Wat is daar nu de relevantie nog van?quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:04 schreef Firuze60 het volgende:
Zij had indertijd met de toeslagenaffaire Rutte en zijn regering kunnen opblazen, ze bleef lafjes aan de kant staan. Dat neem ik haar nog steeds kwalijk, laf wijf.
Dat ze alleen maar blaat en niks diplomatiek ook maar iets kan oplossen en sorry voor de "laf wijf' uitspraak.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is daar nu de relevantie nog van?
Ben behoorlijk pessimistisch na dit interview wat dat betreft.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb nog altijd het gevoel dat daar dingen achter de schermen gebeurden dan wij weten en dat wij, tijdens ons leven niet zullen horen. Er worden vieze spelletjes gespeeld
Moet altijd denken aan de serie “corridors of power” Er speelt wereldwijd zoveel waar wij geen weet van hebben, dat zal ook in Nederland zo zijn.
Het is vrij simpel. Sigrid vond het een te groot risico voor de positie van D66 om Rutte af te schieten op dat moment. Daarom deed ze het niet.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb nog altijd het gevoel dat daar dingen achter de schermen gebeurden dan wij weten en dat wij, tijdens ons leven niet zullen horen. Er worden vieze spelletjes gespeeld
Moet altijd denken aan de serie “corridors of power” Er speelt wereldwijd zoveel waar wij geen weet van hebben, dat zal ook in Nederland zo zijn.
Kom op, joh, alsof het een jaar later beter ging.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Sigrid vond het een te groot risico voor de positie van D66 om Rutte af te schieten op dat moment. Daarom deed ze het niet.
Het is simpelweg waarom het zo gegaan is als het is gegaan. Daar zit verder niet zoveel achter.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kom op, joh, alsof het een jaar later beter ging.
Nou, dat was voor mij toen de reden even D66 weg te zetten als ongeloofwaardige partij.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is simpelweg waarom het zo gegaan is als het is gegaan. Daar zit verder niet zoveel achter.
Dat mag natuurlijk. Maar bij dit soort keuzes kan een politicus het nooit goed doen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, dat was voor mij toen de reden even D66 weg te zetten als geloofwaardige partij.
Nee, de teloorgang is al eerder ingezet.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk. Maar bij dit soort keuzes kan een politicus het nooit goed doen.
Dat ontkent niemand denk ik.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:41 schreef Karzai het volgende:
haar intenties zijn best goed wat dat betreft liefde voor de mensheid
Dat had ik jaren eerder. Toen thom de graaf uit het kabinet stapte omdat hij z’n zin niet kreeg (gekozen burgemeester) en twee jaar later zelf solliciteerde naar burgemeesterschap van Nijmegen. Er waren nog wel meer dingen maar dat deed de deur dichtquote:Op zondag 23 augustus 2026 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, dat was voor mij toen de reden even D66 weg te zetten als ongeloofwaardige partij.
Er is nog maar weinig keus, hoor..quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had ik jaren eerder. Toen thom de graaf uit het kabinet stapte omdat hij z’n zin niet kreeg (gekozen burgemeester) en twee jaar later zelf solliciteerde naar burgemeesterschap van Nijmegen. Er waren nog wel meer dingen maar dat deed de deur dicht
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 23 augustus 2026 23:15 schreef Firuze60 het volgende:
Nou, als trouwe kijker van Zomergasten heb ik deze aflevering doorstaan.
Joh, dat is ook een prestatie, wat ik uit deze aflevering heb geconcludeerd is dat de VN al decennia lang een tandeloze tijger is.quote:Op zondag 23 augustus 2026 23:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ik heb vanaf 1988 tot nu toe, inclusief die vandaag dus, 2 afleveringen niet helemaal uitgezeten.
Zeker met een Veiligheidsraad met permanente leden die elkaar gegijzeld houden met veto-stemmen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 23:29 schreef Firuze60 het volgende:
Joh, dat is ook een prestatie, wat ik uit deze aflevering heb geconcludeerd is dat de VN al decennia lang een tandeloze tijger is.
Ook dat is diplomatie. Dat je eigenlijk het kabinet wil laten klappen, maar vanwege andere belangen het niet doet.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat ze alleen maar blaat en niks diplomatiek ook maar iets kan oplossen en sorry voor de "laf wijf' uitspraak.
Ja, woke en progressieve TV zijn ten dode opgeschreven. Gezond verstand is nu eenmaal onoverwinnelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2026 01:12 schreef Karzai het volgende:
Keken ook nog eigenlijk een paar verstokte bejaarden naar, het einde van een tijdperk,
Die quotequote:Op maandag 24 augustus 2026 10:56 schreef AnneX het volgende:
Toch een “goed wijf”.
Het was fijn om Sigrid Kaag eens langer te horen vertellen.
Alhoewel weinig nieuws als je het nrc interview al hebt gelezen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-bij-staat-a4924882
Quote:..” „Iemand wilde een documentaire over Geert Wilders maken en iedereen zei tegen mij: ‘Sigrid, je móét meewerken, jij kent die man zo goed’. Maar ik kende hem helemaal niet, ik ben ongewild lijdend voorwerp van hem geweest. Toen heb ik iets gezegd, waarvan ik heel blij ben dat ik het heb gezegd: weet je, ik bén geen slachtoffer van Geert Wilders. Ik leen me daar niet voor. Ik heb agency, een piekfijn, bijna onvertaalbaar begrip, dat zoveel betekent als: ik ben autonoom, ik heb recht van spreken, ik bepaal zelf mijn keuzes. Ik was een goede minister, bijna zeven jaar lang. Succesvol partijleider. Ik ben veel meer dan iemand als Wilders ooit van mij kon maken.”..
Na volgende week pas.quote:Op maandag 24 augustus 2026 01:10 schreef Karzai het volgende:
Okay jongens dit elitaire programma is ook voor eens en voor altijd afgelopen.
Veel wappie- en Poetin is heel erg goed teksten en fragmenten.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:31 schreef DrDentz het volgende:
Jammer dat Thierry Baudet geen Zomergast is geweest. Ben benieuwd naar zijn fragmenten.
Volgens het links georiënteerde publieke bestel zijn dat allemaal "niet relevante" personen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Toch ergens een gemis dat bv Geert Wilders, Rita Verdonk, Pim Fortuyn, Mark Rutte, Hans Wiegel, Ruud Lubbers, Hans Dijkstal, Gerrit Zalm, Afshin Ellian of Theo van Gogh nooit gast waren
Politici en ex-politici hebben nooit een succesvolle uitzending opgeleverd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Toch ergens een gemis dat bv Geert Wilders, Rita Verdonk, Pim Fortuyn, Mark Rutte, Hans Wiegel, Ruud Lubbers, Hans Dijkstal, Gerrit Zalm, Afshin Ellian of Theo van Gogh nooit gast waren
Mark Rutte was in 2016 gast. Gerrit Zalm in 2003, evenals Van Agt.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik kan mij dat wel voorstellen: een hele avond feitenvrij geleuter aanhoren is niet te doen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Politici en ex-politici hebben nooit een succesvolle uitzending opgeleverd.
Een paar daarvan heb ik wel gezien volgens mijquote:Op maandag 24 augustus 2026 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Okay, met mijn neus gekeken dusquote:Op maandag 24 augustus 2026 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mark Rutte was in 2016 gast. Gerrit Zalm in 2003, evenals Van Agt.
Eric van der Burg in 2024 en Bolkestein in 1995.
Wa gaan we bij Geert krijgen dan? 10 keer na elkaar Fitna?quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:16 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Volgens het links georiënteerde publieke bestel zijn dat allemaal "niet relevante" personen.
Links elitair als Rutte, Bolkenstein, Zalm, Van Agt?quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:09 schreef DrDentz het volgende:
Je hebt nu altijd wel links-elitaire figuren. Ik denk een avond Jan Roos zou ook een leuke Zomergasten zijn.
Wiebes schoot me ook meteen te binnen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Links elitair als Rutte, Bolkenstein, Zalm, Van Agt?
Je noemt mensen die al jaren geleden overleden zijn, ik bedoel dit seizoenquote:Op maandag 24 augustus 2026 15:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Links elitair als Rutte, Bolkenstein, Zalm, Van Agt?
Vraag ik me toch af met welke verwachting je ging kijken. Ik heb geen glazen bol, maar maar deze Kaag-show verbaasde me niet om 't zacht uit te drukken.quote:Op zondag 23 augustus 2026 23:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ik heb vanaf 1988 tot nu toe, inclusief die vandaag dus, 2 afleveringen niet helemaal uitgezeten.
Een halve gare die urenlang feitenvrij gaat wauwelen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:09 schreef DrDentz het volgende:
Je hebt nu altijd wel links-elitaire figuren. Ik denk een avond Jan Roos zou ook een leuke Zomergasten zijn.
Rutte en Zalm leven nog hoor.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:41 schreef DrDentz het volgende:
Je noemt mensen die al jaren geleden overleden zijn, ik bedoel dit seizoen
Wat een domrechts, feitenvrij gehuil, ga je eerst eens verdiepen in wie er gast zijn geweest.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:16 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Volgens het links georiënteerde publieke bestel zijn dat allemaal "niet relevante" personen.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat een domrechts, feitenvrij gehuil, ga je eerst eens verdiepen in wie er gast zijn geweest.
3 uur Prem kijken is wel een gegarandeerde hersenbloedingquote:Op maandag 24 augustus 2026 17:19 schreef potjecreme het volgende:
Voor mij was de beste Zomergast Prem Radhakishun.
Wat is dit voor nonsens? Wie verzint zo iets?quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ook iemand die, zonder de betekenis ervan de kennes, woke afschrijft.
Want wat is woke van oudsher:
Je ziet dat sommige groepen mensen minder kansen krijgen door regels of gewoonten.
Je komt op voor gelijke rechten voor iedereen, zoals vrouwen, mensen van kleur en lhbti+-personen.
Je let op je taalgebruik en past woorden aan om niemand te kwetsen.
Volgens Aristoteles heeft alles een specifiek doel. De fluit is gemaakt om zo mooi mogelijk bespeeld te worden. Het is dus rechtvaardig om het instrument aan de meest bekwame fluitspeler te geven omdat diegene het doel van het instrument het beste kan realiseren.quote:Niet aan de rijkste persoon want geld maakt je geen betere muzikant
Niet aan de mooiste persoon of de persoon van edele afkomst
Wel aan de beste fluitspeler.
Henk Spaanquote:Op maandag 24 augustus 2026 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Deze opmerking op bluesky van Henk Spaan![]()
“Ik zie Kaag en denk met mededogen aan de lege hersenpannen van Keijzer, Van der Plas, Rutte, en, hoe heet die debiel uit Den Haag, o ja, Eerdmans, moet ik lachen om het verschil in niveau. Intellect is geen gegeven, losers. Het is bijzonder.”
En die film Submission was mede de reden dat Theo van Gogh vermoord werd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:15 schreef potjecreme het volgende:
Ajaan Hirsi Ali was zomergast. Zij heeft met hulp van Theo van Gogh een korte film gemaakt dat werd getoond na de aflevering.
Gevoelige contentquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 16:14 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Henk Spaan![]()
![]()
![]()
![]()
Dit immer fatsoenlijke figuur levert al jaren prachtige quotes.
Blij en dankbaar dat deze man er is.
[ x ]
Edit: de volgende mening van Henkie is zelfs volgens X gevoelige content, daarom werkt een embedded link niet ():
https://x.com/SanderSassen/status/1996120101427306896
Bijna alle Zomergasten zijn koekwausen. Het is meer dan terecht dat dit programma vol woke-gejammer en links gemekker verdwijnt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)uw-ervaring-a4934867
Dit wordt 3 uur lang ergeren vanavond. wat een koekwaus
Die zou ik wel willen zien.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:39 schreef Firuze60 het volgende:
Die doc over Milou heb ik trouwens nooit durven kijken.
Je herkent jezelf erin als waanzinnige?quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind dit wel interessant. Die andere zomergasten zaten alleen maar over zichzelf te lullen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot.quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Je herkent jezelf erin als waanzinnige?
Echt een soort goeroe, ja.quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:22 schreef golfer het volgende:
Jan Foudraine, alias Swami Deva Amrito.
Voor wie niet?quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:59 schreef golfer het volgende:
Familie geschiedenis is wel bepalend geweest voor de ontwikkeling van Jim van Os.
Destijds kostelijk mee vermaakt.quote:
Echt ouderwets weer..quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:05 schreef Blues het volgende:
Ik vind het een hele fijne, interessante avond met eye-openers en Jim is een sympathieke man.
Prima afsluiter van dit programma wmb
Genieten van veel eten ook.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:12 schreef golfer het volgende:
Ook verslavingen en alcoholisme zijn vaak erfelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |