abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:49:14 #1
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600869
Dit is een plekje voor alle ouwe mutsen die graag mijmeren over hun oude computers en spelletjes. Van de Commodore 64 tot de Amiga en van de Amstrad tot de MSX2. Als het maar geen PC is is het welkom wat mij betreft.

[ Bericht 12% gewijzigd door vul_maar_in op 19-08-2026 19:02:30 ]
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221600883
MicroSoccer
Grand Prix
Ace of Aces
Commando
Stunts

Oooooooow yeah! _O_
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:53:51 #3
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600896
WHo dares wins, burning rubber...the great gianna sisters ( die spin bweeeugh!)
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
pi_221600920
Alweer? Ok, kan eigenlijk ook niet vaak genoeg.

Ik heb het meeste nog staan hier, nou ja, sommigen niet helemaal mijn eigen machine uit die tijd, maar da's geneuzel O-).

MSX2, C64, Amiga 500, Atari 1040ST, ZX81, Atari 2600 ook maar voor de vorm en nog een zooi vage meuk :').

Leuk voor de heb. Maar als ik eerlijk ben doe ik er niet zo veel meer mee, heb wel voor de meeste een moderne oplossing voor games, Goteks etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Fry Palestine!!
pi_221600936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:53 schreef vul_maar_in het volgende:
WHo dares wins, burning rubber...the great gianna sisters ( die spin bweeeugh!)
Who Dares Wins was een van mijn favorieten.

Gianna Sisters weet ik ook nog wel.

Choplifter _O_
Droid _O_
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:01:46 #7
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600956
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:
Alweer? Ok, kan eigenlijk ook niet vaak genoeg.

Ik heb het meeste nog staan hier, nou ja, sommigen niet helemaal mijn eigen machine uit die tijd, maar da's geneuzel O-).

MSX2, C64, Amiga 500, Atari 1040ST, ZX81, Atari 2600 ook maar voor de vorm en nog een zooi vage meuk :').

Leuk voor de heb. Maar als ik eerlijk ben doe ik er niet zo veel meer mee, heb wel voor de meeste een moderne oplossing voor games, Goteks etc.
Sorry ik had gescand maar zag niks actiefs en het was even nodig voor de sfeer :p
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:02:04 #8
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600957
quote:
Dat was zon moeilijk spel. air raider oid?
pi_221600966
Commodore 64 en Sinclair ZX Spectrum in de kast hier. Ben deze maanden druk bezig om bundels te maken van verzamelde artikelen van Compute! en Compute!'s Gazette over de unexpanded VIC-20: Programmeren, spelletjes, programma's, 6502-machinetaal. Monnikenwerk. (Ben bezig 6502-machinetaal te leren op de unexpanded VIC met de VICE-emulator).
pi_221600969
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:02 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dat was zon moeilijk spel. air raider oid?
Blue Max (moest het ook opzoeken want ik kon niet op de naam komen)
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:04:57 #11
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600974
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Blue Max (moest het ook opzoeken want ik kon niet op de naam komen)
oh ja ik ben in de war met Airborne ranger op de pc lol
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:05:14 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221600975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:01 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Sorry ik had gescand maar zag niks actiefs en het was even nodig voor de sfeer :p
Ik zag het achteraf net in het topic ja :P.

Het blijft leuk om terug te zien hoor, maar ik heb eigenlijk vrijwel nooit echt de behoefte om nog iets te spelen uit die tijd.

Oudste games die nog recent genoeg zijn voor mij zijn denk ik Monkey Island of Loom, die heb ik op de Amiga gespeeld. Daarvoor nog wel wat oudere adventures gespeeld maar bij deze klikte het genre pas echt voor mij.
Fry Palestine!!
pi_221600980

Knightmare - MSX
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:06:49 #14
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600981
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik zag het achteraf net in het topic ja :P.

Het blijft leuk om terug te zien hoor, maar ik heb eigenlijk vrijwel nooit echt de behoefte om nog iets te spelen uit die tijd.

Oudste games die nog recent genoeg zijn voor mij zijn denk ik Monkey Island of Loom, die heb ik op de Amiga gespeeld. Daarvoor nog wel wat oudere adventures gespeeld maar bij deze klikte het genre pas echt voor mij.
Daarom is het ook een memberberry topic ;)
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:07:37 #15
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600988
MSX(2): Yie-ar Kungfu, Xenon... spelunker frogger, arctic adventure 2 (met die pinguin) Parodius....

iemand Aztec adventures gespeeld op de C64? Ik heb me altijd afgevraagd of je ooit de pyramide kon halen en blijkbaar kon dat.
pi_221601020
Bij de bundels horen ook diskette-images die ik aan het samenstellen ben. Dus spellen en programma's. Ook dat is een karwei. Ik heb alle diskettes van alle uitgaven van Compute! en Compute!'s Gazette. Het werk is dat die van Compute! op 1571-images staan en het moet allemaal naar 1540. En ik moet al die spellen testen. Op zich geen straf, maar soms wel een uitdaging.
Verder programmeer ik veel Basic op de VIC-20. De 64 laat ik in de kast, want daar ben ik heel erg zuinig op, alles werkt nog. Een klein huzarenstukje was een systeem dat de wedstrijden en standen bijhield van het EK voetbal van twee jaar geleden. Om de data allemaal passend te maken in de 3.8K moest ik gaan werken op byte-niveau in een stuk afgeschermd geheugen. Dat ging dus allemaal met POKEs en PEEKs, en sequentiële bestanden. Was een hersenkrakertje en uitzoekwerk hoe de VIC-20 omging met geheugenruimte.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:13:50 #17
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Bij de bundels horen ook diskette-images die ik aan het samenstellen ben. Dus spellen en programma's. Ook dat is een karwei. Ik heb alle diskettes van alle uitgaven van Compute! en Compute!'s Gazette. Het werk is dat die van Compute! op 1571-images staan en het moet allemaal naar 1540. En ik moet al die spellen testen. Op zich geen straf, maar soms wel een uitdaging.
Verder programmeer ik veel Basic op de VIC-20. De 64 laat ik in de kast, want daar ben ik heel erg zuinig op, alles werkt nog. Een klein huzarenstukje was een systeem dat de wedstrijden en standen bijhield van het EK voetbal van twee jaar geleden. Om de data allemaal passend te maken in de 3.8K moest ik gaan werken op byte-niveau in een stuk afgeschermd geheugen. Dat ging dus allemaal met POKEs en PEEKs, en sequentiële bestanden. Was een hersenkrakertje en uitzoekwerk hoe de VIC-20 omging met geheugenruimte.
Bruh _O_ ^O^ 8)7 :9~
pi_221601030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:07 schreef vul_maar_in het volgende:
MSX(2): Yie-ar Kungfu, Xenon... spelunker frogger, arctic adventure 2 (met die pinguin) Parodius....

iemand Aztec adventures gespeeld op de C64? Ik heb me altijd afgevraagd of je ooit de pyramide kon halen en blijkbaar kon dat.
Bedoel je Aztec Challenge? Met dat aparte muziekje op de achtergrond?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:14:53 #19
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Bedoel je Aztec Challenge? Met dat aparte muziekje op de achtergrond?
Ja met dat speerhoppen en duiken in level 1
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:15:18 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:06 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Daarom is het ook een memberberry topic ;)
True, en ik heb ook wel nostalgie hoor, vooral naar Konami games uit die tijd voor de MSX(2). Metal Gear was echt een evolutie in game play voor die tijd.

Maar echt heel erg into gaming kwam pas later voor mij als ik eerlijk ben, met de komst van een PC :@.
Fry Palestine!!
pi_221601042
Cola, chips (paprika of gewoon) en je maatje als tegenstander:

Barbarian

Ace 2

Kickstart 2
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:16:15 #22
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
True, en ik heb ook wel nostalgie hoor, vooral naar Konami games uit die tijd voor de MSX(2). Metal Gear was echt een evolutie in game play voor die tijd.

Maar echt heel erg into gaming kwam pas later voor mij als ik eerlijk ben, met de komst van een PC :@.
Nope ik was er vroeg bij.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:19:06 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601061
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:16 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nope ik was er vroeg bij.
Ja, ik op zich ook, maar was meer omdat ik "computers" interessant vond. Ik ben begonnen met een Philips VideoPac, daarna toch maar een Atari 2600, toen een MSX 1, 2, Amiga en daarna PC.

Home computers vond ik al leuker dan een NES/SNES en met de PC was het echt alsof het "volwassen" was.
Fry Palestine!!
pi_221601065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:13 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Bruh _O_ ^O^ 8)7 :9~
Ben met het bitneuken en machinetaal programmeren begonnen met de VIC-20, omdat het vrij overzichtelijk is met 3583 bytes free, nog geen sprites en geen SID-chips. Was even uitzoeken hoe te beginnen: ik wilde machinetaalprogramma's zoals dat eruit ziet bij Commodore 64-spelletjes: met één basic-line 0 SYS <adres> en dat je met LOAD dit in één keer kon laden. Dat is gelukt. Niet zo heel moeilijk, als je maar weet hoe. Wel precies werkje, je moet de BASIC-line eerst tikken en dan in de machinetaalmonitor op zoek gaan naar drie bytes met 00, dat is het einde van de line en daarachter kun je het machinetaalprogramma maken. Het adres in de BASIC-line is dan de eerste instructie. Een rekenmachine die kan omrekenen HEX-DEC is wel zo handig. Ook omrekenen naar het binaire stelsel is handig, omdat je vaak met bits zit te werken.
pi_221601082
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ja met dat speerhoppen en duiken in level 1
Ja die, leuk spel! Verslavend, met dat muziekje dat verandert in pok pok pok op de achtergrond. Nee ik heb de pyramide nooit gehaald, maar het was begin jaren 80 dat ik dit heb gespeeld. Ik was enorm fan van Motor Mania, Jumpman en Lode Runner en nog wat meer. Ik heb zelf ook tekstadventures geschreven op de 64 in die tijd, maar ik heb alleen de papieren listings nog ergens.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:23:15 #26
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601087
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:22 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja die, leuk spel! Verslavend, met dat muziekje dat verandert in pok pok pok op de achtergrond. Nee ik heb de pyramide nooit gehaald, maar het was begin jaren 80 dat ik dit heb gespeeld. Ik was enorm fan van Motor Mania, Jumpman en Lode Runner en nog wat meer. Ik heb zelf ook tekstadventures geschreven op de 64 in die tijd, maar ik heb alleen de papieren listings nog ergens.
Er waren dus andere levels met andere mechanics he. Zoek de longplay maar eens op. (ik zag em altijd wel iets groter worden dus logischerwijs was er een eind maar was zo moeilijk haha)
pi_221601110
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:23 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Er waren dus andere levels met andere mechanics he. Zoek de longplay maar eens op. (ik zag em altijd wel iets groter worden dus logischerwijs was er een eind maar was zo moeilijk haha)
Ik werkte destijds als mainframe-programmeur (Cobol, Pascal, Fortran, databases etc.) en mijn collega's en ik zaten 's avonds thuis altijd te buffelen achter de Commodore 64. En we verzamelden samen gekraakte spellen (1103), ik had een enorme verzameling aan bandjes en floppy's. Ik mis die tijd heel erg. Ik ga nu de Commodore 64 ook weer oppakken. Ik ga ook alvast alle Commodore-64-artikelen bij elkaar harken en categoriseren van Compute!'s Gazette.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:28:51 #28
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601122
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik werkte destijds als mainframe-programmeur (Cobol, Pascal, Fortran, databases etc.) en mijn collega's en ik zaten 's avonds thuis altijd te buffelen achter de Commodore 64. En we verzamelden samen gekraakte spellen (1103), ik had een enorme verzameling aan bandjes en floppy's. Ik mis die tijd heel erg. Ik ga nu de Commodore 64 ook weer oppakken. Ik ga ook alvast alle Commodore-64-artikelen bij elkaar harken en categoriseren van Compute!'s Gazette.
Schoolnetwerkje hacken en een leuke splashscreen distribueren in het lokaal.
pi_221601138
Atari 2600 - Pitfall spelen op de emulator (waarin je ook de 2600 kunt programmeren. Als je echt pijn wilt lijden, moet je dat gaan doen, ik ben het van plan ooit te doen, je moet zelfs rekening houden met de tv-techniek). Van Pitfall heb ik op internet de hele kaart gevonden van alle schermen en heb me verdiept hoe het is gelukt om dit in zo'n klein geheugen te krijgen. De programmeur heeft het uitgelegd in een artikel, werkelijk geniaal!
pi_221601178
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:28 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Schoolnetwerkje hacken en een leuke splashscreen distribueren in het lokaal.
Oh, je zat nog op school. De Commodore 64 was net uit toen ik op de programmeursschool kwam na mijn beroepsopleiding. Ik weet nog dat ik hem kocht voor 1.100 gulden. Geknoopt achter mijn zwart-wit-tv en mijn eerste bandje was Frogger. Dat deuntje zit nog steeds in mijn hoofd. Maanden later de 1541-diskdrive gekocht, ook voor 1.100 gulden. In die tijd kwamen zelfs mensen kijken, was erg apart. Ook voelde het als een soort astronaut als je in de klas zat om opgeleid te worden voor mainframeprogrammeur (Honeywell Bull en IBM) en af toe naar IBM moest voor opleiding. Mooie tijd.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:36:13 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:31 schreef -Sigaartje het volgende:
Atari 2600 - Pitfall spelen op de emulator (waarin je ook de 2600 kunt programmeren. Als je echt pijn wilt lijden, moet je dat gaan doen, ik ben het van plan ooit te doen, je moet zelfs rekening houden met de tv-techniek). Van Pitfall heb ik op internet de hele kaart gevonden van alle schermen en heb me verdiept hoe het is gelukt om dit in zo'n klein geheugen te krijgen. De programmeur heeft het uitgelegd in een artikel, werkelijk geniaal!
Ja, daar zijn ook wel goeie Youtubekanalen voor.

Ik vind het boeiend om te zien etc, maar ik heb er echt totaal niet meer het geduld voor inmiddels. Dan ben je dagen, weken bezig en als het allemaal werkt heb je eigenlijk nog niets waar je tegenwoordig iets mee kan :@.

Uiteraard geen kritiek hoor, het is een mooie hobby natuurlijk :).
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:37:07 #32
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601191
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vind het boeiend om te zien etc, maar ik heb er echt totaal niet meer het geduld voor inmiddels. Dan ben je dagen, weken bezig en als het allemaal werkt heb je eigenlijk nog niets waar je tegenwoordig iets mee kan :@.

Als een emulator je nu ook eens terugbracht naar je oude kamer met je beste vriend naast je... is dat geen VR/AI idee?
pi_221601195
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is ook een Youtube-kanaal daar zit een Amerikaans meisje oude "gestorven" computers uit die tijd weer tot leven te wekken en te repareren. Boeiend, heel boeiend om te zien hoe ze dat doet.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:39:21 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:37 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Als een emulator je nu ook eens terugbracht naar je oude kamer met je beste vriend naast je... is dat geen VR/AI idee?
VR is ook niet helemaal mijn ding :P.

Maar gaming deed ik toen soms wel met vrienden maar ook vaak "telefonisch" Elkaar diep in de nacht bellen omdat je eindelijk uitgevonden had waar de rubberen kip voor was in Monkey Island :').
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:39:22 #35
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:37 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Er is ook een Youtube-kanaal daar zit een Amerikaans meisje oude "gestorven" computers uit die tijd weer tot leven te wekken en te repareren. Boeiend, heel boeiend om te zien hoe ze dat doet.
Mijn neef had een fucking colecovision als in toen ze nieuw waren. ik weet nog steeds dat ik zaxxon heb gezien. Ik was denk ik 8
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:41:11 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601212
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:37 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wel eens voorbij zien komen geloof ik, wel ok maar ook niet echt heel diepgaand. Dat het een chick is helpt wel voor de views natuurlijk O-).

Gasten als the 8 bit guy etc doen ook veel van dat soort dingen, maar er zijn er echt honderden.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:51:36 #37
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601269
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wel eens voorbij zien komen geloof ik, wel ok maar ook niet echt heel diepgaand. Dat het een chick is helpt wel voor de views natuurlijk O-).

Gasten als the 8 bit guy etc doen ook veel van dat soort dingen, maar er zijn er echt honderden.
zoveel heerlijke retro kanalen. met name die nederlander https://www.youtube.com/@strafefox
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:54:23 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:51 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
zoveel heerlijke retro kanalen. met name die nederlander https://www.youtube.com/@:strafefox
Ik kijk nooit en dan ook nooit naar Nederlandse kanalen :@.

Rare afwijking, I know. :7.

Maar het hoeft ook allemaal niet per se diepgaand te zijn, LGR is ook een favoriet van me.
Fry Palestine!!
pi_221601423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:51 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
zoveel heerlijke retro kanalen. met name die nederlander https://www.youtube.com/@:strafefox
Vroeger moest je spellen kopen of geluk hebben dat ze in het kraak-circuit waren. Nu staat alles op internet, gratis te downloaden voor emulators. Het volledige spelletjesrepertoire van de Atari 2600 en de Commodore 64 staan erop, je kunt het zo gek niet bedenken. De Commodore 64-spellen zijn zelfs op de echte Commodore te laden, met een geheugenkaart-ding die aan te sluiten is op de PC èn op de Commodore. Techniek staat voor niets! Nu ben ik weer voorzichtig gaan verzamelen, maar zal nog wel even een externe harddisk erbij kopen.

Pitfall! op de Atari 2600-emulator. Geweldig! Met pijltjestoetsen en spatiebalk sturen, werkt perfect!

Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:22:06 #40
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601427
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik kijk nooit en dan ook nooit naar Nederlandse kanalen :@.

Rare afwijking, I know. :7.

Maar het hoeft ook allemaal niet per se diepgaand te zijn, LGR is ook een favoriet van me.
Is in het engels maat (meestal gast spreker uit de retro community) Jeroen is echt goud.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:27:34 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601449
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:22 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Is in het engels maat (meestal gast spreker uit de retro community) Jeroen is echt goud.
Ja, dat is vaak het probleem :@. Ik krijg echt jeuk van dat overduidelijk, nooit te verbergen blijkbaar, Nederlandse accent :').

En ja, dat is iets persoonlijks, want ik kijk wel naar Roemenen of ElectroBoom etc :P.

Gaat erg offtopic nu, maar zal een trauma zijn van vakanties, echt horror als je ergens bent en je hoort opeens, HEY Nederlanders, GESELLIG! :{w.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:30:10 #42
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601462
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, dat is vaak het probleem :@. Ik krijg echt jeuk van dat overduidelijk, nooit te verbergen blijkbaar, Nederlandse accent :').

En ja, dat is iets persoonlijks, want ik kijk wel naar Roemenen of ElectroBoom etc :P.

Gaat erg offtopic nu, maar zal een trauma zijn van vakanties, echt horror als je ergens bent en je hoort opeens, HEY Nederlanders, GESELLIG! :{w.
Wees gerust dat zag hij zelf ook in. zijn echt goede vids man.

Met name de production values zijn off the chart.
pi_221601465
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kuil graben *O*
pi_221601473
Leuk stukje nostalgie. Heb nog wel ergens een ZX Spectrum liggen en een Intellivision. Had ook een C=64. Later opgevolgd door de Amiga, daar heb ik zo'n beetje alle modellen gehad (behalve de 600 en 4000T). Ook een Atari ST indertijd voor Cubase. Verder nog wat niche UNIX werkstations, een SunSparc en twee DEC Alpha's. Verder de nodige PC's en Macs. :s)
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221601479
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:31 schreef nelaeryn het volgende:
Leuk stukje nostalgie. Heb nog wel ergens een ZX Spectrum liggen en een Intellivision. Had ook een C=64. Later opgevolgd door de Amiga, daar heb ik zo'n beetje alle modellen gehad (behalve de 600 en 4000T). Ook een Atari ST indertijd voor Cubase. Verder nog wat niche UNIX werkstations, een SunSparc en twee DEC Alpha's. Verder de nodige PC's en Macs. :s)
Big Macs :P
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:32:36 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:30 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Wees gerust dat zag hij zelf ook in. zijn echt goede vids man.
Ik geloof je hoor, maar er is zo enorm veel te vinden op YT, ik hoef en kan niet alles te zien ;).

En Amerikanen hebben ook vaak veel meer bronnen, de 2dehands markt is veel levendiger en iets als Computer Reset is hier echt ondenkbaar.

Vind hier maar eens een AppleII voor een normaal bedrag ofzo.
Fry Palestine!!
pi_221601490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:21 schreef -Sigaartje het volgende:
Vroeger moest je spellen kopen of geluk hebben
Pitfall! op de Atari 2600-emulator. Geweldig! Met pijltjestoetsen en spatiebalk sturen, werkt perfect!

[ afbeelding ]
Dat spel hebben we vroeger suf gespeeld :D
pi_221601495
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:31 schreef StateOfMind het volgende:
Appeltjes :+
pi_221601499
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:34 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Appeltjes :+
Voor de dorst *O* B:)B
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:34:50 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601501
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Heb ik, Mac Pro's :7.

Nou ja, 1 werkend, die andere kapte er pas geleden mee, denk voeding.
Fry Palestine!!
pi_221601508
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Heb ik, Mac Pro's :7.

Nou ja, 1 werkend, die andere kapte er pas geleden mee, denk voeding.
Dus toch Big Macs :Y)
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:37:45 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601517
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Yep, mooie, metalen, loodzware en (voor de tijd) enorm krachtige Macs O+
Fry Palestine!!
pi_221601559
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Apple had in 1986 ook een prototype workstation onder de noemer Big Mac. Rond 2000 tot 2010 kon er nog een vage zwart-wit foto worden gevonden op het internet. Maar het lijkt dat deze nu niet meer opvraagbaar is.
pi_221601573
Commando op de C64 vond ik toen geweldig
Er was ook een soort voetbalmanager wat ik veel deed
En een Olympische spelen
Op cassettebandje, moest je eerst een turbo programma laden om het spel te kunnen laden en dat duurde wel ff op een cassettebandje
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:55:00 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601586
Ja, tapes, echt een Europees iets, voornamelijk dan. De VS had al snel floppy's bij oa de C64.

Ik had een MSX 1, van Canon, maar die tapes vond ik al snel irritant :').

Ooit nog Salamander gekocht voor slechts 129 gulden :7.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:58:50 #56
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601601
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:55 schreef HeatWave het volgende:
Ja, tapes, echt een Europees iets, voornamelijk dan. De VS had al snel floppy's bij oa de C64.

Ik had een MSX 1, van Canon, maar die tapes vond ik al snel irritant :').

Ooit nog Salamander gekocht voor slechts 129 gulden :7.
konami fan gespot!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:00:57 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:58 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
konami fan gespot!
Correct :7.

Zeker toen, voor de MSX waren het echt de beste games gewoon. Er was uiteraard meer goed spul hoor, maar zeker met hun carts met extra chips etc was het exceptioneel.

Hier hadden we belabberde ports van de Spectrum etc
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:01:54 #58
38824 crew  Droopie
pi_221601621
Boulderdash *O*
Hell To The Liars
pi_221601625
Lees hier ook Videopac, ja die heb ik ook nog gehad, ik had een spel met een spelbord erbij, ben de titel kwijt en houwelen henkie natuurlijk
Later de Atari 2600 en de Nintendo
Echt heel veel plezier mee gehad

Leuk topic dit zeg!

De videopac games hadden allemaal nummers
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:02:33 #60
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601627
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Correct :7.

Zeker toen, voor de MSX waren het echt de beste games gewoon. Er was uiteraard meer goed spul hoor, maar zeker met hun carts met extra chips etc was het exceptioneel.

Hier hadden we belabberde ports van de Spectrum etc
MSX/MSX2 was zeker king in de handen van de juiste programmers.

Suck it C64!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:03:23 #61
38824 crew  Droopie
pi_221601631
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:51 schreef Cupfighter het volgende:
Commando op de C64 vond ik toen geweldig
Er was ook een soort voetbalmanager wat ik veel deed
En een Olympische spelen
Op cassettebandje, moest je eerst een turbo programma laden om het spel te kunnen laden en dat duurde wel ff op een cassettebandje
Ik was 8 jaar oud en lag in het ziekenhuis, kinderafdeling.

Ik was de grote jongen daar, want niemand wist dat je met dir:/p ook andere spelletje kon zien en laden :D
Hell To The Liars
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:04:06 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601637
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:02 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
MSX/MSX2 was zeker king in de handen van de juiste programmers.

Suck it C64!
Mwah, zeker de MSX 1 was relatief zwak hoor. In de praktijk maakte het allemaal niet zo heel veel uit, maar de C64 was een prima machine voor het geld.

Toen deed ik ook mee aan de war hoor :7.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:04:12 #63
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik was 8 jaar oud en lag in het ziekenhuis.

Ik was de man daar, want er had niemand gehoord dat je met dir:/p ook andere spelletje kon zien en laden :D
ik had 3 vriendjes op de basisschool die sociaal een drama waren maar ja ze hadden een computer haha
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:05:18 #64
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601645
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mwah, zeker de MSX 1 was relatief zwak hoor. In de praktijk maakte het allemaal niet zo heel veel uit, maar de C64 was een prima machine voor het geld.

Toen deed ik ook mee aan de war hoor :7.
nah dan heb je het echt over bizar duur japans spul (PCFX, XT86000) . eurppa/japan was msx nog steeds duur maar tot de amiga echt wel top of line
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:06:09 #65
38824 crew  Droopie
pi_221601651
Ik was 10 en ging hele weekenden logeren bij mijn oom, alleen om te gamen.

Toen mijn neefje 12 werd had ik dat principe bij hem gelijk door, die heb ik een playstation 4? Met GTA V gegeven, nooit meer van gehoord (dat valt ook wel mee ;))
Hell To The Liars
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:07:01 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:05 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
nah dan heb je het echt over bizar duur japans spul (PCFX, XT86000) . eurppa/japan was msx nog steeds duur maar tot de amiga echt wel top of line
De MSX 2 was een prima machine idd, die heb ik nog steeds staan. Maar de 16 bit Amiga was een hele andere wereld hoor, toen ik die had nooit meer teruggekeken als kind/puber naar de MSX.

Maar de PC heeft toch, min of meer, terecht gewonnen, helaas.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:36:05 #67
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
De MSX 2 was een prima machine idd, die heb ik nog steeds staan. Maar de 16 bit Amiga was een hele andere wereld hoor, toen ik die had nooit meer teruggekeken als kind/puber naar de MSX.

Maar de PC heeft toch, min of meer, terecht gewonnen, helaas.
Amiga was koningin maat

Tot wolfenstein 3D.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:40:29 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221602194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:36 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Amiga was koningin maat

Tot wolfenstein 3D.
Ja, zo ongeveer tot de 386, toen was de PC bijna volwassen en had je veel meer power en "GPU's" etc.

Ik ben toen van de Amiga naar een 386DX40 met 4MB gegaan, hard disk etc. Kon mijn oude Amiga echt niet meer tegenop helaas.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:41:38 #69
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, zo ongeveer tot de 386, toen was de PC bijna volwassen en had je veel meer power en "GPU's" etc.

Ik ben toen van de Amiga naar een 386DX40 met 4MB gegaan, hard disk etc. Kon mijn oude Amiga echt niet meer tegenop helaas.
Mijn switch was golden axe. sorry amiga jouw versie was kut en op super VGA op een 486.... almost arcade perffect.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:45:22 #70
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221602249
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:41 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Mijn switch was golden axe. sorry amiga jouw versie was kut en op super VGA op een 486.... almost arcade perffect.
Zal voor mij Monkey Island 2 geweest zijn, maar da's een gok, geen idee meer :P.

Maar PC mocht niet volgens de OP, dus eeehmmmm.....

Ik had wel altijd een Gameboy ook al was ik niet zo van de consoles meer na de Atari. Later ook wel een PSP NDS, 3DS en zelfs een Vita, gewoon om "echte" games min of meer onderweg te kunnen spelen.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:45:59 #71
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zal voor mij Monkey Island 2 geweest zijn, maar da's een gok, geen idee meer :P.

Maar PC mocht niet volgens de OP, dus eeehmmmm.....

Ik had wel altijd een Gameboy ook al was ik niet zo van de consoles meer na de Atari. Later ook wel een PSP NDS, 3DS en zelfs een Vita, gewoon om "echte" games min of meer onderweg te kunnen spelen.
PC mag wel maar ik waardeer het oude/exotische spul.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:46:23 #72
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602256
SAY NO TO SYSTEMISM

en "in vergelijking is altijd valide he"
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:50:03 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221602296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:45 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
PC mag wel maar ik waardeer het oude/exotische spul.
Ik ook hoor, maar met de PC begon het allemaal pas echt, alles daarvoor was voor mij, was nog klein, min of meer speelgoed en puur en alleen om mee te gamen.

Gamen bleef wel voor een deel, maar de techniek zelf begon me ook steeds meer te boeien ipv dat ik echt alleen maar spellen speelde en de computer voor de rest alleen gebruikte om meer spellen te kopiëren etc :').

Uiteindelijk kwam ik meestal via Koninginnedag wel weer tegen een PS1/2/3/4 aan hoor, of een Xbox, maar dat was dan weer meer voor de collectie dan om echt mee te gamen.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:51:24 #74
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik ook hoor, maar met de PC begon het allemaal pas echt, alles daarvoor was voor mij, was nog klein, min of meer speelgoed en puur en alleen om mee te gamen.

Gamen bleef wel voor een deel, maar de techniek zelf begon me ook steeds meer te boeien ipv dat ik echt alleen maar spellen speelde en de computer voor de rest alleen gebruikte om meer spellen te kopiëren etc :').

Uiteindelijk kwam ik meestal via Koninginnedag wel weer tegen een PS1/2/3/4 aan hoor, of een Xbox, maar dat was dan weer meer voor de collectie dan om echt mee te gamen.
begonnen met een slechte console? iets van een coleco oid maar niet de goede. weet het even niet meer) en toen een master system2 en een oude IBM pc ( metaal, zo een die met een KLUNK aan ging en dan rook je ozon voor een minuut)

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 18-08-2026 19:56:44 ]
pi_221602404
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik was 8 jaar oud en lag in het ziekenhuis, kinderafdeling.

Ik was de grote jongen daar, want niemand wist dat je met dir:/p ook andere spelletje kon zien en laden :D
Vieze spelletjes?

Kan me wel nog Strip Poker en Sex Games herinneren.

Dat was voor een 10 of 12 jarige oid toen heel wat.

Je moest toch wat als hitsige jongeling in het pre-internet tijdperk, waar het hoogtepunt de Otto of Wehkamp catalogus was :D

Eerst bladeren door de badkleding sectie om in de stemming te komen, dan snel doorgaan naar de lingerie sectie, om het af te maken op de bladzijdes van de zonnebanken, want daar zag je een tiet :D

En nu is er internet, wat vol staat met gratis porno.

Althans, zo heb ik mij laten vertellen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2026 20:02:54 ]
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:06:27 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221602466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:51 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
begonnen met een slechte console? iets van een coleco oid maar niet de goede. weet het even niet meer) en toen een master system2 en een oude IBM pc ( metaal, zo een die met een KLUNK aan ging en dan rook je ozon voor een minuut)
Coleco Vision of iets dergelijks herinner ik me van de overbuurjongen voornamelijk, niet veel soeps, maar dat was de Atari ook niet echt :P.

Die PC's kende ik van school, zoals ik zei, toen was ik aan de Amiga nog. Wel op een schooltrip toen een schoolkrant gemaakt op een peperdure Classic Mac, dat was wel een cool ding met een GUI ipv DOS.

Tegenwoordig is alles gewoon een PC, Laptops, Desktop, Console, Handheld, het is allemaal hetzelfde :P.
Fry Palestine!!
pi_221602478
Zo de PS5 Pro eens aanslingeren 8-)
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:07:47 #78
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Coleco Vision of iets dergelijks herinner ik me van de overbuurjongen voornamelijk, niet veel soeps, maar dat was de Atari ook niet echt :P.

Die PC's kende ik van school, zoals ik zei, toen was ik aan de Amiga nog. Wel op een schooltrip toen een schoolkrant gemaakt op een peperdure Classic Mac, dat was wel een cool ding met een GUI ipv DOS.

Tegenwoordig is alles gewoon een PC, Laptops, Desktop, Console, Handheld, het is allemaal hetzelfde :P.
tegenwoordig evenschmoordig talk retro to me.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:08:15 #79
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602487
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:07 schreef StateOfMind het volgende:
GET THE TAR AND FEATHERS BOIS!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:09:23 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221602499
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:07 schreef StateOfMind het volgende:
Je overpriced AMD system on a chip met no games bedoel je? B-).
Fry Palestine!!
pi_221602503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
GET THE TAR AND FEATHERS BOIS!
😱
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:10:27 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221602512
Begun the console/PC master race war has. :7.
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:10:44 #83
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602514
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
😱
ik noem niet iets snel een troll post maar dat had je een note opgeleverd in NWS ouwe.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:12:01 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221602535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:10 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
ik noem niet iets snel een troll post maar dat had je een note opgeleverd in NWS ouwe.
Gewoon alsnog noten, alsof iemand dat soort dingen checkt :').
Fry Palestine!!
pi_221602546
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je overpriced AMD system on a chip met no games bedoel je? B-).
Ik kreeg 375 euro terug voor mijn day one PS5, dus netto kostte het mij 525 euro.
Inclusief disc drive en standaard.

En ik heb een enorme backlog, dus no games valt mee :P
pi_221602557
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:10 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Notes interesseren mij echt helemaal niks :6
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:14:17 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221602561
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik kreeg 375 euro terug voor mijn day one PS5, dus netto kostte het mij 525 euro.
Inclusief disc drive en standaard.

En ik heb een enorme backlog, dus no games valt mee :P
You do you hoor, maar dat is niet leuk voor het topic :7.

En op dit moment kan toch niemand iets kopen voor een normale prijs :').
Fry Palestine!!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:14:39 #88
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221602564
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Notes interesseren mij echt helemaal niks :6
dol maar met je man. Ik zet ze irl nauwelijks.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:21:32 #89
38824 crew  Droopie
pi_221602636
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Vieze spelletjes?

Kan me wel nog Strip Poker en Sex Games herinneren.

Dat was voor een 10 of 12 jarige oid toen heel wat.

Je moest toch wat als hitsige jongeling in het pre-internet tijdperk, waar het hoogtepunt de Otto of Wehkamp catalogus was :D

Eerst bladeren door de badkleding sectie om in de stemming te komen, dan snel doorgaan naar de lingerie sectie, om het af te maken op de bladzijdes van de zonnebanken, want daar zag je een tiet :D

En nu is er internet, wat vol staat met gratis porno.

Althans, zo heb ik mij laten vertellen :P
Nee geen vieze spelletjes in t ziekenhuis.. blijkbaar dachten de dokters en zusters dat er op 1 floppy maar 1 spel stond en geen directory _O-

Strippoker had ik later ook,.VGA en nu klagen mensen dat ze 100hz en 30fp onspeelbaar vinden _O-
Hell To The Liars
pi_221602654
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 18:02 schreef Cupfighter het volgende:
Lees hier ook Videopac, ja die heb ik ook nog gehad, ik had een spel met een spelbord erbij, ben de titel kwijt en houwelen henkie natuurlijk
Later de Atari 2600 en de Nintendo
Echt heel veel plezier mee gehad

Leuk topic dit zeg!

De videopac games hadden allemaal nummers
Oh ja. De Videopac, hebben we ook nog gehad. En natuurlijk the OG van de spelcomputers, de Pong Console.
pi_221602667
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:21 schreef Droopie het volgende:
Strippoker had ik later ook,.VGA en nu klagen mensen dat ze 100hz en 30fp onspeelbaar vinden _O-
Echt he? _O- :')
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:26:04 #92
38824 crew  Droopie
pi_221602682
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:24 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Echt he? _O- :')
Doe je ogen dicht en hoort het grrt grrt grrt grrt..van het kaarten delen 😅

Zat volgens mij nog geen oeee, of oelala bij...daar was de techniek nog niet voor 🤣
Hell To The Liars
pi_221602686
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:14 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
dol maar met je man. Ik zet ze irl nauwelijks.
*roept knokploeg weer terug
pi_221602990
Wat ik mooi vond aan die tijden is dat de Commodore64 op een gegeven moment een van de grootste gevarieerde historische aantallen haalde in games ergens eind '80, begin '90. De collecties in Dixons en V&D waren nog net geen volledige willekeur daardoor. Ik volgde geen gamesmagazines of andere bronnen ook. Dus het was allemaal wat meer als zonder voorkennis een platenzaak binnenstappen met dikke collecties om te ontdekken. Dat artwork was ook best wel een deel van de beleving en zn geld waard.

Paar bekende maar weinig genoemde games

Revs
Een formule 2 (of 3) simulator. Mogelijk zelfs de allereerste sim in zn soort.

Grand Prix Circuit van Accolade

Emlyn Hughes International Soccer
Is misschien wel een van de beste voetbalgames die zelfs nog de games uit de zeer vroege 90er jaren op de PC aankon. Op de screenshots ziet het er niet uit, beetje als het oude International Soccer. Maar men was behoorlijk met de physics bezig geweest. Het speelde bijna als een arcadespel, zeer vloeiend en direct, met team editors erbij. Beetje wat je met prince of persia had. Voelde ook bijna 'ge-rotorscoped' aan. zeer verassend.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 18-08-2026 21:50:13 ]
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:09:47 #95
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221603137
Ohh wow nostalgie O+
Wij kregen een MSX en daar zat toen een spel eggerland mystery bij.. complete verslaving samen met mijn moeder die levels door te spelen.. geweldig!!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221603213
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:09 schreef MissHobje het volgende:
Ohh wow nostalgie O+
Wij kregen een MSX en daar zat toen een spel eggerland mystery bij.. complete verslaving samen met mijn moeder die levels door te spelen.. geweldig!!
[ afbeelding ]
Vrouwen die gamen _O_
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:27:02 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221603282
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:09 schreef MissHobje het volgende:
Ohh wow nostalgie O+
[ afbeelding ]
MSX, hebben we dan toch weer gemeen :7.

Eggerland ken ik ook nog wel maar ik was toch meer van de actie games ipv puzzle games.
Fry Palestine!!
pi_221603305
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:23 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Oh ja. De Videopac, hebben we ook nog gehad. En natuurlijk the OG van de spelcomputers, de Pong Console.
Ja die hadden mijn oudere broers
  woensdag 19 augustus 2026 @ 08:23:15 #99
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221604691
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
MSX, hebben we dan toch weer gemeen :7.

Eggerland ken ik ook nog wel maar ik was toch meer van de actie games ipv puzzle games.
Haha ja, nooit geweten he :P
Die actie games vond mijn broertje dan weer leuk. Ik zag helemaal hooked in eggerland :o het is zelfs zo erg geweest als mijn moeder er niet uit kwam..en ik al sliep dat ze me een keer heeft wakker gemaakt om het level uit te spelen want ze kwam maar niet verder _O- ( wel een weekend dag)
Die tijd, kon gewoon _O_
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221604731
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 20:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gewoon alsnog noten, alsof iemand dat soort dingen checkt :').
Zojuist gecheckt:
quote:
FOK!usernotes
Je hebt in totaal 606 notes gekregen van onze moderators.
Op deze pagina kun je direct je usernotes bekijken.

606 Usernotes per 16-08-2026 08:36
606 :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221604738
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Vrouwen die gamen _O_
Mijn vrouw doet dat ook. O+

Al is het wel aan de ene kant jammer dat ze vanwege haar leeftijd heel het tijdperk met C64, MSX, Sinclair ZX81, Amiga 500 etc etc gemist heeft.

Aan de andere kant niet ;) B-)
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 18:49:34 #102
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221608844
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 08:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Zojuist gecheckt:
[..]
606 :9
60 te gaan maat :P
  woensdag 19 augustus 2026 @ 18:59:30 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221608888
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 08:23 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Die actie games vond mijn broertje dan weer leuk. Ik zag helemaal hooked in eggerland :o het is zelfs zo erg geweest als mijn moeder er niet uit kwam..en ik al sliep dat ze me een keer heeft wakker gemaakt om het level uit te spelen want ze kwam maar niet verder _O- ( wel een weekend dag)
Die tijd, kon gewoon _O_
Mijn ouders en later broertje moesten allemaal niets van die computermeuk hebben dat was mijn ding. Ook andere familieleden vonden het allemaal maar nerdy speelgoed, gaat nooit wat worden die kompjoeters!

Ik was nu al blij als ik met "ze kids" support kon spelen bij Fortnite Duos ofzo, want als ik oprecht mee zou doen was ik elke keer binnen de kortste keren dood, ze zijn zo veel beter dan ik, kutkinderen :').

Ik hou het tegenwoordig lekker bij RPGs, lekker op mijn eigen tempo wat aanmodderen in Fallout of Skyrim-achtige games. Al game ik echt bij lange na niet meer zo veel als vroegah.
Fry Palestine!!
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 19:03:41 #104
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221608912
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mijn ouders en later broertje moesten allemaal niets van die computermeuk hebben dat was mijn ding. Ook andere familieleden vonden het allemaal maar nerdy speelgoed, gaat nooit wat worden die kompjoeters!

Ik was nu al blij als ik met "ze kids" support kon spelen bij Fortnite Duos ofzo, want als ik oprecht mee zou doen was ik elke keer binnen de kortste keren dood, ze zijn zo veel beter dan ik, kutkinderen :').

Ik hou het tegenwoordig lekker bij RPGs, lekker op mijn eigen tempo wat aanmodderen in Fallout of Skyrim-achtige games. Al game ik echt bij lange na niet meer zo veel als vroegah.
Ik heb een snes mini helemaal volgedouwd met emulators en roms. Zoveel vette 8-16 bit games Heb zelfs neo-geo erop draaien haha.

OP van plaatje voorzien (lucky kids!)

[ Bericht 1% gewijzigd door vul_maar_in op 19-08-2026 19:13:46 ]
pi_221609699
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:49 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
60 te gaan maat :P
Help ff dan })
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 21:10:25 #106
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221609757
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:03 schreef vosss het volgende:

[..]
Help ff dan })
:7
pi_221610528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 21:10 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
:7
Let op: deze usernotes hebben een vertraging van 3 dagen.

;(
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 15:07:00 #108
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613477
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 08:23 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Die tijd, kon gewoon _O_
Ik vermoed dat je het liedje nu nog kan neurien en het spel voor je ziet als je je ogen dichtdoet :D

(Rasti Rostelli modus)
pi_221613485
Mijn favoriete spel op de Commodore 64: Michael Jackson Moonwalker! Eerst je konijnenpak verzamelen en dan racen, ging wel heel hard op een gegeven moment, ik kon maximaal 10 seconden racen!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 15:17:20 #110
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613522
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:08 schreef DrDentz het volgende:
Mijn favoriete spel op de Commodore 64: Michael Jackson Moonwalker! Eerst je konijnenpak verzamelen en dan racen, ging wel heel hard op een gegeven moment, ik kon maximaal 10 seconden racen!
Die versie ken ik niet (had em wel op de SMS). Denk op de C64: Commando...en burning rubber... stom racespelletje maar dat vonden we echt leuk haha

Mijn absolute favoriete games op de Amiga: Pang! (met 2 spelers het liefst) en star control 2
pi_221613528
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:36 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Amiga was koningin maat

Tot wolfenstein 3D.
En wolvenstein was koning tot...

DOOM!

FIFA, MGP en Doom. Dat was na de c64. Complete middagen gevuld.
1947-2016
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 15:20:19 #112
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613536
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En wolvenstein was koning tot...

DOOM!

FIFA, MGP en Doom. Dat was na de c64. Complete middagen gevuld.
Ik heb Doom vooral op de SNES gespeeld :@

Op de PC begonnen met quake en unreal ( had echt een smerige game rig voor die tijd haha)
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 15:24:42 #113
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613556
Nou vooruit anders bloed het toch maar dood:

Pentium2/200
S3 virge 2d kaart
PCI voodoo3
512 MB ram (oid)
viewsonic 15 inch full color monitor
soundblaster PCI
subwoofer en 4 speakers

Life was good.

Het verschil tussen software rendered 3d en de Voodoo accelerated was echt zo groot :D

(ding koste meer dan 2 keer zoveel als m'n scooter haha)
pi_221613570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Nou vooruit anders bloed het toch maar dood:

Pentium2/200
S3 virge 2d kaart
PCI voodoo3
512 MB ram (oid)
viewsonic 15 inch full color monitor
soundblaster PCI
subwoofer en 4 speakers

Life was good.

Het verschil tussen software rendered 3d en de Voodoo accelerated was echt zo groot :D
Dit topic is voor C64 en MSX, niet voor pc meuk }:|

Note plus nootjes plus stokslagen wegens offtopic :P
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 15:27:51 #115
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613573
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

THE BAN HAS BEEN LIFTED

(maar ouwe praat behoud de voorkeur)
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 15:33:40 #116
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613589
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:08 schreef DrDentz het volgende:

Dat ziet er indrukwekkend uit idd! EN klinkt ook vet :P
pi_221613649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:33 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]

Dat ziet er indrukwekkend uit idd! EN klinkt ook vet :P
Ja klopt, maar op een gegeven moment kom je in een auto, en die reed veel te snel voor mij, kon er maximaal een paar seconden mee racen zonder te crashen.

Overigens duurde het een half uur om dat spel in te laden en de helft van de tijd liep dat al vast. :o Barre tijden
pi_221613793
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:20 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik heb Doom vooral op de SNES gespeeld :@

Op de PC begonnen met quake en unreal ( had echt een smerige game rig voor die tijd haha)
Ik heb geen idee wat wij precies nog hadden staan, maar weet wel dat we GP2 op max draaide met een pittige framerate (voor toen) van ongeveer 25. Kon je checken en instellen.
En een later stuurtje van Logitech die mn oudere broer bij elkaar had gespaard.

Meeeeeeen, supertof.

Maar qua RPG shooters kwam de echte revolutie niet na Quake (hadden we ook, 1x uitgespeeld niet meer aangeraakt) of Unreal. De echte revolutie kwam bij Half-life in 1998-1999. Ongelofelijk, wat was dat voor een stap
1947-2016
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:11:54 #119
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat wij precies nog hadden staan, maar weet wel dat we GP2 op max draaide met een pittige framerate (voor toen) van ongeveer 25. Kon je checken en instellen.
En een later stuurtje van Logitech die mn oudere broer bij elkaar had gespaard.

Meeeeeeen, supertof.

Maar qua RPG shooters kwam de echte revolutie niet na Quake (hadden we ook, 1x uitgespeeld niet meer aangeraakt) of Unreal. De echte revolutie kwam bij Half-life in 1998-1999. Ongelofelijk, wat was dat voor een stap
Meer in design. Quake 2 en unreal waren grfisch ook al erg indrukwekkend

Maar Idd half life had ik ook. In die grote oranje doos :-)

En Requim maar die kennen niet veel mensen
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:14:35 #120
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221613813
Flight Simulator op de Philips MSX.
Maar vooral veel snake(?) gespeeld. Moest je tekentjes opslurpen en dan werd het lint steeds langer en je scherm steeds voller.

Edit: De MSX gekocht in 1986.
Voorheen Bargehassus.
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:16:40 #121
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:14 schreef SimonB. het volgende:
Flight Simulator op de Philips MSX.
Maar vooral veel snake(?) gespeeld. Moest je tekentjes opslurpen en dan werd het lint steeds langer en je scherm steeds voller.

Edit: De MSX gekocht in 1986.
flight simulator EN snake :D

(gebbetje maar MSX had wel leukere games :-)

Als ik zelf al zie wat ik allemaal gemist hebt. Met name Konami waren heer en meester.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:18:02 #122
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221613838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:16 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
flight simulator EN snake :D

(gebbetje maar MSX had wel leukere games :-)

Als ik zelf al zie wat ik allemaal gemist hebt. Met name Konami waren heer en meester.
Ja, weet ik, maar ik was de interesse eigenlijk vrij snel kwijt... :@
Voorheen Bargehassus.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:19:01 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613842
Toen de PC kwam was het idd opeens een doel om alles op "high" en Max res te spelen, soms was ik meer bezig met tweaken en optimaliseren dan spelen :').

Zo ben ik ook min of meer in de RPG-wereld beland, deed me voorheen weinig, maar die nieuwe game, Oblivion was zo zwaar dat alleen de top of the line het kon spelen op max.

Challenge accepted, en toen bleek dat ik het ook nog een een goed spel vond, en de rest is geschiedenis :P.

Consoles heb ik gewoon persoonlijk niet zo veel nostalgie bij, inmiddels best veel over gehoord/geleerd via via hoor, maar MSX, MSX2, Amiga en toen PC.
Fry Palestine!!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:19:53 #124
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:19 schreef HeatWave het volgende:
Toen de PC kwam was het idd opeens een doel om alles op "high" en Max res te spelen, soms was ik meer bezig met tweaken en optimaliseren dan spelen :').

Zo ben ik ook min of meer in de RPG-wereld beland, deed me voorheen weinig, maar die nieuwe game, Oblivion was zo zwaar dat alleen de top of the line het kon spelen op max.

Challenge accepted, en toen bleek dat ik het ook nog een een goed spel vond, en de rest is geschiedenis :P.

Consoles heb ik gewoon persoonlijk niet zo veel nostalgie bij, inmiddels best veel over gehoord/geleerd via via hoor, maar MSX, MSX2, Amiga en toen PC.
Nog niet lang geleden Chrono trigger met mijn dochter uitgespeeld <3
pi_221613849
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:11 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Meer in design. Quake 2 en unreal waren grfisch ook al erg indrukwekkend

Maar Idd half life had ik ook. In die grote oranje doos :-)

En Requim maar die kennen niet veel mensen
Die was met HL2, maar ze staan hier 1,5 meter bij me vandaan ;)
Later zelf ook maar gekocht en ook veel later van het Crowbar Collective 'Black Mesa' geïnstalleerd. Maar dat valt buiten scope van dit topic ;)
1947-2016
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:20:27 #126
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613851
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Later zelf ook maar gekocht en ook veel later van het Crowbar Collective 'Black Mesa' geïnstalleerd. Maar dat valt buiten scope van dit topic ;)
Nah HL1 was ook al een flinke oranje unit hoor :P

(heb HL2 nooit gespeeld :@ )
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:21:04 #127
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613853
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Meh beetje buiten de lijntjes mag altijd he.
pi_221613854
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gaat gewoon over memberberrien.. Ouwe meuk computeren en spelletjes.
Inmiddels doet dat setje ook mee.
1947-2016
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:21:56 #129
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaat gewoon over memberberrien.. Ouwe meuk computeren en spelletjes.
Inmiddels doet dat setje ook mee.
SOM pakt me op mijn eigen woorden ;)
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:22:39 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613865
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:19 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nog niet lang geleden Chrono trigger met mijn dochter uitgespeeld <3
Die staat, inmiddels al decennia, nog wel op mijn lijst.

Ooit 1 keer aan begonnen via Emulator, maar bleek dat die copy protection had waardoor je op een bepaald punt gewoon niet meer verder kon, wist ik niet, dus kutspel :')

Kan inmiddels prima met een patch, maar ben er nog niet aan toegekomen :P.
Fry Palestine!!
pi_221613867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:21 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Oempf...
1947-2016
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:23:26 #132
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613871
Xevious? heette het zo op de MSX was ook super vet.

Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:23:49 #133
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613872
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die staat, inmiddels al decennia, nog wel op mijn lijst.

Ooit 1 keer aan begonnen via Emulator, maar bleek dat die copy protection had waardoor je op een bepaald punt gewoon niet meer verder kon, wist ik niet, dus kutspel :')

Kan inmiddels prima met een patch, maar ben er nog niet aan toegekomen :P.
FUCKING BANGER!

Denk de beste RPG op de SNES voor mij, met FF3/6 er onder.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:25:31 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:23 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
FUCKING BANGER!
Ja,ik weet het inmiddels, echt een klassieker. Maar het is zo enorm terug in de tijd als je (en die zijn ook antiek) RPG's als Obvivion, Skyrim, Fallout etc allemaal grijs gespeeld hebt.

Ooit komt het er een keer van, wellicht O-).
Fry Palestine!!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:26:24 #135
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613883
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja,ik weet het inmiddels, echt een klassieker. Maar het is zo enorm terug in de tijd als je (en die zijn ook antiek) RPG's als Obvivion, Skyrim, Fallout etc allemaal grijs gespeeld hebt.

Ooit komt het er een keer van, wellicht O-).
Alleen voor de pixel art en muziek is het de moeite waard maar ik snap het tijd en zulks.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:31:38 #136
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613915
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:26 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Alleen voor de pixel art en muziek is het de moeite waard maar ik snap het tijd en zulks.
Muziek gaat bij mij, bij welke game dan ook, op Volume 0.

Sounds effects only.

Raar, I know :7.
Fry Palestine!!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:35:37 #137
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613925
quote:
6s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sounds effects only.

en dat zijn maar een paar random tracks.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:37:16 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613930
quote:
Ook nooit begrepen, mensen die naar game soundtracks luisteren, zelfs CD's ervan kopen.

Terwijl het het eerste is dat ik uitzet :').
Fry Palestine!!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:38:03 #139
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613936
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ook nooit begrepen, mensen die naar game soundtracks luisteren, zelfs CD's ervan kopen.

Terwijl het het eerste is dat ik uitzet :').
dat laatste ik ook niet ,maar jij bent me wel een fillistein eerste klas :P
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:40:03 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613946
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:38 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
dat laatste ik ook niet ,maar jij bent me wel een fillistein eerste klas :P
Dat komt gevaarlijk dicht in de buurt bij Free....... }:|.

Ik weet het, maar ik haat het gewoon, het leidt af, haalt me uit de illusie etc.
Fry Palestine!!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:40:51 #141
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613953
quote:
6s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat komt gevaarlijk dicht in de buurt bij Free....... }:|.

Ik weet het, maar ik haat het gewoon, het leidt af, haalt me uit de illusie etc.
Bizar...echt. ik vind niet alles mooi maar men. ik zou de muziek van gradius 3 zo opzetten hoor

donderdag 20 augustus 2026 @ 16:42:34 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613959
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:40 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Bizar...echt. ik vind niet alles mooi maar men. ik zou de muziek van gradius 3 zo opzetten hoor
Ieder zijn ding, als ik de enige zou zijn zou de optie tot uitzetten niet bestaan :7.

Vergelijk het met de radio zachter zetten in de auto als je moet inparkeren of opletten bij een afslag :').
Fry Palestine!!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:43:56 #143
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613965
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ieder zijn ding, als ik de enige zou zijn zou de optie tot uitzetten niet bestaan :7.

Vergelijk het met de radio zachter zetten in de auto als je moet inparkeren of opletten bij een afslag :').
haha opperste concentratie lol

Dat ken ik dan weer wel. Maar alelen naar 8/16 bits SFX bliepjes luisteren nee.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 16:47:08 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221613983
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:43 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
haha opperste concentratie lol
Of snel afgeleid, het is maar hoe je het wil uitleggen O-).

Intromuziek van bijv Konami games kan ik nog wel steeds mee neuriën trouwens :'). Maar zelfs bij GTA 5 gaat de radio uit.
Fry Palestine!!
  Moderator donderdag 20 augustus 2026 @ 16:48:15 #145
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221613988
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Of snel afgeleid, het is maar hoe je het wil uitleggen O-).

Intromuziek van bijv Konami games kan ik nog wel steeds mee neuriën trouwens :'). Maar zelfs bij GTA 5 gaat de radio uit.
en in RPG's hoef je niet te twitchen dus span je niet en geniet O+

Ik speel heel veel neo-turf masters golf met mijn dochter op de snes neo-geo emulator en zou dat niet zonder muziek willen doen hoor.

[ Bericht 6% gewijzigd door vul_maar_in op 20-08-2026 16:53:51 ]
pi_221614032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:21 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik ben vlijmscherp en lig altijd op de loer :7

#altijdready
pi_221614052
quote:
6s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 16:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sounds effects only.

Je bent zeker niet de enige! :D