Ik lees daarin dat als Ajax op alle gewenste plekken nieuwe spelers wil halen er eerst nog meer spelers moeten worden verkocht. Niet dat er eerst spelers moeten worden verkocht voordat er een zes en linksbuiten kunnen komen. Bijvoorbeeld voor de RCV positie lijkt mij dat logisch omdat we daar al drie opties voor hebben nuquote:Op maandag 17 augustus 2026 09:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Staat een stuk in het Parool hierover, niet “keihard” gesteld maar wel dat Jordi de opdracht heeft meer te saneren.
“Naast twee vleugelspelers en een controlerende middenvelder aast de technisch directeur ook nog op een linksback en een rechtsbenige verdediger. Daarvoor zijn Jofre Torrents van Barcelona en oud-Feyenoorder Lutsharel Geertruida van RB Leipzig in beeld.
Zeven centrale verdedigers
Om dit verlanglijstje te kunnen bekostigen, moet Ajax – naast Godts – nog meer spelers verkopen. Dat is de enige manier om genoeg geld te genereren voor de gewenste aanwinsten en ruimte te maken in het salarishuis.
De club zou kunnen beginnen bij de centrale verdedigers. Daarvan staan er momenteel zeven (!) onder contract: Daley Blind, Aaron Bouwman, Youri Baas, Dies Janse, Josip Sutalo, Ko Itakura en Ahmetcan Kaplan. Het zou wenselijk zijn als daarvan drie spelers vertrekken. Vooral Baas, Sutalo, Itakura en Kaplan komen daarvoor in aanmerking.
Dat verkopen een kunst is, blijkt wel uit de voorgaande transferperiodes. Al jaren verkoopt de club minder spelers dan die eigenlijk zou willen. Zo speelt Owen Wijndal, ondanks verwoede pogingen om hem te lozen, nog steeds in Amsterdam. Deze zomer maakte Ajax desondanks een vliegende start aan de verkoopzijde door onder meer Sean Steur, Chuba Akpom en Sivert Mannsverk van de hand te doen, maar die ontwikkeling is alweer gestokt”
VoetbalPrimeur gebruikt dat dan weer om wel aan te geven dat Jordi moet verkopen voordat nieuwe spelers mogen:
https://www.voetbalprimeu(...)ijft-het-parool.html
Naar ik begreep hebben we al wel Konadu en Kaplan verkocht.
Ik las hier vorig jaar nog dat Itakura de beste CV van de Eredivisie zou worden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:46 schreef Black-Death het volgende:
Lijkt me terecht dat er nog wel spelers moeten vertrekken, vooral het enorme aantal centrale verdedigers slaat nergens op. Wat mij betreft sowieso Sutalo weg, denk ook Itakura. Nog een linksback vind ik dan wel weer apart. Haal eerst maar eens 2 vleugelspelers met diepgang en een goeie 6.
Dat hebben we gezienquote:Op maandag 17 augustus 2026 09:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik las hier vorig jaar nog dat Itakura de beste CV van de Eredivisie zou worden.
Ach, dat dachten jullie toch ook van Yarek en die kan er ook helemaal geen pepernoot van.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik las hier vorig jaar nog dat Itakura de beste CV van de Eredivisie zou worden.
Ik denk eerlijk gezegd in beide gevallen precies hetzelfde. Prima verdedigers die het in een ander systeem/tactiek veel beter zouden doen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Ach, dat dachten jullie toch ook van Yarek en die kan er ook helemaal geen pepernoot van.
Kan gewoon net als Sutalo niet met ruimte in de rug spelen. Wel grappig hoe ze dan beide gesocut zijn. Aangezien je bij Ajax in 90 procent van de wedstrijden met ruimte in je rug speelt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd in beide gevallen precies hetzelfde. Prima verdedigers die het in een ander systeem/tactiek veel beter zouden doen.
Al zou ik bij Itakura, gelet op zijn ervaring, verwachten dat hij zich daar makkelijker aan zou kunnen aanpassen.
Ja, dat snap ik bij Flamingo en Gasiorowski ook niet. Die passen gewoon niet bij het spelletje van Bosz. Ik denk dat te vaak wordt gedacht dat jonge of gewoon hele ervaren spelers zich wel aan kunnen passen aan zoiets.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:29 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kan gewoon net als Sutalo niet met ruimte in de rug spelen. Wel grappig hoe ze dan beide gesocut zijn. Aangezien je bij Ajax in 90 procent van de wedstrijden met ruimte in je rug speelt.
Wacht maar tot Blind weer terug is.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:11 schreef StevenHyde het volgende:
Het was weer net zo'n 2e helft als alle 34 wedstrijden vorig seizoen. Het werd steeds meer wandelen. Ik had gehoopt dat wij juist fit zouden zijn door de vroege voorbereiding. Ok ok donderdag gevoetbald.. Maar je rouleert je suf deze weken, dus daar moet het ook niet aan liggen. Ik had gehoopt dat we er wat betreft fitheid wat beter voorstonden op dit moment.
En ik irriteer me nu al mateloos aan het gedrag van Michel langs de lijn. Elke verkeerde pass wordt door hem zo overspannen op gereageerd. Kan me niet anders voorstellen dan dat je als speler op een gegeven moment ook wel wat klaar bent als je trainer dit constant doet.
Voor de rest let Jordi cook en werken naar een vaste 11 als straks (hopelijk) Europees voetbal binnen is.
Ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar hij is gekomen op voorpsraak van Sjon, die een cv met opbouwkwaliteiten belangrijker vond dan een 6.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jappen kunnen er gewoon niet zoveel van.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:09 schreef Wotte het volgende:
Itakura heeft vrij constant een scheet dwarszitten.
Ik vond Ono en Honda erg goede spelers.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jappen kunnen er gewoon niet zoveel van.
Het zijn een beetje omgekeerde Marokkanen, je moet er altijd meer dan één hebben ze willen ze een beetje presterenquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jappen kunnen er gewoon niet zoveel van.
Welke wedstrijd heb jij gekeken? Welk systeem? Het is zo rommelig allemaal. Ajax heeft wel veel de bal ja, maar ze weten niet goed wat ze er mee moeten. Aanvallend zwak, verdedigend dramatisch.quote:Op maandag 17 augustus 2026 07:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik snap dat dit je nieuwe act is maar dit is gewoon onzin. Je ziet duidelijk een systeem wat goed staat en dat de spelers weten wat ze moeten doen in de eerste helft.
Bedankt Hans, meestal verspeel je inderdaad punten als je zelf kansen mist en de tegenstander wel scoort. Gaan we dit excuus elke keer opvoeren?quote:Het gaat pas mis in de loop van de wedstrijd nadat er kansen worden gemist en de tegenstander scoort.
Hou toch op man, dit Ajax heeft misschien niet de kwaliteiten van PSV, Feyenoord of AZ, maar we hebben veel betere spelers (ook mentaal en fysiek) dan Heerenveen en al helemaal dan Shelbourn whatever. Toch win je twee keer niet.quote:Het is veel meer mentaal, fysiek en gebrek aan kwaliteit op bepaalde plekken.
Joh.quote:Op maandag 17 augustus 2026 07:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het gaat pas mis nadat er kansen worden gemist en de tegenstander scoort.
het eerste half uur was wel prima, daar zag je echt een plan die ikzelf iig vorig jaar niet heb gezien.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Welke wedstrijd heb jij gekeken? Welk systeem? Het is zo rommelig allemaal. Ajax heeft wel veel de bal ja, maar ze weten niet goed wat ze er mee moeten. Aanvallend zwak, verdedigend dramatisch.
Als de verhalen kloppen dat er eerst nog meer verkocht/verhuurd moet worden dan zie ik voor transferdeadline day niemand meer komen en dan die dag nog een paniekaankoop als opvolger van Godts en (weer) geen zes en rcv zodat we het dit seizoen moeten doen met Bouwman en Regeer.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:01 schreef marcb1974 het volgende:
Maar goed,
Jordi heeft weer geld,
wie komt/komen er nu?
quote:"Die Jordi Cruijff belt dus naar Monaco, en zegt ik wil jullie linksback hebben. Die denken: we worden in de maling genomen. Ze willen die Braziliaan kopen die al twee jaar geen knikker raakt. Hoe kan dat nou?"
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RED ONS HENNIEGOD
AD bericht er nu ook over - https://archive.ph/sDvTgquote:Op maandag 17 augustus 2026 19:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als de verhalen kloppen dat er eerst nog meer verkocht/verhuurd moet worden dan zie ik voor transferdeadline day niemand meer komen en dan die dag nog een paniekaankoop als opvolger van Godts en (weer) geen zes en rcv zodat we het dit seizoen moeten doen met Bouwman en Regeer.
Torrents is net aangekondigd. Weer een linksback.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:01 schreef marcb1974 het volgende:
Maar goed,
Jordi heeft weer geld,
wie komt/komen er nu?
Komt Bit ook nog? En is Wijndal nou in godsnaam al eens weg?quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:36 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Torrents is net aangekondigd. Weer een linksback.
Haal nou maar vleugelaanvallers en een 6.
Heerkens is wederom erg matig. Pugno legt er ondertussen wel 2 in, naast Unuvarquote:Op maandag 17 augustus 2026 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komt Bit ook nog? En is Wijndal nou in godsnaam al eens weg?
Intussen ook een schiettent bij Jong Ajax.
Onder druk wordt alles vloeibaar, nog een week of 2 en dan weten we of er serieus om de titel meegedaan kan worden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:36 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Torrents is net aangekondigd. Weer een linksback.
Haal nou maar vleugelaanvallers en een 6.
Vier tegengoals alweer inmiddels...quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heerkens is wederom erg matig. Pugno legt er ondertussen wel 2 in, naast Unuvar
Wtf..quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:20 schreef marcb1974 het volgende:
De wedstrijd van donderdag schijnt niet te zien te zijn op Ziggo,
maar he, je mag voor 4,99 een 'ticket' kopen om op KIJK te kijken .......
quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:20 schreef marcb1974 het volgende:
https://www.voetbalprimeu(...)lijk-niet-op-tv.html
Alvarez en Lang kan ik mee leven, als die laatste zich een beetje normaal gedraagd. Wel nog op rechts een vleugelaanvaller aub.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok trouwens dat we voor de 6 uiteindelijk bij Alvarez gaan uitkomen (voor het broodnodige "gif" en overtuigingskracht verdedigend) en ik gok dat Lang toch de vervanger van Godts gaat worden. Nog steeds geen fan van Lang, maar je haalt er wel een aantal assists en goals mee in huis die je nodig hebt.
Eens ff kijken of onze vrienden van IE PEE TEE VEE hem wel gaan uitzendenquote:Op maandag 17 augustus 2026 22:20 schreef marcb1974 het volgende:
https://www.voetbalprimeu(...)lijk-niet-op-tv.html
Dan ga je financieel wel echt ver. Lang is ondertussen ook 'al' 27, zal 20+ miljoen kosten, en een stevig salaris vragen. Alvarez a 15 miljoen is bijna 29 en verdient nu een miljoen of 5. Krijg je voor eredivisiebegrippen wel een ziek elftal, maar mocht de puzzel niet vallen, dan wordt het wel pijnlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok trouwens dat we voor de 6 uiteindelijk bij Alvarez gaan uitkomen (voor het broodnodige "gif" en overtuigingskracht verdedigend) en ik gok dat Lang toch de vervanger van Godts gaat worden. Nog steeds geen fan van Lang, maar je haalt er wel een aantal assists en goals mee in huis die je nodig hebt.
Zowel Lang als Alvarez weten dat ze qua salaris fors moeten inleveren als ze weer bij Ajax gaan spelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:09 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dan ga je financieel wel echt ver. Lang is ondertussen ook 'al' 27, zal 20+ miljoen kosten, en een stevig salaris vragen. Alvarez a 15 miljoen is bijna 29 en verdient nu een miljoen of 5. Krijg je voor eredivisiebegrippen wel een ziek elftal, maar mocht de puzzel niet vallen, dan wordt het wel pijnlijk.
Alvarez heeft recent nog laten weten bij WHU te willen blijven dit seizoen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:40 schreef TheVulture het volgende:
Wordt al de hele zomer van alles over geroepen.. hopelijk vertrekt ie snelquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 07:40 schreef Bofjijff het volgende:
Josip Sutalo staat bovenaan het lijstje van Lazio, zo weet de Italiaanse transfermarktjournalist Gianluca Di Marzio te melden. De Kroatische verdediger mag vertrekken bij Ajax.
https://www.voetbalzone.n(...)/blt7dea447c7f121cb1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |