abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221591258
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:15 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Staat een stuk in het Parool hierover, niet “keihard” gesteld maar wel dat Jordi de opdracht heeft meer te saneren.

“Naast twee vleugelspelers en een controlerende middenvelder aast de technisch directeur ook nog op een linksback en een rechtsbenige verdediger. Daarvoor zijn Jofre Torrents van Barcelona en oud-Feyenoorder Lutsharel Geertruida van RB Leipzig in beeld.

Zeven centrale verdedigers
Om dit verlanglijstje te kunnen bekostigen, moet Ajax – naast Godts – nog meer spelers verkopen. Dat is de enige manier om genoeg geld te genereren voor de gewenste aanwinsten en ruimte te maken in het salarishuis.

De club zou kunnen beginnen bij de centrale verdedigers. Daarvan staan er momenteel zeven (!) onder contract: Daley Blind, Aaron Bouwman, Youri Baas, Dies Janse, Josip Sutalo, Ko Itakura en Ahmetcan Kaplan. Het zou wenselijk zijn als daarvan drie spelers vertrekken. Vooral Baas, Sutalo, Itakura en Kaplan komen daarvoor in aanmerking.

Dat verkopen een kunst is, blijkt wel uit de voorgaande transferperiodes. Al jaren verkoopt de club minder spelers dan die eigenlijk zou willen. Zo speelt Owen Wijndal, ondanks verwoede pogingen om hem te lozen, nog steeds in Amsterdam. Deze zomer maakte Ajax desondanks een vliegende start aan de verkoopzijde door onder meer Sean Steur, Chuba Akpom en Sivert Mannsverk van de hand te doen, maar die ontwikkeling is alweer gestokt”

VoetbalPrimeur gebruikt dat dan weer om wel aan te geven dat Jordi moet verkopen voordat nieuwe spelers mogen:

https://www.voetbalprimeu(...)ijft-het-parool.html

Naar ik begreep hebben we al wel Konadu en Kaplan verkocht.
Ik lees daarin dat als Ajax op alle gewenste plekken nieuwe spelers wil halen er eerst nog meer spelers moeten worden verkocht. Niet dat er eerst spelers moeten worden verkocht voordat er een zes en linksbuiten kunnen komen. Bijvoorbeeld voor de RCV positie lijkt mij dat logisch omdat we daar al drie opties voor hebben nu
pi_221591453
Lijkt me terecht dat er nog wel spelers moeten vertrekken, vooral het enorme aantal centrale verdedigers slaat nergens op. Wat mij betreft sowieso Sutalo weg, denk ook Itakura. Nog een linksback vind ik dan wel weer apart. Haal eerst maar eens 2 vleugelspelers met diepgang en een goeie 6.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_221591466
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:46 schreef Black-Death het volgende:
Lijkt me terecht dat er nog wel spelers moeten vertrekken, vooral het enorme aantal centrale verdedigers slaat nergens op. Wat mij betreft sowieso Sutalo weg, denk ook Itakura. Nog een linksback vind ik dan wel weer apart. Haal eerst maar eens 2 vleugelspelers met diepgang en een goeie 6.
Ik las hier vorig jaar nog dat Itakura de beste CV van de Eredivisie zou worden.
pi_221591476
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik las hier vorig jaar nog dat Itakura de beste CV van de Eredivisie zou worden.
Dat hebben we gezien :')

Nee die aankoop is me ook erg tegen gevallen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_221591520
6 februari 2022

11 mei 2022

WAT EEN DATUMS

ONTHOU DEZE DATA GOED BOYS

HET KAN JE OVER 10 JAAR NOG EEN PUBQUIZ LATEN WINNEN
Groot fan van User Wotte
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:56:43 #156
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_221591523
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ach, dat dachten jullie toch ook van Yarek en die kan er ook helemaal geen pepernoot van.
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:58:11 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221591531
Die aanvallende wissels mag je toch wel kritiek op hebben. Waarom wordt Dolberg er niet al in de rust uitgehaald? Verprutst elke kans en veroorzaakt ook nog deels de eerste tegengoal.

Dan worden Edvardsen en Tolu een paar minuten voor tijd nog gebracht, waarbij Tolu dan alleen maar Leonardo in de weg gaat lopen die er ook al was ingezet.

Berghuis moet verder maar niet meer teveel van afstand op doel schieten.
pi_221591549
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:56 schreef fetX het volgende:

[..]
Ach, dat dachten jullie toch ook van Yarek en die kan er ook helemaal geen pepernoot van.
Ik denk eerlijk gezegd in beide gevallen precies hetzelfde. Prima verdedigers die het in een ander systeem/tactiek veel beter zouden doen.

Al zou ik bij Itakura, gelet op zijn ervaring, verwachten dat hij zich daar makkelijker aan zou kunnen aanpassen.
pi_221591787
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd in beide gevallen precies hetzelfde. Prima verdedigers die het in een ander systeem/tactiek veel beter zouden doen.

Al zou ik bij Itakura, gelet op zijn ervaring, verwachten dat hij zich daar makkelijker aan zou kunnen aanpassen.
Kan gewoon net als Sutalo niet met ruimte in de rug spelen. Wel grappig hoe ze dan beide gesocut zijn. Aangezien je bij Ajax in 90 procent van de wedstrijden met ruimte in je rug speelt. :)
Groot fan van User Wotte
pi_221591848
Ik ben van overtuigd dat het gewoon een mentaliteit is. Het is schijnbaar acceptabel in die selectie om halfslachtig duels in te gaan of je mannetje te laten lopen. Ah joh, kan gebeuren. Uit blijven kafferen is het devies en als ze muiten linea recta de uitgang.
pi_221591900
Dat gezoek naar een centrale verdediger snap ik eerlijk gezegd niet. Natuurlijk zijn Ikatura/Sutalo of een linkerbeen (Janse, Baas of Blind) daar niet ideaal, maar de prioriteit is toch echt een 6 en buitenspelers. Voordat je aan een centrale verdediger zou moeten denken, moet daar inderdaad eerst veel weg. (Over vertrek van Ikatura las ik wel geruchten)
pi_221591990
quote:
19s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Kan gewoon net als Sutalo niet met ruimte in de rug spelen. Wel grappig hoe ze dan beide gesocut zijn. Aangezien je bij Ajax in 90 procent van de wedstrijden met ruimte in je rug speelt. :)
Ja, dat snap ik bij Flamingo en Gasiorowski ook niet. Die passen gewoon niet bij het spelletje van Bosz. Ik denk dat te vaak wordt gedacht dat jonge of gewoon hele ervaren spelers zich wel aan kunnen passen aan zoiets.

Gevaarlijke aanname, zo blijkt.
  maandag 17 augustus 2026 @ 12:11:55 #163
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept, Flatbeat
pi_221593594
Het was weer net zo'n 2e helft als alle 34 wedstrijden vorig seizoen. Het werd steeds meer wandelen. Ik had gehoopt dat wij juist fit zouden zijn door de vroege voorbereiding. Ok ok donderdag gevoetbald.. Maar je rouleert je suf deze weken, dus daar moet het ook niet aan liggen. Ik had gehoopt dat we er wat betreft fitheid wat beter voorstonden op dit moment.

En ik irriteer me nu al mateloos aan het gedrag van Michel langs de lijn. Elke verkeerde pass wordt door hem zo overspannen op gereageerd. Kan me niet anders voorstellen dan dat je als speler op een gegeven moment ook wel wat klaar bent als je trainer dit constant doet.

Voor de rest let Jordi cook en werken naar een vaste 11 als straks (hopelijk) Europees voetbal binnen is.
  maandag 17 augustus 2026 @ 12:15:04 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221593610
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:11 schreef StevenHyde het volgende:
Het was weer net zo'n 2e helft als alle 34 wedstrijden vorig seizoen. Het werd steeds meer wandelen. Ik had gehoopt dat wij juist fit zouden zijn door de vroege voorbereiding. Ok ok donderdag gevoetbald.. Maar je rouleert je suf deze weken, dus daar moet het ook niet aan liggen. Ik had gehoopt dat we er wat betreft fitheid wat beter voorstonden op dit moment.

En ik irriteer me nu al mateloos aan het gedrag van Michel langs de lijn. Elke verkeerde pass wordt door hem zo overspannen op gereageerd. Kan me niet anders voorstellen dan dat je als speler op een gegeven moment ook wel wat klaar bent als je trainer dit constant doet.

Voor de rest let Jordi cook en werken naar een vaste 11 als straks (hopelijk) Europees voetbal binnen is.
Wacht maar tot Blind weer terug is.
  maandag 17 augustus 2026 @ 13:13:57 #165
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_221594150
Je zag die 2-2 pas 20 minuten van te voren aankomen. Er zit wel verbetering in he.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 17 augustus 2026 @ 16:34:57 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221595668
quote:

[..]
Ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar hij is gekomen op voorpsraak van Sjon, die een cv met opbouwkwaliteiten belangrijker vond dan een 6.
pi_221595862
Itakura heeft vrij constant een scheet dwarszitten.
  maandag 17 augustus 2026 @ 17:20:20 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221595933
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:09 schreef Wotte het volgende:
Itakura heeft vrij constant een scheet dwarszitten.
Jappen kunnen er gewoon niet zoveel van.
pi_221596010
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vond Ono en Honda erg goede spelers.
  maandag 17 augustus 2026 @ 17:46:53 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221596094
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het zijn een beetje omgekeerde Marokkanen, je moet er altijd meer dan één hebben ze willen ze een beetje presteren
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221596367
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik snap dat dit je nieuwe act is maar dit is gewoon onzin. Je ziet duidelijk een systeem wat goed staat en dat de spelers weten wat ze moeten doen in de eerste helft.
Welke wedstrijd heb jij gekeken? Welk systeem? Het is zo rommelig allemaal. Ajax heeft wel veel de bal ja, maar ze weten niet goed wat ze er mee moeten. Aanvallend zwak, verdedigend dramatisch.

quote:
Het gaat pas mis in de loop van de wedstrijd nadat er kansen worden gemist en de tegenstander scoort.
Bedankt Hans, meestal verspeel je inderdaad punten als je zelf kansen mist en de tegenstander wel scoort. Gaan we dit excuus elke keer opvoeren?

quote:
Het is veel meer mentaal, fysiek en gebrek aan kwaliteit op bepaalde plekken.
Hou toch op man, dit Ajax heeft misschien niet de kwaliteiten van PSV, Feyenoord of AZ, maar we hebben veel betere spelers (ook mentaal en fysiek) dan Heerenveen en al helemaal dan Shelbourn whatever. Toch win je twee keer niet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221596456
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het gaat pas mis nadat er kansen worden gemist en de tegenstander scoort.
Joh.
pi_221596493
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Welke wedstrijd heb jij gekeken? Welk systeem? Het is zo rommelig allemaal. Ajax heeft wel veel de bal ja, maar ze weten niet goed wat ze er mee moeten. Aanvallend zwak, verdedigend dramatisch.

het eerste half uur was wel prima, daar zag je echt een plan die ikzelf iig vorig jaar niet heb gezien.

Dat het daarna echt instort heeft iedereen wel gezien.
pi_221596582
Maar goed,

Jordi heeft weer geld,
wie komt/komen er nu?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_221596715
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:01 schreef marcb1974 het volgende:
Maar goed,

Jordi heeft weer geld,
wie komt/komen er nu?
Als de verhalen kloppen dat er eerst nog meer verkocht/verhuurd moet worden dan zie ik voor transferdeadline day niemand meer komen en dan die dag nog een paniekaankoop als opvolger van Godts en (weer) geen zes en rcv zodat we het dit seizoen moeten doen met Bouwman en Regeer.
pi_221596751
quote:
"Die Jordi Cruijff belt dus naar Monaco, en zegt ik wil jullie linksback hebben. Die denken: we worden in de maling genomen. Ze willen die Braziliaan kopen die al twee jaar geen knikker raakt. Hoe kan dat nou?"
:)
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  maandag 17 augustus 2026 @ 19:34:37 #177
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_221596786
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:29 schreef De_Pel het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RED ONS HENNIEGOD
pi_221596868
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:29 schreef De_Pel het volgende:

[..]
gijpie was erbij?
  maandag 17 augustus 2026 @ 20:18:01 #179
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_221597131
https://www.ajax.nl/club/(...)over-jofre-torrents/

Ook een keer leuk voor de verandering , een vrij snelle deal met die aidclub.
RED ONS HENNIEGOD
pi_221597133
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als de verhalen kloppen dat er eerst nog meer verkocht/verhuurd moet worden dan zie ik voor transferdeadline day niemand meer komen en dan die dag nog een paniekaankoop als opvolger van Godts en (weer) geen zes en rcv zodat we het dit seizoen moeten doen met Bouwman en Regeer.
AD bericht er nu ook over - https://archive.ph/sDvTg
pi_221597235
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:01 schreef marcb1974 het volgende:
Maar goed,

Jordi heeft weer geld,
wie komt/komen er nu?
Torrents is net aangekondigd. Weer een linksback.

Haal nou maar vleugelaanvallers en een 6.
  maandag 17 augustus 2026 @ 20:41:50 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221597270
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:36 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Komt Bit ook nog? En is Wijndal nou in godsnaam al eens weg?

Intussen ook een schiettent bij Jong Ajax.
pi_221597461
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Komt Bit ook nog? En is Wijndal nou in godsnaam al eens weg?

Intussen ook een schiettent bij Jong Ajax.
Heerkens is wederom erg matig. Pugno legt er ondertussen wel 2 in, naast Unuvar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:13:14 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221597486
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:36 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Onder druk wordt alles vloeibaar, nog een week of 2 en dan weten we of er serieus om de titel meegedaan kan worden.
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:20:02 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221597523
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Heerkens is wederom erg matig. Pugno legt er ondertussen wel 2 in, naast Unuvar
Vier tegengoals alweer inmiddels...
pi_221597736
Toch nog een 6 vandaag!

Tegengoals -O-
pi_221597782
Rosa eruit, Gaaei erin, ik blijf het zeggen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_221597798
Je zou trouwens zeggen dat er nu geen excuus meer is om Wijndal nog op te stellen in Ajax 1, als je twee nieuwe backs haalt
pi_221597826
De wedstrijd van donderdag schijnt niet te zien te zijn op Ziggo,
maar he, je mag voor 4,99 een 'ticket' kopen om op KIJK te kijken .......

https://www.voetbalprimeu(...)lijk-niet-op-tv.html

[ Bericht 34% gewijzigd door marcb1974 op 17-08-2026 22:31:50 ]
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_221597870
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:20 schreef marcb1974 het volgende:
Wtf..

Wat is dit nou weer?
La roja directa it is...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221597926
Ik gok trouwens dat we voor de 6 uiteindelijk bij Alvarez gaan uitkomen (voor het broodnodige "gif" en overtuigingskracht verdedigend) en ik gok dat Lang toch de vervanger van Godts gaat worden. Nog steeds geen fan van Lang, maar je haalt er wel een aantal assists en goals mee in huis die je nodig hebt.
pi_221597953
quote:

:')
pi_221597959
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok trouwens dat we voor de 6 uiteindelijk bij Alvarez gaan uitkomen (voor het broodnodige "gif" en overtuigingskracht verdedigend) en ik gok dat Lang toch de vervanger van Godts gaat worden. Nog steeds geen fan van Lang, maar je haalt er wel een aantal assists en goals mee in huis die je nodig hebt.
Alvarez en Lang kan ik mee leven, als die laatste zich een beetje normaal gedraagd. Wel nog op rechts een vleugelaanvaller aub.
pi_221598020
quote:

Eens ff kijken of onze vrienden van IE PEE TEE VEE hem wel gaan uitzenden
pi_221598209
quote:
Dan ga je financieel wel echt ver. Lang is ondertussen ook 'al' 27, zal 20+ miljoen kosten, en een stevig salaris vragen. Alvarez a 15 miljoen is bijna 29 en verdient nu een miljoen of 5. Krijg je voor eredivisiebegrippen wel een ziek elftal, maar mocht de puzzel niet vallen, dan wordt het wel pijnlijk.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_221598331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:09 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Dan ga je financieel wel echt ver. Lang is ondertussen ook 'al' 27, zal 20+ miljoen kosten, en een stevig salaris vragen. Alvarez a 15 miljoen is bijna 29 en verdient nu een miljoen of 5. Krijg je voor eredivisiebegrippen wel een ziek elftal, maar mocht de puzzel niet vallen, dan wordt het wel pijnlijk.
Zowel Lang als Alvarez weten dat ze qua salaris fors moeten inleveren als ze weer bij Ajax gaan spelen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221598536
quote:
Alvarez heeft recent nog laten weten bij WHU te willen blijven dit seizoen.
pi_221598556
Josip Sutalo staat bovenaan het lijstje van Lazio, zo weet de Italiaanse transfermarktjournalist Gianluca Di Marzio te melden. De Kroatische verdediger mag vertrekken bij Ajax.

https://www.voetbalzone.n(...)/blt7dea447c7f121cb1
pi_221598696
KIJK.NLGODEN
Groot fan van User Wotte
pi_221598725
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 07:40 schreef Bofjijff het volgende:
Josip Sutalo staat bovenaan het lijstje van Lazio, zo weet de Italiaanse transfermarktjournalist Gianluca Di Marzio te melden. De Kroatische verdediger mag vertrekken bij Ajax.

https://www.voetbalzone.n(...)/blt7dea447c7f121cb1
Wordt al de hele zomer van alles over geroepen.. hopelijk vertrekt ie snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')