Ja, maar dat hoort ook in de zomer. Op zich vrij logisch.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]![]()
Het is veel, veel langer warm geweest deze zomer.
Mag vast welquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ze zijn wel meer waard, maar ik heb geen budget..
19.5-23.2 gradenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima zomers dagje vandaag hoor.
23 graden hier, volkomen normaal. Zon en wolken afgewisseld, amper een vorm van wind, droog.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
19.5-23.2 graden
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/maximumtemperatuur/
Prima zomerdag maar geen zomers dagjequote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
23 graden hier, volkomen normaal. Zon en wolken afgewisseld, amper een vorm van wind, droog.
Prima zomerdagje dan toch.
Voelde gewoon zomers aan in de zon hoor. Daar was het dan ook wel boven de 25 gradenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Prima zomerdag maar geen zomers dagje
In de zon kan je geen temperatuur metenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voelde gewoon zomers aan in de zon hoor. Daar was het dan ook wel boven de 25 graden
In de zon zelf niet. In de zonneschijn op de aarde lukt dat welquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:57 schreef Dven het volgende:
[..]
In de zon kan je geen temperatuur meten
Nee, want dan vang je stralingswarmte en geen luchtwarmte opquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 20:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In de zon zelf niet. In de zonneschijn op de aarde lukt dat wel
Ik heb niks over de betrouwbaarheid van de metingen gezegd he.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 20:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, want dan vang je stralingswarmte en geen luchtwarmte op
Euh...verzuipbuien hier.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker dagje vandaag. Zon, windstil en de temperatuur loopt al wat op.
Utrecht zat jij toch?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:12 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Euh...verzuipbuien hier.
Wij wonen echt ver van elkaar vandaan
Krijgt ie wellicht toch gelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Putto zegt 32 graaien woensdag.
Jup De Biltquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Utrecht zat jij toch?
Ik regio Nijmegen en het was hier vandaag ook aardig weer.
Wel wat buitjes vanochtend vroeg, maar 's middags droog en bewolkt met zo'n, en een graad of 22.
Je zou een flickr account of een Imgur account kunnen aanmakenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Toch eens even kijken waar ik die foto's makkelijk upload. Al die mooie zonsondergangen zijn toch wel mooi om te delen. Vanaf de dijk aan IJssel altijd wel prachtig. Toch mooi om uiterwaarden en een rivier in de buurt te hebben
Donderdag wordt een benauwde dag, warmte opstoot maar tegelijk ook een storing....ja dat gaat een keer foutquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:12 schreef MissHobje het volgende:
Voor donderdag avond staat er bij mij 26 mm regen en onweer voorspeld ..das best een beetje water overlast ..ohja en 31 graden..
Ik hoop een foutje
Plonsquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 06:44 schreef Managarm het volgende:
Het is koud in Portugal, 12 graden vanmorgen. Maandag krijgen we regen, dat zal erg vroeg zijn. Wij hebben een jaar gehad dat er begin Oktober pasregen kwam. Laatste regen was ergens begin Juni denk ik.
Normaal gesproken krijgen we een of twee zomerstormen maar die hebben we dit jaar niet gehad, het kan flink hagelen tijdens zo'n storm.
Ik ga een trui zoeken![]()
.
Donderdag staat er bij mij 32 graden en wolkenloos.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:12 schreef MissHobje het volgende:
Voor donderdag avond staat er bij mij 26 mm regen en onweer voorspeld ..das best een beetje water overlast ..ohja en 31 graden..
Ik hoop een foutje
Gelukkig staat er nu maar 6 mm dacht alquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 02:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Donderdag wordt een benauwde dag, warmte opstoot maar tegelijk ook een storing....ja dat gaat een keer fout![]()
Hier alweer 1,4 op vue en 1,6 op VP2 stations, als ik op wundermap kijk zie ik alleen onze wijk in de neerslag zitten, de rest van de stad is gewoon droog
Volgende week eerst fraai zomerweer. Later in de week enkele dagen zomers warm, maar ook kans op regen- en onweersbuien.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Gelukkig staat er nu maar 6 mm dacht al
Hier nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gisteren en vandaag ook fraai zomerweer
ragebaitquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gisteren en vandaag ook fraai zomerweer
Ben pas sinds gisteren thuis, maar meet al sinds eergisteren geen neerslag meer. Gisteren was echt dikke prima en vandaag is ook niks mis mee. Best wat ruimte voor de zon, ook best wel wat wolken aanwezig. Maar amper wind en temperatuur is dik in orde met nu ~20 graden.quote:
Wel frisjes met -20. Coole gast ben je ook, hèquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ben pas sinds gisteren thuis, maar meet al sinds eergisteren geen neerslag meer. Gisteren was echt dikke prima en vandaag is ook niks mis mee. Best wat ruimte voor de zon, ook best wel wat wolken aanwezig. Maar amper wind en temperatuur is dik in orde met nu ~20 graden.
Bizar om te lezen dat jij dan steeds wegspoelt
Zit in trein op weg naar Uuuuuu trecht, dus hoop eigenlijk wel dat het de rest van de middag en avond droog blijft. Even naar Atelier bij de nijverheid poar neem'n en straks bowlen in stad.quote:
Je gaat naar Utrecht en hoopt dat het droog blijft?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zit in trein op weg naar Uuuuuu trecht, dus hoop eigenlijk wel dat het de rest van de middag en avond droog blijft. Even naar Atelier bij de nijverheid poar neem'n en straks bowlen in stad.
Net op de fiets precies 1 bui en nog nat ook
Dat is lente, geen zomer. En idd verder niks mis meequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zoals de afgelopen twee dagen zou de zomer altijd moeten zijn
Droog, niet benauwd, vrijwel windstil, 22 graden en zon met wolken afgewisseld.
22 graden is conform het langjarig gemiddelde voor augustus.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is lente, geen zomer. En idd verder niks mis mee
Gemiddelde temperatuur in de zomer in Nederland ligt op 21-23 graden. Gewoon zomers dus hier.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is lente, geen zomer. En idd verder niks mis mee
Gisteren 0,8mm, vandaag 2mm!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Gelukkig staat er nu maar 6 mm dacht al
Het bleef droog.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je gaat naar Utrecht en hoopt dat het droog blijft?
[ afbeelding ]
Geloof dat alles binnen de kaders van 18-26 valt als normaal wordt bestempeld. Las dat eens bij Helgaquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 19:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gemiddelde temperatuur in de zomer in Nederland ligt op 21-23 graden. Gewoon zomers dus hier.
Al krikken we dat de laatste tien jaar wel steeds verder omhoog helaas.
Kan ook wel denk ik. Al is 18 graden voor Limbabwe wel erg fris in de zomer. Maar dat zou ik niet erg vindenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geloof dat alles binnen de kaders van 18-26 valt als normaal wordt bestempeld. Las dat eens bij Helga
Het gaat dan over De Bilt, volgens mij.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kan ook wel denk ik. Al is 18 graden voor Limbabwe wel erg fris in de zomer. Maar dat zou ik niet erg vinden
Maar 29 graden voelt 'normaler' dan 18 graden hier 's zomers eigenlijk. Maar in het noorden/noordwesten is dat wellicht al anders.
Ik ga op beide niet zo bestquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het gaat dan over De Bilt, volgens mij.
De verschillen tussen noord en zuid zijn opmerkelijk in de zomer. Maastricht vergelijken met Eelde of Leeuwarden levert nogal wat verschillen op.
Bij mij ligt het gewoon aan de luchtvochtigheid. Kan 34 graden met luchtvochtigheid van 20% best hebben, terwijl 22 graden en 80% niet te doen is
Sorry, had een dürüm döner gegetenquote:Op zondag 23 augustus 2026 01:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Uit het niks een dikke windvlaag hier van 35km/h en nu weer rustig
Ah dat verklaard een hoopquote:Op zondag 23 augustus 2026 01:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Sorry, had een dürüm döner gegeten
Ik hoop het. Heb wel weer zin in goei omweer.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:57 schreef INViCTuS het volgende:
Woensdag en donderdag kunnen er best flinke poffers ontstaan.
Vrij perfect zomer weer de afgelopen dagen ja. Veel beter (prettiger) dan dit kan niet in de zomer.quote:Op zondag 23 augustus 2026 20:10 schreef StateOfMind het volgende:
Best lekker weer eigenlijk hier de afgelopen dagen.
Om de ochtend regen, 's middags droog, zonnig en een blauwe lucht met bewolking hier en daar.
En 22 graden gemiddeld.
Ik ben blij voor jullie. Dat jullie er maar met de volste teugen van mogen genieten!quote:Op maandag 24 augustus 2026 07:05 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat het vandaag en de komende dagen nog even minder wordt maar potverdorie wat is het nu in elk geval een ontzettend lekkere ochtend. Handjevol graden eraf en het is authentiek Kaiserwetter![]()
Qua luchtvochtigheid wordt het minder, ja. Op dit moment is het koud. Wel mooi zonnigquote:Op maandag 24 augustus 2026 07:05 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat het vandaag en de komende dagen nog even minder wordt maar potverdorie wat is het nu in elk geval een ontzettend lekkere ochtend. Handjevol graden eraf en het is authentiek Kaiserwetter![]()
Heb ik vanochtend ook gedaanquote:Op maandag 24 augustus 2026 07:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik ben blij voor jullie. Dat jullie er maar met de volste teugen van mogen genieten!
Net even liggen zonnen, maar wordt me nu wat te warmquote:Op maandag 24 augustus 2026 07:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik ben blij voor jullie. Dat jullie er maar met de volste teugen van mogen genieten!
Je mag niet liegen van je moeder. Jij doet helemaal niet aan zonnenquote:Op maandag 24 augustus 2026 08:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Net even liggen zonnen, maar wordt me nu wat te warm
Het is natuurlijk ook nog steeds zomer, gelukkig! Overigens maar 3 dagen 25+. Daarna wel tijd stabiel 20-24. Ook prima temperatuur. Wel grotere regen kansen. Donderdag flinke terreur buien mogelijkquote:Op maandag 24 augustus 2026 08:54 schreef Nattekat het volgende:
Oh tering, het gaat gewoon weer zomers worden qua temperatuur deze week
Alleen die regen. Vieze benauwdheid
Toch grappig hoe dat werkt.quote:Op maandag 24 augustus 2026 08:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Net even liggen zonnen, maar wordt me nu wat te warm
Dat zal je mij inderdaad echt nooit zien doen neequote:Op maandag 24 augustus 2026 08:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je mag niet liegen van je moeder. Jij doet helemaal niet aan zonnen
Vandaag zit je net buiten de gevarenzone. Level 3 Estofex in deel Spanje en Frankrijk.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
Hier vannacht een beetje regen gevallen. We hadden de ramen open staan. Het is niet naar binnen geregend ofzo, maar we hebben nu plots 65% luchtvochtigheid binnen bij 29 graden.
Yep... dat voelt direct minder beter aan
Gelukkig voor mij gaan we nu de goede kant op. Over een half jaar gaan we weer de stijgende lijn inzetten.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:03 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Toch grappig hoe dat werkt.
Ik ben met korte mouwen naar buiten gegaan en moest ff flink de pas erin zetten om een iets warm te worden. Uiteindelijk om 9 uur ff in de zon gestaan en toen begon ik het een beetje aangenaam te vinden. Exact op dat moment kreeg jij het dus té warm.
Leuk hoe dat zo anders kan zijn
Hier in het Oosten gaan we juist langzaam richting de minder goede kant. Steeds minder zon, steeds minder zonkracht, steeds minder daglicht en steeds kouderquote:Op maandag 24 augustus 2026 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig voor mij gaan we nu de goede kant op. Over een half jaar gaan we weer de stijgende lijn inzetten.
Alleen woensdag en donderdag. 25-26 graden, nou poe poe.quote:Op maandag 24 augustus 2026 08:54 schreef Nattekat het volgende:
Oh tering, het gaat gewoon weer zomers worden qua temperatuur deze week
Alleen die regen. Vieze benauwdheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |