abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221622554
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat het artikel toch wel wijst naar vrouwen, want ze wijzen immers zelfs promoties af. Dus dat ze niet zo hoog in het bedrijfsleven komen, ligt aan henzelf. Niet aan het systeem, niet aan mannen die moeite hebben met een vrouw op een leidinggevende positie (zeker boven hen staand in de hierarchie, maar ook gelijke collega's), aan vrouwen zelf.

Oud artikel, ben benieuwd of er in 11 jaar iets veranderd is op dat gebied.
Dat de loopbaancoach inmiddels een andere invulling aan haar leven heeft gegeven, is verder eigenlijk niet zo relevant.
Weet niet waar je al die overhaaste conclusies vandaan hebt, niet van mij in ieder geval. Wat dacht je van het gegeven dat de wereld niet zwart wit is? Meerdere dingen kunnen tegelijkertijd waar zijn.
pi_221622579
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is vloeken in de kerk, wat Lisa Loeb is hier al afgeserveerd als vreselijke vrouw die alleen maar zanikt. Door mannen, uiteraard.
Ik ben ook een man, dus bij deze mijn aanbeveling.

En een vreselijke vrouw die alleen maar zanikt is niet bepaald een inhoudelijk argument, dus lees het boek maar gewoon en kom daarna met een onderbouwd verhaal waarom haar verhaal niet klopt en niet wanneer je nog volop in je toxische gefrustreerde mannetjes emoties zit.

Ben benieuwd naar elke inhoudelijke reactie van iemand die daadwerkelijk het boek heeft gelezen.
pi_221622593
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:29 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

En een vreselijke vrouw die alleen maar zanikt is niet bepaald een inhoudelijk argument, dus lees het boek maar gewoon en kom daarna met een onderbouwd verhaal waarom haar verhaal niet klopt en niet wanneer je nog volop in je toxische gefrustreerde mannetjes emoties zit.

Ben benieuwd naar elke inhoudelijke reactie van iemand die daadwerkelijk het boek heeft gelezen.
Is goed, ik ga hem lezen met vakje chips erbij. Ben wel benieuwd nu naar dit toekomstige standaardwerk in de sociologie
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:36:48 #179
441859 crew  Lenny77
pi_221622618
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is vloeken in de kerk, wat Lisa Loeb is hier al afgeserveerd als vreselijke vrouw die alleen maar zanikt. Door mannen, uiteraard.
Alleen een boek door mannen geschreven en dan ook nog een specifiek type man kan enige grond van waarheid bevatten he?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:38:56 #180
5428 crew  miss_sly
pi_221622630
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Alleen een boek door mannen geschreven en dan ook nog een specifiek type man kan enige grond van waarheid bevatten he?
Uiteraard. En dat noemen we dan niet mansplainen, natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:41:53 #181
441859 crew  Lenny77
pi_221622649
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Uiteraard. En dat noemen we dan niet mansplainen, natuurlijk.
Nee das ook iets wat die stomme vrouwtjes hebben uitgevonden. Wat weten wij nou...
pi_221622650
Nee ik ga hem lezen, ik laat me graag womansplainen door Lisa Loeb, ze schijnt de code in de genderwar te hebben gekraakt, daar wil ik wel getuige van zijn
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:47:01 #183
441859 crew  Lenny77
pi_221622698
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:41 schreef MultiBanaan het volgende:
Nee ik ga hem lezen, ik laat me graag womansplainen door Lisa Loeb, ze schijnt de code in de genderwar te hebben gekraakt, daar wil ik wel getuige van zijn
Denk je dat je nog ongekleurd/onbevangen kan gaan lezen als je insteek al zo is?
pi_221622744
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Denk je dat je nog ongekleurd/onbevangen kan gaan lezen als je insteek al zo is?
Ik ben net zo ongekleurd en onbevangen als iedereen in dit topic, ongekleurd en onbevangen zijn is voor tieners en kinderen, daar zijn we allemaal inmiddels wel wat te oud voor
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:54:29 #185
441859 crew  Lenny77
pi_221622754
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:52 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ik ben net zo ongekleurd en onbevangen als iedereen in dit topic, ongekleurd en onbevangen zijn is voor tieners en kinderen, daar zijn we allemaal inmiddels wel wat te oud voor
Mja maar als je bij alles zo: :') denkt dan zal het heel boek :') zijn
pi_221622802
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja maar als je bij alles zo: :') denkt dan zal het heel boek :') zijn
Heb een aantal afleveringen van damn honey geluisterd, daar kon ik af en toe een gulle lach niet onderdrukken. Ik hoop echt dat dit een iets hoger niveau aantikt, want die podcast staat echt stijf van de complot theorieën
pi_221623130
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:52 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Daar denken we dan heel anders over. Wat mij betreft zijn we nooit te oud om nieuwsgierig te willen zijn.
Naar diametraal andere standpunten, naar wat iemand bezielt die iets doet wat ik nooit zou doen, naar hoe andere mannen kijken naar vrouwen.
Dat laatste stelt me vaak teleur. Ik deel niet het optimisme van de vrouwen hier dat veel mannen wel deugen.
Maar ik blijf nieuwsgierig en, ik hoop, onbevangen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:08:51 #188
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221623202
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 09:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Consent is geen momentopname. Ook tijdens een vrijpartij kan een van de deelnemers geen zin meer hebben.

Daarom denk ik dat schriftelijk vastleggen van consent geen goed idee is.
Klopt, het sluit ook niet alle risico's uit. Maar het is iets dat kan bijdragen voor mensen die naar de kroeg zijn geweest, one night stands, of bij andere gelegenheden waar beide bedpartners voor de eerste keer samen seks hebben als later blijkt dat een van de partijen de seks niet vrijwillig heeft beleefd.

Een situatie dat een vrouw kan verklaren dat zij verkracht/aangerand is zal niet voldoende zijn. Je hebt echt meer nodig.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:10:06 #189
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221623227
Overigens moeten we oppassen dat we mannen en vrouwen niet teveel tegenover elkaar zetten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221623418
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:03 schreef OllieA het volgende:

[..]
Daar denken we dan heel anders over. Wat mij betreft zijn we nooit te oud om nieuwsgierig te willen zijn.
Naar diametraal andere standpunten, naar wat iemand bezielt die iets doet wat ik nooit zou doen, naar hoe andere mannen kijken naar vrouwen.
Dat laatste stelt me vaak teleur. Ik deel niet het optimisme van de vrouwen hier dat veel mannen wel deugen.
Maar ik blijf nieuwsgierig en, ik hoop, onbevangen.
Nieuwsgierigheid is wat anders, dat heeft er verder niet zo veel mee te maken. Maar op je 30e ben je geen schone lei meer, dan is er al een deel van de tekening ingekleurd. Echte pure onbevangenheid hebben alleen kinderen, maar je kan ondanks dat nog steeds nieuwsgierig blijven
En dat optimisme hier dat de meeste mannen deugen heb ik niet gevonden hier, de tendens is eerder dat de meeste mannen vrouwenhatende seksisten zijn. Maar vevelend voor je dat je de wereld zo ervaart, hoop dat je er berusting in kan vinden
pi_221623446
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens moeten we oppassen dat we mannen en vrouwen niet teveel tegenover elkaar zetten.
Is allang gebeurd, dat heeft social media allemaal voor ons gefaciliteerd. Ik hoop echt dat de internet schakelaar een keer grotendeels terug uitgeschakeld wordt, internet alleen weer voor de basisbehoeften en verder niet. Dat zou ons als mensheid veel goed doen
pi_221623452
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat het artikel toch wel wijst naar vrouwen, want ze wijzen immers zelfs promoties af. Dus dat ze niet zo hoog in het bedrijfsleven komen, ligt aan henzelf. Niet aan het systeem, niet aan mannen die moeite hebben met een vrouw op een leidinggevende positie (zeker boven hen staand in de hierarchie, maar ook gelijke collega's), aan vrouwen zelf.

Oud artikel, ben benieuwd of er in 11 jaar iets veranderd is op dat gebied.
Dat de loopbaancoach inmiddels een andere invulling aan haar leven heeft gegeven, is verder eigenlijk niet zo relevant.
Het is natuurlijk een combinatie van factoren en dat vrouwen minder vaak in topfuncties terecht komen heeft natuurlijk ook te maken met keuzes die vrouwen maken.

Dat is meteen mijn kritiek op equity. Ik ben voorstander van gelijke kansen, maar gelijke uitkomsten zul je dan alsnog alleen maar krijgen door groepen naar voren te schuiven.

Een extreem voorbeeld wat mensen dan gebruiken is de NBA: laat daar equity op los en ineens is het veel gemakkelijker om als Aziaat of Blanke man te spelen in de NBA en vallen veel betere Zwarte spelers af.
pi_221623462
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:15 schreef Stepperoller het volgende:
Boekentip: Fopfeminisme van Lisa Loeb. Is inclusief uitgebreide bronvermelding.

Daarin komt ook concreet aan bod dat vrouwen het op bepaalde punten nooit goed kunnen doen en dat voor mannen andere standaarden gelden
Lisa is een activist en allesbehalve een wetenschapper.
pi_221623481
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:29 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Als jij het boek kado geeft wil ik het best lezen.

Maar ik ga natuurlijk geen geld uitgeven aan een boek van iemand waarvan ik meermaals heb gezien dat ze met feiten een loopje neemt. Zoals activisten dat graag doen.

Een boek over klimaatverandering van (naam even kwijt: potloot die zogenaamd een cabaretier is, uitsluitend bij de Vara te zien) ga ik ook niet lezen. Die knakker is vooringenomen en heeft geen verstand van zaken.
pi_221623490
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Flauw. Ik heb een tip gegeven over een boek die door een vrouw geschreven is enkele dagen geleden.

Man/vrouw vind ik niet relevant in dezen.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:54:48 #196
441859 crew  Lenny77
pi_221623523
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Flauw. Ik heb een tip gegeven over een boek die door een vrouw geschreven is enkele dagen geleden.

Man/vrouw vind ik niet relevant in dezen.
Het was dan ook niet tegen jou ;)

En herinner je je nog de weerstand van anderen?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:55:18 #197
5428 crew  miss_sly
pi_221623525
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:36 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Nieuwsgierigheid is wat anders, dat heeft er verder niet zo veel mee te maken. Maar op je 30e ben je geen schone lei meer, dan is er al een deel van de tekening ingekleurd. Echte pure onbevangenheid hebben alleen kinderen, maar je kan ondanks dat nog steeds nieuwsgierig blijven
En dat optimisme hier dat de meeste mannen deugen heb ik niet gevonden hier, de tendens is eerder dat de meeste mannen vrouwenhatende seksisten zijn. Maar vevelend voor je dat je de wereld zo ervaart, hoop dat je er berusting in kan vinden
Als jij hier in dit topic alleen maar leest dat de meeste mannen vrouwenhatende seksisten zijn, kun je niet begrijpend lezen of heb je niet goed gelezen.
pi_221623529
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:36 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Zoals al gezegd: daar denken we dan heel anders over.
En ik leef in een heel prettige, wonderlijke wereld, dus naar berusting hoef ik niet te zoeken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:57:09 #199
441859 crew  Lenny77
pi_221623534
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:41 schreef VEM2012 het volgende:

Dat is meteen mijn kritiek op equity. Ik ben voorstander van gelijke kansen, maar gelijke uitkomsten zul je dan alsnog alleen maar krijgen door groepen naar voren te schuiven.

Maw, vrouwen kunnen nooit zo goed als mannen zijn.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:58:16 #200
5428 crew  miss_sly
pi_221623541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een combinatie van factoren en dat vrouwen minder vaak in topfuncties terecht komen heeft natuurlijk ook te maken met keuzes die vrouwen maken.

Een extreem voorbeeld wat mensen dan gebruiken is de NBA: laat daar equity op los en ineens is het veel gemakkelijker om als Aziaat of Blanke man te spelen in de NBA en vallen veel betere Zwarte spelers af.
9b38418d23360a1c1ddff1ac0405c65b0fab011e.png?1787335087

Wat is er mis met equity?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')