Mijn vrouw doet dat ook.quote:
60 te gaan maatquote:
Mijn ouders en later broertje moesten allemaal niets van die computermeuk hebben dat was mijn ding. Ook andere familieleden vonden het allemaal maar nerdy speelgoed, gaat nooit wat worden die kompjoeters!quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Haha ja, nooit geweten he![]()
Die actie games vond mijn broertje dan weer leuk. Ik zag helemaal hooked in eggerlandhet is zelfs zo erg geweest als mijn moeder er niet uit kwam..en ik al sliep dat ze me een keer heeft wakker gemaakt om het level uit te spelen want ze kwam maar niet verder
( wel een weekend dag)
Die tijd, kon gewoon
Ik heb een snes mini helemaal volgedouwd met emulators en roms. Zoveel vette 8-16 bit games Heb zelfs neo-geo erop draaien haha.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mijn ouders en later broertje moesten allemaal niets van die computermeuk hebben dat was mijn ding. Ook andere familieleden vonden het allemaal maar nerdy speelgoed, gaat nooit wat worden die kompjoeters!
Ik was nu al blij als ik met "ze kids" support kon spelen bij Fortnite Duos ofzo, want als ik oprecht mee zou doen was ik elke keer binnen de kortste keren dood, ze zijn zo veel beter dan ik, kutkinderen.
Ik hou het tegenwoordig lekker bij RPGs, lekker op mijn eigen tempo wat aanmodderen in Fallout of Skyrim-achtige games. Al game ik echt bij lange na niet meer zo veel als vroegah.
Help ff danquote:
quote:
Let op: deze usernotes hebben een vertraging van 3 dagen.quote:
Ik vermoed dat je het liedje nu nog kan neurien en het spel voor je ziet als je je ogen dichtdoetquote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Haha ja, nooit geweten he![]()
Die actie games vond mijn broertje dan weer leuk. Ik zag helemaal hooked in eggerlandhet is zelfs zo erg geweest als mijn moeder er niet uit kwam..en ik al sliep dat ze me een keer heeft wakker gemaakt om het level uit te spelen want ze kwam maar niet verder
( wel een weekend dag)
Die tijd, kon gewoon
Die versie ken ik niet (had em wel op de SMS). Denk op de C64: Commando...en burning rubber... stom racespelletje maar dat vonden we echt leuk hahaquote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:08 schreef DrDentz het volgende:
Mijn favoriete spel op de Commodore 64: Michael Jackson Moonwalker! Eerst je konijnenpak verzamelen en dan racen, ging wel heel hard op een gegeven moment, ik kon maximaal 10 seconden racen!
En wolvenstein was koning tot...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Amiga was koningin maat
Tot wolfenstein 3D.
Ik heb Doom vooral op de SNES gespeeldquote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En wolvenstein was koning tot...
DOOM!
FIFA, MGP en Doom. Dat was na de c64. Complete middagen gevuld.
Dit topic is voor C64 en MSX, niet voor pc meukquote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Nou vooruit anders bloed het toch maar dood:
Pentium2/200
S3 virge 2d kaart
PCI voodoo3
512 MB ram (oid)
viewsonic 15 inch full color monitor
soundblaster PCI
subwoofer en 4 speakers
Life was good.
Het verschil tussen software rendered 3d en de Voodoo accelerated was echt zo groot![]()
THE BAN HAS BEEN LIFTEDquote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dit topic is voor C64 en MSX, niet voor pc meuk
Note plus nootjes plus stokslagen wegens offtopic
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:08 schreef DrDentz het volgende:
Mijn favoriete spel op de Commodore 64: Michael Jackson Moonwalker! Eerst je konijnenpak verzamelen en dan racen, ging wel heel hard op een gegeven moment, ik kon maximaal 10 seconden racen!
Ja klopt, maar op een gegeven moment kom je in een auto, en die reed veel te snel voor mij, kon er maximaal een paar seconden mee racen zonder te crashen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:33 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dat ziet er indrukwekkend uit idd! EN klinkt ook vet
Ik heb geen idee wat wij precies nog hadden staan, maar weet wel dat we GP2 op max draaide met een pittige framerate (voor toen) van ongeveer 25. Kon je checken en instellen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik heb Doom vooral op de SNES gespeeld![]()
Op de PC begonnen met quake en unreal ( had echt een smerige game rig voor die tijd haha)
Meer in design. Quake 2 en unreal waren grfisch ook al erg indrukwekkendquote:Op donderdag 20 augustus 2026 16:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat wij precies nog hadden staan, maar weet wel dat we GP2 op max draaide met een pittige framerate (voor toen) van ongeveer 25. Kon je checken en instellen.
En een later stuurtje van Logitech die mn oudere broer bij elkaar had gespaard.
Meeeeeeen, supertof.
Maar qua RPG shooters kwam de echte revolutie niet na Quake (hadden we ook, 1x uitgespeeld niet meer aangeraakt) of Unreal. De echte revolutie kwam bij Half-life in 1998-1999. Ongelofelijk, wat was dat voor een stap
flight simulator EN snakequote:Op donderdag 20 augustus 2026 16:14 schreef SimonB. het volgende:
Flight Simulator op de Philips MSX.
Maar vooral veel snake(?) gespeeld. Moest je tekentjes opslurpen en dan werd het lint steeds langer en je scherm steeds voller.
Edit: De MSX gekocht in 1986.
Ja, weet ik, maar ik was de interesse eigenlijk vrij snel kwijt...quote:Op donderdag 20 augustus 2026 16:16 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
flight simulator EN snake![]()
(gebbetje maar MSX had wel leukere games :-)
Als ik zelf al zie wat ik allemaal gemist hebt. Met name Konami waren heer en meester.
Nog niet lang geleden Chrono trigger met mijn dochter uitgespeeld <3quote:Op donderdag 20 augustus 2026 16:19 schreef HeatWave het volgende:
Toen de PC kwam was het idd opeens een doel om alles op "high" en Max res te spelen, soms was ik meer bezig met tweaken en optimaliseren dan spelen.
Zo ben ik ook min of meer in de RPG-wereld beland, deed me voorheen weinig, maar die nieuwe game, Oblivion was zo zwaar dat alleen de top of the line het kon spelen op max.
Challenge accepted, en toen bleek dat ik het ook nog een een goed spel vond, en de rest is geschiedenis.
Consoles heb ik gewoon persoonlijk niet zo veel nostalgie bij, inmiddels best veel over gehoord/geleerd via via hoor, maar MSX, MSX2, Amiga en toen PC.
Die was met HL2, maar ze staan hier 1,5 meter bij me vandaanquote:Op donderdag 20 augustus 2026 16:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Meer in design. Quake 2 en unreal waren grfisch ook al erg indrukwekkend
Maar Idd half life had ik ook. In die grote oranje doos :-)
En Requim maar die kennen niet veel mensen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |