Who Dares Wins was een van mijn favorieten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:53 schreef vul_maar_in het volgende:
WHo dares wins, burning rubber...the great gianna sisters ( die spin bweeeugh!)
Sorry ik had gescand maar zag niks actiefs en het was even nodig voor de sfeer :pquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:56 schreef HeatWave het volgende:
Alweer? Ok, kan eigenlijk ook niet vaak genoeg.
Ik heb het meeste nog staan hier, nou ja, sommigen niet helemaal mijn eigen machine uit die tijd, maar da's geneuzel.
MSX2, C64, Amiga 500, Atari 1040ST, ZX81, Atari 2600 ook maar voor de vorm en nog een zooi vage meuk.
Leuk voor de heb. Maar als ik eerlijk ben doe ik er niet zo veel meer mee, heb wel voor de meeste een moderne oplossing voor games, Goteks etc.
Blue Max (moest het ook opzoeken want ik kon niet op de naam komen)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:02 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat was zon moeilijk spel. air raider oid?
oh ja ik ben in de war met Airborne ranger op de pc lolquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Blue Max (moest het ook opzoeken want ik kon niet op de naam komen)
Ik zag het achteraf net in het topic jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sorry ik had gescand maar zag niks actiefs en het was even nodig voor de sfeer :p
Daarom is het ook een memberberry topicquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zag het achteraf net in het topic ja.
Het blijft leuk om terug te zien hoor, maar ik heb eigenlijk vrijwel nooit echt de behoefte om nog iets te spelen uit die tijd.
Oudste games die nog recent genoeg zijn voor mij zijn denk ik Monkey Island of Loom, die heb ik op de Amiga gespeeld. Daarvoor nog wel wat oudere adventures gespeeld maar bij deze klikte het genre pas echt voor mij.
Bruhquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Bij de bundels horen ook diskette-images die ik aan het samenstellen ben. Dus spellen en programma's. Ook dat is een karwei. Ik heb alle diskettes van alle uitgaven van Compute! en Compute!'s Gazette. Het werk is dat die van Compute! op 1571-images staan en het moet allemaal naar 1540. En ik moet al die spellen testen. Op zich geen straf, maar soms wel een uitdaging.
Verder programmeer ik veel Basic op de VIC-20. De 64 laat ik in de kast, want daar ben ik heel erg zuinig op, alles werkt nog. Een klein huzarenstukje was een systeem dat de wedstrijden en standen bijhield van het EK voetbal van twee jaar geleden. Om de data allemaal passend te maken in de 3.8K moest ik gaan werken op byte-niveau in een stuk afgeschermd geheugen. Dat ging dus allemaal met POKEs en PEEKs, en sequentiële bestanden. Was een hersenkrakertje en uitzoekwerk hoe de VIC-20 omging met geheugenruimte.
Bedoel je Aztec Challenge? Met dat aparte muziekje op de achtergrond?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:07 schreef vul_maar_in het volgende:
MSX(2): Yie-ar Kungfu, Xenon... spelunker frogger, arctic adventure 2 (met die pinguin) Parodius....
iemand Aztec adventures gespeeld op de C64? Ik heb me altijd afgevraagd of je ooit de pyramide kon halen en blijkbaar kon dat.
Ja met dat speerhoppen en duiken in level 1quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Bedoel je Aztec Challenge? Met dat aparte muziekje op de achtergrond?
True, en ik heb ook wel nostalgie hoor, vooral naar Konami games uit die tijd voor de MSX(2). Metal Gear was echt een evolutie in game play voor die tijd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Daarom is het ook een memberberry topic
Nope ik was er vroeg bij.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, en ik heb ook wel nostalgie hoor, vooral naar Konami games uit die tijd voor de MSX(2). Metal Gear was echt een evolutie in game play voor die tijd.
Maar echt heel erg into gaming kwam pas later voor mij als ik eerlijk ben, met de komst van een PC.
Ja, ik op zich ook, maar was meer omdat ik "computers" interessant vond. Ik ben begonnen met een Philips VideoPac, daarna toch maar een Atari 2600, toen een MSX 1, 2, Amiga en daarna PC.quote:
Ben met het bitneuken en machinetaal programmeren begonnen met de VIC-20, omdat het vrij overzichtelijk is met 3583 bytes free, nog geen sprites en geen SID-chips. Was even uitzoeken hoe te beginnen: ik wilde machinetaalprogramma's zoals dat eruit ziet bij Commodore 64-spelletjes: met één basic-line 0 SYS <adres> en dat je met LOAD dit in één keer kon laden. Dat is gelukt. Niet zo heel moeilijk, als je maar weet hoe. Wel precies werkje, je moet de BASIC-line eerst tikken en dan in de machinetaalmonitor op zoek gaan naar drie bytes met 00, dat is het einde van de line en daarachter kun je het machinetaalprogramma maken. Het adres in de BASIC-line is dan de eerste instructie. Een rekenmachine die kan omrekenen HEX-DEC is wel zo handig. Ook omrekenen naar het binaire stelsel is handig, omdat je vaak met bits zit te werken.quote:
Ja die, leuk spel! Verslavend, met dat muziekje dat verandert in pok pok pok op de achtergrond. Nee ik heb de pyramide nooit gehaald, maar het was begin jaren 80 dat ik dit heb gespeeld. Ik was enorm fan van Motor Mania, Jumpman en Lode Runner en nog wat meer. Ik heb zelf ook tekstadventures geschreven op de 64 in die tijd, maar ik heb alleen de papieren listings nog ergens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja met dat speerhoppen en duiken in level 1
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |