Dus toch Big Macsquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heb ik, Mac Pro's.
Nou ja, 1 werkend, die andere kapte er pas geleden mee, denk voeding.
Yep, mooie, metalen, loodzware en (voor de tijd) enorm krachtige Macsquote:
Apple had in 1986 ook een prototype workstation onder de noemer Big Mac. Rond 2000 tot 2010 kon er nog een vage zwart-wit foto worden gevonden op het internet. Maar het lijkt dat deze nu niet meer opvraagbaar is.quote:
konami fan gespot!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:55 schreef HeatWave het volgende:
Ja, tapes, echt een Europees iets, voornamelijk dan. De VS had al snel floppy's bij oa de C64.
Ik had een MSX 1, van Canon, maar die tapes vond ik al snel irritant.
Ooit nog Salamander gekocht voor slechts 129 gulden.
Correctquote:
MSX/MSX2 was zeker king in de handen van de juiste programmers.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Correct.
Zeker toen, voor de MSX waren het echt de beste games gewoon. Er was uiteraard meer goed spul hoor, maar zeker met hun carts met extra chips etc was het exceptioneel.
Hier hadden we belabberde ports van de Spectrum etc
Ik was 8 jaar oud en lag in het ziekenhuis, kinderafdeling.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:51 schreef Cupfighter het volgende:
Commando op de C64 vond ik toen geweldig
Er was ook een soort voetbalmanager wat ik veel deed
En een Olympische spelen
Op cassettebandje, moest je eerst een turbo programma laden om het spel te kunnen laden en dat duurde wel ff op een cassettebandje
Mwah, zeker de MSX 1 was relatief zwak hoor. In de praktijk maakte het allemaal niet zo heel veel uit, maar de C64 was een prima machine voor het geld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:02 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
MSX/MSX2 was zeker king in de handen van de juiste programmers.
Suck it C64!
ik had 3 vriendjes op de basisschool die sociaal een drama waren maar ja ze hadden een computer hahaquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik was 8 jaar oud en lag in het ziekenhuis.
Ik was de man daar, want er had niemand gehoord dat je met dir:/p ook andere spelletje kon zien en laden
nah dan heb je het echt over bizar duur japans spul (PCFX, XT86000) . eurppa/japan was msx nog steeds duur maar tot de amiga echt wel top of linequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, zeker de MSX 1 was relatief zwak hoor. In de praktijk maakte het allemaal niet zo heel veel uit, maar de C64 was een prima machine voor het geld.
Toen deed ik ook mee aan de war hoor.
De MSX 2 was een prima machine idd, die heb ik nog steeds staan. Maar de 16 bit Amiga was een hele andere wereld hoor, toen ik die had nooit meer teruggekeken als kind/puber naar de MSX.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:05 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
nah dan heb je het echt over bizar duur japans spul (PCFX, XT86000) . eurppa/japan was msx nog steeds duur maar tot de amiga echt wel top of line
Amiga was koningin maatquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De MSX 2 was een prima machine idd, die heb ik nog steeds staan. Maar de 16 bit Amiga was een hele andere wereld hoor, toen ik die had nooit meer teruggekeken als kind/puber naar de MSX.
Maar de PC heeft toch, min of meer, terecht gewonnen, helaas.
Ja, zo ongeveer tot de 386, toen was de PC bijna volwassen en had je veel meer power en "GPU's" etc.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Amiga was koningin maat
Tot wolfenstein 3D.
Mijn switch was golden axe. sorry amiga jouw versie was kut en op super VGA op een 486.... almost arcade perffect.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zo ongeveer tot de 386, toen was de PC bijna volwassen en had je veel meer power en "GPU's" etc.
Ik ben toen van de Amiga naar een 386DX40 met 4MB gegaan, hard disk etc. Kon mijn oude Amiga echt niet meer tegenop helaas.
Zal voor mij Monkey Island 2 geweest zijn, maar da's een gok, geen idee meerquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:41 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Mijn switch was golden axe. sorry amiga jouw versie was kut en op super VGA op een 486.... almost arcade perffect.
PC mag wel maar ik waardeer het oude/exotische spul.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal voor mij Monkey Island 2 geweest zijn, maar da's een gok, geen idee meer.
Maar PC mocht niet volgens de OP, dus eeehmmmm.....
Ik had wel altijd een Gameboy ook al was ik niet zo van de consoles meer na de Atari. Later ook wel een PSP NDS, 3DS en zelfs een Vita, gewoon om "echte" games min of meer onderweg te kunnen spelen.
Ik ook hoor, maar met de PC begon het allemaal pas echt, alles daarvoor was voor mij, was nog klein, min of meer speelgoed en puur en alleen om mee te gamen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:45 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
PC mag wel maar ik waardeer het oude/exotische spul.
begonnen met een slechte console? iets van een coleco oid maar niet de goede. weet het even niet meer) en toen een master system2 en een oude IBM pc ( metaal, zo een die met een KLUNK aan ging en dan rook je ozon voor een minuut)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar met de PC begon het allemaal pas echt, alles daarvoor was voor mij, was nog klein, min of meer speelgoed en puur en alleen om mee te gamen.
Gamen bleef wel voor een deel, maar de techniek zelf begon me ook steeds meer te boeien ipv dat ik echt alleen maar spellen speelde en de computer voor de rest alleen gebruikte om meer spellen te kopiėren etc.
Uiteindelijk kwam ik meestal via Koninginnedag wel weer tegen een PS1/2/3/4 aan hoor, of een Xbox, maar dat was dan weer meer voor de collectie dan om echt mee te gamen.
Vieze spelletjes?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik was 8 jaar oud en lag in het ziekenhuis, kinderafdeling.
Ik was de grote jongen daar, want niemand wist dat je met dir:/p ook andere spelletje kon zien en laden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |