"Hmmmm, Caries" (in Homers stem)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Crême brulée tast je tanden ter plekke aan, maar godverdomme wat lekker.
Dat koude vanille nadat je die warme suikerlaag gekraakt hebtquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Crême brulée tast je tanden ter plekke aan, maar godverdomme wat lekker.
Nu wil ik creme brule verdommequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:32 schreef maily het volgende:
[..]
Dat koude vanille nadat je die warme suikerlaag gekraakt hebt
Als ik synthetische sinaasappelsmaak proef dan proef ik kots. Zo smerig. De ergste variant is overigens sinaasappel"thee".quote:
Maar dat is dan weer vrij makkelijk zelf te maken en ook nog lekkerder. Alleen even opletten dat de eieren niet gaan stollen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:36 schreef vul_maar_in het volgende:
echte custard is lekker maar dat verkopen ze niet in pakken.
Blijven roeren en lage temp!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:40 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer vrij makkelijk zelf te maken en ook nog lekkerder. Alleen even opletten dat de eieren niet gaan stollen.
Dan dooft het licht en is er nergens meer voor te strijden. Dat zouden mensen zich moeten afvragen: waar was je toen de moorkop gedemoniseerd werd. Te druk met andere zaken maar ondertussen voltrekt zich het schrappen uit het collectief geheugen stilzwijgend. Dat is een zichzelf versterkend proces als niemand opstaat en NEE zegt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef gwn_een_user het volgende:
eerst kwamen ze voor de negerzoenen,
dan voor de moorkoppen,
dan voor de jodenkoeken,
dan voor de zigeunersaus,
toen voor de blanke vla…
naja behalve dat blanke vla gewoon niet te vreten is en men het niet meer koopt en het nog steeds te verkrijgen is dan he.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan dooft het licht en is er nergens meer voor te strijden. Dat zouden mensen zich moeten afvragen: waar was je toen de moorkop gedemoniseerd werd. Te druk met andere zaken maar ondertussen voltrekt zich het schrappen uit het collectief geheugen stilzwijgend. Dat is een zichzelf versterkend proces als niemand opstaat en NEE zegt.
Feminaquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:47 schreef AchJa het volgende:
Ben even op Delpher wezen buurten want ik zat even na te denken wanneer dat spul voor het eerst bij ons op tafel kwam te staan, ik denk dat het bij ons eind jaren '70 begin jaren '80 is geweest, kan wel ongeveer kloppen want de blanke vla is pas in 1972 geintroduceerd door de Melkunie:
[ afbeelding ]
Blanke vla met chocolade vla erin wordt gewoon weer chocolade vla. Laat dit een les zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik at het nog wel eens.
Ik maakte ook nog wel eens "multicultulti"-vla door chocoladevla en blanke vla samen te doen.
Hopelijk springt er nog een fabrikant op in.
De laatste bestaat nog bij Campina: luchtige vla banaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:30 schreef Hexagon het volgende:
Begin jaren 90 had je ook Chocolade kokos vla en Vanille pistache vla. Jammer dat die kennelijk niet rendabel waren om te behouden.
En ook bananenvla, maar dat was zo goor dat ik het wel snap.
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat er vroeger meer smaak aan zat dan nu.quote:
GATVERDAMME..quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De laatste bestaat nog bij Campina: luchtige vla banaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |