het anti-verkrachtingscondoom dat ergens in Afrika is uitgevonden. Ik kwam toen dit artikel tegen.
https://www.oneworld.nl/i(...)gen-seksueel-geweld/
[..]
Allemaal creatief genoeg, en de laatste zin misschien wel realistisch, maar eigenlijk he, is het toch van de zotte dat hierover zo moet worden nagedacht? En dat is niet nieuw, dit soort geweld is natuurlijk al bijna zo oud als de mensheid. Kunnen we nu echt anno 2026 niet een stukje meer beschaving ontwikkelen?
O dat laatste ben ik zeker met je eens.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ga het hier ook eens bespreken vandaag.
Ten aanzien van het laatste: beschaving is vaak maar een dun laagje en mensen die zich onbespied wanen of onaantastbaar laten dat laagje snel vallen. Kijk maar eens hoe in het verkeer mensen zich heel gemakkelijk misdragen. Of anoniem op het internet.
Ook in het dierenrijk komt verkrachting voor. Dolfijnen bijvoorbeeld.
Een deel van de mensen verdient het gewoon om uit de maatschappij te worden gehaald. In ieder geval tijdelijk.
Ja he?quote:
Zo een app kan misschien ook door een specifiek woord geactiveerd worden? En een stopwoord voor bij vals alarm.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De weerhaakjes lijken mij handiger dan de pin. Je zou die pin maar zelf in je lijf krijgen met een bewegingquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja he?
Ik moet zeggen dat ik zelf altijd al buikpijn krijg van dat antiverkrachtingscondoomlijkt me dat mannen daar helemaal een naar idee van krijgen.
Kijk, zo brainstormend komen we best ergens.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zo een app kan misschien ook door een specifiek woord geactiveerd worden? En een stopwoord voor bij vals alarm.
Nu is dat niet handig als je niets kan zeggen dus er moet een back-up zijn door bv een beweging te kunnen maken.
Biometrie zal natuurlijk het handigste zijn maar er zal idd ergens een soort afschakeling nodig moeten zijn in geval van vals alarm: dus er moet een melding zijn bij activatie. Best geen geluid want dan hoort je belager dat ook en kan die het uitschakelen maar een soort trilfrequentie (bv 5 korte trillingkjes).
Dat, en na een heel pijnlijke prik door die pin kan de dader als reactie ook heel agressief worden, waardoor de aanval meer letsel kan veroorzaken en kan escaleren. Ik denk dat met zo'n condoom met weerhaakjes in je piemel je niet heel veel meer doet. Denk ik. Lijkt me heel erg gevoelig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De weerhaakjes lijken mij handiger dan de pin. Je zou die pin maar zelf in je lijf krijgen met een beweging
Ja klopt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat, en na een heel pijnlijke prik door die pin kan de dader als reactie ook heel agressief worden, waardoor de aanval meer letsel kan veroorzaken en kan escaleren. Ik denk dat met zo'n condoom met weerhaakjes in je piemel je niet heel veel meer doet. Denk ik. Lijkt me heel erg gevoelig.
Wat ik denk is dat het feit dat je dan aan elkaar vast blijft zitten meteen ook een gevaar is. Dat de verkrachter dan de vrouw vermoordt en vervolgens probeert los te komen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja he?
Ik moet zeggen dat ik zelf altijd al buikpijn krijg van dat antiverkrachtingscondoomlijkt me dat mannen daar helemaal een naar idee van krijgen.
Blijft dat condoom zitten in de vrouw als hij probeert terug te trekken? Waar maak je dat uit op?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik denk is dat het feit dat je dan aan elkaar vast blijft zitten meteen ook een gevaar is. Dat de verkrachter dan de vrouw vermoordt en vervolgens probeert los te komen.
Ik zou het eerder zo doen dat hij wel los kan komen, maar dat hij daarna wel medische hulp nodig heeft.
Dat condoom gaat mee naar buiten met de man door die weerhaakjes.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Blijft dat condoom zitten in de vrouw als hij probeert terug te trekken? Waar maak je dat uit op?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |