Klopt, maar moet de overheid het stimuleren?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:14 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Sja, ik vind dat het wél zou moeten kunnen. En dat kan gelukkig ook. Niets mis met individualisme, je leeft in de eerste plaats voor jezelf. En als je vind dat je leven volmaakt gelukkig is zonder kinderen, dan is dat prima. Daar heeft een ander niets over te zeggen gelukkig.
Volgens mij doet de overheid dat niet. Ze moeten het in elk geval niet ontmoedigen, aangezien het ze geen drol aan gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt, maar moet de overheid het stimuleren?
Het lijkt me wel heel grappig. Krijg je van die ongemakkelijke Rijksoverheid reclames dat we meer moeten neukenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:36 schreef TAmaru het volgende:
Klopt, maar moet de overheid het stimuleren?
dit is - vind ik - best raar. Want je zou zeggen 'we hebben geld - dus dan kunnen we een kind ook betalen'. En als je geen geld hebt en je in armoede leeft - dan ook niet aan koters beginnen. Ja condooms zijn misschien prijzig, maar dat is lang zo prijzig niet als een kind.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:09 schreef TAmaru het volgende:
Minder armoede => Lager geboordecijfer
Dat eerste, ja. Dat tweede, nee. Kindvrije mensen, singles, DINKs etc zijn niet minderwaardig aan gezinnen met kinderen. Dus nee, die hoeven nergens voorrang op te hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:39 schreef Hexagon het volgende:
Dus prima als er regelingen voor ze zijn, en ze soms op iets voorrang hebben.
Er zijn er steeds meer die zeggen 'we hebben geld - dus laten we fijn ons leven inrichten zoals wij dat willen, zonder kinderen'. En da's helemaal prima.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:40 schreef Apotheose het volgende:
Want je zou zeggen 'we hebben geld - dus dan kunnen we een kind ook betalen'
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind dat dat niet zou moeten kunnen nee. Het leidt tot individualisme. En tot steeds minder geboortes. We moeten vrouwen niet meer stimuleren om aan het werk te gaan en dan zullen ze weer doen waar de natuur ze voor bestemd heeft.
Ik begrijp jou niet helemaal. Vaak zeg jij dat voor individualisme bent, en tegelijkertijd wil je dat iedereen te weinig krijgt om eerlijke prijzen te betalen aan de ondernemers voor hun producten en diensten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:45 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Een uitkeringsgerechtigde krijgt geen salaris maar een, de naam zegt het al, uitkering.
En dat hoeft inderdaad geen vetpot te zijn. Wil je meer? Dan ga je maar werken. De hardwerkende hoeft niet krom te liggen en nóg meer af te dragen om luie klaplopers die niet willen in leven te houden. Als je gewoon kan werken, ga je maar gewoon werken. Wil je dat niet, dan verhonger je maar in de goot wat mij betreft.
Dat hoop je.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind dat dat niet zou moeten kunnen nee. Het leidt tot individualisme. En tot steeds minder geboortes. We moeten vrouwen niet meer stimuleren om aan het werk te gaan en dan zullen ze weer doen waar de natuur ze voor bestemd heeft.
Oh, welk artikel is dat dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:55 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dan kom je aan een artikel van de grondwet, namelijk om je eigen bezit te kunnen genieten zonder ingrijpen van overheden. Daarbij hebben deze ouderen hun hele leven bijgedragen aan alles, belastingen en premies betaald, en als ze eenmaal hun deel mogen genieten mogen ze zowat oreventief geruimd worden, want ze zijn alleen maar ballast en zijn toevallig in dat deel van de tijd met teveel. Tot zo ver het hele verzorgingstaatsysteem. Een ook jij Elan, gaat oud en krakkemikkig worden. Jij moet overigens eerst nog zover komen om zoveel af te dragen als wat zij hebben gedaan over hun hele leven. En daarna zijn er jongeren die gaan zitten janken dat jij ook maar ballast bent die ze liever kwijt dan rijk zijn. Tja. Die visie is toch echt wat voor een ander soort staat of zo, niet iets voor een vrije democratie.
Overigens gaan die ouderen alles wegstemmen wat maar opgeworpen wordt om ze klein te krijgen, dusdat gaat het sowieso niet worden. Noem het een gerontocratie of zo, maar dat is nou eenmaal hoe het systeem werkt. Ook als er toevallig een bulk ouderen ontstaat na een oorlogsituatie.
Grappig om dit juist uit de mond van een FvD'ert te horen. Jullie zijn toch tegen een hele traditionele rolverdeling en inperking van vrouwenrechten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Er zijn er steeds meer die zeggen 'we hebben geld - dus laten we fijn ons leven inrichten zoals wij dat willen, zonder kinderen'. En da's helemaal prima.
De eerste commerciële "rich old people homes" reclames verschijnen al. Ik voorzie een nieuwe booming business met al die rijke kidsquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh, welk artikel is dat dan?
Anders stop ik per direct met belasting betalen namelijk
Ik doelde op een lastenverzwaring vooral ten aanzien van erfenissen, niet mensen onteigenen of alles afpakken.
Praktijkvoorbeeld: Mijn ouders zijn gescheiden en beide ruim in de 70. Als die over pak hem beet 15 jaar eens komen te overlijden dan erven mijn broertje en ik (hopelijk) luttele tonnen. Dat is puur gratis geld want wij hebben beide allang een koophuis, hebben een prima baan en alles wat ons hartje maar kan begeren aan materiele zaken. Dus gaan we dat geld waarschijnlijk tegen die tijd gebruiken als investering voor het een en ander en worden we nog rijker of schuiven het door naar kinderen. Zo zullen er honderden miljarden de economie instromen en krijg je ongekende nivellering en verdere geldontwaarding/inflatie.
Tegelijkertijd raakt de schatkist steeds leger door oplopende zorgkosten en moeten al die ouderen wel verzorgd worden uiteindelijk. Dat is in hun eigen belang alsmede dat van hun (klein)kinderen. Die ongetwijfeld geen zin hebben om die taak zelf op zich te nemen omdat ze te druk zijn met hun eigen leven.
Nu betaal je 20% erfbelasting boven de anderhalve ton, dat zou prima 40% kunnen worden of meer zonder dat iemand daar effectief pijn van zou ondervinden.
Ik snap wel dat mensen hier tegen zijn omdat het in beginsel jouw of jouw ouders hun zuurverdiende geld is waar allang belasting over betaald is (en op zich sta ik er ook wel zo in) maar het geld om de vergrijzing op te vangen zal ergens vandaan gehaald moeten worden. Je kunt niet van een generatie die het toch al relatief lastig heeft verwachten dat ze dan maar even meer kinderen nemen. Om in feite jouw problemen op te lossen.
Meer armoede is een hoger geboortecijfer. De landen met de hoogste armoede krijgen de vrouwen de meeste kinderen. Zoek maar na, bepaalde Afrikaanse landen met name.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens op persoonlijk vlak en wil ook geen kinderen, maar ik denk wel dat het veroorzaakt wordt door de invloed van de overheid op geldstromen e.d.
We moeten ook eerlijk zijn:
Hogere welvaart => Lager geboortecijfer
Hogere arbeidsparticipatie vrouwen => Lager geboortecijfer
Minder armoede => Lager geboordecijfer
Dan moeten we dus ook concluderen dat een hogere welvaart en minder armoede dus niet altijd positief zijn voor de samenleving als geheel en misschien zelfs leiden tot onze ondergang.
Het is tegenwoordig te makkelijk voor een vrouw om een parttimebaantje te vinden, het hele leven single of met een latrelatie in een sociale huurwoning te wonen, nog wat toeslagen te krijgen hier en daar en nooit aan de man of aan de kinderen te hoeven.
Ik begrijp helemaal niets van dit bericht. De bevolking groeit, dus wat is het probleem?quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)-grijpt-niet-in.html
In Nederland worden fors te weinig kinderen geboren. Frankrijk heeft dat probleem ook en stuurde een brief naar twintigers met de oproep: "Krijg een baby". Experts vinden dat Nederland ook iets moet doen. "Een kinderwens zou niet alleen voor de 'elite' moeten zijn."
Want als je FVD stemmer bent ben je het automatisch met letterlijk elk standpunt eens?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Grappig om dit juist uit de mond van een FvD'ert te horen. Jullie zijn toch tegen een hele traditionele rolverdeling en inperking van vrouwenrechten?
Dat zeg ik dus juist ook. Minder armoede is een lager geboortecijfer. Daarom is er meer armoede nodigquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer armoede is een hoger geboortecijfer. De landen met de hoogste armoede krijgen de vrouwen de meeste kinderen. Zoek maar na, bepaalde Afrikaanse landen met name.
Speelt ook een religieuze component maar armoede speelt ook zeker mee.
Uitkeringstrekkers krijgen niet 'te weinig'. Die krijgen precies genoeg om te kunnen leven. Wil je meer? Ga werken, luie donder.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:03 schreef torentje het volgende:
en tegelijkertijd wil je dat iedereen te weinig krijgt om eerlijke prijzen te betalen aan de ondernemers voor hun producten en diensten?
Klopt, maar zelfs als je daar woont tegen 3 of 4 rooitjes in de maand blijft er na je dood meestal nog genoeg over om te verdelen. Gemiddelde verblijfduur in een verzorgingshuis is 853 dagen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
De eerste commerciële "rich old people homes" reclames verschijnen al. Ik voorzie een nieuwe booming business met al die rijke kids
Lijken mij vrij toch fundamentele principes .quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:14 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Want als je FVD stemmer bent ben je het automatisch met letterlijk elk standpunt eens?
Maar dan wel echte armoede want van die tokkie bijstandsmoedertjes hebben vaak meerdere kinderen. Net als allochtonen met relatief lage inkomens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus juist ook. Minder armoede is een lager geboortecijfer. Daarom is er meer armoede nodig
Nou begin jij eerst maar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus juist ook. Minder armoede is een lager geboortecijfer. Daarom is er meer armoede nodig
Uitkeringsgerechtigden krijgen wel te weinig, want ze kunnen voor de aangeboden producten of diensten, aan de ondernemers geen eerlijke prijs betalen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:15 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Uitkeringstrekkers krijgen niet 'te weinig'. Die krijgen precies genoeg om te kunnen leven. Wil je meer? Ga werken, luie donder.
Sja, jij bepaalt niet voor de ondernemer wat een 'eerlijke' prijs is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Uitkeringsgerechtigden krijgen wel te weinig, want ze kunnen voor de aangeboden producten of diensten, aan de ondernemers geen eerlijke prijs betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |